Usunięcie nasypu zmniejszy liczbę wypadków na nowym rondzie blacharzy? Miasto ma inny pomysł

Będą zmiany na rondzie 100-lecia KUL, które zaczyna być określane nowym rondem blacharzy w Lublinie. Wszystko z powodu dużej liczby wypadków i kolizji, do jakich dochodzi na tym skrzyżowaniu.

Jeszcze nie tak dawno, rondem blacharzy w Lublinie nazywano rondo przy Makro. Zdarzało się, że na skrzyżowaniu ul. Krańcowej, Chemicznej i al. Witosa dochodziło nawet do kilku zdarzeń drogowych dziennie. Obecnie liczba wypadków i kolizji w tym miejscu znacznie zmalała. Pomogły dodatkowe oznakowania w postaci m.in. namalowanych na jezdni poprzecznych czerwonych pasów czy też dużych napisów STOP. Od pewnego czasu prym w ilości zdarzeń drogowych na skrzyżowaniach o ruchu okrężnym wiedzie rondo 100-lecia KUL. Przyczyna jest praktycznie za każdym razem taka sama, czyli wymuszenie pierwszeństwa przejazdu.

Na problem ten zwrócił uwagę lubelski radny Bartosz Margul. Jak wyjaśnia, nowo powstała al. Tadeusza Mazowieckiego wraz z rondem 100-lecia KUL stały się ważnym szlakiem komunikacyjnym miasta, na którym panuje coraz większy ruch pojazdów. Niestety kierowcy rozpędzonych aut często zapominają o ustąpieniu pierwszeństwa przejazdu w wyniku czego dochodzi w tym miejscu do wielu kolizji. Jak dodaje radny, rondo to dołączyło do niechlubnej czołówki najbardziej kolizyjnych skrzyżowań w mieście.

Bartosz Margul wskazuje, że najbardziej niebezpieczne miejsca to wjazd na rondo od strony centrum i od strony Warszawy. W przypadku tego ostatniego bardzo dużym utrudnieniem dla kierowców ma być ograniczona widoczność z powodu wzniesienia terenu, które kończy się kilkanaście metrów przed skrzyżowaniem. Dlatego też zaapelował do prezydenta Lublina, aby ten podjął kroki związane z usunięciem nasypu i wyrównaniem terenu do poziomu krawężników, co ma poprawić bezpieczeństwo na rondzie.

Zastępca prezydenta Lublina Artur Szymczyk tłumaczy, że w ramach przebudowy skrzyżowania różnica poziomów terenu utrudniająca widoczność kierowców wjeżdżających na rondo, została zniwelowana. Kierowcy, którzy stosują się do przepisów ruchu drogowego, a zwłaszcza obowiązujących na ulicach dojazdowych do skrzyżowania ograniczeń prędkości, mają zapewnioną widoczność niezbędną do zachowania bezpieczeństwa.

Jednak jak dodaje Artur Szymczyk, miasto wprowadzi w tym miejscu inne rozwiązanie, które ma ograniczyć zdarzenia drogowe. Będą to namalowane na jezdni poziome pasy wizualno-dźwiękowe w kolorze czerwonym, takie same jak zastosowano właśnie przed wjazdem na rondo przy Makro czy też ostatnio na ul. Nadbystrzyckiej.

(archiwum)

33 komentarze

  1. Tam tylko progi zwalniające przy każdym wjeździe mogłyby coś pomóc

    • Prędzej pozabieranie praw jazdy większości niedouków, co prawko znaleźli w kapuście albo dostali za łapownictwo.

      • W pełni popieram. Jak ktoś na takim skrzyżowaniu powoduje kolizję to jest zagrożeniem na drodze dla innych i powinien zostać wyeliminowany z ruchu.

    • Powiem krótko.
      Każdemu, który spowoduje kolizję lub groźny wypadek na każdym rondzie powinno się zabierać prawko z dożywotnim zakazem prowadzenia wszelkich pojazdów, z rowerem na czele.
      To są po prostu nieudaczniki, które nie potrafią się zachować w bardzo prostej sytuacji, a udają rajdowców.
      Czy namalowanie pasów na rondzie pod Makro coś poprawiło?
      Bili się i będą się bić, bo zawsze tam cepy wymuszają, bo ciężko jest się na moment zatrzymać i popatrzeć w lewo.

