Nie posiadał odblasków, szedł nieprawidłową stroną drogi. Zginął na miejscu

Wczoraj po południu w miejscowości Opoka-Kolonia doszło do tragicznego wypadku drogowego. Nie żyje pieszy potrącony przez pojazd osobowy.

Do zdarzenia doszło w sobotę około godziny 16:30 w miejscowości Opoka-Kolonia w powiecie kraśnickim. Policjanci z Annopola otrzymali informację o potrąceniu mężczyzny przez pojazd osobowy. Na miejsce został skierowany zespół ratownictwa medycznego. Niestety mężczyzna w wyniku odniesionych obrażeń zmarł na miejscu.

– Mundurowi pracujący w rejonie wypadku wstępnie ustalili, że pieszy szedł po jezdni niewłaściwą stroną, ubrany był w ciemną odzież oraz nie posiadał żadnych elementów odblaskowych. Miejsce, w którym doszło do zdarzenia jest nieoświetlone. 52-letnia kierująca pojazdem marki Fiat w ostatnim momencie zauważyła pieszego, lecz nie zdążyła wykonać żadnego manewru. Po uderzeniu zatrzymała natychmiast pojazd – informuje st.asp. Janusz Majewski z kraśnickiej Policji.

Kierująca pojazdem była trzeźwa. Trwa ustalanie dokładnych okoliczności zdarzenia.

2017-12-17 11:59:04
(fot. Policja Kraśnik)

34 komentarze

  1. Współczuję kierowcy, że trafiła na takiego bezmyślnego idiotę, przez którego bedzie teraz miała sporo problemów.

  2. teraz kamerka w samochodzie to konieczność dla własnego spokoju

  3. Szkoda kierowcy.

  4. Przez tych kamikadze sam się boję jeździć, żeby przez jakiegoś idiotę nie trafić do pudła

  5. Ciągle takie osoby spotykam i to również w miejscach gdzie po drugiej stronie jezdni jest chodnik. Wczoraj to był szczyt bo starsza kobieta szła jezdnią środkiem pasa którym jechałem, wzdłuż chodnika. Przede mną kierowca ją ominął, ja zwolniłem i stanąłem przed nią, dzięki czemu zeszła na chodnik. Nie chciałem trąbić żeby jej bardziej nie stresować… Być może przyczyną marszu ulicą jest słaby stan chodnika, ale wydaje mi się, że lepiej się pieszemu potknąć dwa razy, niż raz wpaść pod samochód.

    • Ja ostatnio jadąc ok 19 w terenie niezabudowanym, spotkałam matkę z dzieckiem w wózku.Szła ulicą bo nie ma tam pobocza i oczywiście nie miała kamizelki lub choćby latarki. Totalna bezmyślność

  6. No Franiu i Aron ludzie bez Prawa Jazdy dalej, czekamy na wasze fascynujące teorie na temat ” winy kierowcy”.

    • Wina kierującej będzie niewielka, albo nie będzie jej wcale – nie wiem nawet czy to obszar zabudowany, czy nie –
      to ma duże znaczenie.
      Jednak (jakby nie oceniać postawy potrąconego) to jednak ona najechała na „przeszkodę w postaci pieszego” na jezdni. Innym udało się go ominąć. Nawet powyżej piszący napisali, że im się udało ominąć potrącenia tak poruszających się pieszych. Czy to kwestia ostrożności i uwagi na drodze, prawidłowo ustawionych świateł, czy też szczęścia? – tego nie wiem, pewnie raz tak – rak inaczej

      Nie wiem dlaczego mnie zaczepiasz, bo przy takich potrąceniach (poza PdP, teren nieoświetlony, nieprawidłowo poruszający się pieszy czy rowerzysta) bardzo rzadko „czepiam” się kierujących.
      Trudno dopatrywać się tutaj czynu celowego kierującego, a inna sprawa, że trudno uniknąć takiego potrącenia (czasem się da – innym razem nie).

      • Bo zawsze „jeździcie” po kierowcach, sam jeżdżę często poza zabudowanym i niestety muszę też po mieście piszę niestety bo musiałem kupić kamerę . I to mnie uratowało już raz na PdP bo byłaby moja wina, ale wam łatwo oceniać zza ekranu komputera.

        • A po kim mam jeździć? Po staruszce, która jest za stara żeby uciec z PdP i nie zdąży uniknąć potrącenia. Przeważnie osoby starsze są potrącane.
          Kiedy czujesz się pewniej i bezpieczniej na drodze? Gdy poruszasz się jako pieszy/rowerzysta czy w samochodzie? Stawiasz na równi podejście do kwestii bezpieczeństwa bez względu na środek transportu, czy jednak dostrzegasz lekki terror silniejszych wobec słabszych?

