Czwartek, 18 kwietnia 202418/04/2024
690 680 960
690 680 960

Przebudowa linii kolejowej z Lubartowa do Parczewa jest już na półmetku (zdjęcia)

Na przebudowywanej linii kolejowej pomiędzy Lubartowem a Parczewem wykonano już połowę zaplanowanych prac. Wiadomo już, kiedy wznowiony zostanie ruchu pociągów.

Trwa przebudowa linii kolejowej na odcinku Lubartów – Parczew. Zakres prac obejmuje kompleksową wymianę nawierzchni torowej, kompleksową przebudowę i remont peronów na wszystkich stacjach i przystankach oraz montaż wiat, remont mostów i przepustów, przebudowę oświetlenia czy też wymianę nawierzchni drogowej na przejazdach kolejowo – drogowych oraz budowę nowych sygnalizacji świetlnych. Do tego dochodzi wymiana urządzeń sterowania ruchem.

Prace rozpoczęły się we wrześniu ub. roku i właśnie osiągnęły półmetek. Gotowe są już nowe perony na przystankach Tarło, Brzeźnica Bychawska i Pałecznica. Podwyższono na nich perony, co ułatwi wsiadanie do pociągów. Są też nowe wiaty, ławki, gabloty na rozkłady jazdy, czytelne oznakowanie oraz oświetlenie. Do tego dochodzą dogodne dojścia dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Powstają też nowe przystanki w Berejowie i Laskach. W przypadku pierwszego budowa dobiega już końca, jeżeli chodzi o drugi, widać już betonowe konstrukcje peronów.

Na stacji w Parczewie prace obejmują 2 perony oraz układ torowy. Gotowe są już 2 nowe tory oraz 8 rozjazdów, obecnie kontynuowane są dalsze prace torowe. Budowa nowego peronu rozpoczęła się także na przystanku Parczew Kolejowa. Remontowana jest również największa i najważniejsza przeprawa na tym odcinku, czyli 200-metrowy most nad rzeką Wieprz. Pracownicy wzmacniają konstrukcja obiektu, kończy się remont podpór i przyczółków. Stalowa kratownica pokryta została powłoką antykorozyjną, niebawem na moście zostanie ułożony nowy tor.

Pomiędzy Lubartowem a Brzeźnicą Bychawską można już dostrzec nowe szyny. Specjalistyczne maszyny uzupełniają tłuczeń i podbijają tor. Zmodernizowane zostaną również przejazdy kolejowe, co ma poprawić bezpieczeństwo. Jak wyjaśnia Rafał Wilgusiak ze spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, prace, które zapewnią wznowienie ruchu pociągów, zakończą się w grudniu, a pozostałe roboty w 2022 r. Wówczas pociągi pasażerskie przyspieszą do 120 km/h, a pociągi towarowe do 80 km/h. Dzięki temu skróci się czas przejazdu, zaś transport kolejowy na Lubelszczyźnie ma się stać bardziej efektywny i konkurencyjny względem innych środków transportu.

(fot. PKP PLK)

4 komentarze

  1. Ja swoją strychniną po mieście jadę 150 km/h.Niech nie piszą że 120 to konkurencja.

  2. Jak pamiętam to prace remontowe miały trwać 1 rok , teraz czytam źe w grudniu mają oddać do ruchu tory , kaźdy inaczej widzi rok , jedni 12 miesięcy , inni 15 , a jeszcze inni 24.

  3. Jak puszczą tam pociągi, biorę rower zwiedzam

  4. Tyle roboty i tylko 120/h? Mogliby chociaż trakcję postawić to byłoby Eco?

Z kraju