Czwartek, 18 kwietnia 202418/04/2024
690 680 960
690 680 960

– Gdybym nie zatrąbił, mogłoby się zakończyć tragedią (wideo)

Jest to kolejne nagranie ku przestrodze, tak dla kierowców, jak i dla pieszych. Być może, gdyby nie użyty klakson przez naszego Czytelnika, na pasach doszłoby do tragedii.

51 komentarzy

  1. Ewidentna wina kierowcy, ale to że pieszy ma pierwszeństwo i jest już na srodku pasów nie uratuje mu życia ani zdrowia. Zasada ograniczonego zaufania też jest w przepisach ruchu drogowego. I może to nie jest najlepszy przykład ale często po piesi bezmyślnie wchodzą na przejscia.

    • @Mj Ale jak pieszy z tego nagrania zobaczył, że auto jedzie to uniknęła wejścia pod nie czy szła dalej bo miała pierwszeństwo?
      Ps. Może nie chciał robić na stłuczkę.
      A gdyby nie zobaczyła….
      A gdyby ten na zielonym nie zobaczył to jest też winnym braku rozwagi identycznie jak to piszecie przy każdym podobnym zdarzeniu z pieszym?

    • @Kbffujv
      […] często po piesi bezmyślnie wchodzą na przejscia […]

      A co… jeśli pieszy JEST JUŻ na przejściu (materiał powyżej) i ma bezwzględne pierwszeństwo?

      My nie zwalniamy pieszych z myślenia, nie próbujemy umniejszać obowiązku stosowania przez nich zasady ograniczonego zaufania.

      My, kierowcy, wymagamy od innych kierowców aby stosowali się do przepisów. Tylko tyle – i aż tyle.

  2. To na pewno wina kierowcy, wypadki były są i będą. Ale i pieszy ma swoje obowiązki takie jak zachować szczególną ostrożność (bo akurat kierowca jej nie zachował) zasada ograniczonego zaufania – piesi powinni z niej częściej korzystać bo pasy jak widać nie gwarantują im bezpieczeństwa

    • Aaron Fleischman

      Wskaż mi paragraf, który mówi, że pieszy BĘDĄC JUŻ NA PRZEJŚCIU po wykonaniu każdego kroku powinien się zatrzymywać i rozglądać w obie strony.

      Zamiast rozliczać pieszych z jakichś wydumanych obowiązków, zacznij rozliczać kierowców z REALNYCH obowiązków, czyli:
      a) zachowania szczególnej ostrożności przy zbliżaniu się do PDP,
      b) ustąpienia pieszemu znajdującemu na przejściu pierwszeństwa,
      c) dostosowania prędkości do panujących warunków jazdy.

      • ARON, nie sfajdaj się czasem. Tu chodzi o to, że pieszy nie patrzy, czy go cos nie j***nie. A powinien. Bo waży z reguły 50 – 80 kg, a to coś 1000 – 10000 kg. I to coś jest z reguły rozpędzone.

        • @Fans…

          Tobie będzie ciężko… Masz chyba zatwardzenie. I to nie chodzi o niedrożność jelita grubego a umysłu.

          Prawko do zwrotu. Skoro i tak jeździsz nie mając pojęcia o przepisach przynajmniej nie udawaj, że jesteś kierowcą. Oddaj papier – będziesz drajwerem. To takie modne ostatnio…

          Takim ja Ty papier jest przecież nie potrzebny. Wy lepiej wiecie, jak się jeździ. Kodeks drogowy jest dla mięczaków.

  3. Panie Aronek,mordercą jest ustawodawca i te wszelkie pseudo politycy.To że durnie jeżdżą wiemy,to że durnie włażą szczegolnie po zrobieniu „dróg rowerowych i ich przywileju”też już wiemy.Chcecie kultury na drogach,ja chce.Może zamiast religii faktycznie wprowadzić w szkołach ze 2 godziny „przepisy o ruchu drogowym”.Wpoić od małolata co i jak ,bo taki i pewnie pieszy i kiedyś kierowca a nie pieprzyć pod każdym artykułem ,”ło morderca „ło święta krowa”.Ło zacznijcie myśleć.Po mojemu każdy pieszy i rowerzysta powinni sie zatrzymać przed PDP czy PDR ale po to by umożliwić zatrzymanie auta (to nie stanie w miejscu Aronek i są sytuacje że nie wyhamuje),każdy kierowca ma obowiązek zatrzymania auta i przepuszczenia oczekującego na PDP czy PDR.”OCZEKUJĄCEGO”przypominam.OBIE STRONY powinny być tak samo solidnie karane za łamanie przepisów.Jezdnie dwu czy trzy pasmowe tylko ze sygnalizacją świetlną uruchamianą przez pieszych lub rowerzystów.Proste,ale lepiej pohejtować zamiast coś zmienić i pier..ić od rzeczy.

    • @fluffy

      Gadajmy na temat.

