Przebudowa miała się zakończyć w ubiegłym roku. Kierowcy narzekają na przeciągające się prace
17:24 02-04-2017 | Autor: redakcja
W ostatnim czasie otrzymujemy wiele informacji od kierowców, którzy narzekają na przedłużające się roboty drogowe związane z budową skrzyżowania ul. Garbarskiej z Drogą Męczenników Majdanka. Na czas robót zamknięte zostały dwa pasy jedni na Drodze Męczenników Majdanka. To sprawia, że tworzą się w tym miejscu korki a przejazd zajmuje o wiele więcej czasu niż zwykle. Jednak największym problemem ma być to, że skrzyżowanie miało być gotowe już w grudniu, zaś na chwilę obecną końca prac wciąż nie widać.
-Ile jeszcze czasu będą się bawić z budową przedłużenia ul. Garbarskiej do Drogi Męczenników Majdanka – pyta pan Wojtek. -W grudniu miało być wszystko gotowe, tymczasem jest kwiecień a roboty wciąż trwają. Każdy kto tędy przejeżdża na własne oczy może zobaczyć, jaki jest postęp prac. Garstka ludzi, która krząta się bez celu a prace posuwają się w ślimaczym tempie – dodaje pan Wojtek. -Przejeżdżam tędy każdego dnia i niestety muszę stwierdzić, że częściej widzę jak robotnicy siedzą, niż pracują. Efekt widać w postaci przeciągających się kolejne miesiące prac – dodaje pan Robert. Podobnych wiadomości otrzymaliśmy więcej.
Jak się okazuje, rozpoczęte w ubiegłoroczne wakacje prace związane z przedłużeniem ulicy Garbarskiej miały się zakończyć wraz z końcem grudnia. Jednak w trakcie prowadzonych robót ekipa wykonawcy natrafiła na wiele problemów. M.in. kłopotem okazały się liczne instalacje, na które natrafiano, zaś nie były one ujęte w planach. W wyniku tego inwestor, czyli lubelski Urząd Miasta, przedłużył termin na wykonanie inwestycji o pół roku. Oznacza to, że prace mają potrwać do końca czerwca.
Przedłużenie ul. Garbarskiej ma usprawnić komunikację z dzielnicą Kośminek. Jezdnia będzie miała po jednym pasie ruchu, w każdym kierunku. Przed skrzyżowaniem z Drogą Męczenników Majdanka powstaną dodatkowe pasy do lewoskrętu. Wyjazd znajdzie się naprzeciwko ulicy Wrońskiej. Na skrzyżowaniu powstanie również sygnalizacja świetlna. Z kolei ulica Startowa zostanie zrównana z wyjazdem z parkingu ze znajdującej się naprzeciwko stacji paliw. Dodatkowe pasy ruchu do skrętu zostaną wyznaczone także na Drodze Męczenników Majdanka. Powstaną również cztery przejścia dla pieszych i przejazdy dla rowerzystów.
Galeria zdjęć
(fot. lublin112)
2017-04-02 17:11:40
kpina i tyle w tym temacie
Co nazekacie jak tam będą dwa bus pasy. Jak skończą i włącza sygnalizacje wtedy zaczniecie jęczeć z nerwicy
to racja . a jesli chodzi o przyczynę przedłużania prac i nieróbstwa to wszystko jest wyjaśnione w artykule :” inwestor, czyli lubelski Urząd Miasta, „-:D
Po co przedłużać skoro tam nigdy nie widać pracujących ludzi? Ulica świeci pustkami (chodzi o robotników). Jakby chcieli to zakończyliby to już 3 razy. Czy może mają płacone od godziny? 🙂
Co na to kieliszek ?
Głupia przebudowa, prowadząca donikąd, jaki jest sens pchać samochody w osiedla???
Pewnie ktoś miał z władzy interes finansowy…
Pomijając sens tej inwestycji, to zakorkowali jedyną niezakorkowaną dzielnicę Lublina 😉
Przebudowaliby w końcu sulisławicką z DMM
Ciekawe kto ważny tam mieszka, że wymyślili tak idiotyczną inwestycję. Jeszcze światła na Startowej. Porażka.
Nie kto mieszka tylko kto tanio kupił działki. Dla Żuka, ważne, by kolega wygrał przetarg i rozgrzebał. Kiedy skończy nie ma znaczenia, Czy w Lublinie oddano jakąś inwestycję bez opóźnień poprawek ?
inwestycje nie, ale „inwestycje” tak
Drodzy czytelnicy to proste. Generalny wykonawca pewnie wziął tą budowę pod wodą, za wszelką cenę po kosztach aby wygrać. Teraz szuka dziury w całym, domaga się robót dodatkowych jak ma ryczałt to ciężko będzie coś wynegocjować ale znając UM ma rozliczenie kosztorysowe. W sumie to słusznie bo to w gestii Zamawiającego jest dostarczenie kompletu niezbędnych dokumentów i GW może dochodzi dodatkowego wynagrodzenia. Braki w projekcie to tylko wierzchołek góry lodowej. Problem jest w prawie zamówień publicznych. Jeżeli najniższa cena nadal będzie decydować o wygranej, oraz użyczanie sobie referencji to nigdy nie będzie dobrze w budownictwie. Proszę nie dziwić się że tempo prac jest takie a nie inne skoro trzeba zmieścić się w budżecie.
KPRD i wszystko jasne. Już widzę, jak miasto partaczom z komunalnej spółki nalicza karę (DMM miała być gotowa i przejezdna 4 miesiące temu). Naliczą karę, żeby potem dofinansować miejską spółkę? Po kilku widowiskowych partaninach ta spółka już dawno powinna być wyłączona z uczestnictwa z jakichkolwiek postępowań PZP.
Dziękujemy za drogę i obiecujemy pamiętać przy urnach wyborczych 😉 W ogóle jakiś służby powinny się wziąć czy wszystko było prawnie i z procedurami. Konsultacji społecznych nie było, (ja tam mieszkam nikt nasz o to nie pytał), przejścia nie ma do garbarskiej itp.
Kolejne skrzyżowanie, kolejne miejsce gdzie będzie się stało – i poco ?? żeby zrobić dojazd do slumsów !!!