Taksówkarze zawiesili protest. Trwają intensywne kontrole nielegalnych przewoźników (zdjęcia)

Po zarzutach protestujących taksówkarzy o bierność w stosunku do przypadków łamania prawa przez nielegalnych przewoźników, służby w całym kraju ruszyły z intensywnymi kontrolami. Przeprowadzono je także w Lublinie.

W poniedziałek w Warszawie odbył się ogólnopolski protest taksówkarzy pod hasłem „Stop Nielegalnym Przewozom”. Wzięli w nim udział przewoźnicy z całego kraju, w tym z Lublina. Łącznie do stolicy zjechało ok. 900 taksówek i około 1,5 tys. osób. Uczestnicy manifestacji po kilku godzinach spotkali się w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii z przedstawicielami rządu. Tam przedstawili swoje postulaty, domagając się jednocześnie respektowania i bezwzględnego egzekwowania obecnie obowiązującego prawa w zakresie zarobkowego przewozu osób.

Chodzi o kierowców świadczących swoje usługi w oparciu o takie aplikacje jak Uber czy Taxify, obecnie Bolt. Jak wyjaśniają, bierność służb spowodowała przez ostatnie 6 lat bardzo duży wzrost nielegalnych przewozów działających w szarej strefie. Podawano przykład Lublina, gdzie dzięki skutecznym działaniom policji i Inspekcji Transportu Drogowego udało się częściowo ograniczyć działalność Taxify. Zatrzymani w ubiegłym roku kierowcy otrzymali już decyzje administracyjne nakładające na nich kary w wysokości po kilkanaście tysięcy złotych.

– Masowa skala zjawiska możliwa jest dzięki łamaniu polskiego prawa w wielu obszarach takich jak unikanie ponoszenia obowiązkowych danin na rzecz państwa polskiego oraz stosowanie cen dumpingowych. Jak dodają, od taksówkarzy urzędy wymagają spełnienia szeregu restrykcyjnych wymagań i ponoszenia znacznych kosztów prowadzenia działalności. Z kolei firmy Uber czy Bolt działają ulgowo, a przede wszystkim z ominięciem przepisów polskiego prawa – wyjaśniali przedstawiciele NSZZ Solidarność Region Mazowsze Taksówkarzy Zawodowych.

W środę odbyło się spotkanie przedstawicieli związków zawodowych taksówkarzy z członkami rządu. Rozmowy zakończyły się ugodą. Strona rządowa zapowiedziała, że nowe przepisy określające funkcjonowanie transportu drogowego pomogą w walce z nielegalnymi przewozami. Zanim jednak zostaną one ustalone, służby mają prowadzić intensywne kontrole drogowe wymierzone w nielegalnych przewoźników. Druga strona obiecała zaś zawieszenie protestu na trzy tygodnie. W tym czasie będą obserwować realne działania i realizację obietnic złożonych przez stronę rządową. Taksówkarze zapewniają bowiem, że nie chcą ograniczania konkurencji, lecz przepisów, które zapewnią jednakowe warunki wykonywania zawodu.

Jak nas poinformowano, w całym kraju od godziny 7 do 15 przeprowadzone zostały 73 kontrole nielegalnych przewoźników. Inspektorzy typowali do kontroli pojazdy, w przypadku których istniało podejrzenia świadczenia usług przewozu osób niezgodnie z prawem. Podejrzenia inspektorów potwierdziły się. Większość skontrolowanych przewoźników wykonywała taki transport bez licencji lub pojazdami niespełniającymi określonych wymogów.

– Zintensyfikowaliśmy kontrole, inspektorzy będą je realizować zarówno w ramach działań własnych, jak i we współpracy ze stroną społeczną oraz innymi instytucjami. Inspekcji zależy na zapewnieniu uczciwej konkurencji i ograniczeniu szarej strefy – tłumaczy Główny Inspektor Transportu Drogowego, Alvin Gajadhur.

Wstępne wyniki wskazują, że każda z kontroli wykazała nieprawidłowości. Z przekazanych nam informacji wynika, że nałożone zostały 73 kary każda w wysokości 12 000 zł, z czego 7 zostało zapłaconych na miejscu. Trzy samochody zostały odholowane na parking na poczet kary. Kontrole prowadzone były również w Lublinie. Jak zapowiadają inspektorzy, będą się one odbywały aż do skutku.