      • Kierowco założę się że wiele razy udało ci się uniknąć stłuczki ze swojej winy tylko dlatego że ktoś inny za ciebie myślał i wcisnął pedał hamulca. Ty nieświadom żyjesz w przekonaniu i swojej skromnościże jesteś świetnie wyuczonym kierowcą i bezbłędnym.

        • Jak widzę nie rozumiesz dwóch podstawowych znaków ruchu drogowego. Jeden to taki trójkącik odwrócony, a drugi to ośmiokąt z napisem STOP. Idź (dorośnij i nie chowaj się za swoim kapeluszem krasnalku) i poucz się bo, raczej ty kogoś kiedyś zabijesz na rondzie.
          Krasnoludku, widać jesteś takim samym cepem, jak ta cała swołocz, która wymusza pierwszeństwo na rondach.

        • Szkoda mi ciebie krasnoludku. Widzę, że nie jesteś w stanie ogarnąć dwóch podstawowych znaków drogowych, które często znajdują się przy rondach. Mianowicie taki odwrócony trójkącik oraz ośmiokąt z napisem STOP. Idź się doucz, a nie będziesz się chować za kapeluszem swojego domku krasnoludku.
          Tak się składa, że od 30 lat jeżdżę i jeszcze nie nie spowodowałem wypadku, nie wymusiłem na nikim pierwszeństwa o mandatach nie wspomnę. Jak widać nie jesteś tego w stanie zrozumieć.
          Do pięt mi nawet nie dorastasz krasnalku.

  2. Jakby nauczyli się robić prawdziwe ronda z ruchem okrężnym to nawet największy idiota myślący o niebieskich migdałach wiedziałby, że trzeba spojrzeć w lewo czy coś nie nadjeżdża, a tak….

    • Ale to ronda takie właśnie jest – że trzeba puścić tego z lewej ! Może kierujący którzy spowodowali wypadek powinni być skierowani na egzamin praktyczno-techniczny

  3. Jak by ludzie jeździli z głową to nie było by tam wypadków, a tak to już widziałem tam takie cuda że głowa mała, nie jednokrotnie z lewego pasa chcą jechać prosto, jeżdżą po wykluczonym grubą białą linią pasie, jadą pod prąd na rondzie.

  4. Za dużo kretynów za kółkiem i najlepiej ich ilość ograniczyć, będzie lepiej dla wszystkich.

    • Dokładnie! Ktoś kto nie wie jak się zachować na takim rondzie jest zagrożeniem na drodze i powinno się go jak najszybciej wyeliminować i właśnie takie ronda do tego służą … prędkości niewielkie, zagrożenie dla ludzi niewielkie i zwykle kończy się na pogiętych blachach czyli… WIĘCEJ TAKICH ROND!!!!

  5. Ten nasyp to jakas pomyłka. Przepisy przepisami, jezdzic z głową trzeba- wiadomo . Ale nasyp znacznie ogranicza widocznosc.

    • Nasyp zmusza do zmniejszenia predkości i tu jest problem dla tych tzw dynamicznych pajacyków.

    • @Mi Normalny, myślący i znający przepisy kierowca nie ma problemu ,żeby poruszać się po tym rondzie i nasyp nie jest żadną przeszkodą . Ale kierowcy, którzy prawo jazdy wygrali w Laysach lub ojciec kupił za worek ziemniaków będą mieli ze wszystkim problem, nawet usunięcie nasypu im nie pomoże, bo pojęcia o jeździe i przepisach RD nie mają i zachowują się na drodze jak bezmózgie debile. Więc lepiej oddaj prawko , skoro nie masz pojęcia jak jeżdzić po ulicach i byle pierdołki nie mające wpływu na jazdę ci przeszkadzają……

  6. jak jedziesz 40 km/h to nie ma problemu…..tam jest takie ograniczenie jak by ślepcy nie zauważyli

  7. o ile na rondzie k. Makro, jadąc od centrum, faktycznie G widać przez barierki i trzeba być niezłą parówą, aby wjechać tam na pełnej dzidzie, o tyle na rodzie kul widać wszystko we wszystkich kierunkach – problemem jest raczej (jak zwykle zresztą) prędkość, bo z każdej strony są 2-pasmówki i jeszcze chyba nie było tam kierownika jadącego 70tką

    • to ty chyba Starem jeździsz, ze wszystko widzisz…jak jadę Suwem od strony miasta to widzę czy nie ma czegoś na rondzie dopiero 20 m przed nim bo jest betonowy murek który ogranicza widoczność…ci co jadą niskim samochodem i jak nie zmniejszą prędkości do 40 km/h. to widzą rondo jak już na nim są…proste

      • „Suwem” jedziesz? Chyba „suwmiarką”… To jakaś marka samochodu „Suw” – specjalne urządzenie wiejskie?

