Piątek, 19 kwietnia 202419/04/2024
690 680 960
690 680 960

Czternaście firm chce budować ekspresówkę z Kraśnika do Janowa Lubelskiego

Aż 150 mln złotych różnicy dzieli najtańszą ofertę od najdroższej, na budowę drogi ekspresowej S19 z Kraśnika do granicy województwa. Inwestor poznał wymagania finansowe potencjalnych wykonawców.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapoznała się z ofertami, jakie złożyli wykonawcy zainteresowani budową drogi ekspresowej S19 z Kraśnika do granicy województwa lubelskiego. Inwestycję chce realizować czternaście firm z Polski i Europy. Przetarg na zaprojektowanie i budowę 33 – kilometrowego odcinka trasy, podzielono na trzy części. Znaczna część wykonawców zainteresowana jest realizacją całości inwestycji.

Pierwszy odcinek o długości 18 km, od węzła Kraśnik Południe do węzła Janów Lubelski Północ, chce budować jedenaście firm. Najtańszą ofertę wyceniono na 342,8 mln zł, najdroższą zaś na 492,9 mln zł. Na drugi odcinek, którym jest licząca 7 km obwodnica Janowa Lubelskiego, wpłynęło dziesięć ofert. W tym przypadku najtańsza z nich opiewa na 148,5 mln zł, najdroższa na 209,9 mln zł. Z kolei ostatni odcinek trasy o długości 8 km, od Janowa Lubelskiego do granicy województwa, również chce budować dziesięć firm. Oferty cenowe wynoszą od 183,6 mln zł do 243,7 mln zł.

Wszyscy oferenci zadeklarowali skrócenie czasu realizacji do 34 miesięcy. Z kolei większość, gdyż poza jedną firmą, oferują także wydłużenie okresu gwarancji do 10 lat. – Teraz komisja przetargowa sprawdzi oferty i wyłoni najkorzystniejsze. Umowy z wykonawcami planujemy podpisać w III kwartale br. Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców będzie opracowanie dokumentacji technicznej, uzyskanie decyzji zezwolenia na realizację inwestycji drogowej oraz wybudowanie trasy – wyjaśnia Krzysztof Nalewajko z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Dwujezdniowa droga ekspresowa, o nawierzchni bitumicznej z rezerwą pod trzeci pas na zewnątrz, będzie prowadziła po nowym śladzie na zachód od obecnej drogi krajowej nr 19, a jedynie na odcinkach przechodzących przez kompleksy leśne, w Polichnie i na południe od Janowa Lubelskiego, w korytarzu obecnej drogi. Kierowcy skorzystają z nowej trasy w 2021 roku.

(fot. lublin112)
2017-03-09 20:14:38

9 komentarzy

  1. Jeszcze się pobija jak na tej chińskiej budowie 😉

    https://www.youtube.com/watch?v=BlEo8tvvYfA

  2. A co z odcinkiem Lublin-Kraśnik?

  3. A kiedy od Lublina do kraśnika ?

  4. A dlaczego tylko dwa pasy czyżby to następna zemsta tuska tak jak od Rzeszowa do Sokołowa

  5. Dwujezdniowa czyli 2+2

  6. Najwyższy czas pomyśleć o trasie lublin kielce a właściwie lublin annopol bowiem przekraczając wisłę mamy inny swiat to wstyd dla woj lubelskiego

    • Zawsze możesz jechać przez Kamień.

      • Łukasz Dąbrowski

        A kiedy z Kocka do Międzyrzeca Podlaskiego

        • Zapomnij. Ten odcinek S-19 wypad z planu jak i kilka innych w kraju. Unii jak na razie Via Carpatia nie potrzebna, więc się nie dołoży. Tym bardziej, jak niemieckiego kandydata wybrali.

Z kraju