(fot. nadesłane)

29 komentarzy

  1. Niech sałaciarzy zaczną sprawdzać. Moją koleżankę skasował jeden taki na 60 zeta z pod PKS na Tysiąclecia na Metalurgiczną o 5.40 rano w sobotę, gdzie nie ma już drugiej strefy. Tyle to na lotnisko nawet nie biorą. Nie pomyślała bo, by wzięła paragon. Złodzieje jedne i tyle. Miasta nie znają, bo ich nawigacja prowadzi. 3 lata temu, wsiadając do taxi (na świdnickich numerach, zamawiałem radio taxi), mówię na Pileckiego, on mi na to gdzie to jest? Od razu powinien mieć zabraną licencję. Jakiś egzamin z topografii miasta ma być

    • Janusz komentarzy

      Tak tylko woli wyjaśnienia. Faktycznie 2 strefa (czyli poza miejska) zaczyna się mniej więcej od obwodnicy. Jednak o 5:40 jest jeszcze 2 taryfa (nocna) i trwa do 6. Co oczywiście nie tłumaczy aż takiej ceny. Obawiam się, że Twoja koleżanka wsiadła do „słupa”, a ci potrafią mieć ceny 2, 3 razy większe niż korporacyjne. No niestety jej nieuwaga, że nie spojrzała na cennik. W korporacyjnej podejrzewam że było by to maksymalnie 15-18 zł (zależy jakie korpo) biorąc pod uwagę nocną taryfę .

  2. Z pod koziołka na lotnicza w lany poniedziałek około godziny 1 w nocy audi 80 czarna tablice lub 50 zł i oni są uczciwi sałata oszust

  3. Edward - prezes znanej korporacji taxi w Lublinie

    Odrazu widać że jesteś z taxify !

  4. O 5:40 jest taryfa nocna więc droższaa ty nie spojrzałeś ile kosztuje kilometr(taki mały żółty kwadracie bocznej szybie więc równie dobrze mogłeś zapłacić 500 zł za ten kurs i było by to legalne. Pretensje miej sam do siebie że nie patrzysz gdzie i za ile wsiadasz. Salaciarze walczą o swoje i mają rację. Wolę zapłacić 5zl więcej i mieć pewność że jestem ubezpieczeń w razie wypadku a nie jechać z jakimś studenciakiem albo obcokrajowcem.

  5. Dlaczego Cierpy nie założą aplikacji tak jak Uber czy Taxify? Te przewozy przecież są legalne (wlasna DG, składki ZUS i podatki). Trzeba tylko znieść durną licencje. Wolny rynek ma być. Jak nie pasuje to zmieńcie pracę, a nie protestujecie.

    • to teraz dodaj sobie koszty utrzymania działalności zus i podatki + 15 % dla Bolca czy Dupera , to wtedy za stawki ubera nie oplaca sie jezdzic bo najpierw musisz opłacić wszystkie składki , dlatego tak się ludziom to podoba , bo jak widzimy po artykule jezdza pajace bez jakichkolwiek praw , dlatego koszty maja dużo niższe , i tak w lublinie ceny za taxi nie sa wygurowane , z jednego konca na drugi miasta można pojechać za 20 zl , ale i tak dla nie których drogo bo woleli by sie wozić najlepiej za darmo ….

    • i łatwo mowic zmień prace , wyobraź sobie ze jeszcze 20 lat temu , zawod taxi byl szanowany , ludzie czekali po godzinie na taxi i nikt nie narzekał , i wyobraz sobie ze robisz cale zycie to dobijasz do 50/60 lat i na co ma sie przebranżowić taki ktoś ? jedynie do roboty jako ciec i to tez nie chętnie bo kto zatrudni osobę w takim wieku …

    • Prawie każda korporacja w Lublinie używa aplikacji, jedne mniej inne bardziej zaawansowanej. Najbardziej rozwiniętą( chyba lepszą niż złodzieje z ubera czy bolta) używa iTaxi. Tylko że trzeba troszkę poszukać w necie żeby je odszukać i zainstalować. Jest tylko jedna mała różnica między złodziejami a korporacjami: w korporacjach jeżdżą tylko legalni taksówkarze. Na kilkadziesiąt kontroli w Lublinie nie został jeszcze zatrzymany kierowca który spełniałby wszystkie wymagania państwa polskiego

  6. Miećka Aniołowa

    A gdzie jest wolna konkurencja i demokracja? Taksiarze bronią swojego monopolu, a PIStowski rząd ściąga od legalnej, z resztą, konkurencji haracz na zabezpieczenie nierealnych świadczeń dla swoich wyborców pozyskanych za obietnicę darmowej kasy.

