Czwartek, 02 maja 202402/05/2024
690 680 960
690 680 960

Znikną zawijasy, zbudują nowy most, położą asfalt i wyznaczą buspasy. Szykuje się duża przebudowa kolejnych ulic w Lublinie

Zarząd Dróg i Mostów oraz Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie ogłosiły przetarg na przebudowę kluczowego węzła komunikacji zbiorowej, jakim jest rondo Lubelskiego Lipca’80 wraz z wlotami. Prace mają potrwać do końca października 2019 roku.

62 komentarze

  1. Co to za beznadziejne przebudowy most powinien bys wybudowany nad rondem w kierunku uni lubelskiej-trasa zielona taki jak na sikorskiego a nie zamykac 2 pasy na majdanek taki glupi pomysł jak likwidacja 2 pasów na zamojskiej celem ścieżki rowerowej żuk będzie się chwalił ze zrobil ileś tam kilometrow bus pasa ileś tam kilometrów ścieżek rowerowych itp. Wspolczuje tylko nastepcy ktory przejmie tajk zadłużony lublin

    • A po jaką cholerę wymieniac będą kostke na deptaku zukowi sie znudzila niema co robic z kasą

    • Tristan Książe Porn Walii

      Bus-pas jest konieczny w tym dofinansowaniu, być może nie jest to jedyna „perspektywa unijna” dzięki której możnaby zapewnić pieniądze unijne na modernizację i przebudowę lubelskich ulic. A estakada w kierunku Unii Lubelskiej – Trasa Zielona, o której wspomniałeś, to konieczność, a nie ekstrawagancja! Już na tym etapie przebudowy należałoby wykonac bezkolizyjne połączenie tej arterii bo w końcu cały czas mowa o wewnętrznych „ringach” umożliwiających bezkolizyjne przedostanie się z wielu dzielnic miasta. Czy stać miasto na kolejne przekopanie tego rejonu za kilka lat?

      • Każda dotacja unijna wymaga dodatkowego zaciągnięcia kredytu na inwestycję w niemieckim lub żydowskim banku. Niemcy za free euraków nie rozdają. Każde euro wraca do nich z nawiązką.Żuk pasie niemieckie banki na całego. Ze swoich spłacał nie będzie. Na posadę w eurokołchozie pewnie liczy.

  2. A POCO TO A POCO TAMTO??!! A poto abyście durnie inaczej wygodniej czy jak ktoś chce lepiej się poruszali. Ze Polaczek ma to w genach że WSZYSTKO dosłownie musi krytykować.

  3. Buspas jak przy zamku = mistrzostwo świata w korkowaniu miasta. BRAWO :!

    • Odkorkować miasto można tylko przez ZMNIEJSZENIE liczby jeżdżących samochodów. Tak trudno to większości zrozumieć

  4. Proszę o podanie chociażby jednego projektu ZTM, który się sprawdził w praktyce i był dobry. Dziękuję i dobranoc

    • ZTM TO KLIKA. WSADZAJA NA POSADY CALE RODZINY. OSTATNIO MIAŁEM KONTROLĘ ZTM W AUTOBUSIE GOWNIARZ 24 LATA STARSZY INSPEKTOR KREW Zalewa czlowieka jakie to są uklady

      • a co, jak młodszy to nie ma prawa kontrolować starszego ? coś ci się poprzewracało w doopie. Jak masz jakieś nazwiska tych układów rodzinnych to dawaj, sprawdzimy

        • Czytaj ze zrozumieniem. 24-letni gówniarz jest już STARSZYM inspektorem. O to chodziło. Przyszedł po studiach (albo i nie) i momentalnie awans bo wujek jest dyrektorem departamentu albo kierownikiem. A jeżeli myślisz, że tam nie ma układów to nawet nie ma sensu w dyskusje z Tobą wchodzić

  5. Komedia, buspas na DMM!!! Zakorkujecie miasto, nowe światła z Wrońskiej już spowolnily ruch na tej trasie. Będzie jeszcze gorzej… Brawo…

  6. A kiedy ktoś pomyśli i dopuści do ruchu zwykłych użytkowników na buspasach na Armii Krajowej i Jana Pawła. Jaki ma sens obecna organizacja ruchu na rondzie łączącym te ulice?? Dlaczego też nie można wykorzystać drugiego pasa do skrętu w lewo w przedłużenie Jana Pawła? i tak część kierowców skręca w lewo z pasa do jazdy na wprost. Czy naprawdę nikt nie odpowiada za to??

