Piątek, 26 kwietnia 202426/04/2024
690 680 960
690 680 960

Lublin: Kierowcy komunikacji miejskiej w oku Waszych kamer samochodowych

Po ostatnim materiale z nagraniami z kamer samochodowych Czytelnicy wzięli na widelec kierowców komunikacji miejskiej. Okazuje się, że niektórzy nie rozróżniają kolorów na sygnalizatorze lub nie widzą oznakowania poziomego na jezdni.

124 komentarze

  1. Wszystkiemu winne są korki i kretyńskie rozkłady jazdy. Kierowcy autobusów jakby nie robili to i tak przepisy muszą złamać. 1 albo będą się wcinać z innych pasów aby jechać bardziej o czasie rozkładowym albo będą ganiać w kółko bez przerwy łamiąc ustawę o czasie pracy kierowców. Niestety w Lublinie nie ma buspasów gdzie autobusy mogłyby bez przeszkód jechać w godzinach szczytu zgodnie z przepisami i rozkładem jazdy.
    Co do filmiku nr 3. Czy któryś baran w puszce zastanowił się jak trudno jest przejechać przez 3 pasy autobusem?
    Niestety niekompetentni urzędnicy z Zarządu Dróg i Mostów nie potrafią nawet sensownie przystanku ulokować. Kierowcy autobusów w szczycie mają wybór: stanąć w poprzek na 3 pasach i czekać aż ktoś łaskawie wpuści autobus, wcinać się z innego pasa albo tracić mnustwo czasu (rozkład jazdy tego nie przewiduje) jadąc aż do Wrotkowskiej i zawracać tam.

    • Jechać na każdym kursie zawrócić na następnym skrzyżowaniu też za bardzo nie możesz, ponieważ nie będą Ci się zgadzać kilometry licznikowe z tymi w rozkładzie. Prosty rachunek: 10 kursów dziennie + ok 1,5 km więcej na każdy kurs to daje około 15 km więcej dla każdej brygady dziennie. Dajmy na to że brygad na rozkładzie jest 8, więc 8x15km to 120 km więcej dziennie dla jednego rozkładu. Licząc w skali roku 120 km x 365 dni to jest niebagatelna ilość 43800km. I to tylko dla jednego rozkładu!!!

  2. Niestety, skręt z pasa na wprost w lewo czy wpychanie się w kolejkę aut to standard (co jeszcze jestem w stanie zrozumieć bo ok, nie mamy bus pasów a inaczej by ludzie narzekali, że się autobusy spóźniają). Ale przejazdy na czerwonym także bardzo często się zdarzają. Tak jak i wymuszenia, jak np na załączonym filmie. Kto dużo jeździ po Lublinie ten wie jak jeździ komunikacja i że kierowcom mpk zbyt często brak kultury, a jako zawodowcy powinni świecić przykładem.
    http://www.youtube.com/watch?v=GbuSoOblbn0

    • Na tym filmiku kierowca trolejbusu miał do wyboru rozjechanie rowerzysty, który mu wyskoczył z kończącej się w tamtym miejscu drogi rowerowej, nagłe hamowanie wywracając pasażerów (możliwe że i tak wyhamowałby na rowerzyście), albo zjechanie na Twój pas. Ty na pewno bezpiecznie zatrzymałbyś się w miejscu dużym, ciężkim pojazdem, więc masz prawo go oceniać. Jakbyś się przyjrzał jeszcze dokładniej, to zauważyłbyś nawet, że wcześniej przed wykonaniem manewru zamigał kierunkowskazem, ale to przecież taki niepotrzebny na drodze dodatek, nie?

    • Sam nie jesteś bez winy. Najpierw wyprzedziłeś go przed samym przejściem, a później zajechałeś drogę i gwałtownie zahamowałeś, powodując duże zagrożenie. Tak więc nie oceniaj innych, bo sam możesz także zostać oceniony…

  3. Wiecie co ręce mi opadają… najpierw biedni kierowcy narzekają, że są gnębieni i prześladowani przez Straż Miejską i Policję a teraz im się nie podoba sposób jazdy kierowców autobusów. Ludzie co wam się robi w tych głowach? Niech takie „miszczunie” kierownicy zaczną „rozliczanie prawidłowej jazdy” od siebie i wstawi cały filmik ze swojej jazdy do oceny. Jeżdżąc po mieście widzę, że mało, który kierowca np. ustąpi pierwszeństwa kierowcy autobusu wyjeżdżającego z zatoki przystankowej… Sami w duchu przyznajmy się ile to razy przekroczyliśmy dozwoloną prędkość, parkowaliśmy za znakami zakazu, wyprzedzaliśmy na linii ciągłej, nie wbijaliśmy kierunkowskazu etc. – Są przepisy, znaki drogowe, które kierowca musi przestrzegać choć często wydają się absurdalne i „krępujące” dla kierowców, ale takie mamy prawo i musimy go przestrzegać bo zrobi się u nas na drogach tak jak jest w Rosji. Nie chce w żaden sposób tłumaczyć kierowców autobusów bo przepisy obowiązują wszystkich, powtarzam WSZYSTKICH.

