Kolejny tragiczny wypadek na ul. Nadbystrzyckiej. Nie żyje kierowca skody (zdjęcia)

Pomimo kilkudziesięciominutowej akcji reanimacyjnej nie udało się uratować życia kierowcy skody, która uderzyła w słup latarni. To kolejny już tego typu tragiczny w skutkach wypadek na tej ulicy.

Do wypadku doszło w nocy ze środy na czwartek na ul. Nadbystrzyckiej w Lublinie. Około godziny 1:40 w rejonie skrzyżowania z ul. Romantyczną samochód osobowy uderzył w słup latarni. Na miejscu interweniowała straż pożarna, zespoły ratownictwa medycznego, policja oraz pogotowie energetyczne.

Jak wstępnie ustalono, kierujący skodą 62-letni mężczyzna jechał ul. Nadbystrzycką od strony centrum. Z niewyjaśnionych na razie przyczyn zjechał na prawą stronę jezdni. W wyniku tego pojazd z impetem uderzył w słup latarni.

Kierowca został uwięziony w rozbitym aucie. Udało się go uwolnić dopiero po kilkunastu minutach. Kolejne kilkadziesiąt minut ratownicy prowadzili resuscytację krążeniowo-oddechową 62- latka. Niestety życia mężczyzny nie udało się uratować.

Policjanci pod nadzorem prokuratora ustalają teraz szczegółowe okoliczności oraz przyczyny wypadku. Przez kilka godzin ul. Nadbystrzycka w kierunku ul. Jana Pawła II była całkowicie zablokowana. Pojazdy kierowano objazdem przez ul. Romantyczną.

(fot. lublin112.pl)

55 komentarzy

  1. Jechał z pasażerem z przodu czy wadliwie działający system SRS otworzył poduszkę pasażera mimo braku takowego?

    • Pasy nie muszą być zapięte, na ogół poducha zawsze wystrzeli przy spełnionych pewnych warunkach takich jak prędkość, przeciążenie czy kąt uderzenia. Wyjątkiem może być dachowanie lub koziołkowanie, gdzie czujniki SRS nawet blokują wystrzał poduszek (jeśli dobrze pamiętam to co najwyżej kurtyny powinny odpalić), w celu zminimalizowania obrażeń, bo w takim przypadku to pasy odgrywają główną rolę.

    • przy takiej sile uderzenia odpali się również poduszka pasażera, pomimo SRS

    • Młody niedoświadczony jechał.

  2. Tak właśnie są umieszczone słupy od trakcji trolejbusowej – najbliżej jezdni jak to możliwe i oczywiście na wszystkich zakrętach … Drzewa powycinane bo stwarzają niebezpieczeństwo a słupy powstawiane przy samej jezdni !

    • Trakcję trolejbusową umieszczają złośliwie nad jednią, a mogliby robić gdzieś poza drogą – w bezpiecznym miejscu. Że też projektanci nie wezmą Ciebie na doradcę.

    • Najlepiej to obu stronach ulic zrobić 30-metrowe strefy bezpieczeństwa, jak na torach wyścigowych. Żeby świry jadące w mieście dobrze ponad 100 km/h poczuły się bezpiecznie. Jeżeli ta skoda nie jest z dykty, to pan zapieprzał, jak mały samochodzik. Jeszcze ciekawe, czy nie miał promili.

    • Dokładnie,przecież wszystkie słupy można montować dalej od jezdni…

  3. Wyjaśniam przyczynę…..zapie..alanko…

    • Dzięki ci Kapitanie Oczywisty! ?

    • W takim wyjaśnij: jak źle wyprofilowany zakręt może zapie….lać? On jest na trwale połączony z gruntem i nie może się poruszać względem ziemi. Może wykonywać jedynie jakieś drgania rzędu angstremów.

      • Żeby kogoś tam wyrzuciło na słup nawet przy 80km/h (że o dozwolonych 50-60 nie wspomnę), to by ten zakręt musiał być do góry nogami, a nie źle wyprofilowany. Ulic w mieście w ogóle nie profiluje się pod względem sił odśrodkowych przy pokonywaniu zakrętów, to nie drogi ekspresowe czy autostrady. To są po prostu ULICE.

