Znikną zawijasy, zbudują nowy most, położą asfalt i wyznaczą buspasy. Szykuje się duża przebudowa kolejnych ulic w Lublinie

Zarząd Dróg i Mostów oraz Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie ogłosiły przetarg na przebudowę kluczowego węzła komunikacji zbiorowej, jakim jest rondo Lubelskiego Lipca’80 wraz z wlotami. Prace mają potrwać do końca października 2019 roku.

Szykuje się kolejna duża inwestycja drogowa w Lublinie. Miasto planowało ją od dawna, jednak przedłużały się prace przygotowawcze. Na początku 2016 roku zaczęto szukać firmy, która wykona projekt przebudowy ronda obok Gali, wraz z wszystkimi czterema wlotami, a także ul. Fabrycznej. Na ten cel zarezerwowano 1,5 miliona złotych, jednak do przetargu zgłosiła się tylko jedna firma, która na dodatek zażądała kilkaset tys. złotych więcej. Miasto zdecydowało się na dołożenie brakującej kwoty.

W planach było, że wstępne koncepcje rozwiązań drogowych będą gotowe we wrześniu, zaś komplet dokumentów przetargowych w grudniu ub. roku. Wszystko się przedłużyło, i przetarg na wykonanie prac ogłoszono w dniu dzisiejszym.

W ramach inwestycji przebudowane zostanie rondo Lubelskiego Lipca’80 wraz z wszystkimi czterema wlotami, rozebrany ma zostać stary i wybudowany nowy most na Czerniejówce w ciągu ul. Fabrycznej, która to również na całym odcinku uzyska nową nawierzchnię, powstanie parking na zamkniętym wlocie ul. 1 Maja, oraz wyremontowane będą al. Zygmuntowskie. Powstaną nowe chodniki i drogi dla rowerów, zatoki autobusowe wraz z wiatami i biletomatami, na ul. Lubelskiego Lipca’80 wybudowana zostanie trakcja trolejbusowa a na skrzyżowaniu ul. Bronowickiej z ul. Fabryczną sygnalizacja świetlna. Do tego buspasy, które zostaną wytyczone również na Drodze Męczenników Majdanka aż do skrzyżowania z ul. Grabskiego.

Dla kierowców oznacza to, że ul. Lubelskiego Lipca’80 w kierunku ronda przy Gali zostanie wyprostowana. Nie będzie zawijasów, które obecnie sprawiają wiele problemów. Do tego ul. Fabryczna i al. Zygmuntowskie uzyskają nową nawierzchnię. Pasażerowie komunikacji miejskiej również będą mieli lepiej, gdyż trasy linii trolejbusowych uzyskają prostszy przebieg. Wcześniej jednak wszystkich czekają duże utrudnienia w ruchu. Miasto planuje, że prace zostaną zakończone do końca października 2019 roku.

(fot. lublin112)
2018-02-28 21:35:17

62 komentarze

  1. kierowca bombowca

    O Qtfa mać ale armagedon komunikacyjny nas czeka.

    • Armagedon będzie jak skończą, chcą na siłę ludzi wsadzić w autobusy korkując miasto buspasami. Załóżmy że uda im się przerzucić w ludzi do autobusów, będzie więcej wolnych miejsc parkingowych, świeższe powietrze, zamiast dwóch starych aut w każdym domu jedno nowe. Dla kogoś to piękny sen, ale skąd miasto będzie miało pieniądze?? Mniej aut, mniej opłat parkingowych, mniej sprzedanego paliwa, mniej sprzedanych polis ubezpieczeniowych, mniej sprzedanych części, mniejszy obrót w warsztatach, mniejsze wpływy z mandatów, podatków … to też mniej kasy na nagrody dla urzędników. I co wtedy? wprowadzą nowe podatki, bo hajs musi się zgadzać.

      • No to roszczeniowcy czas start,co komu się należy, komu wybudować, no dawać …..

