Piątek, 26 kwietnia 202426/04/2024
690 680 960
690 680 960

Voicebot wsparciem biznesów taksówkarskich

Rynek rozwiązań głosowych jest wciąż młodym, aczkolwiek bardzo prężnie rozwijającym się konceptem ułatwiającym optymalizację procesów. System, gdzie wymiana danych odbywa się wyłącznie za pomocą komend głosowych, przyciąga coraz większą ilość przedsiębiorstw z różnych branż, w tym także taksówkarską.

Wirtualny dyspozytor

Przedsiębiorstwa będące w sektorze usług bazują na codziennym kontakcie ze swoimi klientami. To, jak podejdą do ich obsługi definiuje późniejszą reputację i pozycję na rynku. W świecie szybko rozwijającej się technologii, automatyzacja procesów, zwłaszcza powtarzalnych, to powszechne rozwiązanie wśród przedsiębiorców. Tam, gdzie usługa opiera się na zamawianiu, umawianiu czy przyjmowaniu informacji, jest miejsce na wprowadzenie rozwiązań głosowych. Voicebot to nic innego jak system zaprojektowany z myślą o sprawnej obsłudze klientów poprzez rozmowę telefoniczną. Rozmowę zawsze dostępną, bez konieczności czekania na infolinii. Najnowsze systemy szybko przyswajają dane, interpretują słowa klientów, a nawet uczą się języków obcych. Dostarczają raporty pozwalające na szeroką analizę jakości obsługi klientów danej firmy.

Rola voicebotów w branży taksówkarskiej

Sylwester, Wigilia, lub po prostu deszczowy dzień w mieście potrafi zwiększyć zapotrzebowanie na kierowców kilkukrotnie. Potrafi też skutecznie uniemożliwić obsługę wszystkich chcących skorzystać z usługi. Wprowadzenie wirtualnego dyspozytora pozwala na obsługę wielu klientów na raz, jednocześnie mając na uwadze ilość dostępnych pojazdów. Przy zamówieniu bot przekaże jaki jest czas oczekiwania na taksówkę oraz zareaguje w sytuacji, gdy klient się rozmyśli i anuluje przejazd. Kiedy klient życzy sobie rozmawiać z człowiekiem, lub ma problem ze zrozumieniem odbiorcy jest przełączany do dyspozytora. Wirtualny asystent jest narzędziem elastycznym: pracuje samodzielnie, lub może być zintegrowany z istniejącym już Call Center czy bazą danych. Rozmowa z botem dotyczy zresztą nie tylko klientów korporacji taksówkarskich, ale pomaga także w pracy kierowców przekazując im informacje dotyczące adresu klienta czy preferowanym sposobie płatności.

Korzyści płynące z rozwiązań głosowych

Boty głosowe stały się elementem strategii obsługi klientów w wielu przedsiębiorstwach ceniących sobie nowe technologie. Automatyzacja procesów przy wykorzystaniu wirtualnych dyspozytorów czy konsultantów znacząco poprawia jakość obsługi oraz zwiększa produktywność firmy. Pozwala na optymalizację kosztów w obrębie rekrutacji, wdrożenia czy szkolenia pracowników: voicebot dzięki sztucznej inteligencji z rozmowy na rozmowę uczy się sam poszerzając słownictwo, dodając nowe scenariusze rozmów czy rozwiązując napotkane problemy. Coraz więcej korporacji taksówkarskich decyduje się na głosowych asystentów, chcąc usprawnić działanie swojej firmy i dostarczyć najlepszą jakość obsługi swoim klientom.