    • Legalna konkurencja hehe, 73 kontrole i 73 kary. Jesteście zwykłymi przestępcami i powinno wam się zabierać samochody jako narzędzie przestępstwa, tak jak pijanym.

  7. Niech tych wariatów kogutami TAXI zaczną kontrolować. Widziałem wczoraj jednego to ludzi z przejścia przeganiał i slalomem omijał bo mu się spieszyło po klienta !!

  8. Urzad miasta Lublin nie ustalił ceny maksymalnej taksówkarz niezrzeszony może sobie zalegalizować cenę jaka chce jak są frajerzy co mu płacą to tak jeździ miejcie pretensje do swoich radnych

  9. Ja jako obywatel wolnego JESZCZE kraju, życzę sobie wolnego wyboru z kim i czym jeżdżę!!! Zrozumiano?
    Nie interesuje mnie co taksiarz musi zrobić i ile zrobić by zarobić, nie podoba się to zmień zawód – tak ostatnio bardzo często mówi się np. polskim nauczycielom!!! Wolny kraj! Wolny Lublin! Wolne wybory!

    • Jako obywatel wolnego kraju będący przeciwnikiem legalnych taksówek masz pełne prawo pojechać komunikacją miejską albo pójść z buta.

    • ty to chyba jesteś ułomny jakiś , szlugi tez kupujesz ruskie bo sa tańsze ? i bez akcyzy , a jednak jak zlapią takiego co nimi handluje to ma nieprzyjemnosci , ? wódke wolisz kupic w monopolowym czy na mecie nie wiadomego pochodzenia ? w tym kraju nie masz możliwości wyboru , zrozum to , nie jest to wolny kraj ani wolny lublin , oczywiscie mozesz robic to co Ci sie żywnie podoba ale musisz sie liczyc z konsekwencjami .. za posiadanie narkotyków możesz pójść siedzieć , ale przecież jestem wolnym człowiekiem jakim prawem to robią skoro sam decyduje o swoim życiu i zdrowiu . Zrozum to człowieku wolny nie byłes nie jestes i nigdy nie bedziesz , zawsze będzie tobą kierować system kraju w którym mieszkasz , a jak będziesz chciał żyć poza systemem w końcu i do ciebie sie dobiorą za jakieś przewinienie .tak jak ITD to ” BOLCA „

    • Dodam jeszcze do tego WOLNA DROGA!!!! Obierz azymut na wschód i sp…dalaj z kraju gdzie cywilizowane reguły gry cię( celowo zmałej litery) uwierają.

  10. salaciarze nich się gonią, same recydywy lub goście co nic innego w życiu nie potrafią robić, do roboty uczciwej się niech wezmą a nie naciąganie ludzi, jazda szrotami i wałki na każdym kroku

    • śmieszą mnie te komentarze , taxi niech sie goni recydywa itp , tylko jak były święta to dzwonili i płakali ze dlaczego ponad godzinę oczekiwania na taxi , i to w każdej korporacji !!! jak trwoga to do Boga , szczególnie jak nie ma innych form transportu i jak z miasta musisz wrócić do domu spać na jakaś pipidówę gdzie nocny nie dojeżdża

      • No właśnie. A uberze lub innej aplikacji klikasz i czekasz. Bez zbędnych manewrów, czekania aż się Pani na słuchawce zlituje i odbierze, a po Ciebie podjedzie spieniony i chamski sałaciarz samochodem w którym licznik wykonał już 3 obrót i z wielką łaską zawiezie cię na miejsce „najkrótszą” drogą. Mamy wolny rynek i niestety jak standardy zostały z PRL to klienci szukają innych rozwiązań. Zamiast protestować i twierdzić, że za wszelkie wpadki i psucie reputacji odpowiadają „słupy”, to może czas wsiąść się za nich i oczyścić własny biznes? Poprawicie standard usług i klienci i wrócą. Żadną kastą uprzywilejowanych nie jesteście, więc może czas odświeżyć menu i wsiąść się do roboty? Sam korzystam z taxi i to całkiem często, z tym wyjątkiem, że tylko z 1 korporacji, bo niestety kilka razy sam się naciąłem na uczciwego taksówkarza który słysząc inny język niż polski próbował zabrać mnie na wycieczkę krajoznawczą po dzielnicach miasta.