  4. Wszystko super tylko szkoda, że autobusy komunikacji miejskiej nie są dla Was widoczne w momencie gdy chcą wyjechać z zatoki. Rozumiem jeszcze sytuacje gdy jedzie pojedynczy samochód to kierowcy nie chce się zwolnić, ale ile razy zdarzają się sytuacje, że mija mnie 10 aut pod rząd i nikt się nie zatrzyma. A to tylko jeden z problemów z którymi trzeba się na co dzień zmagać. Zajeżdżanie drogi zmuszające do gwałtownego hamowania, wymuszanie pierwszeństwa, wciskanie się w lukę przed autobus to norma. Wożąc ludzi trzeba pamiętać o zachowaniu odpowiedniego odstępu żeby nie poprzewracać stojących w środku gdy zajdzie potrzeba hamowania, no i w to miejsce przed autobus wciskają się perfidnie osobówki i wszystko jest ok. Tyle krzyczycie, że nie wozimy ziemniaków i powinniśmy jeździć bezpiecznie, a sami to beztrosko utrudniacie. Prawdziwą plagą jest wjeżdżanie i parkowanie w zatokach przystankowych, a wszystkie służby to tolerują jakby nikt nie pamiętał o tym, że to też jest wykroczenie. Gdybym miał taką prywatną kamerkę w autobusie to każdego dnia miałbym zarejestrowanych kilka wykroczeń popełnionych przez innych kierowców. Ale kogo to zainteresuje nie byłby to na pewno materiał na poczytny artykuł. Zdaję sobie sprawę z tego, sam nie jestem bez winy zdarza się przejechać na bardzo późnym żółtym lub czerwonym( nie rzadko za mną zdążą jeszcze 1-2 osobówki), światła potrafią czasem zaskoczyć innym razem się przeliczę, tylko trzeba pamiętać, że to czerwone to czasem mniejsze zło bo ostre hamowanie może skończyć się upadkiem i obrażeniami pasażerów co oznacza duże kłopoty. My po prostu wykonujemy swoją pracę każdy jak najlepiej potrafi. A z każdej strony są jakieś pretensje, a to nie zaczekał na mnie cham i prostak, a trzy przystanki dalej gdzie pan tyle czasu był… w takich sytuacjach nie da się każdego zadowolić. Rozkłady na niektórych liniach są niemożliwe do wykonania, a pasażerowie wymagają punktualności, przewidziane postoje na końcowych to czasami np 5 min, a opóźnienie w szczycie nie rzadko sięga nawet 30-40 min. Jak wtedy wyjść do toalety, zjeść posiłek chwilę odpocząć? Praca bywa ciężka wymaga stałej koncentracji co jest męczące. Jazda bez przerwy sprowadza niebezpieczeństwo, jednocześnie narusza przepisy ustawy o czasie pracy kierowców. Dlatego trzeba stale kombinować na drodze żeby to miało tzw. ręce i nogi. To jest tak naprawdę temat rzeka i żeby nas obiektywnie oceniać trzeba poznać tajniki tej pracy.

    • Jeszcze trzeba należy dodać, że my jako kierowcy jesteśmy w służbie mieszkańców miasta. Nikt nie jeździ autobusem w swoim interesie. Priorytetem jest zadowolenie pasażerów, wiadomo trzeba też zadbać o swoje potrzeby w pracy które wymieniłem wyżej. A warunki do jazdy jakie są każdy widzi i to głównie determinuje takie zachowania jak na filmach. Niestety ciężko o odrobinę szacunku dla nas za to co robimy, z każdej strony trwa nagonka. Najwięksi pieniacze to osoby które wożą swoje szanowne 4 litery w pustym samochodzie bo ciężko przesiąść się do autobusu powodują korki i pretensje o to mają do całego świata no ale tak jest jak wzrok sięga jedynie do czubka swojego nosa. Tyle ode mnie pozdrawiam.

