Środa, 24 kwietnia 202424/04/2024
690 680 960
690 680 960

Funkcjonariusze policji oraz WITD zważyli pojazdy dostawcze. Ujawniono 83 wykroczenia, zatrzymano 25 dowodów rejestracyjnych (zdjęcia)

Wczoraj lubelscy policjanci wraz z funkcjonariuszami Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego przeprowadzili kontrole pojazdów dostawczych. Na niemal 250 kontroli, w 83 przypadkach stwierdzono nieprawidłowości.

We wtorek 22 października Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Lublinie wraz z Wydziałem Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Lublinie przeprowadził, kontrole polegające na ważeniu pojazdów dostawczych. Jak pokazują statystki przeważenie pojazdów dostawczych to jedna z najczęstszych nieprawidłowości stwierdzana podczas kontroli.

Wyniki akcji niestety potwierdziły wcześniejsze spostrzeżenia kontrolujących. Zważono 246 pojazdów. Ujawniono 83 wykroczenia polegające na przekroczeniu dopuszczalnej masy całkowitej oraz niezabezpieczeniu ładunku. Zatrzymano także 25 dowodów rejestracyjnych z uwagi na zły stan techniczny pojazdów oraz nieprawidłowo wyznaczoną masę własną pojazdów.

Skrajnym przypadkiem nieodpowiedzialności była także kierująca, która prowadziła pojazd bez wymaganych uprawnień, których – jak ustalono – jeszcze nie zdążyła uzyskać. Funkcjonariusze zapowiadają kolejne wspólne akcje.

Funkcjonariusze policji oraz WITD zważyli pojazdy dostawcze. Ujawniono 83 wykroczenia, zatrzymano 25 dowodów rejestracyjnych (zdjęcia)

Funkcjonariusze policji oraz WITD zważyli pojazdy dostawcze. Ujawniono 83 wykroczenia, zatrzymano 25 dowodów rejestracyjnych (zdjęcia)

(fot. WITD)

19 komentarzy

  1. i Jak makro dostarczyło towar do czyjegoś sklepu czy zatrzymali dowód?

  2. No rzeczywiście. Zabrali mi dowód, bo auto ma wyposażenie dodatkowe (regały, zabudowane nadkola, schowki, narzędzia ręczne i elektryczne) i bez ładunku waży 300kg więcej od wartości masy własnej (homologacyjnej) podanej w dowodzie. I co? Bandytę złapali ?. To jest utrudnianie prowadzenia działalności gospodarczej

    • Bucu po to są dbają o nasze bezpieczeństwo jak taki przywali w ciebie bo będzie przeładowany nawet 300 kg to podczas hamowania może mieć 900 kg i cię rozwali fajnie ci wtedy będzie !

      • Tak, tylko że do dopuszczalnej masy całkowitej i przekroczenia kat. B było jeszcze 800kg zapasu. Zaniżone nic nie było, bo masa własna to jest to co wyjeżdża z fabryki. Co kogo obchodzi czy na podłodze mam sklejkę, czy wylaną posadzkę?

    • Jakie utrudnienia? Zrób kat. C zarób licencje załóż viatolla na szybę i jeździj. W czym problem?

    • I bardzo dobrze. Zaniżona masa własna pojazdu…

  3. Zakładając, że połowa jechała z towarem, druga połowa już wracała bez to przeładowanych było koło 3/4 z tych z towarem 😉

    • Też mnie zdziwiło, że tylko 1/3 przeładowana.
      Z taką statystyką bym się zgadzał jeśli by chodziło o kierowców trzymających telefon podczas kierowania.

  4. Bo to było z samego rana. Część jechała dopiero po towar.

    Zablokowali wyjazd z Majdanka na Witosa kiedy ludzie do pracy jadą.

  5. i mam nadzieje że wezmą się za wasze pdfy bogacze , bo środowisko trujecie )))

  6. Te pojazdy są przystosowane do przewozu większej ilości towaru. Sęk w tym, że ogranicza je jedynie zapis w przepisach. Kat C1 już dawno powinna zniknąć. Wystarczy podnieść B do 5 ton i od 5 zrobić C i po kłopocie. Typowy dostawczak waży 2,5 tony więc nawet palety cementu nie przewiezie. Chore.

  7. jak zwykle typowo polskie podejście, ja wiem najlepiej, przepisy przepisami a ja robię po swojemu i dorobię sobie jakieś powody… dlaczego nie można po prostu się podporządkować, użyć wyobraźni, że to jest po coś a nie samo dla siebie…
    inna sprawa, że w tym kraju jest yle idiotycznych niepotrzebnych przepisów, że przestrzeganie wszystkiego jest głupotą, wystarczy pojeździć po lublinie i zobaczyć jak działają światła, np. zielone strzałki, nieraz np. do skrętu masz czerwone mimo, że nie ma kolizji i mogłoby być zielone, albo np. strzałka zapalająca się na 3 sekundy, że nieraz nie zdąży się ruszyć

  8. albo nierealne ograniczenia prędkości, stawiają 50 bo wiadomo, że każdy jeździ 80-90, nie postawią 70-80 bo wtedy ludzie by jeździli 120, a może właśnie urealnić te prędkości i egzekwować, nauczyć, że max nie 50 ale do 10 więcej jak na zachodzie i byłoby na pewno bezpieczniej i lepiej. Co z tego, że jest 50, jak dopiero od 100 zabierają prawo jazdy, to wariaci będą i tak jeździć jak szaleni bo nawet 500zł to niedużo dla nich, a może urealnić te prędkości i zwiększyć kary za mniejsze przekroczenia?

  9. Rak tylko szkoda ze ważyli też puste samochody!

Z kraju