Waży tysiąc ton i będzie największym mostem na Wieprzu. Niebawem ruszy montaż bliźniaczej konstrukcji
19:17 09-05-2018
Powstający właśnie nowy, kolejowy most nad rzeką Wieprz w Dęblinie, jest jednym z najbardziej skomplikowanych technicznie zadań w całym projekcie modernizacji linii kolejowej Lublin – Warszawa. Most, a właściwie dwie bliźniacze stalowe konstrukcje, z których każda waży po tysiąc ton, będą miały 170 metrów długości. Zastąpią one poprzednią, wiekową już przeprawę. Właśnie zakończyło się nasuwanie pierwszej, trójprzęsłowej konstrukcji, po której zostanie poprowadzony jeden tor.
Szeroki na 22 m obiekt został osadzony na wyremontowanych podporach i przebudowanych przyczółkach. Obok powstanie bliźniacza konstrukcja, którą zostanie poprowadzony drugi tor. Nowa przeprawa zapewni szybki i bezpieczny przejazd pociągów pasażerskich oraz umożliwi kursowanie ciężkich składów towarowych o nacisku 221 kN/oś. Przy projektowaniu uwzględniono potrzeby ochrony środowiska i pod mostem będzie utworzone przejście dla zwierząt.
Trwa też kompleksowa przebudowa stacji Dęblin. Powstają tam trzy nowe perony, dwa wyspowe oraz jednokrawędziowy. Będą one oświetlone i dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Osobom niedowidzącym poruszanie się po terenie stacji ułatwią ścieżki dotykowe. Dla pasażerów zostaną zamontowane funkcjonalne wiaty, ławki i tablice z rozkładami jazdy. Do tego system zapowiedzi głosowych oraz zegary i czytelne oznakowanie.
Aby podróżni bezpiecznie dotarli na pociąg, powstanie nowe przejście podziemne. Uwzględniono w nim pochylnie i trzy windy. Obok zostaną zamontowane stojaki na rowery. Na stacji wymieniana jest również sieć trakcyjna i tory. Powstaje też lokalne centrum sterowania, w którym znajdą się nowoczesne systemy komputerowe, umożliwiające zdalne sterowanie urządzeniami na stacji i linii.
Zakończenie prac torowych na stacji w Dęblinie planowane jest na grudzień 2018r.
Galeria zdjęć
(fot. PKP PLK)
2018-05-09 19:16:28
Wniosek po obejrzeniu zdjęć starego i nowego mostu – kiedyś to umiano zaprojektować i wykonać coś pięknego i harmonizującego z otoczeniem, dziś to tylko ciężarne i paskudne kloce stali, które szpecą i denerwują swym prostactwem.
jeśli nie doczytałeś, to będą miały większy udźwig, więc chyba dlatego tak wyglądają architekcie
Bardzo dobra inwestycja pod względem bezpieczeństwa narodowego, a wygląd w tym przypadku można o d… potłuc.
TO TEN SAM MOST COO NA RZECE QUAI W LUBLINIE TERAZ TAKIE SIE BUDUJE TO JAKAS NORMA
?????