  4. Z niewyjaśnionych przyczyn…? Serio…? Latarnia zatrzymała się na drugim rzędzie siedzeń. ! Znów wina ulicy bo ktoś za.poe.rda.la 160/h…?! ******, dobrze, ze kogoś niewinnego nie zabił.

    • sądząc po tym akumulatorze leżącym kilkanaście metrów dalej, gdyby nie pora wypadku, ktoś postronny śmiało mógł nim oberwać i podzielić los kierowcy…

      • To idąc chodnikiem niech nie gapi się w telefon. Jak się nie jest schowanym w samochodzie to taką lekkomyślność i bezmyślność widać z daleka.

    • Wspaniale jak bliska osoba tego pana, który zginął przeczyta sobie komentarz internauty, że „ch*j z nim”… Za to powinny być sprawy sądowe… Z pozostałą częścią wypowiedzi zgadzam się w pełni.

  5. W słup weszła jak w masło…

  6. Pancerne te słupy teraz robią.

    • Lepsze są słupki sygnalizatorów, które uderzone nawet przy niewielkiej prędkości się przewracają i uderzają jak maczuga. W samym już Lublinie zdarzały się takie wypadki, że osoba oczekująca przy PdP dostała taką rurą ze skutkiem śmiertelnym.
      Jeżeli już ktoś ma ginąć w wypadku, to lepiej jeżeli jest to sprawca wypadku.

  7. jak niebezpieczne są samochody przednionapędowe przekonujemy się codziennie
    ale oczywiście ekonomia ważniejsza no i w zimie łatwiej ruszyć z miejsca
    a ciemny lud kupuje takie gdżety z plastiku

    • przeciez pół roku temu 200 metrów dalej zabił się koleś tylnonapędowym BMW

    • Jesteś zwykły tłuk który ma pojęcie tylko kury macać. Napęd przedni jest drugi w kolejności pod względem bezpieczeństwa zaraz po napędzie na cztery koła…ale jeśli jedzie się za szybko to nagina się fizyke która niestety weryfikuje IQ kierowcy

      • ty masz w głowie pestki a nie masz pojęcia o fizyce
        samochody wymyślono już dawno
        ESP nie tak dawno
        a to co teraz robią to czysta ekonomia

    • W zasadzie żaden z rodzajów napędu nie jest „niebezpieczny”, przedni napęd również nie gwarantuje lepszej trakcji podczas ruszania w zimie – różnica może być w rozkładzie mas (istotne w Polonezach, przy nowych samochodach z dobrym rozkładem masy już mniej – poza tym wystarczą pasażerowie na tylnej kanapie i bagaż i już mamy gorszą trakcję w FWD). Tak samo, napęd na 4 koła nie jest bezpieczniejszy – choć posiada najlepszą trakcję podczas ruszania, to podczas jazdy może zaskoczyć, bo jeśli mówimy o układzie torsen (i podobnych o płynnym rozdziale mocy), to raz dostajemy więcej mocy z przodu, raz z tyłu, a na łuku niewielu jest fachowców, którzy bez pomocy elektroniki potrafią wyciągnąć poślizg napędem (a jak potrafią, to zrobią to w każdym rodzaju napędu, choć w RWD jest to najtrudniejsze). Napęd tylny (RWD) jest fajny dla kogoś, kto jest kierowcą z zamiłowania, a nie z konieczności i lubi bawić się samochodem, a niekoniecznie zależy mu na bardzo szybkiej jeździe… A skąd się biorą wypadki? Paradoksalnie nie z braku umiejętności (ci z mniejszymi umiejętnościami jeżdżą zwykle wolniej, by panować nad samochodem), tylko z ich przeceniania. Zwykle w wypadkach uczestniczą młodzi „narwańcy”, albo stare „wygi”, którzy „zęby zjedli za kierownicą” – ich gubi rutyna. A takie „mądrości” o „wyższości świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą” biorą w łeb, bo gdyby istniało jedno jedyne „słuszne” rozwiązanie, to każdy samochód by takowe posiadał, a tak nie jest – i dobrze, bo byłoby to strasznie nudne…

      • Co do kwestii technicznych – nie wypowiadam się, bo się na tym nie znam.
        Co to przyczyn wypadków (na których także się na tym nie znam), ale się z podanymi przez Ciebie przyczynami zgadzam.

