Montują wagi w nawierzchni dróg. Przeładowane ciężarówki będą natychmiast zatrzymywane
17:15 26-06-2017
Jak obliczyli drogowcy, jeden samochód ciężarowy, który dwukrotnie przekroczył dopuszczalną masę, podczas jazdy zużywa drogę w tym samym stopniu co dwa i pół miliona aut osobowych. Przeładowane pojazdy zagrażają bezpieczeństwu w ruchu drogowym nie tylko tym, że np. podczas omijania przeszkody czy gwałtownego hamowania są one niesterowne, niestateczne i mają wydłużony czas hamowania. Przede wszystkim ciężarówki z ładunkami przekraczającymi dopuszczalne normy, powodują powstawanie kolein w nawierzchni i nierówności na drogach. Z tego zaś, oprócz zagrożenia dla kierowców, wynikają straty sięgające miliardów złotych.
Inspektorzy Transportu Drogowego szacują, że wciąż bardzo dużo ciężarówek poruszających się po sieci dróg w Polsce, to auta przeładowane. Narzędziem, które w prosty i skuteczny sposób pozwoli walczyć z tym zjawiskiem, jest inteligentny system wagowej preselekcji pojazdów. Prace związane z tym systemem prowadzone są w czterech miejscach naszego regionu. Na drodze krajowej nr 2 w Worońcu oraz na drodze krajowej nr 12 w Chojnie zostały one już niemal zakończone. Co najmniej do połowy lipca mają potrwać roboty na drodze krajowej nr 17 w Sitańcu pod Zamościem i na drodze krajowej nr 19 w Mostach koło Polichny.
W skład systemu wchodzi m.in. z waga dynamiczna w postaci czujnika bądź platformy wagowej, która potrafi określić masę pojazdu bez potrzeby jego zatrzymywania, kamery rejestrujące przeładowane pojazdy jak też rozpoznające jego tablice rejestracyjne i identyfikujące właściciela oraz tablice zmiennej treści. Ponieważ przy każdym z miejsc preselekcji znajduje się punkt kontroli pojazdów, informacje z wag trafią od razu do Inspekcji Transportu Drogowego. Wtedy inspektorzy mogą wskazane przez system pojazdy zatrzymać do kontroli i zweryfikować masę pojazdu na wagach w jakie są wyposażeni.
(fot. Krzysztof Nalewajko)
2017-06-26 17:12:33
Każdy bus jeździ przeladowany inaczej się nie opłaci
Czytam i czytam i w sumie nie ma ani jednego komentarza sensownego odnośnie „busów” do 3,5 tony. A wiecie, że te busy do 3,5 tony można rejestrować nawet do 6 ton? I to są te same busy? tylko muszą mieć tachograf legalny i kierowca prawko kat. „C”?? Z tych komentarzy wynika, że bus o masie całkowitej do 3,5 rujnuje nawierzchnie ale taki sam bus jak ma tacho i waży 6 ton to juz nie rujnuje. To jest właśnie parodia z tym. Fabryka je produkuje z przeznaczeniem do wożenia większego ładunku niż plus minus 1 tona. Tu chodzi jak zwykle o biurokracje, że urząd jakiś nie zarobi na legalizacjach, rejestracjach, viatolach itp., a nie o nawierzchnie jezdni. Pozdrawiam.
PAPI masz rację chodzi tylko o formalność i kat C ale ludzie uważają ze to inny pojazd technicznie , hahaha
Zaraz zaraz, ale w Mostach koło Polichny te wagi były już od lat…
Prawidło jest jedno…TIRY NA TORY!!!
Amen. Kolej i żegluga śródlądowa, a nie drogi krajowe jako tunele dla TIR-ów.
tak i pociąg i barka dopłynie do twojej biedronki gdzie zapierdzielasz po lody
a do twojej biedronki pynie wisla i tory pod pociągi co by ci lody dojechaly
Ja niedawno jechalem rano busem z Krasnobrodu do Zamoscia. Ten to dopiero byl przeladowany ludzi bylo tyle ze nie bylo jak telefonu wyciagnac z kieszeni
waga w Mostach hahahah ,a kamień z kieleckiego przez Kraśnik wjeżdza i kto tu jest głupi ?? albo kto ma w tym interes, widzicie tu sens tej wagi w Mostach ,bo ja nie
waga w Mostach super pomysł ! niech tam będzie stały całodobowy punkt kontroli ITD!!!
super pomysł z tą wagą w Mostach zaraz za Kraśnikiem w stronę Rzeszowa, więcej tam kontroli ITD powinno być ! Niech ważą każdą ciężarówkę !!!
Poszerzta DK 19 miedzy Kwasnikiem a Johanesburgiem , gdzie nie wiem czy przepisowe 5 metrów jest , kutwa jego mać . A wagą se muzg zważta . Labolatoryjną .