Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

98 komentarzy

  1. pocieszę was wszystkich niedoinformowanych w prawie ruchu drogowego, kierowca micry dostał 500 zł i 6 pkt,za kolizję drogową oraz za skręt z niewłaściwego pasa.Mandat przyjął po wyjaśnieniu przez drogówkę jak powinien to zrobić.Otóż z pasa wewnątrznego może skręcić tylko i wyłącznie w lewo,po minieciu zjazdu w Zana wtedy może zmienić pas ( nie ważne ze jest tam przewywana linia,drogowcy coś źle namalowali) nigdy wcześniej, trajtek jechał prawidłowo nawet nie musi sygnalizowac kierunku jazdy bo pozwalają mu na to znaki.A osobowe jeśli jadą na wprost czyli dalej w Zana muszą jechać środkowym za trajtkiem lub prawym i to jest przestroga dla wszystkich myślących inaczej .Drogówka już się przygląda jak jeżdżą kierowcy na tym rondzie i będą przykre konsekwencje.

    • Jaki znak uprawnia do nie używania kierunkowskazów ? I od kiedy są strzałki pozwalające ,,bus” na skręt w lewo z ,,środkowego” z Zana w filaretów od strony Nadbystrzyckiej ?

    • Skręt z niewłaściwego pasa ? Chyba za jazdę na wprost. Mam dziwne wrażenie że raczej jesteś kierowcą MPK a nie…

  2. Trolejbus chciał jechać ze środkowego pasa w lewo – BUS pas mu na to pozwala… Nie musiał nikomu ustępować… bo niby komu… osobówce która na lewoskręcie wybiera się do jazdy na wprost??? Druga sprawa a i owszem że z dwóch pasów można jechać na prosto w zana… ale to z pasa prawego i środkowego a nie z LEWEGO… ewidentnie wina leży po stronie kierowcy micry…

    • Na tym rondzie nie ma buspasów. Są jedynie strzałki umożliwiające skręt z środkowego pasa w lewo ale… tylko w relacji Zana – Filaretów – Zana od strony leclerca. W pozostałych kierunkach środkowy pas służy jedynei do jazdy na wprost. Kierowca micry chciał przycfaniakować i pewnie by mu się udało wciąć przed trolejbus gdyby ten jechał we właściwym kierunku w stosunku do zajętego pasa. Niestety ten wykonywał manewr skrętu w lewo z niewłaściwego pasa i oczywiście bez kierunkowskazów.

  3. Gondol Jerzy z nad Wisły

    Bardzo dawno temu żył sobie niejaki Stańczyk z zawodu błazen królewski, który zrobił sobie eksperyment społeczny polegający na tym, że owinął gębę chustką, albo innym szalikiem i udając, że go zęby bolą (co każdemu sie może przytrafić), łaził po mieście i napotkanych ludzi pytał co z tym fantem zrobić.
    A jak sie mu to już znudziło, doszedł do wniosku, że każdy mu innej rady udzielał.
    I tak jest z Waszymi komentarzami – każdy jest mądrzejszy od poprzednika, którego uważa za cymbała, a sam wcale mądrzejszy nie jest – a sadzi sie jakby wszystkie rozumki pozjadał.
    😆

  4. Borys (oryginał)

    Bardzo proszę żeby redakcja napisała kto w tym zdarzeniu został ukarany mandatem. Bo to już nie pierwszy raz gdy wywołujecie burzę i tak naprawdę nikt już nie jest pewny swoich racji. Policja z pewnością ukarała sprawcę, a jeśli nie to napiszcie że sprawa trafiła do sądu i tam będzie wyjaśniana.

    • Apoloniusz Pierdółko, brat Kleofasa, też Pierdółki i mąż starej Pierdółkowej

      Policja ukarała sprawcę, kierowca micry chapnął 500 na minus, plus 6 punktów na plus.
      I nalezało mu się jak psu kość, bo myślał że dobrze jedzie, jak większość komentujących tu „znawców”, „ekspertów” i 'miszczów”.

  5. Ustalmy jedną rzecz. Przy skręcie z Zana w Filaretów w stronę czubów nie ma żadnych znaków pozwalających autobusom skręt z pasa środkowego w lewo. Takie żółte napisy „bus” są ale przy skręcie w kierunku głębokiej. Trolejbus lini 152 skręcał z Zana w kierunku czubów bo taka jest trasa przejazdu tej linii. Kierowca jak to się często zdarza w mpk nie użył kierunków a i skręt chciał wykonać z pasa środkowego. Natomiast nie jestem przekonany czy kierujący micrą chcąc zająć zewnętrzny pas zjazdowy nie wjechał wcześniej na pas środkowy po którym jechał trolejbus skręcający w lewo

  6. Jeszcze raz obejrzałem nagranie i już nie mam wątpliwości że micra jechała w stu procentach prawidłowo a zderzenie spowodował kierowca trolejbusu wjeżdżając na zewnętrzny pas zjazdowy z pasa nie pozwalającego mu na taki manewr. Zresztą pojechałbym tak samo jak kierowca micry.

  7. a policja kogo wskazała jako winowajcę ?