        • jak zaczniesz płacić podatki smarku to będziemy mogli porozmawiać a na razie idź ucz się matematyki…

      • totalnie zgadzam się z twoją wypowiedzią

        • Teoretyk ma rację ale jest luka… otóż niektórzy ludzie nie mogą zrezygnować z aut (np wyobraź sobie rozwożenie dzieci po różnych zajęciach MPK. itp)… będą stać w korkach i kląć na to miasto, kto jeszcze nie zapuścił korzeni w tej nieprzyjaznej mieścinie się wyprowadzi. Potwierdzająto statystyki o ubywających mieszkańcach i przedsiębiorcach, dług rośnie, podatki też i błędne koło się zamyka a Lublin kroczy tanecznym krokiem ku przepaści finansowej..!

    • teoretyk , spokojna twoja pierdząca . Płakałeś jak przebudowywali ul. Ducha , a teraz cieszysz się i śmigasz bez korków . Nie całe 2 lata i tutaj będziesz śmigał bez korków .

      • A widziałeś jak przebudowali Muzyczną? Przecież teraz to tragedia tamtędy jeździć, zwłaszcza jak skręcasz z Muzycznej w Nadbystrzycką. Dziki parking był pod szkołą. Komu to przeszkadzało?

  2. kierowca bombowca

    Bus pasy na Dr. Męcz. Majd. chyba głupszego czegoś nikt nie mógł wymyślić , tam po dwa pasy teraz jest i czasami mocne zagęszczenie a jak zostanie po jednym to trzeba będzie się turgać 40 za czapkowcami i lewusami co twierdza , że jeżdżą bezpiecznie i przepisowo.

    • Kierowcasterowca

      Prawdę wkoncu ktoś powiedział na pohybel zawalidrogom

    • Kierowco bombowca , jaki masz problem . Teraz masz zwężenie na Dr. Męcz. Majd. i jakoś żyjesz jadąc nawet 30 km/h . Gdzie tak musisz zap..ać.? Browar w lodówce się nie zagrzeje , zdążysz się nachlać .

  3. sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Bronowickiej z ul. Fabryczną? a w jakim celu? co to za miłośnik kolorowych światełek znowu się popisał?

  4. Niech robią tam przebudowę, bo to co teraz jest to jest jakaś masakra komunikacyjna, dziury, koleiny :/

  5. A po co bus pasy aż do Grabskiego? Zrobią się korki na każdym skrzyżowaniu. Zamiast upłynnić ruch w mieście, to przez bus pasy tylko się go spowalnia. Owszem bus pasy są potrzebne, ale tylko tam gdzie powinny być tak jak na Tysiąclecia wyjazd z przystanku po stronie Zamku.

    • nie lubiący popaprańców

      Bo dostali dużą dotację unijną na tą przebudowę , ale jakiś skończony jołop wymyślił , że za to buspasy trzeba namalować , więc kasa ważniejsza a o kierowcach nikt nie myśli niech stoją w korkach , bo każdy ma to w d..ie. Może by tak skrzyknąć się i zrobić jakiś strajk poblokować trochę ulice i walczyć o to , żeby ten idiotyczny pomysł wybić idiotom z głowy.

    • Bus pasy mają być w całym miescie po to by mozna było szybciutko autobusem smignąc. A kierowcy osobówek , którzy twierdzą że autem szybciej i taniej jeździ się po miescie… prawdopodobnie będą musieli zweryfikować swoje przyzwyczajenia. Oczywiście na siłę nikt im nie będzie kazał wsiadać do MPK, mogą stać w koreczku jak lubią to będzie ich wybór. Tak wiem nie wszyscy mogą zostawić auta, ALE jeszcze bardzo wielu może, czas podnieść ceny za parkowanie do 10 zl/godz , jestem ZA.

  6. Kręcą lody w Ratuszu na całego a do lata jeszcze daleko. Rezerwują 1,5 mln wiedząc, że nikt za taką kasę roboty nie zrobi. Zgłasza się jeden znajomy wykonawca i raptem dodatkowy milion się znajduje. Bez kolejnego przetargu. Platforma Oszustów w pełnej krasie. Mam nadzieję, że przy kolejnym przetargu, uczciwi nie dadzą się zrobić w jajo. Zapraszamy ABW do Lublina i to szybko, nim rozkradną to co jeszcze zostało.

    • Wybory tuż tuż, miejmy nadzieję że tego zadłużacza Żuka w końcu ktoś wysadzi z siodła

    • o tak, pilnie potrzebny nam następny Misiewicz co zacznie od dania sobie premii 60 tys.

  7. Żuk zmienia Lublin nie do poznania. Nie pamiętam żeby któryś wcześniejszy prezydent zrobił choć 5% tego co Żuk. Brawo!

    • Popieram Żuka !! Prezydenta Żuka!!! skala inwestycji oraz ogrom pracy jaką włożyli urzędnicy żeby to przygotować jest całkiem sobie pozytywny.
      Oczywiście zawsze sieznajdą maruderzy którzy dzisiaj lecą 140- 160 trasą Lublin Piaski ale kilka lat temu też tutaj wylewali swoje pomyje…
      Wiec spokojnie trzeba odczekać aż budowlańcu zrobią swoje, ruch sie upłynni i wówczas robić korekty, aby mieszkańcom żyło sie lepiej.
      Pozdrawiam Serdecznie!

  8. PRZELEWANIE PUSTEGO W PRÓŻNE ! KIEDY REMONT BALLADYNY ŻUKU BO KADENCJA CI SIĘ KOŃCZY A OBIECANY BYŁ ?

  9. Wystarczy, ze na 1000-lecia postanowił zrobic buspas jak dowala to jeszcze tu to juz wgł bedzie fantastyczna jazda. Teraz godziny nie godziny szczytu to przy zamku męka a mało kiedy ten beznadziejny buspas jest zajety. Nawierzchnie jak najbardziej trzeba w tym miejscu poprawić, ale te buspasy2 to o d potluc,a kierowcy mpk i tak na chama wala.

  10. Chciałem zauważyć, że na zdjęciu w tle jest basen lubelski Aqua Lublin, gdzie jest mnóstwo atrakcji: sauny, kilka basenów, zjeżdżalnie. Byłem raz polecam wszystkim. A jak kopara wszystkim opadła jak podjechałem moją BMW e60 535d z fotelami ze skóry. Patrzyli się w moim kierunku

    • No proszę… i się wyjaśniło, kto zostawił klocka w basenie… 😀

    • Wreszcie się przyznałeś, że to ty narżnąłeś do basenu. Nic dziwnego,że tylko raz tam byłeś.

    • Widzę , że i na basenie byłeś ale od tego i tak Twój mały hu.ek Ci nie urośnie , musisz w dalszym ciągu dowartościowywać się tą kupą złomu.

  11. Co to za beznadziejne przebudowy most powinien bys wybudowany nad rondem w kierunku uni lubelskiej-trasa zielona taki jak na sikorskiego a nie zamykac 2 pasy na majdanek taki glupi pomysł jak likwidacja 2 pasów na zamojskiej celem ścieżki rowerowej żuk będzie się chwalił ze zrobil ileś tam kilometrow bus pasa ileś tam kilometrów ścieżek rowerowych itp. Wspolczuje tylko nastepcy ktory przejmie tajk zadłużony lublin

    • A po jaką cholerę wymieniac będą kostke na deptaku zukowi sie znudzila niema co robic z kasą

    • Tristan Książe Porn Walii

      Bus-pas jest konieczny w tym dofinansowaniu, być może nie jest to jedyna „perspektywa unijna” dzięki której możnaby zapewnić pieniądze unijne na modernizację i przebudowę lubelskich ulic. A estakada w kierunku Unii Lubelskiej – Trasa Zielona, o której wspomniałeś, to konieczność, a nie ekstrawagancja! Już na tym etapie przebudowy należałoby wykonac bezkolizyjne połączenie tej arterii bo w końcu cały czas mowa o wewnętrznych „ringach” umożliwiających bezkolizyjne przedostanie się z wielu dzielnic miasta. Czy stać miasto na kolejne przekopanie tego rejonu za kilka lat?

      • Każda dotacja unijna wymaga dodatkowego zaciągnięcia kredytu na inwestycję w niemieckim lub żydowskim banku. Niemcy za free euraków nie rozdają. Każde euro wraca do nich z nawiązką.Żuk pasie niemieckie banki na całego. Ze swoich spłacał nie będzie. Na posadę w eurokołchozie pewnie liczy.

  12. A POCO TO A POCO TAMTO??!! A poto abyście durnie inaczej wygodniej czy jak ktoś chce lepiej się poruszali. Ze Polaczek ma to w genach że WSZYSTKO dosłownie musi krytykować.

  13. Buspas jak przy zamku = mistrzostwo świata w korkowaniu miasta. BRAWO :!

    • Odkorkować miasto można tylko przez ZMNIEJSZENIE liczby jeżdżących samochodów. Tak trudno to większości zrozumieć

  14. Proszę o podanie chociażby jednego projektu ZTM, który się sprawdził w praktyce i był dobry. Dziękuję i dobranoc

    • ZTM TO KLIKA. WSADZAJA NA POSADY CALE RODZINY. OSTATNIO MIAŁEM KONTROLĘ ZTM W AUTOBUSIE GOWNIARZ 24 LATA STARSZY INSPEKTOR KREW Zalewa czlowieka jakie to są uklady

      • a co, jak młodszy to nie ma prawa kontrolować starszego ? coś ci się poprzewracało w doopie. Jak masz jakieś nazwiska tych układów rodzinnych to dawaj, sprawdzimy

        • Czytaj ze zrozumieniem. 24-letni gówniarz jest już STARSZYM inspektorem. O to chodziło. Przyszedł po studiach (albo i nie) i momentalnie awans bo wujek jest dyrektorem departamentu albo kierownikiem. A jeżeli myślisz, że tam nie ma układów to nawet nie ma sensu w dyskusje z Tobą wchodzić

  15. Komedia, buspas na DMM!!! Zakorkujecie miasto, nowe światła z Wrońskiej już spowolnily ruch na tej trasie. Będzie jeszcze gorzej… Brawo…

  16. A kiedy ktoś pomyśli i dopuści do ruchu zwykłych użytkowników na buspasach na Armii Krajowej i Jana Pawła. Jaki ma sens obecna organizacja ruchu na rondzie łączącym te ulice?? Dlaczego też nie można wykorzystać drugiego pasa do skrętu w lewo w przedłużenie Jana Pawła? i tak część kierowców skręca w lewo z pasa do jazdy na wprost. Czy naprawdę nikt nie odpowiada za to??

    • Sam sobie odpowiedziałeś.Skoro z prawego jest dopuszczona jazda w lewo do Biedronki to jazda z lewego na wprost jest kolizyjna.Chyba że twoja profesja to blacharstwo samochodowe.

      • Nie czytałeś chyba uważnie. Pisałem o skręcie w przedłużenie Jana Pawła – czyli jadąc od strony ronda z Filaretów. Wtedy przy samym rondzie są trzy pasy – lewy do skrętu w lewo środkowy na wprost i prawy do wspomnianej przez Ciebie Biedronki. Podczas skrętu w lewo cały czas sąsiedni pas jest „wolny”, część kierowców podczas dużych korków jedzie właśnie tym wolnym pasem wbrew temu co widnieje na znaku informującym jak się zachować na tym rondzie.

  17. Albo sytuacja na Porębie – był duży parking strzeżony i jakiś czas temu puszczono ankietę wśród mieszkańców i mieli wypowiedzieć się co chcieliby aby powstało w miejsce parkingu i dwóch dużych boisk do piłki. Dziwnym trafem okazało się że większość mieszkańców chce w tym miejscu ……. bloki. Skończyło się na zlikwidowaniu parkingu. Ludzie stawiają samochody na trawnikach i chodnikach. Ludzi mogę zrozumieć bo gdzie mają stawiać samochody?? Ale nie rozumiem osób które sprzedają grunty pod kolejne bloki które też powiększą liczbę aut w tym miejscu. Chore. Domyślam się że takich miejsc w Lublinie jest więcej. Ważne żeby wziąć kasę za mieszkania a o resztę rzeczy już nie dbają. A można by wybudować tam parking wielopoziomowy i nawet pobierać jakąś opłatę.

    • a może lepiej zrobić jak w Japonii, możesz kupić samochód dopiero jak masz miejsce parkingowe

      • w japonii Kei-cary (minisamochody miejskie – takie jak np Tico – to jest kopia ich kei-cara Suzuki Alto CL11) maja duze ulgi, i nie trzeba miec dla nich miejsc parkingowych, wlasnie dla tego ze sa male i tam gdzie zmiesci sie jeden normalny samochod to stana 2 kei-cary, a u nas jezdzi mnustwo wielkich pseudo-terenowek ktorymi potrafia i 3 miejsca parkingowe zastawic i to jest bez sensu

  18. Bedzie taka krecha ze bedziecie musieli corki sprzedawac arabom.

  19. Widać w ratuszu mają już własną fabrykę troli.

  20. Wincyj świateł, wincyj…
    Stać będą samochody, stać będą na buspasach autobusy, stać będą piesi, stać będą rowerzyści, stać i gromadzić się będą zanieczyszczenia w postaci pyłów i gazów.
    Stać będzie miasto, stać będzie rozwój.
    Zarabiać będą producenci sygnalizatorów, zarabiać będą producenci farb do oznakowania poziomego, zarabiać będą producenci przycisków do aktywacji zielonego światła, zarabiać będą producenci czujników ruchu, zarabiać będą producenci kamer nad pasami ruchu, zarabiać będą producenci brzęczyków na przejściach dla pieszych, zarabiać będą producenci pętli indukcyjnych zatopionych w asfalcie.
    A korzyści z wydania kilkunastu (kilkudziesięciu) milionów będą zerowe, żadne.
    Autobusy dalej będą musiały jeździć na dworzec główny naokoło przez całą dzielnicę Za Cukrownią tracąc prawie 10 minut na każdym kursie i dziesiątki milionów złotych na paliwie rocznie, zamiast otworzyć ulicę 1 Maja dla komunikacji miejskiej.

    Miasto tradycyjnie wyciera sobie gębę priorytetami dla komunikacji zbiorowej, ale tworzenie buspasów, które w rzeczywistości nie tworzą żadnej sieci połączonych ze sobą korytarzy komunikacyjnych nie rozwiązują realnych problemów, a są jedynie po to, aby dostać więcej punktów w konkursach o unijne dotacje. Co z tego, że autobus zyska kilka sekund na prostym odcinku buspasa, po czym straci kilkanaście minut przez stanie na istniejących i nowych światłach, jeżdżąc przez Rondo Sportowców na dworzec, wreszcie w korkach stworzonych przez nieumiejętnie zaprojektowane rozwiązania drogowe…

  21. A kiedy nowa nawierzchnia na głębokiej i zana ? 🙁 tamtędy Pan prezydent nie jeździ ? przez dziury na zana musiałem ostatnio wymieniać czujnik abs … tak go wytrzęsło że się rozłączył i przeturlałem go po ulicy :/

  22. Mieszkając na krochmalnej nie będę miał już normalnego dojazdu do domu. Z obu stron wielkie przebudowy. A przecież autobusy tez będą stały w tych korkach. Dodatkowo ta ulica jest bardzo słabo połączona MPK z resztą miasta. Co prawda są cztery linie ale wszystkie odjeżdżają o jednym czasie co pół godziny. Ze Świdnika prędzej gdzieś dojadę niż stąd.