      • masz jakiś kompleks czy co, dlaczego zakładasz ze jak ktoś pisze coś co ci się nie podoba to musi być z jakieś pipidówy…..na aplikacji zamawiam kurs i wszystko wiem, ze auto nie będzie za stare, ze kierowca będzie schludnie wyglądał, ze nie będzie jechał jak wariat,wiem gdzie jest auto w danym momencie i ile będzie kosztował kurs oraz ze nie będzie problemu z wydaniem reszty bo płatności pójdzie kartą…. a szantażowanie rządu i bogu ducha winnych mieszkaniowców stolicy (tych mi najbardziej szkoda bo rządzących jakoś nie bardzo) paraliżem przez grupę gości co z braku laku wsiedli za kółko i są januszami biznesu uważam za skandal!!!!

        • Czysta reklama lewusów, brzmisz jak kierowca tychże lewusów lub jak naciągacz zwany dla niepoznaki Partnerem, Skoro napisałeś co wiesz, to ja napiszę to, czego nie wiedzą naiwni pasażerowie waszych lewych przewozów. Zaczniemy od karty. Twoja karta Drogi Pasażerze jest już na stałe połączona z firmą oferująca te lewe przewozy i można sobie z niej dowolne środki w dowolnej chwili. Czy tak będzie? Country manager tego estońskiego biznesu zapewniał w lubelska tv, że cała działalność jest legalna i zachęcał do współpracy, potem posypały się kary, tv opublikowała sprostowanie i ostrzeżenie przed współpraca z tą firmą, a nieuczciwego dziennikarza wy…li. Pytanie więc: czy firma która oszukuje swoich współpracowników jest uczciwa i można jej zaufać do tego stopnia, by dać jej dostęp do swojego konta?
          Dalej kierowcy, ci schludni o których piszesz. Może nim być każdy, nie obowiązują badania i inne restrykcje. Może być alkoholikiem, narkomanem, dilerem, gwałcicielem, pedofilem, chorym na choroby wykluczające możliwość zawodu kierowcy, może być 18-latkiem z miesięcznym prawem jazdy z zerowym stażem za kierownicą i w samochodzie mamusi, może być robotnikiem budowlanym po 16 godzinach pracy który wyjechał w nocy dorobić. Tak się dba o bezpieczeństwo pasażerów. Jak widzę młode dziewczyny wsiadające do tych innowacji, to zastanawiam się czy dojadą do domu, czy za kilka di ich zwłoki wypłyną w zalewie. Warto poszukać w internecie jak kierowcy nielegalnych przewozów molestują pasażerki czy okradają pasażerów, bo dziś taki kierowca jeździ, a jutro znika, nikt go nie znał i nikt nie potrafi go znaleźć. No i ceny – sobotni wieczór, mało lewusów więc wchodzi mnożnik x3 i już lewus staje się 3 razy droższy od normalnej taksówki.

    • Często jeżdżę komunikacją miejską, często korzystam też z samochodów PANEK, nie piję alkoholu nie palę fajek, nie mam czasu.
      Jadąc taxifajem, czy jak im tam, dostałem paragon, czyli ostatecznie zapłaciłem również podatek.
      Prowadzę działalność, nikt mnie nie pyta ile muszę za…dalać aby utrzymać rodzinę. Nie blokuję Warszawy, nie mam pretensji do klientów, że wybierają konkurencję… Staram się dać lepszą ofertę, aby skorzystali z moich usług… Nie zakazuję innym pracy… nie zaglądam innym w kieszeń i nie dzwonię po policję, że klient poszedł do innego… Wiem to dziwne, trudne do zrozumienia, iść z duchem czasu, wychodzić na przeciw oczekiwaniom klientów… ech

      • Zwłoki w zalewie, molestowanie, gwałty? Haha! Fantazje to ty masz wybujałą. Scenariusze zacznij pisać 😉