  8. Wodę z mózgu ludziom robicie. Czekam, co na to Franio.

    • Po informacji o tym, że około końca wakacji przy Romantycznej będzie fotoradar – obawiałem się, że do tego czasu jakiś pogromca pieszych/rowerzystów zabije kogoś na PdR/PdR. Póki co (i całe szczęście) tak się jeszcze nie stało, ale kolejny wypadek śmiertelny się jednak przydarzył.
      Po minięciu fotoradaru, można oczywiście nadrabiać stracony na toczeniu się czas i przy słupie mięć spokojnie ponad setkę, ale jeżeli „prędkość startowa” jest mniejsza to na najbliższym odcinku rajdu także będzie mniejsza.

  9. bardzo mnie te nowe słupy imponują

  10. Trox pajacu słupy stoją zgodnie z przepisami, skrajnia od krawędzi jezdni to 0.5 m wg rozporządzenia, ktoś sobie o tak o nie wymyślił, trakcja wisi na wspornikach które maks mogą mieć 6 mb, a w ścieżkę rowerowej czy chodniku nie postawisz, to nie epoko gumułki że trakcje wieszali na przewieszkach. Krótko mówiąc proszę szybciej jeździć to kolejny słup będzie również zadowolony.

    • Eksperci od bezpieczeństwa ruchu drogowego pytają czy słupy nie mogą być gumowe.
      Przy „trasie szybkiego ruchu” z bzdurnym ograniczeniem prędkości i drogą niesłusznie nazywaną ulicą miejską nie powinny znajdować się takie elementy.
      Na ekspresówkach takich nie ma. Dlaczego więc na ekspresowej wschodniej obwodnicy dzielnicy Rury i Czubów Północnych takowe się znajdują?

  11. Skoda to nie marka, to styl życia.

  12. Zrozumcie faceta, może miał już dość baby.

  13. Może to samobój…

  14. powiem Wam że jak na niskobudżetową skodzinkę to i tak kabina w miarę cała, gdyby było troche wolniej to pewnie miałby szanse przeżyć… myślałem że przy takiej prędkości samochody za 50 tysi składają się jak zapałki a tu proszę … zainponowała mnie ta skodzinka

  15. 50 to to nie było. A tak serio jedna z niewielu ulic która przeprowadza selekcję kierowców i jeżdżących szybko ale bezpiecznie. Oby tak dalej. Im mniej wariatów, tym bezpieczniej.

    • Nie wiesz nie oceniaj. Każdy kiedyś nie zatrzymał się przy zielonej strzałce, albo przejeżdżał rowerem po chodniku. Dlatego to niesprawiedliwe, że za: przekroczenie prędkości/utratę panowania nad pojazdem, skutkujące wypadnięciem z drogi oraz spowodowanie wypadku ze skutkiem śmiertelnym karą jest pozbawienie życia.
      Powinno być pouczenie, ewentualnie mandat 20 PLN. Oczywiście bez punktów.

      • Jeżeli ktoś nie zrozumiał. A nie będzie to znowu takie rzadkie dla współforumowiczów.

        Dostałby chłopina wcześniej 2000 czy 5000 czy 10000PLN mandatu, to by wczoraj grzecznie jechał i bezpiecznie do domu dojechał.
        Jakoś w innych krajach sobie poradzono z bandytami na drogach (tak bandytami drogowymi!), a w Lublinie na Nadbystrzyckiej częściej spotka się kogoś jadącego 120km/h niż na Angielskiej autostradzie.