          Bardzo powszechna sytuacja: PdP. Kto ma pierwszeństwo. Dlaczego piesi boją się wejść na PdP? Skoro „doskonały/nieomylny” kierowca się zatrzyma, gdy pieszy będzie już na PdP?
          Na jedno potrącenie pieszego – występuje pewnie milion takich sytuacji codziennie. Przepisy obowiązują, czy nie? Czy zasadą ograniczonego zaufania zawsze można tłumaczyć anarchię drogową? Dobrze, że piesi ją stosują, bo inaczej było by 100 trupów codziennie w Lublinie.
          Ale czy groźba potrącenia/obrażeń/śmierci ma dawać pierwszeństwo? Gdzie tak jest? Ciężarówki mają pierwszeństwo przed osobówkami?

          A na tej kamerce ile masz niebezpiecznych sytuacji stworzonym przed kierujących, a ile przez pieszych, czy rowerzystów?
          Rowerzystów jest bardzo mało w ruchu, więc prawie na pewno nie masz – szczególnie o tej porze roku.
          A jeżdżących po chodnikach czy PdP nie nazywam rowerzystami – lecz pedalarzami – bo, to też jest anarchia drogowa w biały dzień.
          Ale kolejne pytanie do Ciebie? Dlaczego ludzie wybierają chodniki i PdP niż prawidłową jazdę po jezdni (bez krawężników)?

      • Franiu zapytam ponownie bo ostatnio mi nie odpisałeś, jaki obowiązek spoczywa na pieszym poruszającym się po jezdni względem nadjeżdżającego auta? Ty tak z tą przeszkodą, a to nie jest tak, że zawsze się uda coś ominąć… I jeśli piesi by się stosowali do przepisów panujących w Polsce to kierowca jadący nawet 200 w terenie zabudowanym by nikogo nie potrącił… I drugie pytanie co to za różnica czy zabudowany czy nie? Dla kierowcy to tylko prędkość, a dla pieszego kamizelka, wszyscy muszą się zachować tak samo…

        • Oczywiście pieszy powinien zejść z jezdni. Ale jeżeli nie zejdzie z jedni (bo np. jest pijany, wydaje mu się, że kierujący go widzi) to kierujący nie jest od tego, żeby wymierzać sprawiedliwość. Jeżeli widzi takiego pieszego, to próbuje go ominąć – jeżeli ma nagranie jako dowód, albo bezstronnych świadków to zgłasza takie wykroczenie.
          Jeżeli się przyzna i zgodzi się na mandat, to sprawa zakończona. Jeżeli nie – to sprawa w sądzie.

          • Franiu, nie powinieneś komentować żadnego artykułu o kierowcach bo wszyscy na 112 już wiedzą że jesteś przetrąconym frustratem o zerowym pojęciu nt. jazdy samochodem i ziejesz jedynie nienawiścia do tych co prawo jazdy mają. Zgłoś się do Jaworowiczowej, może załatwi ci prawko w drodze wyjątku, ale kariery nie wróżymy ci żadnej, bo do tego trzeba nieco więcej intelektu

          • Ale jak pijana menda stoi na jezdni i samochód w taką mendę uderzy to nie znaczy, że kierowca wymierzył sprawiedliwość tylko, że pijak taki los sobie wybrał!! Zachowując się Twoim tokiem myślenia wypadałoby na autostradzie jechać max 50 bo przecież jakiemuś pijakowi mogło wpaść do głowy żeby sobie przeskoczyć przez siatkę i pospacerować po autostradzie… Nie masz pojęcia o jeździe samochodem ani o przepisach, a o realiach życia już nie wspomnę więc daruj sobie na przyszłość te wypociny bo nic nie wnoszą, a tylko się upokarzasz…

          • Oj Franiu ty naprawdę nie masz PJ i nie wiesz jak wygląda ulica z perspektywy kierowcy.

  7. „po co mi odblaski ” kierowca ma światła i ma mnie widzieć …po co mi mózg ,i tak z niego nie korzystam

  8. Województwo Lubelskie

    Będzie mieć magiel o prokuratora prawko zabrane na 3 miesiące a najważniejsze to wszystko zostanie w psychice i a czy dalej będzie jeżdziła to już zależy od niej.

  9. Też chodzę o zmroku poboczem, gdyż nie ma chodnika, ale zawsze mam kamizelkę i latarke a jak jedzie samochód z naprzeciwka to schodze bardziej na pobocze

    • Czyli wg forumowiczów powinieneś umrzeć i… jesteś głupi.
      Bo do poruszania się pieszych drogą – służy pobocze (jeżeli nie ma chodnika). A jeżeli nie ma pobocza – to powinieneś zejść z jedni. Zejście bardziej na pobocze (chodzi Ci o krawędź jedni?) niewiele pod względem odpowiedzialności dale.

      A co jeżeli poruszasz się jezdnią, a obok jest rów, ściana, płot – sytuacja, w której nie da się zejść z jedni?

      Jak zapomnisz kamizeli, a latarka Ci się wyczerpie – to co – napisz i noś przy sobie oświadczenie, o tym, że pozwalasz się przejechać.

