W tym miejscu wciąż dochodzi do kolizji i wypadków. Budują sygnalizację świetlną (zdjęcia)

Rozpoczęła się budowa sygnalizacji świetlnej na węźle Węglin. Bardzo często dochodzi tam bowiem do kolizji i wypadków. Światła mają poprawić bezpieczeństwo w ruchu drogowym.

Trwa budowa sygnalizacji świetlnej na węźle Węglin w Maryninie, czyli skrzyżowaniu obwodnicy Lublina z drogą wojewódzką nr 747 Lublin – Opole Lubelskie. Spośród ośmiu węzłów, jakie znajdują się w ciągu obwodnicy miasta, właśnie ten jeden wyróżnia się wyjątkowo dużą liczbą zdarzeń drogowych. Praktycznie za każdym razem kolizje i wypadki, do jakich dochodzi w tym miejscu, powodują kierowcy wyjeżdżający z obwodnicy.

Zdarzeń było tak dużo, że drogowcy przeprowadzili audyt, który potwierdził, iż konieczne jest podjęcie działań mających na celu poprawę bezpieczeństwa w ruchu w tym miejscu. Ponieważ nie było możliwości wprowadzenia zmian w organizacji ruchu poprzez np. przebudowę skrzyżowania, zapadła decyzja o montażu sygnalizacji świetlnej. Sygnalizatory staną przy łącznicach drogi ekspresowej z drogą wojewódzką.

Podobne rozwiązanie zastosowano w 2017 roku na węźle Felin, czyli wyjeździe z obwodnicy na al. Jana Pawła II w Świdniku. Tam również duży ruch pojazdów sprawiał, że często dochodziło do niebezpiecznych sytuacji. Wielu kierowców łamało też przepisy, stwarzając zagrożenie dla innych użytkowników ruchu. Światła skutecznie rozwiązały ten problem.

(fot. lublin112)

34 komentarze

  1. Źle zaprojektowano węzeł. Gdyby było tam rondo to by nie trzeba było świeteł.

    • Dokładnie. O to, to. Na węzłach Tatary i Czechów nie ma zderzeń przy dużej prędkości. Jedynie na zjeździe na węźle Czechów drogowcy zrobili łuk, który lepiej pokonywać z wymaganą prędkością, ale jest on jeszcze daleko przed rondem, więc ktoś kto lubi sobie wypaść z drogi – zrobi to bez szkody dla innych użytkowników.
      Z kolei na rondzie turbinowym na węźle tatary widoczność jest taka, że zmusza do zatrzymania się. Ale to też nawet dobrze, żeby „zejść” z prędkości ekspresowej przy zjeździe z ekspresówki.

    • STOP PATOLOGI NA DROGACH

      Można ? Jednak można !

    • Patrz rondo przy makro = dzień bez kolizji dniem straconym. Na głupiego jest tylko jedna rada – nożyczki, prawko na pół i wypad do OSK na szkolenie.

  2. Audyt w skrócie.
    „Idiota kierujący samochodem/motocyklem/rowerem gdy znajdzie się na wielo-pasowej drodze z równą nawierzchnią nie potrafi stosować się do obowiązujjącego ograniczenia prędkości.”
    Wniosek:
    Trzeba wprowadzić sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu/PdP bądź postawić fotoradar.

  3. Zamiast infrastrukturą wymuszać uspokojenie ruchu (patrzcie inne węzły – z małymi rondami) to zrobili pas startowy z jednią o szeroości 20 metrów, prostą przez ponad 1,5km i teraz światłami trzeba walczyć ze wścieklizną drogową. Tam rowerem się można rozpędzić do 60km/h.

  4. Według mnie to skrzyżowanie zostało źle zaprojektowane. Połączenie drogi ekspresowej z czteropasmową wojewódzką (podobno w przyszłości będzie to droga krajowa) powinno być wykonane jako bezkolizyjne

    • Trzeba gdzieś znaleźć kompromis. Nie można każdego skrzyżowania dróg robić w formie bezkolizyjnej. Ronda są dużo tańsze, zajmują mniej miejsca, dodatkowo uspokajają ruch zapewniają wystarczający poziom bezpieczeństwa. Tylko, że to muszą być małe ronda, a nie takie jak na W-Z.

  5. Jak to?
    a na papierze inżynierowi wyglądało tak wspaniale i bezkolizyjnie.
    Chyba że nie było tam narysowanych samochodów 😉

  6. obwodnica i sygnalizacja świetlna ???
    brawo geniusze inż

  7. i tak zamiast płynnego ruchu będa korki. Przebudowa źle zaprojektowanego węzła drogowego faktycznie tania i szybka nie jest. Ale ktos przeciez jest podpisany pod projektem , decyzją.

  8. Wielokrotnie tędy jeździłem i nie miałem problemów z pokonaniem tej krzyżówki. Jak ktoś nie patrzy na znaki i nie przestrzega przepisów to sam sobie winien. Niestety teraz wszyscy będą cierpieć za głupotę wybranych kierujących.

