Wjechał w pieszych nie zwalniając. Mamy nagranie groźnego wypadku w Lublinie (wideo)

Kierowca autobusu zaczął hamować dopiero po tym, jak potrącił dwójkę pieszych. Trwa wyjaśnianie dokładnych przyczyn wypadku na ul. Łęczyńskiej.

Przebieg groźnego wypadku, jaki miał miejsce na ul. Łęczyńskiej w Lublinie, został zarejestrowany przez kamerę jadącego za autobusem pojazdu. Jak już informowaliśmy, około godziny 17:15 na w rejonie skrzyżowania z ul. Szklaną i ul. Firlejowską autobus komunikacji miejskiej potrącił dwie osoby. Na miejscu interweniowały zespoły ratownictwa medycznego oraz policja.

Jak wstępnie ustalono, kierujący autobusem linii nr 34 poruszał się w kierunku ul. Wolskiej. Na oznakowanym przejściowy dla pieszych potrącił dwie osoby: kobietę i mężczyznę. Poszkodowani zostali przetransportowani do szpitali.

 

 

Z nagrania wynika, że kierowca autobusu nie zauważył przechodzących przez ulicę osób, bądź też zajęty był czymś innym i nie obserwował drogi. Wyraźnie widać, że zaczął hamować dopiero po tym, jak potrącił pieszych. Pojazd posiadający logo MPK Lublin należał do prywatnego przewoźnika, który na zlecenie przedsiębiorstwa wykonywał obsługę linii. Policjanci ustalają teraz, dokładne przyczyny wypadku.

 

(fot. lublin112.pl, wideo – nadesłane)

Zobacz również

111 komentarzy

  1. DO ‚ Pan Sprawiedliwy ‚ :
    A ja mam nadzieję,że weźmiesz do rąk słownik ortograficzny i nauczysz się poprawnie pisać :)))

    • Dyrdymałko Eustachy

      On wie jak się poprawnie pisze tylko przez swoje niechlujstwo (nie bójmy się tego słowa), tego nie stosuje w praktyce.
      Weź np. teksty ze 112 – zamiast napisać, że komuś tam grozi cztery lata odsiadki, piszą 4 lata, albo nie napiszą, że np. czterysta dziewięćdziesiąt trzy, tylko: prawie pół tysiąca (!).

  2. Kierowca zrobił to specjalnie bo był zły że za wolno ida

  3. Korzystając z okazji, że może sporo osób to przeczyta, pozwolę sobie na parę spostrzeżeń. Od razu zaznaczam, że nie dyskutuję ani nie zamierzam edukować Mistrzów Kierownicy – oni oczywiście wiedzą lepiej. Czy to się komuś podoba, czy nie – istnieją przepisy dające pewne „przywileje” pojazdom komunikacji miejskiej, jak choćby te o obowiązku aby „zwolnić, a nawet się zatrzymać, aby umożliwić włączenie się z przystanku” (skrót). Kto zapomniał i nie chce szukać po kodeksie, niech zwróci tylko uwagę, jak zachowują się w takiej sytuacji „elki” – polecam każdemu krótką obserwację 🙂 Pomijając przepisy, to samo nakazuje prosta logika i interes KAŻDEGO kierującego. Dlaczego…? Po co ustępować autobusom, skoro my sami bardziej się spieszymy!? Uwierzcie, że kierowca empeka (zwany tu nieraz jaśniepanem itp. ) ma tak naprawdę daleko w upie to, czy pojedzie po linii punktualnie czy nie. Nie skończy pracy wcześniej, jeśli szybciej się uwinie, a jeśli ma opóźnienie – wcześniej czy później nadrobi, tracąc co najwyżej przerwy. Umęczy się, ale trudno, w pracy i tak będzie od – do ustalonej godziny i kropka. 🙂
    Więc w czyim do cholery interesie jest, aby temu empekowi czasem ustąpić… (pomijając przepisy, stosując także zwyczajną uprzejmość)???
    Ano właśnie – to jest interes tych wszystkich, których empek wiezie, tych którzy z różnych względów wybierają komunikację publiczną licząc m. in. na to, że dojadą do celu we w miarę przewidywalnym czasie (szczególnie ważne dla dojeżdżających do pracy). A żeby ten autobus mógł w miarę punktualnie przemieszczać się przez zakorkowane miasta, musi mieć pewne „przywileje” – jak wyjazd z zatoki, bus-pasy, a czasem i możliwość np. skrętu z innego pasa, niż pokazuje oznakowanie itp. (np. z uwagi na gabaryty często nie da się zmieścić na jednym pasie w zakrętach, albo w przypadku trajtków – czasem rozmieszczenie sieci nie pozwala pojechać „prawilno”. Oczywiście kierowca „dużego” musi przy tym „łamaniu” zachować szczególną ostrożność, a w przypadku kolizji – to on będzie winny i poniesie konsekwencje szkód.. więc po co to robi!? Tak, dla tych, których przewozi, to w ich interesie jest, aby komunikacja publiczna funkcjonowała jak najlepiej (w tym punktualnie!).
    Ale czy tylko…!? Ktoś powie – chcesz zdążyć, jedź sam! A więc każde 100 osób (przyjmijmy dla przykładu, że tyle przeciętnie jest w autobusie na uczęszczanej linii