  8. To rondo powinno nosić nazwę „stu dzwonów”.

  9. ku…. rondo i co rondo co przebudować i tak jak ku…. obwodnica ku…. w ekrany na prostej drodze eliminować nie kara tak jak w chinach wieszać na stadionach, Arena komplet co poniedziałek

  10. no i fotoradar na każdym wlocie

  11. Wszystko dobrze widac, jak ktos juz pisal tylko progi zwalniajace dla bezmozgow

  12. Bardzo ciekawe rozwiązanie jest we Francji. Tam nawet na wsi nie ma zwykłego skrzyżowania, tylko wszędzie rondo. Dosłownie wszędzie ronda. Na początku myślałem że to debilne rozwiązanie, ale po zastanowieniu się stwierdzam, że genialne. Tam nikt nie pomyśli się rozpędzić, bo za parę metrów na rondo. Za kilkadziesiąt metrów kolejne i kolejne. Nic dziwnego że tam jest dużo mniej wypadków. Po prostu infrastruktura nie pozwala szybko jeździć

  13. Codziennie tamtędy jadę – dwa razy dziennie – i nie wiem nawet, że tam jest jakiś nasyp. Nie wiem o czym w ogóle mowa.
    Przecież jak dojeżdżasz do samego ronda i zwalniasz, żeby upewnić się że nikt po nim nie jedzie, to jaki nasyp ci tam przeszkadza?
    Może to chodzi o narośl, a nie nasyp. Narośl na mózgu.

  14. cóż na tyle przejazdów które robię tamtędy zgadzam się z osobami piszącymi o braku przeciwwskazań do jazdy…
    Problemem jest bardziej kwestia nie zwalniania przed rondem niż braku widoczności, ale w sumie, jest nasyp, można niwelować, ale to nie pomoże, bo wypadki sią zarówno wlot solidarności, wlot z obwodnic jak i wlot z Mazowieckiego, nie ma tylko od wlotu z przedłużenia Głębokiej, ZARAZ BO NIE MA PRZEDŁUŻENIA GŁĘBOKIEJ jeszcze;)

  15. Nic nie zmieniać. nauczą się. Wszystko jest tam jasne i czytelne.

  16. Wystarczy usunąć wysoką barierkę od strony wojciechowskiej i mamy o połowę mniej wypadków. Niestety od strony centrum wystarczy, że na środkowym pasie jest jakiś wyższy pojazd i widoczność jest zerowa. Jakby ktoś był psychopatą to można przemieszczać się dużym autem i zrobić pozorowane ruszenie, a ktoś na prawym pasie wyjedzie prosto pod nadjeżdżający pojazd i jest dzwon.

  17. światła, trzeba ustawić światła !! Więcej świateł !!

  18. Ja mam pomysł, który spowoduje, że na tym rondzie nie będzie już żadnych wypadków. Należy na rondo wpuszczać kierowców tylko w krawatach. Kierowca w krawacie jest mniej awanturujący się.

  19. Zwiększyć oznakowanie, zastosować poziome pasy i napewno będzie lepiej.
    jechałem z kolegą który robi wiele tyś. km i gdybym nie krzyknął to nawet by nie zauważył że to rondo. Ludzie nie myślą w czasie jazdy i wydaje im się że są na dwupasmówce i maja cały czas pierwszeństwo.

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.8926zł 0.43%
    • GBP 5.0451zł 0.15%
    • EUR 4.5865zł 0.81%
    • CHF 4.281zł 0.85%

    Polub nas

    Materiały wideo

    Lubelscy policjanci wzięli udział w akcji #GaszynChallenge (wideo)
    Nowe iluminacje świąteczne na Rynku Wielkim w Zamościu (wideo)
    99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
    W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
    W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)

    Co? Gdzie? Kiedy?

    Spektakl słowno – muzyczny „Nasz papież” w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim
    Targi marki Festool w Lublinie. Przedstawią rozwiązania dla branży stolarskiej i budowlanej
    Nabór do drużyny cheerleaderek – Perełki Tytanów
    „Obieraczki kapuściane” w Muzeum Wsi Lubelskiej
    Uroczyste obchody 81 rocznicy masowego mordu w Szczuczkach