Z kraju: Wkrótce zapłacimy więcej za paliwo. Rząd przyjął ustawę wprowadzającą opłatę emisyjną
20:25 21-03-2018
Ministerstwo Energii przygotowało nowelizację ustawy o biokomponentach i biopaliwach ciekłych oraz niektórych innych ustaw, która tworzy Fundusz Niskoemisyjnego Transportu oraz przewiduje dodatkowe środki m.in. na walkę ze smogiem dla Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Fundusz będzie miał na celu finansowanie projektów związanych z rozwojem elektromobilności oraz transportu opartego na paliwach alternatywnych. Uzyskane środki mają być przeznaczone na realizację projektów mających na celu zmniejszenie lub uniknięcie szkodliwej emisji substancji gazowych, stałych i ciekłych powodujących zanieczyszczenie powietrza. Dokument został przyjęty przez Radę Ministrów 20 marca 2018 r.
Nowelizacja ustawy zakłada także wprowadzenie opłaty emisyjnej w wysokości 80 zł od 1000 l wprowadzonych na polski rynek: benzyny silnikowej i oleju napędowego. Środki z opłaty emisyjnej stanowić będą przychód NFOŚiGW (85%) i Funduszu (15%). Zgodnie z przedstawioną propozycją obowiązek zapłaty opłaty emisyjnej ciążyć będzie na producentach paliw silnikowych (benzyn silnikowych i olejów napędowych), importerach paliw silnikowych oraz podmiotach sprowadzających paliwa z innych państw UE
Środki, które otrzyma NFOŚiGW służyć będą realizacji projektów mających na celu m.in. zmniejszenie lub uniknięcie szkodliwej emisji substancji gazowych, stałych i ciekłych powodujących zanieczyszczenie powietrza.
Zakres projektów, które mogą otrzymać dofinansowanie jest bardzo szeroki – wspierani mogą być m.in. producenci środków transportu, samorządy inwestujące w czysty transport publiczny, wytwórcy biokomponentów, jak i podmioty chcące zakupić nowe pojazdy. Fundusz wspiera także promocję i edukację w zakresie wykorzystania paliw alternatywnych w transporcie.
Ustawa wchodzi w życie od 1 stycznia 2019 r.
2018-03-21 20:07:59
(fot. pixabay.com)
PIS stopniowo przestaje wiązać koniec z końcem. Zaczyna się od podwyżek cen paliwa, prądu i innych mediów, potem pójdzie żywność a ostatecznie wzrosną podatki. Tak dzieje się zwykle wtedy gdy przestaje rządzić ekonomia a zaczyna decydować populizm. Patrz przykład Wenezueli.
W Wenezueli litr paliwa 7 groszy…
No najprościej dop….lić podatek do paliw. Pis i tyle w temacie, mam nadzieje że w wyborach Polacy obudzą się i wywalą ich od koryt.
„Uzyskane środki mają być przeznaczone na realizację projektów mających na celu zmniejszenie lub uniknięcie szkodliwej emisji substancji gazowych, stałych i ciekłych powodujących zanieczyszczenie powietrza.” Ciekawe kto zapłacił za ustawę naszym pOSŁOM. Dowiemy się, gdy już będzie wiadomo kto dostanie największe dofinansowania na realizację projektów. A będzie to spółka, której spółka zależna, spółki partnerskiej, matki, córki, szwagra brata posiadała będzie 99% spółek beneficjentów programu. Nie wiem, ale chyba zostaje już tylko się śmiać i sp***lać stąd…
nie będę tego komentował, bo byłoby dużooooo łaciny, oj dużo na rząd i ich pomysły.
te podwyżki tyle mnie obchodzą co zeszłoroczny śnieg, będę jeździł tankować na Ukrainę, mam 30 km do granicy a tam paliwo jest po 4 zł
Przecież to oczywista oczywistość, że wprowadzając kolejny podatek zmniejszymy emisję spalin i zmniejszy smog. Lecz nawet średnio rozgarnięty chłopek roztropek wie, że coś tu nie gra. W ciągu lata gdy nikt nie ogrzewa mieszkań zanieczyszczeń nie ma mimo ruchu samochodowego a pojawia się zaraz z ochłodzeniem podczas jesieni. Czyżby więc znaczyło to że auta wcale nie są odpowiedzialne za zanieczyszczenia?
rzepak w promocji !!!
Śmieszne? niby od nowego roku ma być podwyżka najniższej krajowej… A jaka to podwyżka jak to co niby dadzą więcej to trzeba jeszcze więcej dołożyć do wszystkiego co podniosą żenujące.
A ja mam LPG hehehe