  10. Ostrożna i dzieki temu nie skończysz tak jak samobójcy bez odblasków

  11. Szkoda że żyjemy w trzecim świecie gdzie „biedapieszy” ma świecić jak choinka i uciekać z drogi bo „automobil” jedzie.
    Wiadomo – automobil kosztuje dużo dutków, więc posiadacz takowego jest ważniejszy, jest panem życia i może go bezkranie pozbawić biedapieszego

    • Jezdnia służy do poruszania się po niej autami… Bezpieczniej jest chyba nocą pieszemu ustąpić autu które widać niż kierowcy ustępować pieszemu którego nie widać. Nie widzisz tu logiki?

      • Z tym co napisałeś po części się zgadzam, ale kara śmierci za to, że znalazłeś się pół metra za bardzo na jedni wydaje mi się nie adekwatna.
        Kierowca chce poruszać się szybko – ale czy przy sklepach monopolowych, skrzyżowaniach
        Zdarzyło Ci się kiedyś na wsi (jakieś wesele/impreza/idziesz po fajki 100 metrów – czy coś podobnego) taka sytuacja. A może dopiero ci się przydarzy – a zapomnisz telefono-latarki.

        Spróbuj spojrzeć z drugiej strony. Ja na miejscu kierowcy nie byłbym dumny za to, że walnąłem pieszego, bo miałem pierwszeństwo. Nie wiem którędy jeździsz po nocy, ale swoją matkę lub dziecko możesz potrącić.

    • Jest prosta zasada. Korzystasz z drogi – świecisz. Nie ważne, na prawdę nieważne czym jesteś. Bogatym, czy biednym pieszym, furmanką konną, karocą z Kopciuszkiem czy automobilem. MASZ ŚWIECIĆ, żeby Cię BYŁO WIDAĆ. Czego nie rozumiesz?

      • Co drugi, który świecił i myślał, że to zapewni mu bezpieczeństwo skończył na cmentarzu. Na bezpieczeństwo składa się postawa obu stron. Odblaski nie dają nieśmiertelności, ale (co prawda: bardzo) istotnie poprawiają bezpieczeństwo.

        • Jeśli idę po zmierzchu jezdnią to zawsze mimo kamizelki zchodzę z jezdni przed pojazdem bo wiem, że kierowca MOZE mnie nie widzieć…

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.7302zł 0.48%
    • GBP 4.8906zł 0.23%
    • EUR 4.2966zł 0.07%
    • CHF 3.7543zł 0.23%

    Polub nas

    Materiały wideo

    Centymetry od zderzenia i idealny komentarz radiowy (wideo)
    W kilkanaście sekund ukradli dwa rowery o wartości 35 tys. złotych (wideo)
    Briefing prasowy prezydenta Lublina i przedstawiciela policji po Marszu Równości (wideo)
    Lublin w jesiennej scenerii (NAGRANIE Z DRONA)
    Oświadczenie Krzysztofa Żuka dotyczące zgromadzeń w dniu 13 października (wideo)

    Co? Gdzie? Kiedy?

    Dzień Otwarty Targów Ochrony Granic „GRANICE” już 25 października. Wstęp wolny!
    Chcesz poczuć się jak w wehikule czasu? W ostatni weekend października będzie to możliwe!
    W ten weekend nie możesz się nudzić! Sprawdź wydarzenia w Lublinie
    W Lublinie odbędzie się pokaz mody w wykonaniu seniorów
    W Szczuczkach upamiętnią masowy mord ludności polskiej dokonany przez hitlerowców
    x

    Szanowny Czytelniku!

    Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych, dzięki czemu otrzymujesz:

    Lepszą jakość strony. Możemy dostosowywać treści pasujące do poszczególnych grup odbiorców.

    Reklam jest mniej i są bardziej dopasowane do Twoich potrzeb. Dzięki reklamom finansujemy nasz rozwój, dzięki czemu nasz serwis nie wymaga opłat

    Twoje dane są u nas bezpieczne.Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityka Prywatności.

    Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie* przez ITLU sp z o.o. oraz naszych Partnerów, Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Serwisach przez ITLU sp. z o.o. i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

    Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

    Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania treści i reklam. Więcej przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

    Kto jest administratorem danych osobowych?

    Administratorem Twoich danych osobowych będziemy my, tj. spółka ITLU Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie oraz nasi Partnerzy (reklamodawcy).

    Szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania

    Twoje dane uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii będziemy przetwarzać, w tym profilować:

    • w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych, w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług, w celu dochodzenia praw i roszczeń (podstawa: nasz prawnie uzasadniony interes),
    • w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych (podstawa: Twoja zgoda).

    Jeśli wyrazisz na to zgodę nasi Partnerzy będą przetwarzali, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie a także badań analitycznych w tych celach.

    Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

    Twoje prawa

    Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć.

    Przysługuje Ci też prawo dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz tutaj.

    * Do przetwarzania wykorzystywane będą następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje.