Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Zachodnia obwodnica Lublina otwarta, odetchnęła al. Kraśnicka

Nie było przecinania wstęgi, tylko krótkie przemówienia zaproszonych gości. Punktualnie o godzinie 13 pierwsi kierowcy pojechali zachodnią obwodnicą Lublina.

W piątek o godzinie 13 kierowcy jadący od strony Kraśnika mogli już skorzystać z kolejnego, tym razem blisko 10-kilometrowego odcinka obwodnicy Lublina. Ruch w przeciwnym kierunku został puszczony w drugiej kolejności. Zanim jednak na nową trasę wjechały pierwsze auta, odbyło się podsumowanie wykonania inwestycji, w którym wzięli udział m.in. Jacek Bojarowicz, generalny dyrektor dróg krajowych i autostrad, Jerzy Szmit, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa oraz lubelscy parlamentarzyści i przedstawiciele wykonawcy i inwestora.

– Nowy odcinek znajduje się w ciągu drogi ekspresowej S19 i umożliwia ominięcie Lublina po zachodniej stronie. Stanowi też fragment przyszłej Via Carpatia. Prowadzi od węzła Lublin Sławinek, gdzie krzyżuje się S12 i S17 z S19, do węzła Lublin Węglin w podlubelskiej Konopnicy. Odcinek ten uzupełnia funkcjonującą już północną i wschodnią część obejścia miasta w ciągu S12 i S17. Tym samym wyprowadza ruch tranzytowy poza granice Lublina co z pewnością odczują mieszkańcy miasta tracący czas w korkach na al. Kraśnickiej – wyjaśnia Krzysztof Nalewajko z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Dzięki zachodniej obwodnicy Lublina kierowcom znacznie skróci się czas podróży. Pokonanie zgodnie z przepisami ok. 22-kilometrów od węzła Lublin Rudnik do końca zachodniej obwodnicy Lublina zajmie kierowcom samochodów osobowych ok. 11 minut, a kierowcom ciężarówek ok. 16 minut. Dotychczas przejazd przez miasto zajmował średnio pół godziny a w godzinach szczytu jeszcze dłużej. Wyraźnie odetchnęła też al. Kraśnicka. O godzinie 15 przejeżdżało się na pierwszym zielonym, ruch był płynny również na wiecznie zakorkowanej al. Sikorskiego.

– Umowę na budowę zachodniej części obwodnicy podpisano 29 października 2014 roku. Wykonawca, firma Budimex, zrealizował inwestycję za kwotę ok. 424 mln zł. Dofinansowanie z Funduszy Europejskich w ramach programu Infrastruktura i Środowisko to ok. 274 mln zł. Łączna wartość projektu, uwzględniająca prace projektowe, wypłaty odszkodowań za przejęte grunty, wykopaliska archeologiczne oraz nadzór to blisko 620 mln złotych – dodaje Krzysztof Nalewajko.

(fot. lublin112, wideo – Marek Jankowski)
2016-12-09 16:12:11

67 komentarzy

  1. Kierowca osobówki

    Krasnicka odetchneła, a jak wprowadzą via tool to wszystko wroci do normy.

  2. Yanosik już widzi obwodnice . Sprawdziłem .

  3. Ci na tych zdjeciach najwiecej sie napracowali wstyd.ale na przyjeciu bylo juz lepiej.na tablicach sa napisy lotnisko lublin .a nie SWidnik wiec woj.lubelskim sa 2Dwa lotniska.??!!

  4. buhaj

  5. Co to ma być? A pas dla rowerzystów? Pomyślcie w końcu o normalnych ludziach. Zresztą tam się nie będzie dało jechac 50, beda pedzic blisko 100

    • idioto to jest droga ekspresowa a nie dla jajogolarzy co się plątają po mieście a tu któryś jeszcze w przepisach jest z 5 lat do tyłu 120 na ekspresówce to norma dopuszczona przepisami jak nie masz czym to nie jedź jak nie potrafisz zapanować nad autem przy takie prędkości nie jedź.

    • Od kiedy pedaliści to normalni ludzie? Przecież masz drogę serwisową pajacu rowerowy.

  6. Tak czytam te durne komentarze i zygać się chce jak macie pisać bzdury to najlepiej wcale bałwany nie obrażając tych ze śniegu

  7. ty jesteś taki tępy ze nie wiesz że to otwarcie drogi

  8. jaki Ty prosty jesteś chłopcze !!! idź do podstawówki ją skończyć w końcu.

  9. do lublin112 a możeby tak ktoś zgłosił brak właściwego oznakowania na obwodnicy, na węźle Sławinek nie ma oznakowania na Rzeszów do jazdy na wprost, jest tylko stara część oznakowania do zjazdu na prawo na Wawę

Z kraju