Czwartek, 18 kwietnia 202418/04/2024
690 680 960
690 680 960

Mgła zakłóciła pracę lubelskiego lotniska. Loty zostały odwołane

Gęsta mgła spowodowała odwołanie dwóch lotów do i z lubelskiego lotniska. Pozostałe mają się już odbywać bez zakłóceń.

Z powodu niekorzystnych warunków atmosferycznych jakie panowały nad terenem lubelskiego Portu Lotniczego w Świdniku, odwołane zostały dwa południowe loty. Główną przyczyną była zalegająca nad lotniskiem gęsta mgła. Samolot Lufthansy, który miał wylecieć o 11:00 z Frankfurtu a na lubelskie lotnisko dotrzeć o 12:50 został odwołany. W ogóle nie wystartował on z Niemiec. Podobnie jak samolot WizzAir z Glasgow, który miał wylądować w Lublinie o godzinie 11:50.

Obecnie sytuacja uległa poprawie i pozostałe loty mają odbywać się już bez zakłóceń. Samolot Ryanair z Dublina wylądował 20 minut przed czasem. Nie powinno być już także problemów z odlotami, przynajmniej tych maszyn, które dotarły do Lublina. Z opóźnieniem wystartował samolot do Oslo Sandefjord, który miał wylecieć o 12:35.

Całkowicie odwołano dzisiejsze loty do Glasgow o 5:30 oraz samolot do Frankfurtu na godzinę 13:40.

(fot. Krzysiek Wiśniewski)
2016-01-17 13:09:16

16 komentarzy

  1. Co za glupota, zero konsekwencji i logiki w tych poczynaniach ruchu lotniczego… Lot z Frankfurtu, ktory mial lądować u nas o 12:50 w ogole bie wystartowal, bo niby mgla, podczas gdy dokładnie o 12:53 wylądował bez problemow Dublin 🙂 Jakoś on mogl wystartować, gdzie decyzje musieli podjać dużo wczesniej niz lot z Frankfurtu. Ech…

    • Już był taki jeden „móndry” co we mgle chciał lądować. I jak skończył? Na Wawelu, a przy okazji posłał do św. Piora 97 innych osób.

      • Filutek Filutkiewicz

        Wielu z taka skrajnością jaką opisałeś Szanowny abb666, się nie zgadza (m.in. Jarosław Łokietek Wielki), ale wedle mnie święte słowa prawisz, święte słowa. 🙂

  2. Co to za nowoczesne lotnisko gdy samoloty nie mogą lądować a gdzie automatyczne naprowadzenie?

    • Jest automatyczne naprowadzanie czyli ILS. Wyższa klasa ILS się zwyczajnie nie opłaca, bo utrzymanie systemu jest wielokrotnie droższe w porównaniu z obecnym systemem. Dla iłatwienia dodam, że wyższą klasę mają w Polsce tylko Okęcie, Modlin i Gdańsk, licząc wszystkie porty pasażerskie. I na żadnym z nich nie ma możliwości lądowania przy widzialności poniżej 300m (w Lublinie 800m).

  3. może PiS by sie tym zajął i pozwalniał obsluge tego lotniska

  4. We mgle zwierz tumanieje.

  5. Tydzień temu w Krakowskich Balicach też odwołano kilka lotów . I tak lot z Frankfurtu samolot przyleciał pod Kraków i wrócił do Frankfurtu bez lądowania w Krakowie. Inne loty były przekierowane do Wrocławia, Katowic Warszawy. Nikt głupot nie pisał. Wstyd mi za te wpisy.

    • Filutek Filutkiewicz

      Poprzedniej zimy z Lublina przekierowano lot do gdańska, tam samolot se fruwał ponad godzinę, 3 razy podchodząc do lądowania, przekierowano go do Modlina, a kiedy był w połowie drogi 3 (słownie trzy) inne samoloty w odstępach 5 minutowych z pierwszego podejścia wylądowały w Gdańsku, gdzie ten 3 razy próbował i nie lądował.
      Klasa pilota?

  6. na sto procent PIS tym się zajmie ale nie niekonieczne będzie zwalnianie obsługi tego lotniska

  7. To sztandarowy projekt PO i przedstawiciela władzy Mr. Zuka lotnisko które jest propaganda sukcesu poprzedniej władzy. Samolot nie może wylądować bo jest mgla. Gdzie jest system ILS który miał być zamontowany już w tym roku. Czy by środki poszły w nie tym kierunku.

    • Bo to jest system inteligentnego sterowania ruchem a ILS zamontowali na skrzyżowaniach w Lublinie. Ktoś pomylił paczki i odwrotnie zamontowali.

    • Mysle ze pisu ze nie wyladowal. ILS cat II mial byc montowany. Bo jest na lotnismu obecny

    • Tak się składa, że spółkę Port Lotniczy Lublin założono w 1999 roku, a więc za wiedzą i zgodą miłościwie wówczas panującego Andrzeja Pruszkowskiego (PiS), który to prezydent urzędował aż do 2006. Ale dopiero za rządów pp. Wasilewskiego (2006 -2010) i Żuka (2010- do dzisiaj) budowa nabrała tempa i została zakończona.
      Konkluzja: PiS coś tam próbowało działać, ale to PO zrobiło całą robotę.
      System jest zamontowany kat. I, czyli można lądować jak pilot widzi co najmniej 800m przed soba i 60 w dół. A w niedzielę takich warunków do południa nie było.

Z kraju