    • znalazł się znaFca motoryzacji pomykający rowerkiem z wypożyczalni za free

  16. pewni prędkość nie miała znaczenia, bo kto się u nas przejmuje prędkością… nawet autor artykułu nie wspomniał o tym, że uszkodzenia wskazują na znaczną prędkość… nikt nawet nie pomyśli bo przecież jak jest 70 a jedzie się poniżej 120 to jest normalne.. tylko potem w razie wypadku najwyżej skutki są o wiele bardziej tragiczne, no ale to się pomija bo przecież nie da się jeździć wolniej… np. tak jak na zachodzie, przepisowo i rozsądnie, trzeba zapieprzać bo jak się dojedzie 30 sekund, minutę, 3 minuty później to będzie się frajerem

  17. A wystarczyło mniej pośpiechu…

  18. Dlaczego na drogach z 1 pasem ruchu nie dochodzi to takich wypadków?

  19. Dlaczego jeszcze nikt nie napisał o:
    -amebach
    -typowych kierowcach
    -tym, że to przez brak Prawa Jazdy lub obowiązkowego OC
    -tym, że kierowcy robią sobie na drogach to co chcą, itp.

    • Ty gościu serio nie masz nic ciekawszego w życiu do roboty tylko siedzisz i komentujesz po kilkanaście razy ten sam artykuł? Musisz być strasznie smutnym i samotnym człowiekiem skoro jedynym twoim zajęciem jest komentowanie artykułów na 112. Powiedziałbym abyś wyszedł na dwór, znalazł sobie znajomych, dziewczynę.. Tylko kto by chciał się z wariatem zadawać?

      • Co powiedzieć o kimś, kto komentuje takie nieciekawe osoby jak franio?

      • W takim razie 3/4 tego forum to osoby smutne, samotne itp, bo przy każdym artykule z „pedalarzem” także wypowiadają się. Najczęściej w zacytowany przeze mnie sposób.
        Gdy ja napiszę coś identycznego pod wypadkiem z udziałem kierującym samochodem, jestem wyzywany albo oceniany w sposób np. taki jak napisałeś.

  20. Wiklinowy Nocnik

    dziodek w skodzie w kapeluszu i zapierdalnko?

    • A dlaczego Ty zdążyłeś już skomentować jak zawsze własne posty i uraczyć nas 20 bezsensownymi wypowiedziami które już każdego męczą ?

  21. Ponawiam propozycję aby ograniczyć łączną długość komentarzy danego forumowicza do np. 500 znaków.

  22. Jeździłem 5 lat tą drogą golfem mk2 z 1985 roku. Samochód bez jakich kolwiek kontroli trakcji itp i do tego przyczepność kiepska, ale poruszałem się ta drogą nie szybciej jak 60 km/h I jakoś nigdy nawet trochę mnie nie ściągnęło czy za rzuciło. Winą wypadku jest głupota i przede wszystkim prędkość.. Bo jadąc przepisowo nie ma szans by wjechać w słup czy wypaść z drogi na tym odcinku…

  23. Do wszystkich znawców i wszechwiedzących nikomu nie przyszło do głowy że człowiek mógł mieć zawał? Gwałtowny ból w klatce i niekontrolowany ruch mięśni powoduje np. gwałtowny nacisk na pedał gazu i bum… Pozdrawiam domorosłych biegłych od wypadków drogowych.

    • I to jest bardzo prawdopodobne. Gdyby winna była za duża prędkość w zakręcie skoda zaliczyłaby słup wcześniej. W tym miejscu to już jest prosta droga i poślizg jest mało prawdopodobny. Duże uszkodzenia i uderzenie centralnie przodem sugerują zjechanie z pasa ruchu bez hamowania.

  24. no no no zawstydził wszystkie bmw ,

  25. Mocne te słupy, facet nie miał szans. Ale może zasłabł? Co nie zmienia faktu, że prędkość nie była mała.

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.7364zł -0.36%
    • GBP 4.8828zł -0.6%
    • EUR 4.406zł -0.24%
    • CHF 4.0806zł -0.2%

    Polub nas

    Darmowe ogłoszenia lokalne

      Materiały wideo

      Lubelscy policjanci wzięli udział w akcji #GaszynChallenge (wideo)
      Nowe iluminacje świąteczne na Rynku Wielkim w Zamościu (wideo)
      99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
      W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
      W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)

      Co? Gdzie? Kiedy?

      Festiwal Baniek Mydlanych w Łukowie
      Kino CSK: W piątek będzie można obejrzeć „Babyteeth”
      Kino na dachu CSK. Będzie można obejrzeć film „Szczęki”
      Meeting Of Styles, Lublin Poland 2020
      Największe w Europie dmuchane tory przeszkód pojawią się w puławskiej Marinie