  11. Dla tego powinien byc wolny rynek

  12. Do Rodowitego
    Szanowny panie Taksówką jeżdżę od 5 lat jako kierowca I nie dlatego że nie miałem nic innego do roboty tylko dlatego że byłem już w takim wieku że z moim zawodzie nie było już dla mnie miejsca i co miałem robić gryźć tynk ze ścian mam na utrzymaniu rodzinę i pracuje legalnie A jeśli chodzi o samochody w uberze albo bolcie to mogę się z tobą założyć że nie ma tak że 100% tych samochodów to są nówki sztuki i to samo masz na taksówkach są samochody starsze ale są samochody nowe i cały czas się to wszystko zmienia A jeśli chodzi o kwestie słupów i ich stawki to niektórzy z kolegów mają rację to miasto powinno ustalić stawkę maksymalną z kilometra i wtedy słup nie miałby prawa zażądać od ciebie więcej niż miałby ustawione a tak a propos to jeżeli wsiadasz do jakiejkolwiek taksówki to bądź w takim stanie żeby móc przeczytać na cenniku na szybie ile gość sobie życzy za przejazd a jeżeli cennika nie ma to po prostu Omijaj go i idź do następnej taksówki Januszu komentarzy.

  13. W Warszawie każda korporacja ma swoją aplikację, wystarczy ściągnąć ?

  14. Ten sraczkowaty lif jeździ dzisiaj z kogutem TAXI i ma spokój z kontrolą, bo służby kontrolują prywatne samochody a TAXI mijają, lol

  15. Pyta tu jeden: Dlaczego Cierpy nie założą apikacji takiej jak Uber. Otóż baranie cierpy mają taką aplikację i nie musisz pyska drzeć tylko zainteresuj się. A jak ta twopja znajoma wsiadła na PKS do pierwszego lepszego cierpa to co? Nie mogła sobie zamówić korporacji. Jak nie umie czytać cennikla to niech się sama zatanowi. Jak idzie do sklepu pobluzeczkę to sięchyba najpierw pyta ile kosztujem a nie bierze, płaci i potem pyskuje że za drogo. Tak jest czy nie. Taksówka to nie autobus z biletem za 3 zł.

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.8848zł -0.42%
    • GBP 5.0014zł -0.23%
    • EUR 4.2807zł -0.25%
    • CHF 3.9206zł -0.75%

    Polub nas

    Darmowe ogłoszenia lokalne

      Materiały wideo

      99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
      W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
      W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)
      Szturm Twierdzy Zamość 2019
      Jutro premiera nowego pokazu na fontannie multimedialnej. Zobacz zwiastun (wideo)

      Co? Gdzie? Kiedy?

      Studenci UMCS organizują SWAP i Spartakiadę
      XV i XVI edycja Wyprzedaży Garażowej w Lublinie
      Kiermasz charytatywny w centrum handlowym Felicity. Celem jest pomoc dla Zoi
      Walczymy razem z Sebastianem: Świąteczny Charytatywny Turniej Piłkarski w Zamościu
      90 lat Polskich Linii Lotniczych LOT – historia lotnictwa komunikacyjnego w Polsce
      x

      Szanowny Czytelniku!

      Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych, dzięki czemu otrzymujesz:

      Lepszą jakość strony. Możemy dostosowywać treści pasujące do poszczególnych grup odbiorców.

      Reklam jest mniej i są bardziej dopasowane do Twoich potrzeb. Dzięki reklamom finansujemy nasz rozwój, dzięki czemu nasz serwis nie wymaga opłat

      Twoje dane są u nas bezpieczne.Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityka Prywatności.

      Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie* przez ITLU sp z o.o. oraz naszych Partnerów, Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Serwisach przez ITLU sp. z o.o. i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

      Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

      Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania treści i reklam. Więcej przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

      Kto jest administratorem danych osobowych?

      Administratorem Twoich danych osobowych będziemy my, tj. spółka ITLU Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie oraz nasi Partnerzy (reklamodawcy).

      Szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania

      Twoje dane uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii będziemy przetwarzać, w tym profilować:

      • w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych, w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług, w celu dochodzenia praw i roszczeń (podstawa: nasz prawnie uzasadniony interes),
      • w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych (podstawa: Twoja zgoda).

      Jeśli wyrazisz na to zgodę nasi Partnerzy będą przetwarzali, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie a także badań analitycznych w tych celach.

      Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

      Twoje prawa

      Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć.

      Przysługuje Ci też prawo dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz tutaj.

      * Do przetwarzania wykorzystywane będą następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje.