Z ukrycia sprawdzają poczynania kierowców. Rejestrują lecz mandatów nie stosują

Mierzą prędkość, sprawdzają czy kierowcy oraz pasażerowie korzystają z pasów bezpieczeństwa a motocykliści z kasków oraz kto rozmawia podczas jazdy przez telefon. Wszystko skrzętnie notują.

Przy drogach m.in. naszego województwa można spotkać specjalne ekipy kontrolujące zachowanie kierowców podczas jazdy. Monitorują oni w jaki sposób kierujący stosują się do przepisów ruchu drogowego. Sprawdzanie obejmie: pomiary prędkości pojazdów, w tym udział i skalę przekroczeń prędkości, poziom stosowania pasów bezpieczeństwa, fotelików dziecięcych, kasków ochronnych oraz stopień korzystania z telefonów komórkowych w trakcie kierowania pojazdem. Jednak ci kierowcy, którzy dopuścili się wykroczenia nie mszą obawiać się konsekwencji, celem pomiarów nie jest karanie lecz uzyskanie danych, które potem będą wykorzystane do działań mających na celu poprawę bezpieczeństwa w ruchu.

Pierwsza sesja badań już się rozpoczęła i potrwa do 7.11. kolejna zaś rozpocznie się 30.03.2015 a zakończy najpóźniej 05.06.2015. Punkty kontrolne zlokalizowane są w każdym województwie na wszystkich rodzajach dróg: krajowych, wojewódzkich a także powiatowych. Pomiary odbywają się w sposób niewidoczny dla uczestników ruchu. Część z nich znajduje się także w okolicach przejść dla pieszych w małych wsiach jak i miasteczkach. Inne zaś w stolicach województw gdzie panuje duże natężenie ruchu.

Jak wyjaśniają przedstawiciele Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, na której to zlecenie prowadzone są badania, ostatnie tego typu pomiary robiono 6 lat temu i są one nieaktualne. – Celem prowadzonych pomiarów jest poznanie podstawowych zachowań kierujących pojazdami na sieci dróg w Polsce, które wpływają na stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Pozwoli to na opracowanie działań mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach- dodają. Wyniki poznamy pod koniec przyszłego roku.

(fot. lublin112)
2014-11-02 16:46:42

Zobacz również

12 komentarzy

  1. Pewnie chodzi żeby jeszcze bardziej efektywnie kase nabijać nie ma co sie łudzić ze to chodzi o bezpieczenstwo, sprawdzaja gdzie postawić fotoradar , albo gdzie maja stać patrole z suszarkami zeby najskuteczniej wystawiac mandaty

    • dokładnie ile się da wyciągnąć od kierujących, jeździmy co raz bezpieczniej to i co raz to więcej dostają przywilejów oraz korzystają jak tylko się da aby wystawić mandat zamiast pouczyć

  2. Co to w ogóle za akcja? „kierowcy, którzy dopuścili się wykroczenia nie mszą obawiać się konsekwencji, celem pomiarów nie jest karanie lecz uzyskanie danych” Policjanci ‚sprawdzają’ ale nie ma żadnych konsekwencji! To jakiś żart? „O, zobacz Stasiu, ten jedzie tu 140, lepiej niż ten poprzedni!” „No! I kurda, pasów też nie zapiął” albo „Pa, znowu pijany, wpisze już trzech dla beki nie?” Ludzie!! Co za kraj?! Czy nie można prowadzić statystyk I JEDNOCZEŚNIE pełnić obowiązek policjanta? Brak słów!

    • a skąd wniosek, że to „policjanci sprawdzają” ? zalecany powrót do szkoły i nauka czytania ze zrozumieniem.

  3. Ten scenariusz pięknie wpisuje się w ograniczenie bezrobocia. Trzeba było utworzyć ileś tam miejsc pracy i utworzono je. Nie ważne co się robi byle robić i brać za to kasę.

  4. W naszym niekoniecznie kochanym MPK istniał zwyczaj, że niektórym kierowcom, jeszcze przed pobraniem dokumentów pojazdu, dyspozytor kazał dmuchać w alkomat. Potem ktoś pomyślał, ze dyspozytorom nie mozna wierzyć i w alkomat kazali dmuchać „inspektorzy” z Nadzoru Ruchu MPK, ale ponieważ sami inspektorzy też częto popijali i ich też trzeba by sprawdzać, więc znowu ktoś pomyślał i alkomat zaczęli obsugiwać „funkcjonariusze” w mundurach spółki-córki MPK, MKK. Ale i tym nie dawano stosownej wiary więc któregoś poranka w okienku dyspozytorskim z alkomatem w garści usiadł osobiście ówczesny kierownik (obecnie dyrektor ds. eksploatacji) p. Sadke (też kirus nielada). Czekam kiedy zobaczę tam pana Prezesa MPK osobiście (chociaż i jemu może ktoś nie wierzyć).
    Piszę o tym na tle powyższego artykułu – bo jak niedaje się wiary statystykom policyjnym i robi się takie „badania” jak opisano w artykule to nasuwa się pytanie: komu mamy wierzyć, jak Policji już nie?