      [..] OBIE STRONY powinny być tak samo solidnie karane za łamanie przepisów […]

      Twoja opinia na temat KONKRETNIE TEGO przypadku? Patrz: materiał wideo powyżej…

      Jestem ciekaw…

  4. Ale epopeje :). Jak dla mnie to powinien byc obowiazek noszenia odlaskow w miescie.

    • Czemu nie, np.większość pracujących w uk popierd..la do domciu w kamizelce,boli,raczej nie,ciężkie no nie,przebrać się nie chciało i tyle,nawet sprawy sobie nie zdają,że ich w taką aurę z auta widać.Ale oczywiście pl i to takie nieestetyczne.Ciekawe czy jakby mały z Torunia wlazł w temat odlaskowych beretów „przecież to milionowy biznes”tylko koliduje z pogrzebowym.

      • Aaron Fleischman

        Myślisz, że jak piesi zaczną nosić kamizelki w dzień w obszarze zabudowanym, to kierowcy przestaną wyprzedzać i omijać na PDP? o.O LOL

        • Jakoś nie wypowiedziałeś się na pierwszy mój komentarz,może czegoś nie zrozumiałeś,bo”Aronek”to skierowane typowo do Ciebie.

          • @fluffy

            Dobra uwaga o lekcjach nt. PoRD w szkołach. Podpisuję się obyma rękyma 🙂

            Jedyna uwaga: nie zamiast religii/etyki 😉 ale extra godziny.

            I dodatkowe testy kompetencji/psychologiczne które przechodziłby egzaminowany na prawko. Nie po to, aby uniemożliwić mu zdobycie PJ, ale aby miał świadomość swoich mankamentów a w skrajnych przypadkach – aby prawo mogło eliminować z dróg osoby, które PJ powinny nie posiadać… Tak, tak… są tacy 😉

  5. Pieszy – masz na przejściu zawsze pierwszeństwo. Idź nie patrząc na nic – zakład pogrzebowy na ciebie czeka…

    • Więc każdy idiota za kierownicą może czuć się rozgrzeszony jeśli upoluje gapę-pieszego na maskę swojego samochodu… Litościii…

  6. No i przecież kierowcy są z tych obowiązków rozliczani i to nie rzadko. Dyskusja jest raczej o tym że pieszy nie może do końca ufać kierowcom na drodze, tak pieszy jak i inni kierowcy nie mogą ufać do końca. Wina tego kierowcy jest bez sprzeczna ale gdyby pieszy obserwował co się dzieje z lewej strony to napewno było by to dla niego bezpieczniejsze. Ten film jest tego przykładem bo skoro inny kierowca zauważył co się dzieje i zdążył zatrąbić to pieszy też powinnien korzystając z przejścia zauważyć niebezpieczeństwo.

  7. Aaron Fleischman
    Nikt tu nikogo nie rozlicza z obowiązków, warto po prostu myśleć. Ale przyjmijmy Twoj tok myślenia, pieszy czy też piesza, powinna przyspieszyć i wejść prosto pod samochód, bo w końcu nie ma obowiązku sie rozglądać. Ale mamy i przykład dla kierowców, nie zatrzumuj sie przed ciężarówką ktora wjeżdża na czerwonym, bo przecież masz zielone.

    • Aaron Fleischman

      „powinna przyspieszyć i wejść prosto pod samochód”

      Pieszy przechodząc przed PDP nie powinien przyśpieszać kroku, ani nie może być do tego zmuszony przez nadjeżdżające pojazdy.

      Bezmiar Waszych bredni sięga zenitu.

    • Aaron Fleischman

      „Nikt tu nikogo nie rozlicza z obowiązków”

      Jak to nikt nikogo nie rozlicza z obowiązków? Właśnie ciągle ktoś rozlicza z obowiązków pieszych. Ciągle tylko: pieszy powinien to, pieszy powinien tamto. A najlepiej to powinien z domu nie wychodzić albo zrobić podkop pod jezdnią.

      • Czyli…

        Tiry na tory.

        Piesi do tuneli.

        I dalej… Wyborcy do urn. Wódka na kartki. Gumka do majtek.

        Ilekroć pojawia się artykuł w podobnym tonie to mam takie spostrzeżenie: gdyby głupota mogła śpiewać mielibyśmy wśród komentujących możliwość rekonstrukcji Ś.P. Chóru Aleksandrowa. Kilku tenorów, ale głównie barytony i basy – tych w komentarzach pod dostatkiem. Grubo, po prostu grubo…

  8. Takich kierowców co omijają pojazdy przed przejściem są w Lublinie tabuny.Jednego dnia takich sytuacji zauważam kilka. Lubelscy kierowcy słabo znają przepisy i są chamscy w stosunku do innych kierujących.

  9. Rzeczywiście trąbił, tylko szkoda że w momencie kiedy kobieta zauważyła pieszego i zaczęła hamować…

  10. LOGIKA Aarona i podobnych odnośnie pierwszeństwa.:
    „Nawet jeśli ktoś na ciebie jedzie i może cię zabić to nie zawracaj uwagi i idź dalej.
    Daj się zabić w imię pierwszeństwa i ich racji.”

    • @Xjnz… i Tobie podobni…

      Pieszy ma „pierwszeństwo” na PDP. W tym przypadku jak na materiale wideo – bezapelacyjnie.

      Nic jednak nie zwalnia pieszego z bycia uważnym.

      Kierująca peugeotem – prawko do zwrotu. I kara z wyższej półki.

      W czymś się nie zgadzamy?…

      • Tak , powinniśmy uważać na innych słabszych uczestników ruchu, ale ich też nic nie zwalnia z myślenia i dbania o własne bezpieczeństwo.

Z kraju