Wtorek, 20 maja 202520/05/2025
690 680 960
690 680 960

O włos od tragedii na przejściu dla pieszych w Lublinie. Pieszy uciekł przed rozpędzonym autem (wideo)

Wczoraj na ul. Diamentowej w Lublinie było o włos od groźnego wypadku. Pieszy musiał uciekać przed rozpędzonym autem. Ostatecznie doszło tylko do kolizji pomiędzy dwoma pojazdami.

Do zdarzenia doszło wczoraj na ul. Diamentowej w Lublinie, na przejściu dla pieszych w rejonie skrzyżowania z ul. Wrotkowską, na pasach ruchu prowadzących w stronę ul. Krochmalnej. Nagranie prezentująca zdarzenie zostało opublikowane na kanale na YouTube „STOP CHAM”.

Kierowca jednego z pojazdów widząc pieszego wchodzącego na przejście, zatrzymał się na środkowym pasie, podobnie jak kierowca auta na prawym pasie ruchu. Niestety inni kierowcy zignorowali ten fakt. Kierowca fiata, aby nie uderzyć w stojący przed przejściem pojazd, ominął go z prawej strony i o mało nie potrącił znajdującego się na pasach pieszego. Mężczyzna odskoczył i to go uratowało przed potrąceniem. Manewr ten zakończył się dla kierowcy fiata otarciem o stojący przed przejściem samochód.

Całe zdarzenie zakończyło się kolizją pomiędzy dwoma osobówkami. Na szczęście pieszemu nic się nie stało. Zobaczcie nagranie ku przestrodze!!!

44 komentarze

  1. Między hamowaniem niebieskiego auta, a pierwszą reakcją kierowcy punto, minęło 3 sekundy.
    Jeśli to czas reakcji – nie nadaje się na kierowcę. Jeśli nie patrzył na drogę – również.

  2. Ocena: 4

    Ja już kilkakrotnie pisałem na temat tego przejścia dla pieszych. W tym miejscu występuje taka sytuacja że przed Kauflandem jest przejście dla pieszych z sygnalizacją natomiast 20 m dalej jest przejście bez tej sygnalizacji. Mało tego jeszcze jest to tak zaprojektowane że to przejście znajduje się w tak zwanym ciągu ścieżki rowerowej więc często zdarzają się rozpędzone rowery wjeżdżające na to przejście. Tam już były dziesiątki zdarzeń drogowych w tym miejscu. Dlaczego jest to tak niebezpieczne miejsce bo kierowcy oczekujący na zielone światło przy Kauflandzie o zapaleniu się tego światła dosyć dynamicznie ruszają po czym za 20 m na tym przejściu napotykają na rower lub pieszego, czego być może się nie spodziewali. Oczywiście kierowcy są tu nie bez winy bo rajdowanie w takim miejscu nie jest wskazane. Wyjście z tej sytuacji jest dosyć proste według mnie-trzeba ustawić dwa słupy sygnalizacji świetlnej sprzężonej z tymi światłami przed skrętem do Kauflandu i wtedy zniknie problem potrąceń i najechań przed tym przejściem bez sygnalizacji. Nie jest to chyba skomplikowane zadanie bo raptem jest to 20 m długości kabla. No ale przecież dla zarządu dróg i transportu takie zadanie wymaga biurokratycznych procedur i zabezpieczenia 3 milionów w budżecie. Chcę jednocześnie podkreślić że gdyby takie światła powstały to skończyłyby się kolizję na tak zwanym rondzie w stronę ulicy wrotkowskiej.

    • Może i pisałeś kilkakrotnie o tym przejściu dla pieszych, ale wystarczy obejrzeć nagranie i widać na tym nagraniu, że sytuacja opisana w artykule miała miejsce na przejściu dla pieszych za „tak zwanym rondem” jadąc już w kierunku ul. Krochmalnej.

      • Ocena: 3

        Ale za drugim razem pieszy rozglądał się tak jak trzeba przed wejściem na pasy.

    • „po czym za 20 m na tym przejściu napotykają na rower lub pieszego, czego być może się nie spodziewali. ”

      Jeśli kierowca nie spodziewa się pieszego lub rowerzysty na oznakowanym przejściu dla pieszych z przejazdem rowerowym, to czyja to wina?

    • Może i pisałeś kilkakrotnie o tym przejściu dla pieszych, ale wystarczy obejrzeć nagranie i widać na tym nagraniu, że sytuacja opisana w artykule miała miejsce na przejściu dla pieszych za „tak zwanym rondem” jadąc w kierunku ul. Krochmalnej.

  3. Zemsta mechanika
    Ocena: 4

    A moim zdaniem kierowcy z Punto i opla powinni zabrać prawko z automatu

  4. Tu nie chodzi o pieszego i PdP. Jeżeli kierowca nie potrafi zareagować w czas i zatrzymać się jadąc w terenie zabudowanym za pojazdem przed nim, to nie powinien w ogóle wsiadać za kółko. Dyskwalifikacja dożywotnia.

  5. Problemów w ruchu drogowym jest masa. Jednym z tych problemów jest pierwszeństwo pieszego na przejściu. Jeżdżąc widzę że pieszy tak przyzwyczaił się do pierwszeństwa że w ogóle nie patrzy na jezdnie tylko krok do przodu i niech się w tym czasie dzieje wola boska. I w takich przypadkach dzieje się wola boska.

  6. Jestem taksówkarzem z grafitowej Toyoty , na filmie przed Hyundaiem, zatrzymałem się jako pierwszy ,dziewczyna z niebieskiego Lexusa chwilę po mnie, pieszy spodziewał się,że przejdzie bezpiecznie, nie spodziewał się wariata z Punto. W chwili kiedy pieszy odskakiwał starszy rajdowiec ze srebrnej strzały z logo Fiata znalazł się między nami i tylko cudem pieszy odskoczył. Ja wg przepisów puściłem pieszego ale zastanawiam się czy przepis o pierwszeństwie dla nich nie przynosi więcej problemów.

  7. To co ostatnio obserwuję na ulicach Lublina nie da sie pojąć ludzkim umysłem. Wyjeżdżanie z podporządkowanych przed maskę,pozniej jazda 30/40 km/h,nagminna jazda lewym pasem,spanie na światłach. Mozna tak w nieskończoność.

  8. ,.,.,.,.,.,.,.,.,.fsb
    Ocena: 1

    Ktoś mi tu kiedyś napisał że ja hamulców jechałem,ale te dwa pojazdy z filmu w ogóle nie mają hamulców, i takie złomy są dopuszczone do ruchu

  9. Ocena: 1

    A dlaczego pieszy w niebieskiej kurtce, jak widać na filmiku, oddalił się od razu z miejsca zdarzenia? W końcu on też był jego uczestnikiem więc również powinien zaczekać na przyjazd policji. Czyżby spieszył się gdzieś bardziej niż ci co jeżdżą samochodami?

  10. Ocena: 1

    Jeżdżę tamtędy codziennie od kilkudziesięciu lat i te przejścia to dramat. Po wprowadzeniu obowiązku ustąpienia pieszym wchodzącym na przejście to jest jeszcze gorzej. Piesi niewidoczni (zwłaszcza po zmroku) wpadają na przejcie jakby nie było tam ruchliwej drogi a oni byli nieśmiertelni. Rowerzyści to nawet nie hamują przed wjazdem na przejazd dla rowerów. A potem wiadomo, że kierowca winien bo przejście ale nic nie zwalnia z myślenia. Rozpędzony nawet do przepisowej prędkości samochód to nie rower tylko tona rozpędzonego metalu i nie zatrzyma się na dwóch metrach. Piesi, rowerzyści zastanówcie się – kierowca aby mieć czas na reakcje i udzielić Wam pierwszeństwa musi mieć czas na reakcję. Dajcie mu szansę.

    • W tym miejscu kierowcy uważają ze muszą robić wyścigi kto pierwszy przejedzie przejście z ścieżka

Dodaj komentarz

Z kraju

Lubelski biznes

Biznes i handel

Polityka

Społeczeństwo

Zdrowie i styl życia

Nauka i technologia