  5. To ja Wam powiem, do czego dojdziecie… Sam tak się czasami przyglądam, co się dzieje, jak z dzieciakiem robię sobie spacer JPII. Z nudów, jak dziecko śpi w wózku, rzucam okiem na przejeżdżające auta, wnioski poniżej:
    * bez pasów jeżdżą przede wszystkim LKR, LUB, LOP. Przynajmniej oni stanowią większość;
    * kolejni (ilościowo) bez pasów to sałaciarze (tutaj chyba żaden nie zapina);
    * o dziwo bez pasów jeździ chyba więcej kobiet niż facetów; Procentowo z wszystkich kierowców wyjdzie pewnie w okolicy 15-20%. Ludzie – życie Wam nie miłe.
    * to samo z telefonami – kobiety wiodą prym, sałaciarze zaraz za nimi.
    * w kwestii prędkości (to ciężko ocenić, ale jak ktoś już konkretnie [email protected] to widać) – przedstawiciele i właściciele starych samochodów. Czasami zdarzy się jakiś kierowca świeżego bombowca, ale większość „ścigantów” to auto >15lat. Można zrozumieć, że JPII to przelotówka i 70km/h nie jest wielkim grzechem, ale jak jadę te 70 i gość objeżdża mnie, jakbym stał w miejscu to jest to delikatne przegięcie.

    Widać też, że jak jedzie dzieciak w foteliku to i rodzic pokorniejszy.
    W kwestii samych fotelików, perełka – kobieta pakuje dziecko w nosidle na przedni fotel (na dodatek przodem do kierunku jazdy), nie przypina jego pasami i jedzie (nie uwierzę w bajkę o isofixie na przednim fotelu w 20 letniej Corsie).

    • znawca muchomorów (za przeproszeniem: sromotnikowych)

      Masz rację, a co do ostatniego zdania… – spróbowałbyś kierowniku zwrócić takiej paniusi, mamusi uwagę…
      Dowidziałbyś się wtedy skąd pochodzisz, jakiego prowadzenia i zawodu była Twoja matka, a kim Ty sam jesteś oraz cała Twoje rodzina.
      Taka kultura to już bez mała norm a w Lublinie.

    • taa przede wszystkim na przyjezdnych lub lkr lop bo moim zdaniem LU stanowi wiekszosc a zwlaszcza jesli chodzi o brak umiejetnosci prowadzenia auta….

  6. CIEMNOGRÓD.

    Naprawdę nikt nie wie w jakim świecie żyje !?
    Badania takie przeprowadza się specjalnie bez udziału policji i karania kierowców aby wynik był rzeczywisty.
    Wiadomo, że jak staną radiowozem to okrzyczą ich na 50 km na CB i wszyscy będą mieli zapięte pasy.

    Wyniki natomiast takiego badania wymuszają zmiany na zarządcy dróg.
    Nie koniecznie złe zmiany.
    Jeżeli okaże się, że na ograniczaniu do 50km/h zdecydowana większość kierowców jeździ 70-80km/h i w ostatnich latach jest bezpiecznie na tym odcinku drogi to podniosą ograniczenie do 70km/h.
    Czy im się to podoba czy nie.
    Wyniki audytu są wiążące i zmiana musi być wprowadzona.
    Bardzo często są to bardzo dobre rozwiązania.

    Oczywiście jeżeli jakiś miejsce jest niebezpieczne i ograniczenia nic nie dają bo wciąż wszyscy jeżdżą za szybko to postawią fotoradar albo progi zwalniające.

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.9281zł 1.01%
    • GBP 4.7713zł 1.68%
    • EUR 4.3543zł 0.18%
    • CHF 4.0093zł 0.42%

    Polub nas

    Darmowe ogłoszenia lokalne

      Materiały wideo

      W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
      W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)
      Szturm Twierdzy Zamość 2019
      Jutro premiera nowego pokazu na fontannie multimedialnej. Zobacz zwiastun (wideo)
      Jechał ciężarówką całą szerokością drogi, miał blisko 6 promili. Zobacz nagranie (wideo)

      Co? Gdzie? Kiedy?

      Berberys Klezmer Band – koncert Hava Nagila
      Obchody Święta Wojska Polskiego w Lublinie
      Europejskie Dni Dobrosąsiedztwa Granica 835 Kordon Kryłów – Krecziv
      Festiwal na Trójstyku na błoniach w Orchówku
      Jarmark Królewski – Urodziny Jana III Sobieskiego w Rybczewicach
      x

      Szanowny Czytelniku!

      Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych, dzięki czemu otrzymujesz:

      Lepszą jakość strony. Możemy dostosowywać treści pasujące do poszczególnych grup odbiorców.

      Reklam jest mniej i są bardziej dopasowane do Twoich potrzeb. Dzięki reklamom finansujemy nasz rozwój, dzięki czemu nasz serwis nie wymaga opłat

      Twoje dane są u nas bezpieczne.Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityka Prywatności.

      Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie* przez ITLU sp z o.o. oraz naszych Partnerów, Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Serwisach przez ITLU sp. z o.o. i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

      Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

      Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania treści i reklam. Więcej przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

      Kto jest administratorem danych osobowych?

      Administratorem Twoich danych osobowych będziemy my, tj. spółka ITLU Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie oraz nasi Partnerzy (reklamodawcy).

      Szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania

      Twoje dane uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii będziemy przetwarzać, w tym profilować:

      • w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych, w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług, w celu dochodzenia praw i roszczeń (podstawa: nasz prawnie uzasadniony interes),
      • w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych (podstawa: Twoja zgoda).

      Jeśli wyrazisz na to zgodę nasi Partnerzy będą przetwarzali, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie a także badań analitycznych w tych celach.

      Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

      Twoje prawa

      Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć.

      Przysługuje Ci też prawo dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz tutaj.

      * Do przetwarzania wykorzystywane będą następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje.