Niedziela, 28 kwietnia 202428/04/2024
690 680 960
690 680 960

19-latka uwierzyła, że rozmawia z pracownicą banku. Straciła kilka tysięcy złotych

Do bialskich policjantów zgłosiła się 19-latka i przekazała, że padła ofiarą oszustwa. Młoda kobieta została zmanipulowana przez „pracownicę banku”, a następnie zainstalowała aplikację do zdalnej obsługi urządzenia. To był błąd, który kosztował ją kilka tysięcy złotych.

Przed minionym weekendem do bialskiej komendy zgłosiła się młoda kobieta, która padła ofiarą oszustów. Na telefon 19-latki zadzwoniła kobieta, podająca się za pracownika banku. Nieświadoma oszustwa kobieta kontynuowała rozmowę.

Po chwili rozmówczyni przekazała słuchawkę mężczyźnie, który oświadczył, że niezbędne jest zabezpieczenie pieniędzy posiadanych przez pokrzywdzoną na innych kontach. W tym celu miała je „wyprowadzić z banku”. Po zabezpieczeniu gotówka miała do niej wrócić.

Nieznajomy polecił by 19-latka zainstalowała aplikację. Dzięki temu miał jej pomóc przejść przez cała procedurę. Niestety w efekcie pokrzywdzona zainstalowała program do zdalnej obsługi urządzenia. Dodatkowo w trakcie wykonywanych operacji przychodzące do niej kody, wpisywała do zainstalowanego programu. Finalnie w wyniku działalności oszustów straciła ponad 3 tysiące złotych. Sprawą zajmują się bialscy policjanci.

14 komentarzy

  1. Pokolenie 'Z’ niby całkowicie zcyfryzowane a okazuje się, że „L”amerów nie brakuje. Ale czemu tu się dziwić, jak nie masz 'blokera reklam’ to nawet na lublin112 jesteś wstanie kliknąć w ClickBaity 🙁 ponad 70 elementów strony zostało zablokowane, ze względu na śledzenie, reklamy, pseudo reklamy, serwisy reklamowe o nieznanym pochodzeniu oraz VPN krzyczy że zablokował śledzenie 🙁

Dodaj komentarz

Z kraju