W moim mieście ( Poznań) kierowcy ZTM Poznań notorycznie korzystają z telefonów komórkowych podczas prowadzenia autobusów.. czy tramwajów.. policji państwowej, ani służbie ruchu ztm takie zachowanie kierowców nie przeszkadza..
Obatel
Tak dla ciekawości obowiązek zachowania się kierowców w obu przypadkach: przy przejściu i przy wyjeżdżaniu autobusu z zatoki. Może niektórym znawcom przepisów da to trochę do myślenia.
A kierowca w tej sytuacji jest zdecydowanie winny.
Rozporządzenie Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych
§ 47 Przejście dla pieszych
4. „Kierujący pojazdem zbliżający się do miejsca oznaczonego znakiem D-6, D-6a albo D-6b jest obowiązany zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszych lub rowerzystów znajdujących się w tych miejscach lub na nie wchodzących lub wjeżdżających.”
Prawo o Ruchu Drogowym
Art. 18
1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest obowiązany zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię.
W przypadku przejścia zmniejszyć prędkość, a w przypadku wyjeżdżania autobusu z zatoki zmniejszyć prędkość a nawet zatrzymać się. Poczytajcie przepisy Ktos, Kasztanek i wtedy do dyskusji.
Gość
polecam zweryfikować pierwszeństwo pieszy nie wiemy z filmu czy upewnił się że może przejść równie dobrze przed sam autobus wszedł lub nie upewnił się czy go puszczają to też mówi kodeks pieszy na pasach ma wiedziec co robi jak nie wie to pod opiekę rodziców. niektorym sie wydaje coś przeciwnego. sytuacja wtargnięcua jest opisana w kodeksie autobusy w miejscu nie stają fizyki nie przeskoczą
czlowiek
nic nie zwalnia nikogo od myslenia a jak czytam komentarze to mam wrażenie ze pisza to sami 5-cio latkowie nie urażajac wiedzy 5-cio latkow.
nie mysla piesi kierowcy osobowek jak i mpkow kazdy z
zachowaj szczegolna ostroznosc dotyczy kazdego i wszedzie poruszajacego sie
i juz
Dla mnie ten film jakiś dziwny – nie widać kiedy oni wchodzą z prawej strony, może za krótko trwa. Na koniec też jakoś dziwnie upadają. Zadanie dla biegłego na pewno. Jeżeli jest jak niektórzy sugerują, że z pełnym impetem wjechał w zwykłych przechodniów – to brak słów : (
Gość
nie widzę w którym momencie pieszy wszedł na pasy. wiele by się wyjaśniło czy to pieszy wlazł przed autobus czy autobus na pieszego. co w pierwszym wypadku? oskarżenie o możliwą tragedie w wyniku gwałtownego hamowania autobusu z ludzmi? czy gratulacje dla pieszego? poczekam na pełną wersje filmu gdzie jest pieszy gdy autobus jest tak blisko że nie zahamuje przed przejściem
DUŻY
I tu się chłopcze mylisz.Wielu kierowców MPK ma wyższe wykształcenie a pracują w tej firmie bo lubią jeździć.Twierdzi ktoś tam że jeżdżą jakby wozili węgiel ale stan techniczny nie zawsze pozwala na np.łagodne wyhamowanie przed daną przeszkodą.Dla przykładu w nowych pojazdach po dłuższym przytrzymaniu nogi na hamulcu podczas toczenia się w korku następuje bardzo gwałtowne szarpnięcie to efekt załączenia się hamulca postojowego. Następna sprawa stoją piesi czekając aż ktoś z jadących osobówek ich wpuści a tu nic z tego. Jak nadjeżdża autobus lub trolejbus tuż za nimi nie omieszkają wejść jemu tuż przed przednią szybę .A co tam niech się cham zatrzymie bo ja to pìeszy. Łatwiej chyba zatrzymać 70-80kg niż pojazd który waży ok 15 ton lub więcej.Nie bronię tego kierowcy który potrącił pieszych na Łęczyńskiej bo to jego wina ale myślenie nie boli i obowiązuje wszystkich a nie tylko kierowców MPK.
remik
co lubia chlopcze? chyba się toczyc i o******
Polski Związek Kołnierzy Wymiętych
Akurat w przypadku tego woźnicy, to wystarczyłoby, żeby zdjął nogę z pedału gazu – nie musiał wcale hamować – nic nikomu by się nie stało. Hamulca nawet nie musnął, jak dojeżdżał do tego PDP.
Ale jak chcesz z premedytacją zabić na przejściu parę starszych pieszych, to gazu dodajesz, a nie zwalniasz. I on dokładnie tak zrobił.
ktoś
jechał szybko i coś patrzył w dół jak by w telefon
Ryc
Nic nie zmienia faktu że kierowcy mpków zachowują się jak by jeździli pojazdami uprzywilejowanym. I jak ktoś pisze że im się nie spieszy i nie ważne czy przyjedzie z opóźnieniem czy nie to niech się w pusty łeb je…..nie. Mijają korki i walą z pasa na wprost w lewo albo z pasa do skrętu w lewo na wprost( standard na Piłsudskiego czy na Kunickiego z Mickiewicza i wielu innych skrzyżowaniach). Nie pewnie że mają gdzieś czy się spóźniączy nie tak sobie korek mijają i inne pasy ruchu blokują dla zajawki ku….wa mac. Co za baran to pisze….. Pisanie smsów i gapinie się w telefon na porządku dziennym, i może tu tak było trzeba było smsa przeczytać i stała się tragedia. Ciekawe kiedy policja się weźmie za nich bo jeszcze nie widziałem żeby któryś dostał mandat za blokowanie skrzyżowania albo inne wyżej opisane wykroczenia. Niestety wyjątkowo mało jest w śród nich normalnych prawdziwych kierowców większość to chamy!!!!!