  5. na 1 filmie nie widac zadnego zagrozenia ze strony autobusu koles filmujacy mimo ze mial zielone swiatlo to nie powinien wjezdzac na skrzyzowanie poniewaz nie wszyscy go opuscili tak mowi prawo a na jakim swietle autobus wjechal to nie jego broszka jesli chodzi o makro zrobil to jak zawodowiec nie blokowal pasa zeby prawidlowo skrecic w lewo nikomu nie zajezdzajac drogi sprawnie opuscil skrzyzowanie jesli chodzi o krochmalna to na tym przystanku nie powinny zatrzymywac sie autobusy skrecajace w lewo to jest bardzo niebezpieczne skrzyzowanie tam zabijaja sie nawet przy minimalnym natezeniu ruchu dziwie sie kierownictwu mpk ze na to pozwalaja ten przystanek nie spelnia najmniejszych wymogow kontynuowania bezpiecznej jazdy przez kierowce autobusu jezeli tego nie zmienia zgodnie z przepisami kierowcy powinni jechac do wrotkowskiej i tam zawrocic policja powinna to egzekwowac a napewno zmienia

  6. Skoro wszyscy są tak za przestrzeganiem prawa, to i ja – kierowca autobusu – zacznę ścigać was, kierowców osobówek. Ilu z was wpuszcza autobusy chcące wyjechać z zatoki przystankowej? Powiem wam: 1 na 10-15. A to nie wasza grzeczność, ale wasz obowiązek. Gdybym donosił na wszystkich, którzy olewają autobusy, chyba bym na policji musiał spędzić kolejne 10 godzin dnia.

    HIPOKRYCI!

  7. Nagranie nr 1

    Czytelnik napisał do nas krótką informację: -Powolutku zaczynają mnie drażnić takie sytuacje, bo widzę ich na co dzień ogrom. Dlatego postanowiłem w końcu nagrać. Rondo przy Makro czy ul. Głęboka, to nie jedyne miejsca gdzie wręcz rzadkością jest by kierowcy komunikacji miejskiej jechali przepisowo. Czy oni są poza prawem?

    trzeba było sobie kupić rejestrator jazdy baranie,a nie komórką się bawić w czasie jazdy,jak cię drażnią takie sytuacje to przesiądź się na MPK ciekawe co wtedy zrobisz jak się będziesz śpieszył też nagrasz filmik że autobus stoi w korku??

    Po przeczytaniu tych komentarzy doszedłem do wniosku że toż to samych świętych mamy za kierownicami 🙂 aż dziwne ze miasto się korkuje. I pewnie większość to jedzie sobie rano do pracy potem z pracy do domciu i tyle jeżdżą po mieście,dlatego się tak denerwują że muszą stać w korku bo przecież ja do pracy się spóźnię,a 10 min wcześniej to nie łaska z domu wyjść ? a po pracy co do domciu na obiadek się spieszy jeden z drugim bo jak przyjedzie 10 min później to zimną miche dostanie.

  8. klęczy pod figurą a diabła ma za skórą. Tacy wszyscy niewinni siebie najpierw ponagrywajcie. Każdy kierowca odpowiada za siebie i za swoje czyny i jak łamie przepisy to ma tego świadomość.
    Zajmijcie się tym co w życiu ważne, swoimi rodzinami, żonami ,dziećmi a nie szukacie atrakcji w nagrywaniu innych i podpierdalaniu.

  9. A ja stwierdzam, że gdyby kierowcy osobówek mieli więcej kultury to do 1 i 3 sytuacji by nie doszło. Tak ciężko było przepuścić te autobusy, żeby nie musiały się na chama wciskać? Przecież gdyby nie sprawna komunikacja miejska to na ulicach byłoby o wiele więcej samochodów i nastąpiłby kompletny paraliż ruchu. Wystarczy sobie wyobrazić, że zamiast stojącego w korku autobusu stoi co najmniej 50 samochodów (bo chyba mniej więcej tyle osób znajduje się w autobusie).
    Panuje u nas chamska mentalność „to mój pas i nikogo nie puszcze”. Tak jakby zajęcie pasa dawało do niego prawo własności, a ustąpienie komuś pierwszeństwa było straszną zniewagą. To chyba kwestia kompleksów.
    Swojego zdania na temat osoby, która nagrywa filmy, po to aby donosić na innych nawet nie opublikuję…

  10. Niewinni kierowcy osobówek, tacy przepisowi i ciągle stosujący się do prawa o ruchu drogowym……sami łamiecie je nagminnie ale innym to wypominacie. Jak dupę wieziecie do pracy w autobusie to się denerwujecie jak jedzie spóźniony Już wam się w tych łbach przewraca. Podstawowych przepisów nie znacie ale wypowiadać się to i owszem na tematy sobie nie znane. Zróbcie zdjęcia osobówkom co autobusy na podwójnej ciągłej wyprzedzają bo jako wieśniaki musicie pokazać jak się u was na wsi jeździ, jakiś tam autobus nie będzie jechał pierwszy…zakazy prędkości też nie dla was bo wy jesteście mistrzami kierownicy…..pamiętajcie padalce że kierowcy zawodowi całe życie pracują za kółkiem i mają 1000 razy większe doświadczenie od was….wy byście się zesr…..li ja byście musieli 18 metrowcem po mieście jeździć. A zdjęcia to PADALCU zrób sobie jak wyprzedzasz na trzeciego i stwarzasz zagrożenie w ruchu lądowym. Sprawdzamy monitoring i cię namierzamy …………………………………………wesołych świąt BURAKU.

Z kraju