Piątek, 26 kwietnia 202426/04/2024
690 680 960
690 680 960

Polfa Lublin: Milionowe inwestycje w rozwój produkcji na jubileusz 70-lecia Spółki

Polfa Lublin S.A. obchodzi w tym roku swoje 70-lecie. Jest to jedna z najdłużej działających polskich firm w branży medycznej i farmaceutycznej.

Z uwagi na silną konkurencję na rynku produktów medycznych w Polsce, będącą efektem masowego importu produktów z rynków dalekowschodnich, Polfa Lublin w ostatnich latach musiała podejmować trudne decyzje restrukturyzacyjne. Obserwując zmiany zachodzące na krajowym oraz globalnym rynku farmaceutycznym i medycznym, Spółka podjęła decyzję o rozpoczęciu działań dywersyfikujących produkcję w celu wejścia na nowe segmenty rynkowe. Zdecydowano o realizacji inwestycji w nowoczesne linie technologiczne do produkcji opakowań bezpośrednich i akcesoriów dla przemysłu farmaceutycznego, medycznego i spożywczego.

Była to decyzja jak najbardziej naturalna. Polfa Lublin posiada zarówno know-how, doskonale wyszkoloną załogę, politykę jakości, dziesiątki lat doświadczeń oraz silną markę. Koszt już zrealizowanych oraz zaplanowanych inwestycji wyniesie kilka milionów złotych. W ostatnich miesiącach spółka zatrudniła kilkunastu nowych pracowników (umowy etatowe), a w przyszłym roku planuje podwoić tę liczbę. Władze spółki przyznają, że nowe wyroby otwierają także szanse na dalszy rozwój eksportu.

– Rok 2015 zapisze się w historii naszej firmy nie tylko ze względu na obchodzony w tym roku jubileusz 70-lecia. Będzie to również pierwszy rok, kiedy przychody ze sprzedaży opakowań farmaceutycznych i akcesoriów będą wyższe niż te ze sprzedaży wyrobów medycznych. Oznacza to, że podjęte kilka lat temu strategiczne decyzje były słuszne i dzięki nim Spółka osiągnęła równowagę finansową. Patrząc przez pryzmat ostatnich miesięcy można powiedzieć, że Polfa Lublin rozpoczęła nowy etap w swojej działalności – mówi Jarosław Stępniak, prezes zarządu Spółki.

Znaczące rozszerzenie asortymentu produkowanych wyrobów oraz realizacja nowego scenariusza biznesowego wiąże się z koniecznością zmiany wizerunku firmy. W ramach działań wizerunkowych Spółka wprowadza nowe logo. W obecnej, nowoczesnej formie graficznej ma ono komunikować, że lubelska Polfa jest niezawodnym partnerem biznesowym i synonimem najwyższej jakości. Nowe logo ma także wzmocnić postrzeganie Polfy Lublin jako prężnej i nowoczesnej firmy, która sprosta najwyższym wymaganiom swoich klientów.

Polfa Lublin S.A., sukcesorka założonej w 1945 roku Wytwórni Farmaceutycznej Orfa Spółka Komandytowa, a od 1974 roku działająca pod marką Lubelskie Zakłady Farmaceutyczne „Polfa”, obchodzi w tym roku swoje 70-lecie. Była pierwszą firmą w kraju, która wprowadziła na rynek szpitalny płyny infuzyjne, a następnie cały szereg wyrobów medycznych z tworzyw sztucznych, m. in. przyrządy do infuzji i transfuzji, hemodializy i strzykawki. Była również pierwszą spółką polskiej farmacji, która otrzymała Certyfikat ISO 9001. Siedziba i jednocześnie zakład produkcyjny firmy mieści się w Lublinie przy ul. Wojciechowskiej. Obecnie Polfa Lublin S.A. zatrudnia 105 osób.

2015-09-25 08:35:35
(fot. Polfa)

5 komentarzy

  1. ciekawe kiedy ja Balcerowicz sprzeda, albo POwksie gnidy…

  2. skoro zakład jest dofinansowany i świetnie prosperuje to przydałoby się coś z tym zrobić, dobrze by było żeby komisja UE np. nakazała ten zakład zrównać z ziemią tak jak cukrownię w Lublinie… zawsze można wymyśle jakieś przepisy, że np. za dużo się w Polsce tego produkuje, ostatecznie można nagle doprowadzić do bankructwa firmę po to, żeby któryś z zachodnich koncernów mógł ją sobie kupić za grosze, czyli tylko czekać aż spełni siętypowo polski scenariusz

  3. konkretny gnidy są w PO i PiS-ie 2 partie siebie warte! DNO i poniżej mułu!
    sam się sprzedaj! POLFA LUBLIN nie zostanie sprzedana ku twojej rozpaczy 😀

    • Co do tych z PO i PIS to masz rację. Jak zobaczyłem listy kandydatów to zwątpiłem. Tu już nawet mniejszego zła nie można wybrać.

  4. Jasne! 🙂 Naprawdę wierzycie że to nadal polska firma? He, he, he! Sprawdźcie więc proszę kto zarządza Polfą Lublin, a potem śpiewajcie się o sprzedaż! Ona już dawno jest hamerykanska! 🙂

Z kraju