Powiększa się sieć dróg krajowych w woj. lubelskim (wideo, zdjęcia)
13:26 13-10-2024 | Autor: redakcja
W ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych na Lubelszczyźnie trwają intensywne prace nad kluczowymi projektami drogowymi. Jednym z najważniejszych przedsięwzięć jest budowa obwodnicy Chełma na drodze S12, a także dobudowa drugiej jezdni na obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej w ciągu S19. Równolegle powstaje autostrada A2, obejmująca trzy odcinki od Malinowca do Białej Podlaskiej.
Z kolei dla 11 odcinków dróg ekspresowych S12, S17 i S19 złożono wnioski do Wojewody Lubelskiego o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Po wydaniu tych decyzji będą mogły rozpocząć się prace budowlane.
S12 – Obwodnica Chełma i zmiana trasy
Budowa 75-kilometrowego odcinka drogi S12 podzielona została na cztery fragmenty. Obecnie w budowie jest obwodnica Chełma, gdzie zaawansowanie prac wynosi 42%. Złożone zostały również wnioski o wydanie decyzji ZRID dla odcinków Piaski – Dorohucza, Dorohucza – Chełm oraz Chełm – Dorohusk. W rejonie planowanego węzła Dorohucza zrezygnowano jednak z budowy 5,7-kilometrowego fragmentu trasy, gdyż pod ziemią odkryto odpady przemysłowe. W efekcie konieczna jest zmiana trasy i przygotowanie nowego wariantu, co pozwoli na ominięcie składowiska. Wiązać się to będzie ze zmianą przebiegu trasy między Pełczynem a miejscowością Chojno Nowe Drugie, opracowaniem nowego wariantu i uzyskaniem decyzji środowiskowej. Trwa opracowywanie dokumentacji projektowej dla tego odcinka.
S17 – Piaski do Hrebennego
Droga ekspresowa S17, o długości około 125 km, będzie realizowana w formule „Projektuj i buduj”. Wyłoniono już wykonawców sześciu odcinków tej trasy, o łącznej długości 94 km, między Piaskami a Hrebennem. Prace przygotowawcze trwają dla dwóch pozostałych odcinków, a przetargi na ich wykonanie planowane są na przyszły rok. W przypadku odcinków Zamość – Tomaszów Lubelski – Hrebenne trwają postępowania dotyczące oceny oddziaływania na środowisko oraz uzyskania decyzji ZRID. Po ich zakończeniu rozpoczną się prace budowlane.
S19 – Rozwój dróg dwujezdniowych
W ramach budowy S19 trwają już prace nad rozbudową drugiej jezdni na obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej. Na odcinku Lubartów – Lublin wykonawca został wezwany do aktualizacji dokumentacji związanej z podziałem nieruchomości. Prace budowlane ruszą po wydaniu decyzji ZRID. Konieczność skorygowania dokumentacji podziałowej wynika z faktu zmian zaistniałych w ewidencji gruntów i budynków, jakie pojawiły się w obrębie tej inwestycji, w trakcie trwania procedury wydawania decyzji ZRID, co było niezależne od GDDKiA. Wykonawca przekazał już skorygowaną dokumentację do Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego, który prowadzi postępowanie w sprawie wydania decyzji ZRID. Prace budowlane będą mogły się rozpocząć po jej wydaniu.
Procedury związane z wydawaniem tej decyzji dla pozostałych odcinków S19 są w toku.
A2 – Budowa autostrady do Białej Podlaskiej
Autostrada A2 przebiegać będzie przez województwo lubelskie. Obecnie realizowane są trzy odcinki o łącznej długości 44 km, od Malinowca do Białej Podlaskiej. Planowany termin ukończenia prac to rok 2026, choć jeden z odcinków ma być gotowy już w bieżącym roku. Trwają również przygotowania do przedłużenia autostrady do granicy z Białorusią, jednak decyzje w tej sprawie uzależnione są od sytuacji geopolitycznej.
Program 100 Obwodnic i DK74
W ramach Programu Budowy 100 Obwodnic na lata 2020–2030 na Lubelszczyźnie planowanych jest siedem inwestycji, w tym pięć na trasie DK74. Trwa budowa obwodnicy Dzwoli, a procedury związane z obwodnicą Gorajca są w toku. Dla pozostałych inwestycji prowadzone są prace przygotowawcze.
Podsumowując, Lubelszczyzna dynamicznie rozwija swoją infrastrukturę drogową, a realizowane inwestycje znacząco poprawią komunikację i bezpieczeństwo na drogach w regionie.
Fajnie, że realizowane są kontrakty zawarte za czasów PiS-u. Mam nadzieję, że obecna ,,Władza,, PKO czy PO czy tam KO nie ważne. Ale i tak szykują się 3 lata zaciskania pasa i podnoszenie cen i podatków!!. Po prostu pieniędzy nie ma i nie będzie!!. Gratuluję wyborcom tych Lewaków….
Idź do psychiatry, dopóki jeszcze nie jest dla ciebie za późno.
wszystkie te drogi ku chwale elektrycznym pojazdom?
a kto nimi będzie jeździć dzięki PiSdoluni ursuli
czemu tak krzywo?
Celowo buduje się drogi szybkiego ruchu w postaci łagodnych łuków (takie ciągłe S). Jazda długimi prostymi drogami jest bardzo męcząca dla kierowców. Przykładem jest A1 na Kujawach.
za to na tych krzywych ciągle artykuły „uderzył w bariery”
Gdyby nie PiS to Chełm rozjechaliby na amen. To za PiS powstało najwięcej dróg bo dla Tuska i PSL to ch z tą Polską wschodnią.
Jest rozjechany przez TIR-y bandery jak cała trasa z Lublina do Dorohuska i z powrotem. Sobota i niedziela wszystkie ciężarowe stoją, a ruskie jadą w najlepsze jeden za drugim! Kto na to zezwolił? Tusk?
Zmarnowane tereny, lepiej było przeprowadzić kolej, a drogi lokalne niechby pozostały drogami lokalnymi. Sama A2 koło Kocka z pętlą to chała.
Kolo kocka to raczej S19
Kamil prawdę piszesz. Za PO ekspresówka z Lublina do Warszawy była w planach rezerwowych tak samo Lublin Rzeszów. Tusk mówił, że niepotrzebna droga szybkiego ruchu.
Nie kłam bo budowa S17 z Lublina do Warszawy rozpoczeła się za PO , przetargi na S19 też ogłoszono jeszcze za PO . Możesz sobie sprawdzić mitomanie zakłamany
Dobra droga to jest potrzebna do Lubartowa, a nie z Chełma do Dorohuska bo tam już jest ok. Z Bełżca do Hrebennego? Lepiej z Kraśnika do Annopla.
Popieram te dwa odcinki przygotować rezerwę na przyszłość, Ale Krasnik Annopol Opatów bardzo potrzebna z obwodnicami typu GP.
Dorzuciłbym jeszcze Lublin-Łęczna-Włodawa.
19 Lubartów Lublin czeka3lata napodpis wojewody
49 Centrów Integracji Cudzoziemców, jak za Gierka 49 województw. 49 dyrektorów, administracja, księgowość, energia, pożywienie, ochrona, tłumacze, psychiatrzy. Kosztem służby zdrowia, programów społecznych, gospodarki, obronności. Na konwencji KO o tym nie mówili. Kłamali.