    • Na węźle do Świdnika postawili światła i jakoś kolejek jak na granicy nie ma.

      • Wydaje mi się, ze więcej aut jeździ na trasie Lublin – Opole Lub. niż na trasie Lublin – Świdnik. Ale mam nadzieję, ze korków nie będzie.

  9. Jak ktoś jest idiotą to sygnalizacja nie będzie mu przeszkadzała…. Światła na eksotesowce to kpina…. Będzie dużo najechań na tył. No i może w niektórych miejscach zdemontować sygnalizacje i przenieść ja w inne miejsce bo nie wszędzie to jest potrzebne.

    • D.bilu jedź, zobacz a potem pisz! To nie na ekspresówce.

      • jerbie niemasz racji światła będa poza ekspresówką ale nietrudno przewidzieć że jak kilka samochodów bedzie chciało zjechać z ekspresówki w tym samym czasie bęndą czekać na ekpresówce .

  10. Węzeł źle zaprojektowany od początku. Najlepiej to jeszcze na obwodnicy postawcie światła i przejścia dla pieszych to już w ogóle będzie bajka.

  11. sygnalizacja świetlna do polskiego połykacza asfaltu nie ma żadnej wartości
    (późne pomarańczowe rządzi) … rondo też jest bez znaczenia dla polaczków
    szkoda kasy na światła, szkoda czasu na czekanie na ich zmianę …
    to dobre miejsce do eliminacji szrotów (auta) i głupków (kierowcy) ….

  12. Skrzyżowanie bezkolizyjne jest najlepsze. Takie powinni budować na nowych drogach ekspresowych!

  13. kierownik cytryny

    Niech mi projektant wytłumaczy co go powstrzymało od zaprojektowania skrętu na Warszawę w formie skrętu w prawo, a nie w lewo i dlaczego nie można było zrobić wjazdu na drogę wojewódzką (zjazdu z obwodnicy ) za wiaduktem , a nie przed? Prostszego rozwiązania nie było? Trzeba było sobie skomplikować życie i innym? Następnym razem proszę pomyśleć chwilę zanim się w CAD-zie skopiuje jakieś istniejące rozwiązanie………….To można było zrobić prosto i bez kolizji. Koszt wcale nie byłby większy (tym bardziej, ze rośnie w związku z rozbudową o bezsensowną sygnalizację. Zdaje się, że na projektancie spoczywa odpowiedzialność za takie błędy ? Chyba, ze osoby decyzyjne miały na to wpływ niekoniecznie się znając……….

  14. To nie źle zaprojektowany węzeł jest odpowiedzialny za dużą ilość stłuczek i wypadków tylko głupota niektórych kierujących, jeżdżę tamtędy często i nie widzę w tym węźle niczego nadzwyczajnego, jest to trochę podobna sytuacja jak z rondem „przy makro” niby skrzyżowanie proste a stłuczek na potęgę…

  15. D.bilu jedź, zobacz a potem pisz! To nie na ekspresówce.

  16. Dla stu ograniczonych umysłowo, niepotrafiących włączać się do ruchu wśród szybko jadących aut, tysiące normalnych kierowców będzie stało na światłach. Społeczeństwo idiocieje.

  17. Liczę na to że tymi kosztami będzie obciążone biuro projektowe które zaprojektowało to skrzyżowanie osiągając szczyt swoich kompetencji w tym zakresie. Niech oni teraz projektują tylko ścieżki dla pieszych w miejscach mało użytkowanych. KTO ZATWIERDZIŁ PROJEKT TAKIEGO BUBLA I DLACZEGO ?!

  18. Brawo Kierownik Cytryny-popieram mądre komentarze.podpisuję się też pod Twoją wypowiedzią.pzdr.

  19. Tu można – niewielkim kosztem – zrobić coś a’la rondo na ul. Choiny czyli biszkopt/podpaska – zejść do jednego pasa, by za bardzo nie przebudowywać, a jednocześnie nie robić zbyt wąskich pasów i problem magicznie by się rozwiązał – byłoby nawet miejsce na betonowe zapory dla tych, którzy nie rozumieją subtelnego znaku jazdy dookoła centralnej wyspy.

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.6981zł -0.15%
    • GBP 4.9562zł 0.28%
    • EUR 4.4789zł 0.33%
    • CHF 4.1362zł 0.61%

    Polub nas

    Materiały wideo

    Lubelscy policjanci wzięli udział w akcji #GaszynChallenge (wideo)
    Nowe iluminacje świąteczne na Rynku Wielkim w Zamościu (wideo)
    99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
    W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
    W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)

    Co? Gdzie? Kiedy?

    Spektakl słowno – muzyczny „Nasz papież” w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim
    Targi marki Festool w Lublinie. Przedstawią rozwiązania dla branży stolarskiej i budowlanej
    Nabór do drużyny cheerleaderek – Perełki Tytanów
    „Obieraczki kapuściane” w Muzeum Wsi Lubelskiej
    Uroczyste obchody 81 rocznicy masowego mordu w Szczuczkach