Województwo Lubelskie promować będzie koszykówka. Tylko jedno spotkanie ma obejrzeć 800 mln osób
20:20 18-07-2019
Reprezentacja Polski w koszykówce na swoich strojach będzie miała logo województwa lubelskiego. Zostanie ono wyeksponowane na koszulkach z przodu i z tyłu oraz na spodenkach. To efekt umowy o współpracy, jaką Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego podpisał z Polskim Związkiem Koszykówki. Jest to pierwsze tego typu porozumienie federacji z jednostką samorządową. Dotychczas koszykarze nosili loga firm, które sponsorowały związek.
Współpraca ma na celu stworzenie możliwości zaprezentowania potencjału Lubelszczyzny wśród uczestników i kibiców kadry, a także przedstawicieli regionalnych, krajowych i międzynarodowych mediów w ramach występów organizowanych przez Polski Związek Koszykówki. Bardzo duże nadzieje związane są ze zbliżającymi się Mistrzostwami Świata, które odbędą się w dniach 31 sierpnia – 15 września w Chinach.
– Uważam, że powinniśmy promować nasze województwo, nie tylko poza jego granicami, ale także na świecie. Mamy tu zarówno ekologiczne rolnictwo, jak i duże firmy. Ważna dla rozwoju regionu jest również droga S17 i Via Carpatia. To nasze okno na Polskę i całą Europę. To nasza wielka szansa na pozyskanie potencjalnych inwestorów. Taki jest, moim zdaniem, sens i idea hasła marketingu gospodarczego – wyjaśnia Marszałek Województwa Lubelskiego Jarosław Stawiarski.
Według wstępnych szacunków, mecz polskiej reprezentacji z gospodarzami obejrzy w Chinach oraz przed telewizorami na całym świecie blisko 800 milionów kibiców. Logo województwa lubelskiego będzie jednym z trzech logotypów jakie zostały dopuszczone przez organizatorów mistrzostw świata. Wcześniej, gdyż 21 sierpnia, nowe stroje koszykarzy będą mogli podziwiać na żywo mieszkańcy naszego regionu. W Lublinie rozegrany zostanie bowiem mecz towarzyski z reprezentacją Holandii.
Umowa z Polskim Związkiem Koszykówki została zawarta na czas Mistrzostw Świata Chiny 2019, kwalifikacji do Mistrzostw Europy 2021 oraz meczów towarzyskich odbywających się w Polsce. Będzie ona obowiązywała do końca listopada 2020 roku. Jej wartość wynosi ponad 1,2 mln złotych. Co ważne, środki przeznaczone na tą promocję nie pochodzą z budżetu województwa, lecz z funduszy unijnych pozyskanych w ramach działania Marketing Gospodarczy Województwa Lubelskiego II.
(fot. UMWL)
Najgorzej wydane pieniądze. A jak jest jakiś chiński koszykarz to też cały świat patrzy jakie ma logo i co ono oznacza??
nieprawda najgorzej wydane pieniadze były w twoj rozwój, edukacje i wychowanie, tego samego dnia którego zostałeś wysr.ny na świat powinno się ciebie zakopać głęboko w lesie i zamiast krzyża zostawić żółtą tabliczkę z charakterystycznym logiem i napisem „biohazard”.
Marketing regionów/województw to taki nowy wynalazek do przewalania unijnej kasy i zapewniania stałych dochodów zaprzyjaźnionym agencjom. Mamy uwierzyć w to, że jakiś Alibaba patrząc na gacie koszykarza zainspiruje się i przyjedzie do Lublina otworzyć filię? Do takich rzeczy służą targi Expo i spotkania przedstawicieli samorządu z biznesmenami, a nie logo na gaciach.
jak zwykle słowa wszech obecnej krytyki, nie jestem w temacie, nie znam się, ale się wypowiem bo mi cebula utkwiła między nogami, ty lepiej pilnuj córki bo alibaba zainspirowany dobiera się do jej gaci.
Niech sobie na tym klaunowatym garniturku machnie to logo.
Moim zdaniem bardzo fajna inicjatywa!
Jaka władza takie pomysły.
niech pol procenta z tych co zobaczą to logo się zainteresuje tematem to bedzie ok , szczególnie ze kasa od makreli
popieram w 100%!!!
To tak jakby sprzedawać jajka na lokalnym straganie a reklamować się w całej Europie!!! Brawo Ty