W moim mieście ( Poznań) kierowcy ZTM Poznań notorycznie korzystają z telefonów komórkowych podczas prowadzenia autobusów.. czy tramwajów.. policji państwowej, ani służbie ruchu ztm takie zachowanie kierowców nie przeszkadza..
Tak dla ciekawości obowiązek zachowania się kierowców w obu przypadkach: przy przejściu i przy wyjeżdżaniu autobusu z zatoki. Może niektórym znawcom przepisów da to trochę do myślenia.
A kierowca w tej sytuacji jest zdecydowanie winny.
Rozporządzenie Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych
§ 47 Przejście dla pieszych
4. „Kierujący pojazdem zbliżający się do miejsca oznaczonego znakiem D-6, D-6a albo D-6b jest obowiązany zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszych lub rowerzystów znajdujących się w tych miejscach lub na nie wchodzących lub wjeżdżających.”
Prawo o Ruchu Drogowym
Art. 18
1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest obowiązany zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię.
W przypadku przejścia zmniejszyć prędkość, a w przypadku wyjeżdżania autobusu z zatoki zmniejszyć prędkość a nawet zatrzymać się. Poczytajcie przepisy Ktos, Kasztanek i wtedy do dyskusji.
polecam zweryfikować pierwszeństwo pieszy nie wiemy z filmu czy upewnił się że może przejść równie dobrze przed sam autobus wszedł lub nie upewnił się czy go puszczają to też mówi kodeks pieszy na pasach ma wiedziec co robi jak nie wie to pod opiekę rodziców. niektorym sie wydaje coś przeciwnego. sytuacja wtargnięcua jest opisana w kodeksie autobusy w miejscu nie stają fizyki nie przeskoczą
nic nie zwalnia nikogo od myslenia a jak czytam komentarze to mam wrażenie ze pisza to sami 5-cio latkowie nie urażajac wiedzy 5-cio latkow.
nie mysla piesi kierowcy osobowek jak i mpkow kazdy z
zachowaj szczegolna ostroznosc dotyczy kazdego i wszedzie poruszajacego sie
Dla mnie ten film jakiś dziwny – nie widać kiedy oni wchodzą z prawej strony, może za krótko trwa. Na koniec też jakoś dziwnie upadają. Zadanie dla biegłego na pewno. Jeżeli jest jak niektórzy sugerują, że z pełnym impetem wjechał w zwykłych przechodniów – to brak słów : (
nie widzę w którym momencie pieszy wszedł na pasy. wiele by się wyjaśniło czy to pieszy wlazł przed autobus czy autobus na pieszego. co w pierwszym wypadku? oskarżenie o możliwą tragedie w wyniku gwałtownego hamowania autobusu z ludzmi? czy gratulacje dla pieszego? poczekam na pełną wersje filmu gdzie jest pieszy gdy autobus jest tak blisko że nie zahamuje przed przejściem
I tu się chłopcze mylisz.Wielu kierowców MPK ma wyższe wykształcenie a pracują w tej firmie bo lubią jeździć.Twierdzi ktoś tam że jeżdżą jakby wozili węgiel ale stan techniczny nie zawsze pozwala na np.łagodne wyhamowanie przed daną przeszkodą.Dla przykładu w nowych pojazdach po dłuższym przytrzymaniu nogi na hamulcu podczas toczenia się w korku następuje bardzo gwałtowne szarpnięcie to efekt załączenia się hamulca postojowego. Następna sprawa stoją piesi czekając aż ktoś z jadących osobówek ich wpuści a tu nic z tego. Jak nadjeżdża autobus lub trolejbus tuż za nimi nie omieszkają wejść jemu tuż przed przednią szybę .A co tam niech się cham zatrzymie bo ja to pìeszy. Łatwiej chyba zatrzymać 70-80kg niż pojazd który waży ok 15 ton lub więcej.Nie bronię tego kierowcy który potrącił pieszych na Łęczyńskiej bo to jego wina ale myślenie nie boli i obowiązuje wszystkich a nie tylko kierowców MPK.
co lubia chlopcze? chyba się toczyc i o******
Akurat w przypadku tego woźnicy, to wystarczyłoby, żeby zdjął nogę z pedału gazu – nie musiał wcale hamować – nic nikomu by się nie stało. Hamulca nawet nie musnął, jak dojeżdżał do tego PDP.
Ale jak chcesz z premedytacją zabić na przejściu parę starszych pieszych, to gazu dodajesz, a nie zwalniasz. I on dokładnie tak zrobił.
jechał szybko i coś patrzył w dół jak by w telefon
Nic nie zmienia faktu że kierowcy mpków zachowują się jak by jeździli pojazdami uprzywilejowanym. I jak ktoś pisze że im się nie spieszy i nie ważne czy przyjedzie z opóźnieniem czy nie to niech się w pusty łeb je…..nie. Mijają korki i walą z pasa na wprost w lewo albo z pasa do skrętu w lewo na wprost( standard na Piłsudskiego czy na Kunickiego z Mickiewicza i wielu innych skrzyżowaniach). Nie pewnie że mają gdzieś czy się spóźniączy nie tak sobie korek mijają i inne pasy ruchu blokują dla zajawki ku….wa mac. Co za baran to pisze….. Pisanie smsów i gapinie się w telefon na porządku dziennym, i może tu tak było trzeba było smsa przeczytać i stała się tragedia. Ciekawe kiedy policja się weźmie za nich bo jeszcze nie widziałem żeby któryś dostał mandat za blokowanie skrzyżowania albo inne wyżej opisane wykroczenia. Niestety wyjątkowo mało jest w śród nich normalnych prawdziwych kierowców większość to chamy!!!!!