    • cd. moich wywodów.. – te 100 osób przesadzamy do osobówek, średnio po dwie (więcej rzadko się widuje…) i co mamy…? Dodatkowe 50 samochodów zamiast 1 autobusu. A więc co lepsze, dla nich, i tych którzy jednak muszą jechać swoim – 1 autobus, czy dodatkowe 50 osobówek….? A więc w czyim interesie jest, aby ten autobus jechał jak najsprawniej (a przez to by jak najwięcej osób przesiadało się do niego z osobówki!) – Kierowcy?
      Reasumując, kiedy następnym razem zobaczysz autobus, który „po chamsku wbija się z zatoki na Twój pas”, albo kiedy przeskoczysz mu przed nos na zatkanym Bychawskim czy Krochmalnej, gdy tylko zostawi sobie kawałek miejsca, bo czeka aż będzie mógł przejechać i nie zablokowac skrzyżowania – zastanów się drogi czytelniku, czy to nie przede wszystkim w Twoim interesie jest, aby ten autobus życzliwie (a nie tylko zgodnie z przepisami) puścić przodem. Czy to nie w interesie WSZYSTKICH, z tym, że kierowcy empeka – na samym końcu..

    • Każdy kto kieruje wie że musi ustąpić komunikacji miejskiej miejsca przy wyjeździe z przystwnku itd. problem w tym że twój jakże długi wykład nie dotyczy sytuacji która miała miejsce, kierowca miejskiego autobusu potrącił dwie osoby na przejściu dla pieszych, One mu na to przejście nie wtargnęły, a pan nawet nie próbował zahamować. Więc zawinił ewidentnie. Co do tego co napisałeś, to byłam świadkiem wielu sytuacji kiedy właśnie MPK wpychał się na samochód osobowy lub przed samochód bo on ma pierwszeństwo choć nie było miejsca, wiele razy np na alejach Kraśnickich sama uciekałam na drugi pas, lub awaryjnie hamowalam bo kierowca miejskiego autobusu wyjechał zupełnie się nie oglądając i nie upewniając czy ma miejsce, bo nawet gdy masz pierwszeństwo nie możesz spychać z pasa pojazdów które zrównały się z tobą na pasie, nie na tym rzecz polega, a tak się dzieje nagminnie.

      • Adela, mój komentarz był „przy okazji”, dlatego nie odnosił się do kwestii samego wypadku na przejściu. W mojej prywatnej ocenie widzianego materiału – nie ma cienia wątpliwości, że całkowitą winę ponosi kierowca autobusu.
        Chciałem tylko pokazać inny punkt widzenia na jeden z aspektów tego, jak powinno i jak MUSI funkcjonować współczesne miasto i jego użytkownicy. Problem w tym, że niestety nie każdy wie, że powinien ustąpić, jeśli tylko może to zrobić płynnie i bezpiecznie. Albo wie, tylko nie rozumie dlaczego i nie robi tego celowo. W Lublinie notorycznie (np. na Kraśnickiej) 5-6 (i więcej!) kolejnych pojazdów omijających przystanek „nie może zwolnić” w takiej sytuacji (albo często – wystarczyło by zmienić tylko pas na lewy!) – więc gdzieś tu jest niezrozumienie tematu. Sytuacja taka niestety zmusza empeki, aby jakoś próbować się włączyć, nie czekając aż cała zmiana ze świateł przejedzie.. siła rzeczy powstają wtedy sytuacje niejednoznaczne.