  23. A,B,C,D,E........

    proszę Boga i Matkę Boską żeby po tych modernizacjach ronda były rondami a nie tworem Mochyło podobnym czy tym czymś co jest pod Makro

    • Rondo pod Makro to jedno z ostatnich normalnych, porządnych rond w Lublinie. Dlaczego? Bo nie ma sygnalizacji świetlnej. A że pseudo-kierowcy nie potrafią z takich rond korzystać to wynika tylko z tego, że są otępieni przez wszechobecne sygnalizacje, które oduczyły ich myślenia i odpowiedzialności na drodze.

      Niedługo dojdzie do tego, że sygnalizacja będzie musiała być montowana przed każdym przejściem dla pieszych, skrzyżowaniem, rondem, wjazdem na posesję, bo kieroffcy już nie znają zasady pierwszeństwa przejazdu.

      Często komentujący tutaj śmieją się z „wsiowych” kierowców na tablicach innych, niż zaczynających się na „LU”. A ja twierdzę, że tacy kierowcy, którzy w swoich miejscowościach zamieszkania nie mają żadnych skrzyżowań z sygnalizacją jeżdżą lepiej po Lublinie niż rdzenni Lublinianie, ponieważ ZAWSZE mają z tyłu głowy zasadę pierwszeństwa.

      • A,B,C,D,E........

        ad;Neesa to co piszesz to obraz kompletnej nieznajomości problemu proszę spojrzeć chocby w Wikipedię
        a mowiąc skrutem rondo to takie skrzyżowanie po którym pojazdy jadą w ruchu okrężnym(w kółko ) po to aby urzytkowników drogi zmusic do zwolnienia a proszę powiedzieć czy wszystkie pojady wjeżdrzające na to rondo jada po okręgu. Więc proszę nie dyskutować skoro nie wie Pan(i) o czym mówi.
        Powiem więcej sygnalizacja świetlna na rondzie jest niekonieczna.
        Pozdrawiam i życze udanej lektury zapoznając się z tematem co to jest rondo (skrzyżowanie o ruchu okrężnym)

        • A,B,C,D,E........

          Przepraszam za „skrutem” nie wiem jak to napisałem (skrótem)

        • Zdaję sobie sprawę, że rondo jest typem skrzyżowania, świadomie użyłem skrótu myślowego.

          Nie przeczytałeś dokładnie mojego komentarza, lub go nie zrozumiałeś. Przecież ja wyraźnie napisałem, że dobre rondo to rondo bez świateł. Natomiast prawie cały twój komentarz nie odnosi się merytorycznie do mojego, mimo że formalnie stanowi na niego odpowiedź.

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.9528zł -0.16%
    • GBP 4.95zł 0.93%
    • EUR 4.4659zł 0.44%
    • CHF 4.192zł 0.28%

    Polub nas

    Darmowe ogłoszenia lokalne

      Materiały wideo

      Lubelscy policjanci wzięli udział w akcji #GaszynChallenge (wideo)
      Nowe iluminacje świąteczne na Rynku Wielkim w Zamościu (wideo)
      99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
      W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
      W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)

      Co? Gdzie? Kiedy?

      W Wojciechowie znów będzie wielkie kucie. Niebawem ruszają Ogólnopolskie Warsztaty Kowalskie
      Kiermasz Produktów Lokalnych w Kazimierzu Dolnym
      W niedzielę odbędzie się „Festiwal Młody Ziemniak”
      Pierwszy w sezonie zlot food trucków w Lublinie
      DARMOWY KURS SAMOOBRONY DLA KOBIET