690 680 960

Do Dęblina znów będzie można dojechać pociągiem. Ale nie z Lublina

W najbliższą niedzielę nastąpi wznowienie kursowania pociągów osobowych na linii kolejowej pomiędzy Łukowem a Dęblinem. Oznacza to, że pasażerowie nie będą musieli już korzystać z komunikacji zastępczej.

Dobiega końca pierwszy etap prac na stacji kolejowej w Dęblinie. Po zachodniej stronie gotowe są już nowe tory i sieć trakcyjna, działa także 21 rozjazdów. Ukończone zostały prace przy dwukrawędziowym peronie nr 2. Zamontowano już wiatę, oświetlenie, ławki i gabloty informacyjne. Podróżni będą mogli dojść na peron nowym przejściem podziemnym. Przebudowywany jest jest jeszcze peron nr 1 od strony dworca. Już widać jego konstrukcję, montowane jest też oświetlenie. Nowe perony będą miały ścieżki naprowadzające, które ułatwią poruszanie się osobom niedowidzącym. Z myślą o osobach niepełnosprawnych, po zakończeniu wszystkich prac uruchomione zostaną trzy windy, zaś dostęp do peronów dla osób o ograniczonych możliwościach ruchowych ułatwi pochylnia.

-Kończy się pierwszy etap prac po zachodniej stronie stacji Dęblin. Efektem są nowe tory i sieć trakcyjna oraz 21 rozjazdów, zapewniających sprawną obsługę pociągów. W nowym roku prace obejmą drugą stronę stacji. Punktualniejsze podróże w Dęblinie zapewni nowe lokalne centrum sterowania. Już gotowy jest budynek. Będą montowane nowoczesne systemy komputerowe, umożliwiające zdalne sterowanie urządzeniami na stacji i linii. Zapewnią będzie sprawną obsługę pociągów od Garwolina przez Dęblin do Puław – wyjaśnia Karol Jakubowski z PKP Polskie Linie Kolejowe.

Jednym z najbardziej skomplikowanych technicznie zadań na modernizowanej linii kolejowej Warszawa – Lublin była budowa dwóch mostów nad rzeką Wieprz. Od maja pociągi jeżdżą już po jednym nowym moście. Obiekt ma 170 m i szerokości 22 m. Nowa przeprawa umożliwia kursowanie ciężkich składów towarowych o nacisku 221 kN/oś. Jadą tędy m.in. pociągi z wagonami-cysternami obsługujące Zakłady Azotowe w Puławach. Bliźniaczy obiekt ukończony zostanie do końca grudnia. W niedzielę, 16 grudnia z peronu nr 2 podróżni pojadą pociągiem bezpośrednio do Łukowa. W związku z tym zlikwidowana zostanie zastępcza komunikacja autobusowa Dęblin – Stawy, z której od grudnia 2017 musieli korzystać podróżni ze względu na modernizację torów. Prace na odcinku od Pilawy do Dęblina wykonuje konsorcjum firm: Mostostal Kraków z PKP Energetyką i Schweerbau.

Wciąż nie wiadomo kiedy ruszą prace na odcinku z Dęblina do Lublina. Po zerwaniu kontraktu przez włoską spółkę Astaldi, na placu budowy nic się nie dzieje. Początkowo inwestor zapewniał, że będą one kontynuowane siłami spółek kolejowych. Obecnie jednak nikt nie potwierdza, kiedy to się stanie oraz jaki będzie nowy termin zakończenia modernizacji tego odcinka.


(fot. PKP PLK)

3 komentarze

  1. Pytanie do tych „mądrych ” którzy dopuscili jakąś włoską firmę zamiast naszych rodzimych ,do tej inwestycji ….co macie do powiedzenia w zwiazku z tym?

  2. Za Po to było i za pisu to samo

  3. Jakimż to kryterium kierowali ci ,którzy zdecydowali o wyborze tej włoskiej firmy do remontu lini lublin warszawa ? dzieki ich wyborowi ,teraz nasi podwykonawcy muszą walczyć o należne im pieniadze za wykonanne roboty ,a ja musze przez nastepnych kilka lat tracić godziny na zamknietym po kilka razy na godzine pzrejezdzie w mojej miejscowosci pzrez którą jest objazd trasą lublin łuków

Materiały wideo

Lubelscy policjanci wzięli udział w akcji #GaszynChallenge (wideo)
Nowe iluminacje świąteczne na Rynku Wielkim w Zamościu (wideo)
99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)

Co? Gdzie? Kiedy?

Największy w Polsce Festiwal Sztuki Iluzji
Rajd rowerowy Tour de Lubelskie w Janowie Lubelskim
Mieszkańcom – w podzięce za solidarność czyli festyn na rozpoczęcie wakacji
Lato Wita Nas czyli festyn rodzinny w Trzeszczanach
Biesiada Rodzinna w Wólce Plebańskiej