    • Nie emocjuj się, bo ci ciśnienie skoczy. Jak chcesz to sobie stawiaj i puszczają wszystkich, albo zamontuj sobie w swoim autobusiku sygnały uprzywilejowania.

      • o to to! Kierowca autobusu jest „włączającym się do ruchu i ma ustąpić pierwszeństwa wszystkim co jest nadrzędnym przepisem nad „umożliwieniem mu włączenia się do ruchu”… Gdyby był tylko ten przepis o umożliwieniu włączenia się to by dopiero szofery sobie pozwalały… Wielokrotnie autobusy wymuszają pierwszeństwo kiedy tylko zapakują się ludzie nie zważając na to że jeszcze jedzie tylko 1-2 auta w „sznurze” samochodów i za chwilę było by wolne ale nie królowie mają specjalne „przywileje” jak to eska podkreśla…
        Niby to kierowcy zawodowi a najczęściej to zwykłe ch amy, prost aki i nieuki…

        • A skąd wywodzisz taką akurat nadrzędność…? Jest dokładnie odwrotnie, ale nie będę się bawił w profesora, aby Ci tłumaczyć dlaczego. Niżej masz zacytowane przepisy, natomiast zasady wykładni poznasz np. na studiach.

      • KODEKS DROGOWY – PRAWO O RUCHU DROGOWYM
        DZIAŁ II RUCH DROGOWY
        Rozdział 3 Ruch pojazdów

        Art. 18. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest obowiązany zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię.

        tyle w temacie pozdrawiam

        • Art. 18.
          1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest obowiązany zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię.

          2. Kierujący autobusem (trolejbusem), o którym mowa w ust. 1, może wjechać na sąsiedni pas ruchu lub na jezdnię dopiero po upewnieniu się, że nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.

          2 punkt też jest ważny

        • Pod warunkiem,że kierowca autobusu sygnalizuje taki zamiar ( kierunkowskaz ), a nie wyjeżdża bez sygnalizacji. Jest to częste zdarzenie, że włączenie kierunkowskaz następuje w połowie pasa ruchu……………………

    • Nie po prostu teraz tacy są kierowcy czy to z dużych czy tež małych aut nic nie zwalnia od myślenia

    • A co to ma do bandyty drogowego, który zabił jedną i ciężko ranił drugą osobę na pasach?
      Bo nie rozumiem?
      A do pracy najszybciej dojedziesz na rowerze w tym mieście ostatnio, więc się nie emocjonuj za bardzo zbiorkomem, który często i gęsto jeździ tak, jak by kierowcy prawa jazdy w chipsach, obok naklejek z piłkarzami poznajdowali i wozili węgiel na pace, a nie ludzi.

    • Zdecydowanie należy zwalniać i umożliwiać włączanie się do ruch. Szczególnie w sytuacji, kiedy za ( np. ) mną nie ma nikogo , a ja jestem na wysokości tylnego zderzaka autobusu…… Lubie swoje auto i i nie mam ochoty lakierować ale szkoda mi zdzierać opony z powodu osoby, która uważa, że moim zas…ym obowiązkiem jest narażać siebie i moich pasażerów na gwałtowne manewry.

  4. Moze sie ktos w końcu weźmie za tych kierowcow MPK bo mysla ze im wszystko wolno

  5. Taki sam bydlak w starym BMW 5 z numerem rejestracyjnym zaczynającym się na SCI na ulicy Zana na wysokości chaty mało nie uderzył mnie kiedy przechodziłem przez przejście. Nawet śmieć nie zwolnił tylko ominął na przejściu. Na szczęście miałem na rowerze kamerę i nagrałem buraka. Będzie się słono tłumaczył.

    • dobrze że Cię nie zabił ale pamiętaj !!! na przejściu miej oczy otwarte bo z tego co piszesz śmigasz rowerem więc nie wiesz co dzieje się za kierownicą czasem nie widać pieszego a on myśli że jest świętą krową Pozdrawiam Cię

      • Śmigam i rowerem i samochodem, także wiem jak należy się zachowywać. Tym bardziej, że jest to przejście widoczne – jadąc od strony ul. Nadbystrzyckiej, w górę Zana do ronda (przejście na wysokości parkingu przy Chacie) to będąc na środku tego przejścia i będąc ominiętym przez takiego buraka na przejściu dla pieszych, który widzi Cię z odległości już 100 metrów, to raczej trudno być niewidocznym. Tym bardziej przeprowadzam rower, który ma non stop włączone oświetlenie, a jest dość mocne i rzucające się w oczy. Pozdrawiam.

        Najgorsze jest to, że jesteśmy narodem kulturalnym ale niecywilizowanym – taki przykład właśnie dają takie matoły.

      • Czasem piesi idą tak jak piszesz… ale tutaj widać, że ci ludzie kończyli już przechodzić przez pas, kiedy kierowca ich uderzył. Odrzucając teorię, że zrobił to specjalnie, jak niektórzy napisali, to z całą pewnością nie patrzył co się dzieje na drodze i to w żadnym razie nie była wina pieszych.

  6. Eska pierwszeństwo wyjazdu z zatoczki przystankowe to już przeszłość a takie sytuacje powstają jak kierowcy MPK w dzień jeżdżą autobusem a w nocy na czarno u Pastuszakow stocka woza i później na oczy nie widza

    • p.s. Pisząc „przywileje” dla autobusów, celowo dałem cudzysłów. Oczywiście, że nie jest to pojazd uprzywilejowany, ale jakiś cel ustawodawca jednak chciał osiągnąć, konstruując przepisy tak, a nie inaczej.

  7. Kierowcy mpk myślą ze im wszystko wolno. Nagminne jest wyjezdzanie z zatoczek autobusowych bez wlaczonego kierunkowskazu i na dodatek „na krzywy ryj”. Nie raz trzeba mocno dać po hamulcach żeby nie przywalić w bałwana. A tutaj zapewne Pan kierowca zajęty był pisaniem smsa albo fejsa przegladał. Ale mogł tez patrzec w lusterko co jakis pasazer kombinuje…

  8. Może czas pomyśleć nad przerwami dla kierowców bo często jest przyjazd odjazd i pierwsza przerwa jest po 6godz. Dlaczego są odrębne przepisy czasu pracy kierowcy tira i kierowcy komunikacji miejskiej? Tir który pędzi autostrada po 4,5godz musi mieć przerw 45min kierowca komunikacji miejskiej kręcąc po mięsie nie musi jej mieć wcale!! Pracodawca przecież są przerwy na rozkładzie jazy prawda? A znowu organizator komunikacji to przecież pracodawca powinien zapewnić przerwy taka spychologia a ty dymaj do oporu aż pazniesz w tych korkach, upale itd…. Jakim trzeba być baranem żeby nie spostrzec że jazda w rochu miejskim jest bardziej uciążliwa niż w trasie ale po co przerwy trzeba by dodatkowy tabor i kierowców zadysponowac co naraża miasta na dodadkowe koszta….. Amen

  9. WPK idź na tira jak się krecicie po mięsie to nie tak źle co kacowy przerwa więcej stoicie w korkach niż jezdzicie. Nie przesadzaj.

    • Jeśli uważasz że stanie w korkach można zaliczyć do przerwy, to idź się utop zanim woda zamarnie bo nie masz pojęcia o komunikacji miejskiej.

  10. 5p i 200zł za nieustąpienie autobusowi na terenie zabudowanym włączającego się do ruchu (kierunkowskaz to wskazuje)
    ps. pieszy idzie po przejściu, kierowca nie zwalnia bo ocenił prędkość pieszego i wie, że spokojnie pieszy już zejdzie z przejścia – ale pieszy jaśniePan jak to on nie zwalnia a to ja celowo zwolnię lub się zatrzymam bo ja mam pierwszeństwo do śmierci – często tak właśnie jest z pieszymi!

    • Zmień śliniaczek, bo się pewnie zaplułeś.
      Zginął człowiek, bo bydle nie patrzyło na drogę. Nie zwolniło nawet na chwilę.
      Pieszy na przejściu może się potknąć, pośliznąć w zimie, zmienić tempo i krok… a ty masz na to poczekać, a nie go mordować „bo śmiał tobie plany pokrzyżować”.

      • pieszy ma sie upewnić czy może przejśc w innym przypadku musi zatrzymać autobus samym sobą (bo one w miejscu nie stają). na pełnym filmie było by wiadomo czy pieszy wchodzi przed sam pojazd czy może nie czeka (nie upewnia się) i wchodzi od razu bez patrzenia (nawet takie przypadki są)

  11. W moim mieście ( Poznań) kierowcy ZTM Poznań notorycznie korzystają z telefonów komórkowych podczas prowadzenia autobusów.. czy tramwajów.. policji państwowej, ani służbie ruchu ztm takie zachowanie kierowców nie przeszkadza..

  12. Tak dla ciekawości obowiązek zachowania się kierowców w obu przypadkach: przy przejściu i przy wyjeżdżaniu autobusu z zatoki. Może niektórym znawcom przepisów da to trochę do myślenia.
    A kierowca w tej sytuacji jest zdecydowanie winny.

    Rozporządzenie Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych
    § 47 Przejście dla pieszych
    4. „Kierujący pojazdem zbliżający się do miejsca oznaczonego znakiem D-6, D-6a albo D-6b jest obowiązany zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszych lub rowerzystów znajdujących się w tych miejscach lub na nie wchodzących lub wjeżdżających.”
    Prawo o Ruchu Drogowym
    Art. 18
    1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest obowiązany zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię.

    W przypadku przejścia zmniejszyć prędkość, a w przypadku wyjeżdżania autobusu z zatoki zmniejszyć prędkość a nawet zatrzymać się. Poczytajcie przepisy Ktos, Kasztanek i wtedy do dyskusji.

    • polecam zweryfikować pierwszeństwo pieszy nie wiemy z filmu czy upewnił się że może przejść równie dobrze przed sam autobus wszedł lub nie upewnił się czy go puszczają to też mówi kodeks pieszy na pasach ma wiedziec co robi jak nie wie to pod opiekę rodziców. niektorym sie wydaje coś przeciwnego. sytuacja wtargnięcua jest opisana w kodeksie autobusy w miejscu nie stają fizyki nie przeskoczą

  13. nic nie zwalnia nikogo od myslenia a jak czytam komentarze to mam wrażenie ze pisza to sami 5-cio latkowie nie urażajac wiedzy 5-cio latkow.
    nie mysla piesi kierowcy osobowek jak i mpkow kazdy z
    zachowaj szczegolna ostroznosc dotyczy kazdego i wszedzie poruszajacego sie

  14. Dla mnie ten film jakiś dziwny – nie widać kiedy oni wchodzą z prawej strony, może za krótko trwa. Na koniec też jakoś dziwnie upadają. Zadanie dla biegłego na pewno. Jeżeli jest jak niektórzy sugerują, że z pełnym impetem wjechał w zwykłych przechodniów – to brak słów : (

  15. nie widzę w którym momencie pieszy wszedł na pasy. wiele by się wyjaśniło czy to pieszy wlazł przed autobus czy autobus na pieszego. co w pierwszym wypadku? oskarżenie o możliwą tragedie w wyniku gwałtownego hamowania autobusu z ludzmi? czy gratulacje dla pieszego? poczekam na pełną wersje filmu gdzie jest pieszy gdy autobus jest tak blisko że nie zahamuje przed przejściem

  16. I tu się chłopcze mylisz.Wielu kierowców MPK ma wyższe wykształcenie a pracują w tej firmie bo lubią jeździć.Twierdzi ktoś tam że jeżdżą jakby wozili węgiel ale stan techniczny nie zawsze pozwala na np.łagodne wyhamowanie przed daną przeszkodą.Dla przykładu w nowych pojazdach po dłuższym przytrzymaniu nogi na hamulcu podczas toczenia się w korku następuje bardzo gwałtowne szarpnięcie to efekt załączenia się hamulca postojowego. Następna sprawa stoją piesi czekając aż ktoś z jadących osobówek ich wpuści a tu nic z tego. Jak nadjeżdża autobus lub trolejbus tuż za nimi nie omieszkają wejść jemu tuż przed przednią szybę .A co tam niech się cham zatrzymie bo ja to pìeszy. Łatwiej chyba zatrzymać 70-80kg niż pojazd który waży ok 15 ton lub więcej.Nie bronię tego kierowcy który potrącił pieszych na Łęczyńskiej bo to jego wina ale myślenie nie boli i obowiązuje wszystkich a nie tylko kierowców MPK.

    • co lubia chlopcze? chyba się toczyc i o******

    • Polski Związek Kołnierzy Wymiętych

      Akurat w przypadku tego woźnicy, to wystarczyłoby, żeby zdjął nogę z pedału gazu – nie musiał wcale hamować – nic nikomu by się nie stało. Hamulca nawet nie musnął, jak dojeżdżał do tego PDP.

      Ale jak chcesz z premedytacją zabić na przejściu parę starszych pieszych, to gazu dodajesz, a nie zwalniasz. I on dokładnie tak zrobił.

  17. jechał szybko i coś patrzył w dół jak by w telefon

  18. Nic nie zmienia faktu że kierowcy mpków zachowują się jak by jeździli pojazdami uprzywilejowanym. I jak ktoś pisze że im się nie spieszy i nie ważne czy przyjedzie z opóźnieniem czy nie to niech się w pusty łeb je…..nie. Mijają korki i walą z pasa na wprost w lewo albo z pasa do skrętu w lewo na wprost( standard na Piłsudskiego czy na Kunickiego z Mickiewicza i wielu innych skrzyżowaniach). Nie pewnie że mają gdzieś czy się spóźniączy nie tak sobie korek mijają i inne pasy ruchu blokują dla zajawki ku….wa mac. Co za baran to pisze….. Pisanie smsów i gapinie się w telefon na porządku dziennym, i może tu tak było trzeba było smsa przeczytać i stała się tragedia. Ciekawe kiedy policja się weźmie za nich bo jeszcze nie widziałem żeby któryś dostał mandat za blokowanie skrzyżowania albo inne wyżej opisane wykroczenia. Niestety wyjątkowo mało jest w śród nich normalnych prawdziwych kierowców większość to chamy!!!!!

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.8537zł 0.81%
    • GBP 4.9669zł 0.44%
    • EUR 4.2959zł 0.15%
    • CHF 3.7781zł 0.56%

    Polub nas

    Materiały wideo

    Jechał ciężarówką całą szerokością drogi, miał blisko 6 promili. Zobacz nagranie (wideo)
    Przeprawa przez Wisłę 12 Brygady Zmechanizowanej. Zobacz nagranie z drona (wideo)
    „Grzesiu czego ty nie śpisz”. Spotkanie leśniczego z niedźwiedziem (wideo)
    Fotograficzne podsumowanie roku 2018 w Porcie Lotniczym Lublin (wideo)
    Spadł z motoroweru przed nieoznakowanym radiowozem (wideo)

    Co? Gdzie? Kiedy?

    W weekend w Kazimierzu Dolnym odbędzie się „Spotkanie z Historią”
    Rajd im. mjr. cc. „Zapory”: Po raz kolejny przejdą śladami zaporczyków
    Rusza Otylia Swim Tour. W sobotę zajęcia dla dzieci w Lublinie
    Majówka nad Zalewem Zemborzyckim
    Wielka Szama w Lublinie, czyli dużo dobrego jedzenia i moc atrakcji!
    x

    Szanowny Czytelniku!

    Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych, dzięki czemu otrzymujesz:

    Lepszą jakość strony. Możemy dostosowywać treści pasujące do poszczególnych grup odbiorców.

    Reklam jest mniej i są bardziej dopasowane do Twoich potrzeb. Dzięki reklamom finansujemy nasz rozwój, dzięki czemu nasz serwis nie wymaga opłat

    Twoje dane są u nas bezpieczne.Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityka Prywatności.

    Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie* przez ITLU sp z o.o. oraz naszych Partnerów, Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Serwisach przez ITLU sp. z o.o. i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

    Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

    Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania treści i reklam. Więcej przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

    Kto jest administratorem danych osobowych?

    Administratorem Twoich danych osobowych będziemy my, tj. spółka ITLU Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie oraz nasi Partnerzy (reklamodawcy).

    Szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania

    Twoje dane uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii będziemy przetwarzać, w tym profilować:

    • w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych, w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług, w celu dochodzenia praw i roszczeń (podstawa: nasz prawnie uzasadniony interes),
    • w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych (podstawa: Twoja zgoda).

    Jeśli wyrazisz na to zgodę nasi Partnerzy będą przetwarzali, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie a także badań analitycznych w tych celach.

    Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

    Twoje prawa

    Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć.

    Przysługuje Ci też prawo dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz tutaj.

    * Do przetwarzania wykorzystywane będą następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje.