Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Powtórka na rondzie z pniakiem. Wczoraj kolizja, dziś wypadek (zdjęcia)

W identycznych okolicznościach jak wczoraj wieczorem, na tzw. rondzie z pniakiem doszło do kolejnego zderzenia pojazdów. Jedna osoba została poszkodowana, występują utrudnienia w ruchu.

Do zdarzenia doszło w niedzielę przed południem na rondzie 100-lecia KUL w Lublinie. Na skrzyżowaniu al. Solidarności i al. Mazowieckiego zderzyły się dwa samochody osobowe: volkswagen i opel. Na miejscu interweniowała straż pożarna, zespół ratownictwa medycznego oraz policja.

Ze wstępnych ustaleń wynika, iż do zdarzenia doprowadził kierujący volkswagenem mężczyzna. Poruszał się on od strony al. Sikorskiego. Wjeżdżając na skrzyżowanie nie ustąpił jednak pierwszeństwa przejazdu i doprowadził do zderzenia z oplem, którego kierowca zjeżdżał z ronda.

Jedna osoby wymagała interwencji medycznej. Została ona przetransportowana do szpitala. Policjanci ustalają teraz szczegółowe okoliczności kolizji. Występują utrudnienia w ruchu.

Powtórka na rondzie z pniakiem. Wczoraj kolizja, dziś wypadek (zdjęcia)

Powtórka na rondzie z pniakiem. Wczoraj kolizja, dziś wypadek (zdjęcia)

Powtórka na rondzie z pniakiem. Wczoraj kolizja, dziś wypadek (zdjęcia)

Powtórka na rondzie z pniakiem. Wczoraj kolizja, dziś wypadek (zdjęcia)

Powtórka na rondzie z pniakiem. Wczoraj kolizja, dziś wypadek (zdjęcia)

(fot. nadesłane)

40 komentarzy

  1. Trzeba być niewidomym lub idiotą, żeby nie zauważyć znaków, pasów a na koniec samochodu z lewej. Czyżby to był jeden z tych świetnych kierowców co to egzamin „za pierwszym razem egzaminator się czepił, za drugim nie miał racji, za trzecim…. no ale za ósmym w końcu zdany” ?

    • Skoro w tym miejscu jest tyle wypadków to jest z tym rondem coś nie tak.

      • Najłatwiej brak podstawowej wuedzy z zakresu prawa ruchu drogowego tłumaczyć złym projektem skrzyżowania.

      • Ale co niby jest „nie tak”?
        Stu kierowców widzi i rozumie znaki a sto pierwszy ich nie widzi lub nie rozumie.
        Może też jesteś przedstawicielem głąba za kierownicą?

        • Człowieku, skrzyżowania należy projektować tak aby wjazd na nie nie budził żadnych wątpliwości, a nie tak aby z lotu ptaka wyglądało dobrze.
          Czemu na innych skrzyżowaniach tego typu nie dochodzi do kolizji, co idioci jeżdżą tylko po tym z pniakiem.

          • Stefanek jeśli dla ciebie wjazd na to skrzyżowanie wzbudza wątpliwości to najwyższy czas aby zacząć korzystać tylko z komunikacji miejskiej.
            Znaki drogowe są widoczne.
            Przepisy dotyczące pierwszeństwa na takich skrzyżowaniach są proste w zrozumieniu.
            I nie pisz głupot, że na innych skrzyżowaniach nie dochodzi do kolizji.
            Chociażby przy Makro czy Rondo Mohyły.
            Nawet na rondzie przy Zamku pomimo sygnalizacji świetlnej.
            Na skrzyżowaniu Drogi Męczenników Majdanka i Krańcowej też dla głąbów problem po wyłączeniu sygnalizacji świetlnej.
            Wszystko źle zaprojektowane?
            W piątek na prostym odcinku Kraśnickiej zderzyły się cztery samochody jadące w tym samym kierunku.
            Kraśnicka źle zaprojektowana???

            Ciekawe jaka byłaby statystyka kolizji i wypadków w Polsce gdyby doszło do awarii i nie działałyby przez tydzień wszystkie stacje przekaźnikowe? 🙂

            • Ja sobie radzę w ruchu miejskim, ale widocznie niektórym kierowcom to skrzyżowanie sprawia problem więc nasuwa się wniosek że można było je zaprojektować lepiej.
              Do kolizji na tym skrzyżowaniu dochodzi zazwyczaj na tym samym wjeździe – zauważyłeś ??

              • Stefanek powiadasz, że zazwyczaj na tym samym wjeździe?
                To może napisz, na którym wjeździe?
                Byłeś świadkiem czy sugerujesz się opisem w artykule?
                To może zwróć uwagę na ten opis.
                Do zdarzenia doszło na skrzyżowaniu al. Solidarności i al. Mazowieckiego.
                A teraz cytat z artykułu o sprawcy zdarzenia:
                (…) Poruszał się on od strony al. Sikorskiego (…)

                To teraz spójrz na mapę i powiedz: który to był wjazd na skrzyżowanie??? 🙂

                A jak będziesz już miał pewność to dodatkowo udaj się w to miejsce i sprawdź czy znaki drogowe są widoczne.
                I na koniec…
                Skoro jak piszesz „niektórym kierowcom” to skrzyżowanie sprawia problem – to dlaczego szukasz winy w projekcie skrzyżowania?
                Jeszcze raz pytam – czy znaki drogowe są tam niewidoczne?
                To może zrezygnujmy jeszcze z przedłużenia Głębokiej do tego skrzyżowania bo dojdzie jeszcze jeden wjazd?

              • To trochę jak z maturą z matematyki. Skoro tyle osób nie zdaje, to pewnie matura za trudna. Ale nie można obniżać poziomu w nieskończoność. bo będziemy mieć coraz więcej głąbów. I po maturze i za kierownicą.

  2. Coś nie tak jest raczej z kierowcami a nie z rondem. STU przejedzie normalnie a sto pierwszy spowoduje kolizję . Sieroty gapią się w telefony, i potem nie wiedzą jaki był znak.

  3. Postawcie tym idiotom światła, bo na znakach poziomych i pionowych się gubią i nie wiedzą gdzie lewo, a gdzie prawo.

  4. może redakcja poda nazwisko „projektanta” tego wspaniałego projektu – trzeba zgłosić do nagrody

    • Jestem za. Nagroda w kategorii: „Usuwanie z drogi idiotów metodą mechaniczną”. Dałbym mu soldiną podwyżkę i więcej rond do zaprojektowania.

      • Ale takiego „miki” należałoby już nie dopuścić za kierownicę bo gotów innym wyrządzić krzywdę.

      • Dokładnie! Oby więcej takich skrzyżowań. Żebyvronda nie widzieć? Czerwonych linii nie wiedzieć? Wibracji nie czuć na aucie ? Za dekadę wyeliminują się sami, coi kieroFcy… jakim prawem wydali wam PJ !!??

  5. Komu zależy tam na tych stłuczkach? Niech redakcja weźmie sprawy w swoje ręce i zainterweniuje u tych pustych głów z Zarządu Dróg i Mostów,że wystarczy założyć po 3 lampki pulsujące na znak ustąp pierwszeństwa przejazdu na każdym rogu.Już takie w PL widziałem .A nie, wydają grube pieniądze w malowanie jezdni.Ale gdzie kończy się logika tam pojawia się ZARZAD DRÓG I MOSTÓW !!!

  6. Po 30 godz. jazdy hahaaa w pożal się Boże ośrodku wydaje się miszczom, że umieją jeździć… taaa jasne 😉 małpę też nauczę odpalać i kręcić fajerą ale nie uczyni to z niej kierowcy, z was też nie jak widać, wy miszcze…

  7. Skoro jest tyle wypadków to wskazuje że coś z projektowaniem jest nie w porządku. Jest tam wzniesienie, jest tam niestarannie pozostawione poprzednie oznakowanie poziome więc może trzeba się zastanowić nad światłami do lewoskrętu w kierunku Warszawy. Być może powinno być pierwszeństwo głównych kierunków . Coś trzeba zrobić bo tak wielu kierowców popełnia podobne błędy, które z czegoś muszą wynikać.

    • „Skoro jest tyle wypadków to wskazuje, że coś z kieroFcami jest nie w porządku”

    • Lepiej niech autostrady i drogi ekspresowe przeprojektują.
      Tam ciągle ktoś wjeżdża w bariery ochronne.
      To z pewnością wina w projektowaniu bo przecież nie „mistrzów” kierownicy 🙂

      I tak drobna uwaga:
      Jeśli dla ciebie wymuszenie pierwszeństwa jest jedynie błędem kierowcy to może już bardziej się nie ośmieszaj.

  8. Głupoty wypisujecie. To jest kwestia zaprojektowania tego ronda, które jest rondem głównie z oznakowania a nie z geometrii. Zobaczcie rondo na Jana Pawła/Armii Krajowej. Tam jest olbrzymi ruch a czy są jakieś wypadki ?
    Jeśli statystycznie w tym miejscu jest 10 razy więcej wypadków niż na innych takich skrzyżowaniach to jest coś nie tak.

  9. Jeżdżę tam 4 razy dziennie, rondo jak każde inne. Z czym ci kierowcy maja problem. Wszystko dobrze oznakowane, kurczę zastanawiające jest ta ilość stłuczek. A może to miejsce gdzie Wieś styka się z Miastem ?

Z kraju