Poniedziałek, 29 kwietnia 202429/04/2024
690 680 960
690 680 960

98 komentarzy

  1. Tak ja też znam to rondo i faktycznie trolejbus powinien jechać prosto bo nie ma tam żadnego „bus pasa” do skrętu w lewo. Zresztą jazda kierowców mpk to jazda według zasady „duży może więcej”. Ale to tak tylko do czasu…

    • Piotrek Kominiarz

      jest bus pas mogę się z tobą założyć o 1000 zł.Jakieś dwa miesiące temu zaostał namalowany.

      • Czy tym bus pasem mogą poruszać się taksówki ?

      • OK o której jutro na rondzie ? jak Ciebie poznam ? Bankomaty są w Zusie, także bez spisy…

        • Piotrek Kominiarz

          Paweł sorry masz rację ten pas o którym mówię jest owszem ale w drugą stronę tego ronda.

          • Spoko, acz nie zmienia to faktu że rondo to stało się niebezpieczne po przebudowie trakcji. Jest to po prostu zwykły bubel. Mam nadzieję że absurdy drogowe przyjadą dość szybko i będzie pośmiewisko na całą Polskę.

    • Ty wiesz co to bus pas ?

  2. Jakim cudem trolejbus jadąc PRAWYM pasem chciał skręcić w lewo??? Micra jechała dobrym pasem w dobrym kierunku. To typowo łęczyńska przypadłość,prawem w lewe.ewidentna wina kierowcy teajtka

    • Trajtek jedzie środkowym pasem po rondzie, nigdzie nie skręca. Osobówka ze skrajnego lewego chce zjechać z ronda, co wiąże się ze zmianą pasa ruchu. Wykonuje ten manewr bez migacza i bez ustąpienia pierwszeństwa trajtkowi.

      • Kiedy 152 zmieniło znowu linię i nie skręca na tym rondzie w Filaretów ?

      • trajtek nigdzie nie skreca? naloz bryle cepie i wlacz sobie ten filmik jeszcze raz. Moze w brylach zobaczysz jak trajtek w srodkowego pasa skreca w lewo wymuszajac i doprowadzajac do kolizji z micra. micra jedzie lewym pasem i skreca w lewo.

    • Nie masz racji, micra jechał ewidentnie prosto z niewłaściwego pasa, jak i trolejbus. Z tym że on jeszcze powinien włączyć kierunek. Ale co tam, nie tak dawno i w DW pisali sami kierowcy trolejbusów że muszą łamać przepisy aby jechać zgodnie z linią.

      • Do Ktoś. Micra jedzie prawidłowo. Skręca z lewego pasa i opuszczając go zajmuje zewnętrzny pas. Ma do tego pełne prawo. Nie wjeżdża na pas po ktorym porusza sie trolejbus. Przyjrzyj się jak są namalowane linie.

  3. Za wszelkie stłuczki tego typu na tym skrzyżowaniu powinien z własnej kieszeni płacić ten, który zatwierdził projekt wieszania linii trolejbusowej w ten sposób. Zrobiono tak ze względu na koszta.

    • I ten kto ten projekt zatwierdził i uzgodnił !! kierowcy są ostatnim ogniwem, ale cóż związki zawodowe są zajęte czym innym.

  4. Lublin 112 skąd wiadomo, że micra poruszała się na wprost?

    • Piotrek Kominiarz

      Znikąd bo to bzdura.Micra jechała pasem do jazdy w lewo i jechała prawidłowo bo chciała po skręcie zająć dowolny pas na co pozwalają mu przepisy wtedy gdy pas po jego prawej nie dopuszcza skrętu w lewo tylko jazdę prosto.PP pytasz czy wiem co to buspas .Rzeczywiście nie jest to typowy buspas,masz rację miałem na mysli pas stworzony do warunkowego skręcenia przez komunikację w lewo i tak go sobie nazwałem buspasem,żeby skrócić.Ale tutaj się pomyliłem bo ten pas jest z drugiej strony tego ronda .:)Tak czy siak micra jedzie sobie swoim pasem w lewo ,który jest jedynym pasem do skrętu bo takie tam są znaki i potem zajmuje prawidłowo dowolny pas.koniec kropka

    • Napisali na lublin112 😛

  5. Tak debilnego skrzyżowania to ze świecą szukać – samochody z lewego pasa jadą – skręcają w lewo i następnie na wprost a trolejbusy ze środkowego zawracają i kierunki jazdy się krzyżują !!! Czy jest jakiś specjalny Nobel dla idiotów żeby nagrodzić projektantów ??

  6. Po pierwsze to trolejbus jedzie bez kierunkowskazu na skrzyżowaniu o ruchu kierowanym sygnalizacją świetlną – więc to nie jest żadne rondo i w takiej sytuacji POWINIEN JECHAĆ PROSTO a nie skręcać. natomiast Micra pojechała prawidłowo, ponieważ chciała skręcić w lewo w ul. Filaretów i zajmowała odpowiedni pas ( zgodnie z narysowanymi oznaczeniami) żeby opuścić skrzyżowanie ! Ten kto wymyślił taką organizację ruchu na tym skrzyżowaniu powinien płacić za wszystkie kolizje z własnej kieszeni !

    • Wreszcie jakaś mądra wypowiedź. Ale kierunkowskazy na tym rondzie a raczej skrzyżowaniu używamy w momencie zmiany kierunku jazdy oraz w momencie zmiany pasa ruchu. Nie stosujemy jedynie kierunkowskazów zjazdowych tj. w prawo jak znajdujemy się już w trakcie ruchu okrężnego. Absurdy drogowe mają się niebawem pojawić w tej sprawie…

  7. Linia 152 skręca z zana w filaretów więc trolejbus chciał się wbić w lewo z pasa do jazdy na wprost. Być może i micra chciała z lewego pojechać prosto i się spotkali na środku.

  8. Micra owszem i jechał z prawidłowego pasa do skrętu i mógł zająć skrajny prawy.Tylko wjeżdżając na ten skrajny prawy zmieniał już pas ruchu i tu powinien ustąpić pojazdowi znajdującemu się już na nim.Nie ważne czy ten pojazd znalazł się na nim nie zgodnie z przepisami,czy zgodnie bo akurat tak jak w tym przypadku parametry techniczne nie pozwalają inaczej (jest taki przepis).

  9. Ciekawe jaka była ostateczna wina. W każdym razie niezależnie od tego jeden z kierowców nie powinien przyjmować mandatów tylko iść do sądu niech urzędnik co zatwierdził projekt trakcji płaci

  10. No cóż. Egzamin na prawko trzeba w Polsce w większości przypadków zdać, a nie nauczyć się jeździć…

Z kraju