Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Za rok pojedziemy ekspresówką z Kurowa do Puław. Zobacz postęp prac

Większość nasypów i wykopów pod przyszłą drogę ekspresową łączącą węzeł Kurów Zachód na S17 z mostem na Wiśle w Puławach jest już gotowa. Jak zapewniają drogowcy, trasa będzie gotowa za rok, na przełomie kwietnia i maja.

Trwają intensywne prace związane z budową blisko 12-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S12 od węzła Kurów Zachód do mostu na Wiśle w Puławach. Obecnie wykonawca kończy roboty ziemne. W nasypy wbudowano prawie pół miliona metrów sześciennych materiałów. Z wykopów wywieziono około 300 tys. metrów sześciennych gruntu. Rozłożono już ok. 130 tys. m. sześc. kruszywa na warstwy konstrukcji jezdni i ponad 70 tys. mkw. warstw bitumicznych. Zaawansowanie całości prac na budowie wynosi obecnie ok. 40 procent.

Znacznie więcej, gdyż ok. 60 proc. wynosi zaawansowanie prac w branży mostowej. Wykonawca prowadzi roboty wykończeniowe na obiektach inżynierskich oraz koncentruje się na robotach drogowych w najbliższym sąsiedztwie Zakładów Azotowych Puławy. Mocno zaawansowana jest również budowa węzła Puławy Wschód. Na wiadukcie prowadzone są prace wykończeniowe, rosną najazdy na obiekt i ronda w ciągu drogi wojewódzkiej nr 824. Jednocześnie trwają prace przy przebudowie linii energetycznej najwyższego napięcia 220 kV, której słupy stoją na przebiegu przyszłej drogi ekspresowej.

Zanim jednak kierowcy pojadą nową trasą, muszą zmierzyć się z utrudnieniami w ruchu na obecnych drogach. A tych będzie niemało.

– Z początkiem czerwca kierowców dojeżdżających do Azotów czeka zmiana organizacji ruchu. Zamknięty zostanie kolidujący z budową odcinek od skrzyżowania z DK12 w stronę Azotów. Ruch zostanie przełożony na docelową jezdnię obok torów pod wiaduktem. Będzie to pierwsza z zaplanowanych siedmiu zmian organizacji a w sierpniu kierowcy powinni skorzystać już z fragmentu przyszłej S12 i węzła Azoty co pozwoli przebudować most na Kurówce – wyjaśnia Krzysztof Nalewajko z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

2017-05-11 15:38:57
(fot. GDDKiA)

Jeden komentarz

  1. Na 11. zdjęciu wyraźnie widać nachylanie poprzeczne jezdni.
    Uprzedzając pytanie: nie można tak zrobić na ul. Diamentowej, pod wiaduktem, bo ulice w mieście projektuje się na mniejsze prędkości niż ekspresówki.

Z kraju