Pociągiem z Warszawy do Lublina w 1 godzinę i 39 minut. Niewiele już brakuje do obiecanych 6 lat temu 90 minut
17:56 08-12-2023 | Autor: redakcja
W połowie 2017 r. w Lublinie, w obecności ministra infrastruktury i budownictwa podpisana została umowa na modernizację linii kolejowej Lublin – Warszawa. Zapowiedziano wówczas, że czas przejazdu między tymi miastami skróci się do 90 minut. Po przebudowie szlaku kolejowego pociągi przyśpieszyły, jednak nie osiągnęły zakładanego czasu przejazdu. Najszybszy skład na tej trasie pokonuje ją w niecałe dwie godziny.
W najbliższą niedzielę, czyli 10 grudnia, zacznie obowiązywać nowy rozkład pociągów na sezon 2023/2024. Większość pociągów kursujących między Warszawą a Lublinem pokona trasę w czasie od 1 godziny i 48 minut do 2 godzin. Jednak skład IC Bystrzyca z Warszawy do Lublina dojedzie w rekordowym czasie 1 godziny i 39 minut. To oznacza, że już tylko 9 minut zabraknie do zapowiadanego ponad sześć lat temu czasu przejazdu.
Przedstawiciele PKP PLK wyjaśniają, że choć prace na szlaku kolejowym między stolicami obu regionów już się zakończyły, to jednak wciąż w realizacji jest odcinek Wawer – Otwock. Do tego dochodzi montaż urządzeń bezpieczeństwa ETCS na trasie. Dopiero wtedy pociągi osiągną pełną prędkość 160 km/h a czas przejazdu między Lublinem a Warszawą wyniesie owe 90 minut.
ZUPEŁNIE jak obietnice PIS , aby złodziejstwo i stołki
Teraz jak Tusk dojdzie do władzy to na pewno zwolni.
Ty już dawno się zwolniłeś – z myślenia
Brawo PiS. Za tfuska by tego polonczenia pomiendzy miastami wogule nie było
Jak widać za PiSu też dobrze nie było i słowniki nie wszędzie pod strzechy dotarły.
Komżę już wprasowałeś na pochód?
Ciekawe czy uda mu się chociaż raz planem przyjechać bo ostatnio punktualność IC to koszmar
Ciekawe że z Dęblina dalej będzie jechał półtorej godziny planowo… To jakieś chyba dziury pobudowali czasoprzestrzenne…
Samochodem jedzie się 60 min i nie śmierdzi.
A jak ci prawko zabiorą
Zakręt to jeszcze nie Warszawa
Warszawa znaczyna się przed Zakrętem.
jeśli cel jest przed Zakrętem to tak, ale większość podróżuje trochę dalej
Fotel w, który przez 15 lat pierdział Niemiec nie śmierdzi?
Widziałeś, jechałeś pociągiem IC ? Czyli wagonami po modernizacji? Tam jest 3x więcej miejsca dla pasażera niż w przeciętnej osobówce. Jest oczywiście klimatyzacja.
Ale najpierw z Gęsiej wyjeżdżasz 40 minut?
ale na peronach stacji Lublin nie ma tablic informacyjnych wyświetlających godziny odjazdu trochę kiszka nie ?
Przy każdym z peronów zamontowany został wyświetlacz, na którym pasażerowie będą widzieli godzinę odjazdu najbliższych autobusów.
Pozdrawiamy
Ha ha. autobusy na peronach stacji kolejowej. Tego jeszcze w tym kraju nie grali
po co komu odjazd autobusu na dworcu kolejowym ?
Może i na dworcu autobusowym zamontowali tyle że ma się to nijak do tematu. Na dworcu PKP takich nie ma.
Będą wiedzieli że właśnie uciekł im pociąg i następny za 6 godzin 😉
tak i owszem przy nowym metropolitalnym , a PKP nawet trudno powiedzieć że w lesie obowiązuje wersja papierowa za peerelu było lepiej tych urzędasów interesuje jak pisssiorow stan konta na koniec miesiąca
Jak dobrze pójdzie to za 10 lat może będzie brakowało 6 minut do tych 90 minut ? pociągi powinny jeździć dużo szybciej by być konkurencją dla samochodów, a tak mamy wiecznie „przepraszamy za opóźnienia”
Rozwiązanie jest proste , może się nie zatrzymywać po drodze to spełnia obietnice.
Za po z PSL było ponad 2 godziny i ślimaczkiem, ślimaczkiem po starych torach z modlitwą, aby tory pordzewiałe tory nagle nie zostały gdzieś z boku. . PiS to rozwój a PO to od lipca po wyborach drożyzna. PiS chciał niższych cen za prąd gaz do końca roku a ci złodzieje z PO i z tęczowej reszty do czerwca a potem, jak wygrają wybory to 100 % więcej za wszystko. Polsko nie daj się im oszukać. Teraz zamkną polskie media i jak gada ten folsdojcz z sopotu „Będzie miło, fajnie i ok”
Jeszcze im się ruble nie skończyły że wciąż płacą takim trollom?