Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Dobiega końca rozbudowa terminala Portu Lotniczego Lublin (zdjęcia)

Rozbudowa terminala Portu Lotniczego Lublin dobiega końca. Zakończenie robót budowlanych, łącznie z pracami w lokalach komercyjnych w strefie wolnocłowej, przewidziane jest na styczeń 2019 r.

Trwają prace wykończeniowe i instalacje ostatnich elementów, w tym aranżacja nowych stanowisk kontroli paszportowej w rozbudowywanej części terminala Portu Lotniczego Lublin. Na styczeń 2019 r. zaplanowano oddanie do użytku nowej części na terenie lotniska.

Wewnątrz dobudowanej części terminala wykonano ścianki działowe i posadzki, montowane są także sufity podwieszane. Po zakończeniu robót, rozpocznie się procedura odbiorów jakościowych obiektu. W dalszej kolejności nastąpi wyposażenie zarówno przestrzeni odprawy pasażerów, jak i części komercyjnej – kawiarni oraz dwóch sklepów wolnocłowych. W najbliższym czasie wykonawca, firma Strabag, rozpocznie także porządkowanie terenu budowy.

Rozbudowana część terminala ma długość – 34,8 m; szerokość – 61,8 m oraz wysokość – 8 m. W hali zlokalizowane są m.in.: poczekalnia wraz z wyjściami dedykowana pasażerom strefy Schengen, nowy punkt kontroli bezpieczeństwa, pomieszczenia służbowe Służby Ochrony Lotniska, Służby Celnej, Służby Granicznej, salonik „business lounge” dla pasażerów strefy Schengen z wyjściem na patio, toalety i pomieszczenia techniczne.

(fot. Fot. Port Lotniczy Lublin)

15 komentarzy

  1. A na co te wydatki i ten terminal jak połączenia zabierają… Posiorki sie bawią.

    • To akurat pomysł POsranego Żuka i byłego Marszałka od lewych grup producenckich Sosnowskiego. Przy okazji. Pawlak dalej w radzie nadzorczej Lotniska Lublin kokosy za pierdzenie w stołek czesze? Przecież w pierdlu pasiak wikt i opierunek dostanie gratis. Na wój mu tyle szmalu?

    • lepiej parking rozbudować…no i pozwolić tym podwożącym podjeżdżać pod terminal…nawet pod Okęciem można na 7 min żeby wysiąść i wyjąć walizki…a u nas tylko taksówki…no i nie ma jak po niepełnosprawna osobę podjechać…bo ona bilet parkingowy ma ze sobą…jak się ją podwozi i jak odbiera…sama by nie podjechała po udarze…

  2. Kto normalny inwestuje w interes nie dochodowy ? Jak zdejmą połączenie z UK to chyba zostanie tylko Norwegia i Irlandia ? Czy zarząd lotniska potrafi liczyć ? Czy może realizują to z funduszy UE ? tak dla zasady dają to trzeba brać ? Zawsze ktoś znajomy zarobi za modernizację i przebudowę lotniska !

  3. Z Tel Awiwu pełne obłożenie… przypadek?

  4. Cieee chorrroba !!!

    Jak coraz odpadają połączenia to i to co było by wystarczyło. Chyba, że nasze dzielne lotnictwo wojskowe będzie stąd starować ze zbrojną pomocą dla „bratniej” Ukrainy.

    • Heheeh… Nie wiem jak Ty kolego czy koleżanko ale nie mam ochoty słuchać jak nasi żołnierze giną za ukraiñcow…tak za tych co zbesztali nie raz naszą flagę i godło… Jeżeli Polska wtraci się w walkę z Rosją i stanie po stronie Ukainy to chyba tylko po to aby odzyskać ziemie ktore należą do nas.

      • Cieee chorrroba !!!

        Sympatyczny kolego – a co my zwykli zjadacze chleba naszego powszedniego będziemy mieć do gadania jak zdalnie sterowany przez jedynie sprawiedliwego prezesa pan Prezydent Duda zechce zadysponować naszych dzielnych „misjonarzy” z Afganistanu na Ukrainę ???

  5. Dobrze niech robią ten terminal w Świdniku.

    • Coś Ci się biedaku pomyliło. Lotnisko nosi nazwę „AIRPORT LUBLIN” i ma oznaczenie międzynarodowe „LUZ” Gdzie tu widzisz Świdnik? Ten za 20 lat stanie się dzielnicą Lublina ot co.

  6. Rozbudowa terminala wydaje się sensownym rozwiązaniem, pod warunkiem że zostanie zagospodarowana zgodnie z potrzebami podróżnych i zdrowym rozsądkiem. Oby tak było. Obrazek z dnia dzisiejszego godz. 14. W hali Przylotów-Odlotów kręci się kilka osób czekających na przylot samolotu z Warszawy. Parking „Przyloty” zastawiony samochodami pracowników Portu i firm wynajmujących samochody. Nie ma gdzie zaparkować. Policzyłem, że wewnątrz obecnego terminala ma swoje „dziuple-kantorki” aż 11 firm wynajmu samochodów. To chyba przerost formy nad treścią. Obecnie, z moich wielokrotnych obserwacji całego źle zarządzanego i staczającego się coraz niżej przedsięwzięcia Port Lotniczy Lublin wynika jeden smutny wniosek: „nie ma Pana w domu”.

    • Jak zdrowy rozsądek przyczynił się do rozbudowy nierentownego lotniska z co kwartalnym spadkiem podróżujących i bez perspektywy pozyskiwania nowych połączeń ! To tak jak by nasz Żuk zmodernizował nasz stadion do 90.000 ludzi !

      • Nie bój. Wszystko jeszcze przed nami. Ma pięć lat na takie wyprowadzanie kasy z budżetu Lublina.

    • tak tylko nosi nazwe

Z kraju