Wtorek, 23 kwietnia 202423/04/2024
690 680 960
690 680 960

Tak w rok zmieniła się budowana droga ekspresowa S19 Lublin – Rzeszów (zdjęcia)

Po zakończeniu prac związanych z budową trasy S19, połączenie Rzeszowa z Warszawą będzie prowadziło przez Lublin. Wiele odcinków zostanie udostępnionych jeszcze w tym roku.

Trwają intensywne prace związane z budową drogi ekspresowej S19 z Lublina do Rzeszowa. Jak wygląda sytuacja na odcinkach położonych w naszym regionie, informowaliśmy wielokrotnie. Tym razem przedstawiamy poziom zaawansowania inwestycji na Podkarpaciu. Trasa, podobnie jak na Lubelszczyźnie, podzielona jest na sześć odcinków realizacyjnych.

Pierwszy z nich, od węzła Lasy Janowskie do miejscowości Zdziary ma długość ok. 9,3 km , kolejny od miejscowości Zdziary do Rudnika nad Sanem liczy ok. 9 km, kolejny z Rudnika nad Sanem do węzła Nisko Południe ma długość ok. 6 km. Na każdym z nich zakończenie prac wraz z przekazaniem trasy do użytkowania planowane jest na IV kwartał bieżącego roku.

Odcinek od węzła Nisko Południe do miejscowości Podgórze ma długość 11,5 km, odcinek od Podgórza do Kamienia 10,3 km, zaś od Kamienia do węzła Sokołów Małopolski Północ, czyli połączenia z istniejącą już drogą ekspresową, która prowadzi do Rzeszowa, liczy 7,9 km. Zgodnie z umową, pierwszy i ostatni odcinek ma zostać ukończony w kwietniu przyszłego roku, zaś drugi pod koniec września b.roku. Inwestor zapewnia jednak, że wszystkie prace realizowane są z wyprzedzeniem w stosunku do harmonogramu.

Po wybudowaniu całej drogi ekspresowej, stanowić ona będzie nowe połączenie Rzeszowa z Warszawą. Trasę o długości ok. 300 km łączącą przedmieścia Rzeszowa i Warszawy, kierowcy pokonają samochodem osobowym w czasie poniżej trzech godzin. Połączenie przez Lublin zastąpi dotychczasowy szlak prowadzący przez Radom, Opatów i Kolbuszową, czyli drogą krajową nr 9.

Tak w rok zmieniła się budowana droga ekspresowa S19 Lublin – Rzeszów (zdjęcia)

Tak w rok zmieniła się budowana droga ekspresowa S19 Lublin – Rzeszów (zdjęcia)

Tak w rok zmieniła się budowana droga ekspresowa S19 Lublin – Rzeszów (zdjęcia)

Tak w rok zmieniła się budowana droga ekspresowa S19 Lublin – Rzeszów (zdjęcia)

(fot. GDDKiA)

30 komentarzy

  1. Koło Garbowa i woli przybysławskiej nie da się żyć! zróbcie wreszcie panele akustyczne ! to jest skandal!

  2. Przyroda po raz kolejny przegrywa z cywilizacją. A my ostatecznie przegramy razem z przyrodą. Tylko krótkowzroczni się cieszą i są zadowoleni.

    • Cham bity deską:)

      wyprowadź się na Syberię , latem będą cię żreć komary,zimą zasypie po dach a wiosną utoniesz po pas w błocie ale przyroda w koło jaka piękna:) ale chętnie się przejedziesz w stronę Rzeszowa po nowej drodze zamiast tłuc się starą DK19:D

    • Do ziemianki w Bieszczady, kuźwa magister-chyba ja hira

    • Prosty a z pokrzywioną świadomością o ekologii. Przyroda przez miliony lat dawała sobie radę a my nie damy sobie rady. Bo na pieszo do Warszawy nie zajdziesz szybko.

  3. Brawo PiS.

    • Kasa na tą drogę poszła głównie z UE i to nie była zasługa PiSu. Skończ już szerzyć te kłamstwa, albo sam przestań w nie wierzyć.

      • Twoi kasę z UE kradli, wszystko te PO**by kradły!!! ***** najgłupszą w historii oPOzycję i jej jeszcze głupszy elektorat!!

  4. Rondo w Strzeszkowicach projektował jakiś ulung. Jak mając tyle miejsca można było przeciąć na nim nitki o największym natężeniu ruchu? W wyniku tego osoby wjeżdżające na to rondo z Lublina muszą przepuścić sznury pojazdów jadących do Lublina. Korek jak kiedyś w Kołbieli. A wystarczyło (patrząc od strony Strzeszkowic) zjazd na Lublin zrobić przed wjazdem z Lublina, ruch byłby całkowicie płynny, bo starą trasą porusza się co setny pojazd. Chętnie zaprosiłbym tego „projektanta” aby obejrzał swoje wybitne dzieło.

Z kraju