    • Sam sobie odpowiedziałeś.Skoro z prawego jest dopuszczona jazda w lewo do Biedronki to jazda z lewego na wprost jest kolizyjna.Chyba że twoja profesja to blacharstwo samochodowe.

      • Nie czytałeś chyba uważnie. Pisałem o skręcie w przedłużenie Jana Pawła – czyli jadąc od strony ronda z Filaretów. Wtedy przy samym rondzie są trzy pasy – lewy do skrętu w lewo środkowy na wprost i prawy do wspomnianej przez Ciebie Biedronki. Podczas skrętu w lewo cały czas sąsiedni pas jest „wolny”, część kierowców podczas dużych korków jedzie właśnie tym wolnym pasem wbrew temu co widnieje na znaku informującym jak się zachować na tym rondzie.

  7. Albo sytuacja na Porębie – był duży parking strzeżony i jakiś czas temu puszczono ankietę wśród mieszkańców i mieli wypowiedzieć się co chcieliby aby powstało w miejsce parkingu i dwóch dużych boisk do piłki. Dziwnym trafem okazało się że większość mieszkańców chce w tym miejscu ……. bloki. Skończyło się na zlikwidowaniu parkingu. Ludzie stawiają samochody na trawnikach i chodnikach. Ludzi mogę zrozumieć bo gdzie mają stawiać samochody?? Ale nie rozumiem osób które sprzedają grunty pod kolejne bloki które też powiększą liczbę aut w tym miejscu. Chore. Domyślam się że takich miejsc w Lublinie jest więcej. Ważne żeby wziąć kasę za mieszkania a o resztę rzeczy już nie dbają. A można by wybudować tam parking wielopoziomowy i nawet pobierać jakąś opłatę.

    • a może lepiej zrobić jak w Japonii, możesz kupić samochód dopiero jak masz miejsce parkingowe

      • w japonii Kei-cary (minisamochody miejskie – takie jak np Tico – to jest kopia ich kei-cara Suzuki Alto CL11) maja duze ulgi, i nie trzeba miec dla nich miejsc parkingowych, wlasnie dla tego ze sa male i tam gdzie zmiesci sie jeden normalny samochod to stana 2 kei-cary, a u nas jezdzi mnustwo wielkich pseudo-terenowek ktorymi potrafia i 3 miejsca parkingowe zastawic i to jest bez sensu

  8. Bedzie taka krecha ze bedziecie musieli corki sprzedawac arabom.

  9. Widać w ratuszu mają już własną fabrykę troli.

  10. Wincyj świateł, wincyj…
    Stać będą samochody, stać będą na buspasach autobusy, stać będą piesi, stać będą rowerzyści, stać i gromadzić się będą zanieczyszczenia w postaci pyłów i gazów.
    Stać będzie miasto, stać będzie rozwój.
    Zarabiać będą producenci sygnalizatorów, zarabiać będą producenci farb do oznakowania poziomego, zarabiać będą producenci przycisków do aktywacji zielonego światła, zarabiać będą producenci czujników ruchu, zarabiać będą producenci kamer nad pasami ruchu, zarabiać będą producenci brzęczyków na przejściach dla pieszych, zarabiać będą producenci pętli indukcyjnych zatopionych w asfalcie.
    A korzyści z wydania kilkunastu (kilkudziesięciu) milionów będą zerowe, żadne.
    Autobusy dalej będą musiały jeździć na dworzec główny naokoło przez całą dzielnicę Za Cukrownią tracąc prawie 10 minut na każdym kursie i dziesiątki milionów złotych na paliwie rocznie, zamiast otworzyć ulicę 1 Maja dla komunikacji miejskiej.

    Miasto tradycyjnie wyciera sobie gębę priorytetami dla komunikacji zbiorowej, ale tworzenie buspasów, które w rzeczywistości nie tworzą żadnej sieci połączonych ze sobą korytarzy komunikacyjnych nie rozwiązują realnych problemów, a są jedynie po to, aby dostać więcej punktów w konkursach o unijne dotacje. Co z tego, że autobus zyska kilka sekund na prostym odcinku buspasa, po czym straci kilkanaście minut przez stanie na istniejących i nowych światłach, jeżdżąc przez Rondo Sportowców na dworzec, wreszcie w korkach stworzonych przez nieumiejętnie zaprojektowane rozwiązania drogowe…

Z kraju