  8. Bierzmy przykład z francuskich rond. Tak kierowca większego pojazdu zawsze miga w lewo jak wskakuje na rondo, o ile nie skręca w prawo. Busiarze wiedzą o co chodzi. Bezpiecznie bo czasem nie zawsze jest możliwość skrętu zgodnie z przepisami. Matiz zajechał a kierowca trolla też du..pa bo nie sygnalizował. Moim zdaniem wina wspólna. I kazdy ze swojego ubezpieczenia niech sie klepie. Pozdrawiam Busiarzy.

  9. ciekawe kogo ukaraja , pewnie tego co nagrywał film. buhahahah

    • Studętkom jezdem to wiem, że...

      …gdybyś czytał uważniej to wiedziałbyś kogo i jak ukarano za niewiedzę

  10. W sumie nie sposób się nie zgodzić, że winę za to ponosi kierowca MICRY. Jakby posłuchać niektórych wypowiadających się to by się zaraz okazało, że po wjeździe na wewnętrzny pas aż do braku paliwa w baku by sobie tak jeździli w kółko. Moim zdaniem sprawcą kolizji jest kierujący MICRĄ. Dlaczego ? A no dlatego, że jak najbardziej może zająć dowolny pas tak jak chciał to zrobić – np. skrajny prawy – jak najbardziej – ale musi ustąpić wszystkim pierwszeństwa – będącym z jego prawej strony. Kierowca autobusu może popełnić wykroczenie – i w moim odczuciu popełnia wykroczenie, bo próbuje skręcić z niewłaściwego pasa dodatkowo nie sygnalizując tego faktu kierunkowskazem (to jest skrzyżowanie o ruchu okrężnym, a nie rondo) – ale zmieniając pas kierowca MICRY musi bezwzględnie takich idiotów w MPK przepuścić.

    Podobnie jest wtedy jak gość wyprzedza na skrzyżowaniu dróg prostopadłych, a na to skrzyżowanie wyjeżdża z drogi podporządkowanej inny kierowca i dochodzi do zdarzenia drogowego. Winnym wykroczenia jest kierowca wyprzedzający, ale całość winy za zdarzenie bierze ten który bez upewnienia się o możliwości – wjechał na jezdnię wymuszając pierwszeństwo przejazdu.

    Swoją drogą zapewne wypowiadają się na tym forum także policjanci, którzy skrzętnie sprawdzili u kolegów jak się to zdarzenie zakończyło – na 100% tak jak ktoś tutaj wyżej pisał – 500 PLN + 6 pkt. Nowy taryfikator podnosi stawki za tego typu kolizję – nie mniej jednak to forum mogłoby także zacząć pełnić funkcję edukacyjną i ktoś oficjalnie znany z imienia i nazwiska mógłby z ramienia policji się wypowiedzieć. Większość dzieciaków może przyswoiłaby tego typu wiedzę i odpowiednio w poruszaniu się po drogach – wykorzystała.

    • Nie sposób się nie zgodzić, jednak… cyt. ,,Kierowca autobusu może popełnić wykroczenie – i w moim odczuciu popełnia wykroczenie, bo próbuje skręcić z niewłaściwego pasa dodatkowo nie sygnalizując tego faktu kierunkowskazem (to jest skrzyżowanie o ruchu okrężnym, a nie rondo) – ale zmieniając pas kierowca MICRY musi bezwzględnie takich idiotów w MPK przepuścić.”

      Czyli w zasadzie każdy kto jedzie prawym pasem ma pierwszeństwo i może robić co chce, bo i tak będzie winny w ten co jechał z lewej strony ? Skąd kierowca micry mógł przypuszczać że trolejbus nagle zacznie zmieniać pas i skręcać w lewo, a np. w prawo? Na dodatek jak zauważyłeś bez kierunkowskazów? Czy użycie przez kierowcę MPK kierunkowskazu cyt. ,,Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.” Także w mojej ocenie kierowca trolejbusu przyczynił się bezpośrednio do zagrożenia w ruchu i pośrednio doprowadził do kolizji. Faktem jest że jednak kolizja miała miejsce na pasie którym jechał trolejbus i zajechanie miało miejsce na jego pasie, tyle że niewłaściwym pasie. W sumie to że trolejbus skręcał w lewo wiemy po ułożeniu zwrotnicy oraz po rozkładzie jazdy. Winny jest bez dwóch zdań kierowca micry, ale kierowca trolejbusu też powinien dostać dwa mandaty – za niestosowanie się do oznaczeń na drodze (jazda z niewłaściwego pasa) oraz za nie sygnalizowanie zamiaru wykonania manewru. Fakt że zapewne nagranie pojawiło się po pewnym czasie i policjanci na miejscu nie dysponowali tym materiałem.

      A swoją drogą mogła by redakcja przeprowadzić z kimś z drogówki jakiś wywiad aby się wypowiedział jednoznacznie na temat tej sytuacji i jak jeździć na tym rondzie. Bo patrząc na komentarze sam już nie wiem jak tam jeździć, aby poruszać się zgodnie z przepisami.

Z kraju