Piątek, 19 kwietnia 202419/04/2024
690 680 960
690 680 960

Zderzenie pojazdu osobowego z motorowerem na rondzie. Występują utrudnienia w ruchu

W poniedziałek rano na rondzie w Maryninie pod Lublinem doszło do zderzenia pojazdu osobowego z motorowerzystą. Na miejscu pracują służby ratunkowe, występują utrudnienia z przejazdem.

Do zdarzenia doszło w poniedziałek około godziny 9 w Maryninie na rondzie. Służby ratunkowe otrzymały zgłoszenie o zderzeniu pojazdu osobowego z motorowerzystą.

Na miejscu interweniowała straż pożarna, zespół ratownictwa medycznego oraz policja. W zdarzeniu poszkodowany został mężczyzna kierujący jednośladem.

Obecnie policjanci ustalają szczegółowe okoliczności zdarzenia. W rejonie wypadku występują utrudnienia z przejazdem.

(fot. nadesłane)

9 komentarzy

  1. Ronda są bardzo bezpieczne pod warunkiem, że korzystający z rond znają zasady korzystania z nich oraz wjeżdżają i poruszają się po nich z niewielką prędkością.

  2. Na tym rondzie często dochodzi do sytuacji niebezpiecznych z powodu pospiechu i głupoty niektórych uczestników chcących z pasa wewnętrznego skręcić w prawo. Ci uczestnicy zakładają że wszyscy pojadą tak jak oni myślą czyli zjadą z ronda a oni mogę chcieć zjechać na następnym zjeździe i tory się krzyżują. Skrzyżowanie o ruchu okrężnym nie służy do wyprzedzania a wjeżdżając na pas już zajęty ustępujemy bezwzględnie pierwszeństwa. Repetujmy przepisy drogowe i szanujmy się nawzajem a każdy cało i zdrowo dojedzie do celu choćby zajęło to kilka sekund dłużej

  3. Wszyscy jadą prosto dwoma pasami jakby to była norma, zasady jazdy po rondzie zapomniane bo nauczyli się rond z sygnalizacją. Z rozda zjeżdża się prawym pasem, zewnętrznym.

    • To racja.
      Z drugiej strony ronda, jak są na nim dwa pasy, nie objeżdża się prawym, a niektórzy nawet zawracają prawym.
      Mnie uczono, że prawy jest do skrętu w prawo i do jazdy na wprost, a lewy do jazdy na wprost, skrętu w lewo i zawracania.

  4. To rondo jest od początku źle wykonane. Krzyżuje się pięć dróg, brak nakazanych kierunków. Jedna droga nie wiem dlaczego została podpięta pod to rondo. Według planów ta prowadząca do Tereszyna miała łączyć się że starą 17 taką naprzeciwko stacji paliw. Nawet widać tam do tej pory wykonany lewoskręt, obecnie prowadzący do nikąd. Wykonawca drogi podpiął ją jednak do małego ronda. Jakby tam było 4 zjazdy, nakazać kierunki pasów ruchu i skrzyżowanie łatwe i czytelne. A tak praktycznie codziennie niebezpieczne sytuacje. Zresztą co się dziwić. Dalej skrzyżowanie z eską musieli przerabiać dodając światła. Zamiast zrobić bezkolizyjne, ktoś wymyślił aby takie nie było… I kolejna kasa na przeróbki z naszych pieniędzy.

    • Nakazanie kierunków jazdy na takim rondzie to już nie taka prosta sprawa, jak określić który to kierunek w prawo? Jeśli ten pierwszy to ten którym jedziemy do stacji jest jakby na wprost. Idąc dalej ten na Lublin jest w lewo itd. Świetnie rozumiem zasady jazdy po tym skrzyżowaniu, ale dodanie kierunków jazdy spowoduje wysyp spraw sądowych i będzie to taki potworek jaki np jest na rondzie Kowcza w Lublinie. Po prostu zasady jazdy po takim skrzyżowaniu leżą. Bardzo dużo kierowców zjeżdża z wewnętrznego pasa. dodatkowo Nie wszystkie wloty mają dwa pasy więc tak czy inaczej narzucenie kierunków jazdy niewiele zmieni. Zamiast zbudować to skrzyżowanie jakość po ludzku albo zacząć edukować poprawnie kierowców za jakiś czas pewnie zamontują światła. Dodatkowo dodam że gdyby kierunki zostałyby wyznaczone, to nie zlikwiduje to wymogu opuszczania skrzyżowania z pasa zewnętrznego. Aktualnie na tym skrzyżowaniu trzeba mieć oczy dookoła głowy.

      • Zgadzam się z Tobą, że obecnie nie ma jak wyznaczyć kierunków jazdy. Z ronda odchodź pięć dróg, trzeba by „zabrać” tą od Tereszyna jak było w projekcie i zrobić skrzyżowanie na przeciwko stacji. Wtedy rondo miałoby 4 krzyżujące się drogi i da radę to zrobić. Jadąc od obwodnicy, dwa pasy na wprost, prawy dodatkowo w prawo na stację, lewy dodatkowo na Stasin. Podobnie jadąc od Lublina. Dla nie rozumnych przeszkody na drodze, czyi tzw. rondo turbinowe. Skrzyżowanie robi się wówczas o wiele bezpieczniejsze. Ale czy o to chodzi?

  5. Tu masz link do planu. Zobacz jak na nim przebiega droga z Tereszyna. Widać dodatkowe skrzyżowanie. lublin112. pl /szykuja-sie-budowy-kolejnego-odcinka-dw-747-radawca-konopnicy-powstanie-nowa-droga-foto/

  6. rzeczywiści odrobinę łatwiejsze skrzyżowanie ale nadal uważam że wyznaczenie na zwykłym rondzie tzn nie turbinowym nie powoduje poprawy bezpieczeństwa. Wiele osób uważa że skoro są wyznaczone kierunki jazdy to ma prawo zjechać z wewnętrznego pasa i o zgrozo ma wtedy pierwszeństwo. Rozumiem że rondo jest małe i zmiana pasa bywa kłopotliwa. Dlatego nadal mam wrażenie że coś w szkoleniu kierowców jest nie tak, skoro tak wiele osób praktykuje taki styl jazdy. W tym momencie właśnie zaczynają się sprawy sądowe jeżeli mamy wyznaczone kierunki jazdy a później znak informujący o skrzyżowaniu okrężnym to z założenia te dwie organizację ruchu się wykluczają ale to już odrębny temat. Dodatkowo od strony Stasina i stacji benzynowej jest tylko jedna droga wlotowa na skrzyżowanie (konieczna przebudowa żeby wyznaczyć kierunki). Rozumiem twój punkt widzenia ale samo wyznaczenie kierunków nie ucywilizuje tego jak ludzie tam jeżdżą. Myślę że jakaś akcja byłaby skuteczniejsza nie ma dnia żebym nie widział tam osoby która zajeżdża komuś drogę zjeżdżając z wewnętrznego pasa.

Z kraju