Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Naklejki te ułatwią i przyśpieszą działania dla bezpieczeństwa w rejonie przejazdów kolejowych

Do końca maja na wszystkich przejazdach kolejowych pojawiły się specjalne żółte naklejki z indywidualnym numerem przejazdu kolejowego oraz numerami alarmowymi. W przypadku awarii auta na przejeździe zgłoszenie na nr 112 pozwoli precyzyjnie określić miejsce zdarzenia, a kolejarze szybko wstrzymają ruch pociągów.

Od 26 kwietnia do 31 maja PKP Polskie Linie Kolejowe S.A oznakowały w całym kraju blisko 14 tysięcy przejazdów kolejowo-drogowych. Na każdym znalazły się minimum dwie żółte naklejki z indywidualnym numerem identyfikacyjnym przejazdu i telefonami alarmowymi. Specjalne łącze, między operatorami numeru 112 a służbami PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. odpowiedzialnymi za ruch pociągów, zapewni szybkie reakcje na zagrożenia – wstrzymanie ruchu pociągów.

– Dodatkowe informacje – na żółtych naklejkach – umieszczone przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na przejazdach kolejowo-drogowych ułatwiają i przyśpieszają działania dla bezpieczeństwa kierowców oraz pasażerów pociągów. To kolejna inicjatywa, która ogranicza zagrożenia wynikające z niewłaściwego zachowania kierowców lub zdarzeń losowych – powiedział Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

1-281063_g

 

Odblaskowe naklejki są na wewnętrznej stronie krzyży Św. Andrzeja – jeśli jest to przejście dla pieszych (kat. E), przejazd zabezpieczony znakami (kat. D) lub znakami i sygnalizacją świetlną (kat. C). Wielkość naklejki to 40 cm na 11 cm. Na przejazdach z rogatkami (kat. B i kat. A) naklejki są na napędach rogatkowych (słupkach, do których przymocowane jest ramię rogatki). Wielkość naklejki w tym przypadku to 5 cm na 20 cm.

Na żółtej naklejce umieszczonej na przejeździe są trzy podstawowe dane: indywidualny numer identyfikacyjny przejazdu kolejowo-drogowego, numer alarmowy 112, numery „awaryjne”.

Indywidualny numer identyfikacyjny przejazdu kolejowo-drogowego przypisany jest do konkretnego przejazdu (to nr linii kolejowej i jej kilometr). Dzięki niemu podczas interwencji operator numeru 112 szybko zlokalizuje przejazd na sieci kolejowej i w terenie. W kilka minut wstrzymany będzie ruch pociągów i zminimalizowana możliwość zdarzenia.

Numer alarmowy 112 służy do zgłaszania wypadków lub awarii samochodu na przejeździe.

Numery podane „w razie awarii” to numery do informowania dyspozytora kolei na terenie konkretnego zakładu linii kolejowych o usterce urządzeń, uszkodzeniu oznakowania na przejeździe kolejowo-drogowym, jeśli nie ma bezpośredniego zagrożenia życia.

 

1-281065

1-281064

2018-06-17 07:25:52
(fot. wideo Policja, PKP PLK)

15 komentarzy

  1. To jakiś żart ? czy upaly komus zaszkodziły ? Jakie awarie na przejezdzie ?…to jest jakieś ułamek promila przyczyn wypadków …wjechanie pod pociąg na niestrzeżonych przejazdach ,to jest przyczyna praktycznie wszystkich wypadków ….zapory postawcie na wszystkich przejazdach ,a nie marnujecie pieniądze na jakieś durne i nic nie dające naklejki

    • Tutaj też zapewne chodzi o szybkie dotarcie służb ratunkowych na miejsce zdarzenia. Pozdrawiamy !

      • A jaki to problem w XXI wieku wysłać lokalizację z Google do dyspozytora? Qwert ma rację, kasa wywalona w błoto.

        • Trzeba się liczyć, że nie wszyscy są tak obyci z technologią.

