PolskiBus się nie poddaje. Rusza kolejna linia w naszym regionie

Pomimo licznych problemów, PolskiBus nie składa broni i uruchamia kolejną linię. Od przyszłego miesiąca czerwone autobusy pojadą z Białej Podlaskiej do Warszawy.

Od 1 października PolskiBus rozbudowuje siatkę połączeń o 8 nowych tras, które obejmą swoim zasięgiem 17 nowych miast. W naszym regionie będzie to linia P27, która połączy Białą Podlaskę z Siedlcami i Warszawą. Każdego dnia realizowane będą 4 kursy w obie strony. Czerwone autobusy będą wyjeżdżały z przystanku Dworzec Autobusowy Metro Wilanowska o godzinach: 09:00, 13:00, 17:00, 20:30. Autokary jadące z Białej Podlaskiej do Warszawy odjadą z przystanku przy ulicy ul. Żeromskiego o godzinach: 05:45, 09:00, 12:00, 17:00.

Jak wyjaśniają przedstawiciele przewoźnika, pasażerowie z tego miasta wielokrotnie zgłaszali potrzebę uruchomienia takiego połączenia. – Niezwykle miło nam poinformować, że możemy zaoferować nasze najwyższej jakości komfortowe podróże w atrakcyjnych cenach wszystkim mieszkańcom Białej Podlaskiej. Od dawna docierały do nas liczne prośby o utworzenie przystanku w tym regionie. Postanowiliśmy sprawić przyjemność naszym pasażerom zapewniając im możliwość korzystania z naszych usług. Dlatego z ogromną satysfakcją wprowadzamy nową linię łączącą Białą Podlaskę z Siedlcami i Warszawą – wyjaśnia Piotr Pogonowski, Dyrektor ds. Marketingu i Komunikacji PolskiBus.com.

Tymczasem wciąż trwa konflikt pomiędzy dotychczasowymi przewoźnikami z naszego regionu a PolskimBusem. Z początkiem sierpnia kursowanie czerwonych autobusów musiało zostać zawieszone na trasie Warszawa – Lublin – Rzeszów. Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Warszawie, uznało złożony przez stowarzyszenia lubelskich przewoźników „Bus” i „Lexmid” protest, przeciwko decyzji na wydanie zgody PolskemuBusowi na uruchomienie połączenia. Głównym argumentem było to, że marszałek województwa mazowieckiego, nie wziął pod uwagę wpływu na rynek przewozowy i kondycję konkurencyjnych firm. PolskiBus odpowiedział na to uruchomieniem kolejnej trasy, tym razem z Lublina do Krakowa. W tym przypadku również od razu pojawiły się protesty przewoźników. Do tego zgody na uruchomienie linii nie wydał marszałek województwa lubelskiego.

Decyzję tą tłumaczono troską o 250 lokalnych firm przewozowych, dla których nowy duży przewoźnik może skutkować nawet upadłością. PolskiBus.com się nie poddał i skierował sprawę do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, które uchyliło tą decyzję. Ponieważ marszałek woj. mazowieckiego wydał zgodę, autobusy rozpoczęły kursowanie. Jednak ta decyzja również została zaskarżona, tym razem przez Stowarzyszenie „Lexmid” z siedzibą w Lublinie. Jednocześnie lubelscy przewoźnicy, kursujący na tej trasie obniżyli ceny biletów i zapowiedzieli, że część kursów obsługiwana będzie luksusowymi autokarami.

(fot. polskibus)
2015-09-14 19:21:43

27 komentarzy

  1. Jutro już Sosnowski będzie działał aby zamknąć !

  2. extra, to teraz Lublin-Biała Podlaska:)

  3. Jest wolny rynek , niech jeżdżą jak im się opłaca.

  4. alleluja , do podlaskiej to ja raczej nie zawitam ale dobrze że się bus rozwija

  5. Nie ma co porównywać komfortu i poziomu bezpieczeństwa podróżując autokarem a tymi gów….mi busami a już zwłaszcza na dłuższych trasach. Chciałoby się jak najwięcej połączeń w wysokim standardzie.

  6. To jest to. Mam dość busów. Wróćmy do normalnej komunikacji autobusowej.

    • Kiedyś raz przejechałem się z wariatem na trasie Lublin-Warszawa i to był ten jeden raz za dużo. Droga powrotna autobusem, spokojnie, rozważnie a że różnica w czasie przejazdu wyniosła niecałe pół godziny to zupełnie bez znaczenia.

  7. A może Lublin-Płock? Ani busem ani pociągiem bezpośrednio się nie da dojechać. Masakra. :/

  8. Anna
    Bardzo cierpię z tego powodu, że Polski Bus nie jeździ z Lublina do Rzeszowa…mam nadzieje,
    że kiedyś zostaną przywrócone te kursy…

  9. Polski (nie polski ) Bus wykończy przewoźników, i co z nami kierowcami ?? Wożę ludzi od10 lat na trasach w Lubelskim ludzie byli zadowoleni wiadomo ze zawsze coś komuś nie przypasuje, ale takie komentarze to przesada. Jeździmy trupami?? to czego przechodzimy przez kontrole policyjne oraz Inspekcji transportu drogowego?? a jest ich nie mało , ciasno w busach?? mało kiedy mam komplet siedzących więc jakie ciasno?? Nie jarajcie się tym nie polskim busem bo za darmo wozić nie będą, a straty odrobią waszym kosztem , ale wtedy nie będzie już wyboru…..Od 01.01.2017 zmieniają się przepisy związane z przewozem osób chodzi coś o refundacje biletów ulgowych, mają być jakieś przetargi na linie komunikacyjne, tyle wiem bo nic nam nie mówi nikt. Dziwi mnie to ze inwestują w nowe autobusy wiedząc ze za trochę więcej jak za rok może ich ( polskiego nie polskiego busa ) nie być oczywiście jak i pozostałych przewoźników ale jednak inwestują i to nie małe pieniądze , a może wiedzą ze to oni są wybrańcami polskiego rządu?? Dziękujemy ci POLSKO
    Zawodowy kierowca (Prawie były)Marcin B

    • Właśnie że ciasno w tych waszych konserwach, mam 178 cm wzrostu i kolana muszę pod szyję brać bo odległość między fotelami dla karłów ustawiona… Nie porównuj ich autokarów do waszych busów bo to jest śmieszne 😀

    • Zawsze mozesz pracowac w polskim busie

  10. Kierowca
    Polski (nie polski ) Bus wykończy przewoźników

    I bardzo dobrze 🙂 takich busiarzy tylko to nauczy szacunku do drugiego człowieka , PB zarabia i inwestuje , podlubelscy busiarze zarabiają i nie inwestują i na kilkanaście godzin poszczają busa w Polskie . Śmaic mi się chce jak czyta się takie opinie że ciasno komuś w Polskim Busie , widocznie ktoś taki NIGDY busem nie jechał !!!
    Busiarze powinni już dawno pożegnać się z kursami Lublin – Kraków i godziny oddać PB bo tylko ten ma autobusy , bezpieczeństwo i komfort o wifi nie wspominając jak i o cenach biletów i niech już busiarze nie piszczą że Polski Bus nie płaci podatków bo płaci zatrudnia na normalnych warunkach Polskich kierowców 🙂

  11. JSJC tak pod szyje dobra bajka , chyba ze masz 150 kg to tak by było…Pracować w polskim busie?? Chce pracowac w polskiej firmie tak jak do dziś

    • 70 kg ważę, przy 150 bym się nie mieścił w ogóle… A jeśli nawet nie pod szyję to i tak komfortu nie ma żadnego, nie mówiąc o miejscach z tyłu gdzie na dołach często pod sufit podrzuca

  12. 2 Firmy są komfortowe na lubelszczyźnie

    Jedynie BpTour i PolskiBus są coś warte… jeśli mam jechać czymś innym niż te 2 firmy to wolę jechać pociągiem… dłużej ale wygodniej. Teraz liczy się także dla ludzi standard usług i bezpieczeństwo. które zapewnia nowa flota pojazdów a nie wysłużonych trupów…. Mam nadzieję że do podlubelskich miast MPK zwiększy kursy i otworzy nowe linie bo busami to jest masakra a nie jazda…. min. do Lubartowa…. ( Dobrze że szynobus chociaż tam jeździ….)

    • Żartujesz prawda ? Bp Tour i Ekspressbus to mocni są w protestowaniu i jękach w necie.
      Duża cześć pasażerów jeździła i jeszcze może jeździ i w balona nie da się zrobić jak i obiecywanki w nowe autobusy od busiarzy , nagłe pojawienie się internetu choć już dawno to reklamowali i go nie było.
      Z Polskim Busem zgadzam się to duży komfort w porównaniu do busiarzy ale przede wszystkim bezpieczeństwo.

  13. Tak zobaczymy jak jeszcze bedziecie plakac za tymi konserwami. Ludzie nie zdaja sobie sprawy ze na nierentownych liniach po 2017 roku nie bedzie w ogóle możliwości dojazdu autobusem nie wspominajac o likwidacji wszelakich ulg. A Polski bus jak tylko wszystkich wykonczy dowali wam takie ceny ze wam sie odechce nim jeździć. Ale co tam ważne ze maja wifi bo przecież polskie spoleczenstwo woli za placic jakiemus brytolowi niz wesprsec polskiego prsewoznika który ledwo wiaze koniec z koncem I musi jeździć 30 letnim trupem.

    • dokładnie, bo polski bus dowali ceny i na pewno nie znajdzie się konkurencja. tak jak busiarze żyli sobie w błogim spokoju dopóki nie pojawił się ktoś, kto zainwestował we flotę i połączenia. wyciem na forach nic nie wskóracie, może spółka, może wymiana busów, może inwestycja ale tutaj biadolenie nic nie da.