          • Ale mozna znac tez mozliwosci nowych urzadzen, ale z nich nie korzystac (wiem, ze niektorzy 10-metrow nie przejada bez nawigacji i musza stale byc podlaczeni do neta/gugla).

            Takie naklejki z numerami sa wystarczajace.

            Zapory tez nie sa 100% zabezpieczeniem przed niektorymi.

        • do błyskotliwego Mariana

          Taki Marian to w XXI wieku wie nawet do kogo w PKP należy zadzwonić, bez względu na to gdzie znajduje się przejazd.
          Bo chyba Marianie nie dzwonisz na 112 gdy jest jakieś uszkodzenie związane z przejazdem a jednocześnie nie ma wypadku lub zagrożenia wypadkiem?
          A gdy jest wypadek lub zagrożenie to taki Marian wie, że szybciej będzie uruchomić mapę, odczytać dyspozytorowi współrzędne niż podać gotowy numer przejazdu.
          Przecież mamy XXI wiek i takie „mariany” nie muszą już myśleć bo myśli za nich urządzenie.

    • Przeczytaj kilka razy te dwa zdania:
      „Numer alarmowy 112 służy do zgłaszania wypadków lub awarii samochodu na przejeździe.”
      „Numery podane „w razie awarii” to numery do informowania dyspozytora kolei na terenie konkretnego zakładu linii kolejowych o usterce urządzeń, uszkodzeniu oznakowania na przejeździe kolejowo-drogowym, jeśli nie ma bezpośredniego zagrożenia życia.”

      Jeśli nadal nic nie zrozumiałeś to również nie zrozumiesz gdy miną upały.
      Chyba dobrze, że każdy będzie wiedział komu zgłosić usterkę lub zniszczenie urządzeń lub znaków na przejeździe kolejowym, podając jednocześnie numer takiego przejazdu.

    • Te naklejki to pochodna wypadku gdzie Pendolino zderzyło się z ciężarówką która utknęła na przejeździe w Ozimku. Jeśli centra powiadamiania ratunkowego mają telefon do najbliższych stacji do danego przejazdu to może uda się w przyszłości uniknąć takich zdarzeń i wstrzymać w porę ruch.

    • w głowie masz zaporę

  2. W przypadku awarii sygnalizacji lub szlabanów można zadzwonić i podać numer przejazdu i teoretycznie kogoś uratowac.

    • W razie awarii, to dyżurnemu wyświetla się na powtarzaczu odpowiednia kontrolka ewentualnie komunikat na monitorze komputera. W razie wątpliwości może poprosić maszynistę o sprawdzenie stanu urządzeń (z maszyny widać, czy miga SSP albo czy rogatki są opuszczone), ewentualnie wysłać montera na grunt. A jak jest awaria, to dyżurny informuje maszynistę o tym i wtedy pociąg zwalnia na takim przejeździe. To tyle w kwestii awarii.

      Pomysł może i dobry, ale wykonanie pozostawia wiele do życzenia. W zasadzie nie zmienia to zbyt wiele, bo spora grupa naszych kierowców ma głęboko w tylnej intymnej części ciała przepisy ustawy o ruchu drogowym, i bardzo chętnie zmieniają zasady pierwszeństwa na swoją korzyść, o czym mozna poczytać także na lublin112.

      Lepszym pomysłem byłoby wpuszczenie płyt na takim przejeździe delikatnie poniżej pozimu szyn, tak żeby kierowcy MUSIELI zwolnić, żeby nie uszkodzić fury, tudzież ewentualnie progi zwalniające.

  3. .naklejki to zmarnowane pieniądze i zadna poprawa bezpieczeństwa …99% wypadków jest na niestrzeżonych przejazdach i żadna naklejka tego nie zmieni

    • One ułatwią ale … zabranie zwłok. Jak sie baran nie zatrzymuje jeden z drugim albo mamuśka z dzieckiem nawet nie spojrzy lewo-prawo to na co komu te naklejki?

Z kraju