  14. BP Tour na trasie do Krakowa czy Zakopanego raz daje duży autobus, raz busika. Wracaliśmy po Wielkanocy BUSEM!!! Z bagażami, komplet ludzi – masakra 🙁 PB ma zawsze duży autobus, ma bagażniki. Wybierając PB, wybieram komfort i pewność, że moje bagaże i nogi się zmieszczą, że pojadę klimatyzowanym autobusem, że pojadę z przepisową prędkością itd. Cena może być nawet nieco wyższa, ale nie drżę w drodze na dworzec, czym pojadę.

  15. Chyba trzeba zacząć pisać skargi i nasyłać kontrole na firmy „Bus” i „Lexmid”. Zgłaszać każdą najmniejszą niedogodność, przekraczanie dozwolonej prędkości itp

  16. Szanowni busiarze!
    Jako wasz były pasażer, będę trzymał kciuki za Polskiego Busa (chociaż mentalnie mi z nim nie po drodze), PKP IC, Przewozy Regionalne ( z tymi jak najbardziej) i wszystko co tylko powstanie a będzie dla was konkurencją.
    Jakoś nie płakaliście 15 – 20 lat wstecz, jak odjeżdżaliście 5 minut przed PKSem, za połowę ceny, bez biletu, upychając ludzi bardziej niż sardynki w puszce. Jakoś nie płakaliście 10 lat wstecz, jak upadały PKSy w Kraśniku, Opolu Lubelskim, Lublinie, i innych miastach, którym UKRADLIŚĆIE dochodowe trasy, a dzięki którym młodzież i starsi, i pracujący i bezrobotni, z małych wsi na przysłowiwym końcu świata, mieli możliwość dojechania do szkół, urzędów, itd. Jakoś was nie obchodziło wtedy, co się stanie z kierowcami, mechanikami, księgowymi i innymi pracownikami tych PKSów.
    A teraz jest płacz i zgrzytanie zębów.

  17. Owszem wymiana busow moze cos dac ale wtedy prsewoznicy podwyzsza ceny bp to nie jest akurat Mala inwestycja. Latwo gadać jak sie tylko waiada do autobusu i placi za bilet. Po za tym floty prywaciarzy nie sa takie zle. PKS to dopiero mial szroty w których okladzina sie unosila od dziur w podlodze.

  18. Polski bus raczej tez nie zarabia na kupno i utrzymanie nowego autobusu, ale jak wytnie konkurencje to odbije sie. Narazie mazczego dokładac

  19. Są na w Lubelskiem normalne firmy. Porządnie działa Albatros, Busmax czy też Polskibus. Krecią robotę zas robi gro firm np. Bigbus, Contbus nie podwyższa standardu. Jedynie podwyższa ceny. Dlatego firmy te zbierają efekty własnych zaniedbań.

  20. Przewoźników, którzy najgłośniej krzyczą, że Polski Bus robi im nieuczciwą konkurencję, zachęcam do przejażdżki czerwonym autobusem i porównania komfortu jazdy. Ale i tak zapewne wszystko będzie dla nich nie tak.
    Pamiętajmy, że istnieje wolny rynek i to pasażerowie decydują, czym i w jakiej cenie wolą jeździć. Nie ukrywajmy, jako pasażerowie wymagamy coraz więcej, a przewoźnik, który tego nie dostrzegł – już jest spalony, bo na gruntowne zmiany jest za późno. A BP Tour niech nie deklaruje komfortowych autokarów do Krakowa, powinien raczej zacząć od taboru na lokalnych liniach. Trasa Lublin – Biała Podlaska woła o pomstę do nieba.
    Mimo wszystko temat tych wszystkich przewoźników i pseudoprzewoźników to temat rzeka i spokojnie można książkę o tym napisać.

  21. Nikt wam nie broni jezezic polskim nie polskim busem. Tylko ze takie firmy pchaja sie tylko na najbardziej doxhodowe firmy. Ale jak chcecie piechotą chodzić I jezeli za 30 z zl z lbn do Lubartowa wasza sprawa. Ludaiom juz się w głowach miesza od tego dobrobytu.

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.7713zł 0.5%
    • GBP 4.8874zł 0.88%
    • EUR 4.4514zł -0.03%
    • CHF 4.141zł 0.09%

    Polub nas

    Materiały wideo

    Lubelscy policjanci wzięli udział w akcji #GaszynChallenge (wideo)
    Nowe iluminacje świąteczne na Rynku Wielkim w Zamościu (wideo)
    99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
    W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
    W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)

    Co? Gdzie? Kiedy?

    Teatralny Weekend w Lublinie (PROGRAM)
    Pole obsadzone ziemniakami czeka. W skansenie odbędą się wykopki
    II Terenowa Akcja Poboru Krwi w Chmielu
    Festiwal Wszystkich Mieszkańców na Bronowicach. Dzielnica zamieni się w przestrzeń kultury i sztuki
    Dzień Ziemniaka w Końskowoli. Będą pokazy i smaczne dania z ziemniaków