Wizz Air zamyka bazę w Lublinie. Niepewny los części połączeń
15:47 27-11-2017
W poniedziałek linie lotnicze Wizz Air poinformowały o likwidacji swoich dwóch baz operacyjnych: w rumuńskim Tirgu Mures oraz w Porcie Lotniczym Lublin. Ma to związek z zaplanowanym wprowadzeniem wiosennego rozkładu lotów, w którym węgierski przewoźnik uruchomi wiele nowych połączeń z Katowic, Gdańska, Warszawy i Poznania. Tym samym znajdujące się w innych portach lotniczych bazy mają być zasilone kolejnymi samolotami. Stacjonujący w Świdniku Airbus A320 trafi właśnie na lotnisko w Katowicach.
Zmiany oznaczają też likwidację części połączeń ze Świdnika. Lubelskie lotnisko ma stracić trzy z ośmiu tras, jakie obecnie obsługuje Wizz Air. Oczywiście nie są zagrożone najbardziej popularne wśród pasażerów loty do Eindhoven, Londyn Luton, Kijowa, Oslo Torp i Sztokholmu Skavsta. Zamknięte mają zostać połączenia do Tel Awiwu, Doncaster/Sheffield i Liverpoolu. Każde z tych połączeń jest obecnie wykonywane dwa razy w tygodniu. Po zmianach loty do Londynu Luton mają odbywać się codziennie, a do pozostałych miast, po dwa razy w tygodniu.
Zgodnie ze wstępnym informacjami, ma to nastąpić już w styczniu. Port Lotniczy Lublin został już wcześniej poinformowany o planach przewoźnika i przedstawiciele lotniska prowadzą już rozmowy na temat przejęcia likwidowanych tras przez inne linie lotnicze.
2017-11-27 15:43:30
(fot. lublin112.pl)
porażka tyle w temacie….
Podziękować należy Sosnowskiemu i Pawlakowi. Tak PSL dba o interesy mieszkańców regionu. Strażak po raz kolejny się popisał. Choć zamknięcie lotów do Izraela świadczy, że nie wielu braci w wierze z nich korzystało. Przynajmniej Lublin nie będzie musiał grubych tysięcy do tego dokładać. A tak się chwalili rozwojem i rekordami. Im dalej w las, tym więcej drzew.
Brawo ZUK …. ile to lotnisko będzie kosztować Lublinian rocznie ?
Odczep się od Żuka! Czy drogi, szkoły i dworce buduje się, by zarabiały, czy by służyły ludziom? Poza tym sprawdź głąbie, kto rozpoczął budowę lotniska, jaka opcja, a raczej koalicja ( dzisiaj raczej nierealna), a potem dopiero gardłuj. Wyobraź sobie, że istnieją ludzie podróżujący, poruszający się po świecie dalej niż sięga twoja uboga wyobraźnia. To z myślą o nich wybudowano to lotnisko. I chwała za to inicjatorom i budowniczym – bez względu na opcję, z której się wywodzą.
Gdy budowano lotnisko to wciskano ciemnotę wszystkim, że po dwóch latach będzie dochodowe. Jeżeli ktoś teraz twierdzi, że lotnisko ma być budżetowe tak jak szkoły, drogi i dworce to niech obsługuje połączenia krajowe między odległymi miastami i jeszcze jedno: jeżeli ktoś nazywa głąbem kogoś o rozsądnym i niezależnym myśleniu to sam jest prymitywnym głąbem.
Na czym ma polegać to niby „niezależne i rozsądne” myślenie?! Na powtarzaniu oklepanych frazesów o winie Żuka?! Nie rozśmieszaj mnie. I sprawdź, kto tę ” ciemnotę ” ludziom wciskał. Nie twierdzę, że lotnisko ma być budżetowe, ale nie oczekuję też, w przeciwieństwie do innych naiwnych, że od razu stanie się kurą znoszącą złote jajka. Rozsądku trochę!
Tym bardziej w Polsce C, gdzie znajduje się Lublin.
Paawlak działa
Dzięki temu, że mamy lotnisko to dostaliśmy organizację po raz kolejny w następnym roku Międzynarodowej Wystawy Psów Rasowych w 2018 i 2019 roku. Byliśmy organizatorem takiej wystawy w 2016 roku. A tak co by było w naszym mieście bez lotniska? Miasto się rozwija i bardzo dobrze. Nie od razu jak firmę się zakłada to po 2 latach są zyski i zarabia na siebie. Na to trzeba czasu. jesteśmy postrzegani jako Ukraina a nie Polska. Czas to zmienić, ale najpierw zacznijmy każdy z nas od zmiany swojego toku myślenia i psioczenia na wszystko.
Na szczęście twój PiS. Nigdy niedojdzie w Lublinie do władzy. To gwoli przypomnienia. Możesz ziac jadem dalej, dowoli.
Nigdy nie mów „nigdy”.
Do gościa. Mnie to już lata. aty nigdy nie mów nigdy bo możesz bardzo się zdziwić pezelowcu jadowity
A Lublin112 tak trąbił o nowych rekordach…
niedlugo wybory moze cos sie zmieni u nas moze jakis zakamuflowany vat
za kilka lat powstanie Centralny Port Lotniczy w pobliżu Warszawy i plany są takie że ” l o t n i s k a ” w Świdniku , Radomiu czy innych pobliskich pipidówach mają przestać istnieć bo nikt nie będzie wiecznie do nich dokładał milionów złotych by mogły ciągle dogorywać. Jest zapotrzebowanie na tor wyścigowy dla amatorów i to jest przyszłość ” l o t n i s k a ” Lublin
Racja. Już lepszy tor, gdzie będzie można organizować cykliczne imprezy, a nie pseudo lotnisko, gdzie miasto dopłaca latającym do Anglii na zmywak. Lotnisko nie dla Lublina, w którym nie ma już przemysłu. Zaorali wszystek rodzimy przemysł, a lotnisko to drogi pks dla prostych zjadaczy chleba.
CPR ma obsługiwać przede wszystkim transport towarów, a ludzi jako międzylądowanie
CPL
No i skończyło się rumakowanie…
Przeciez loty do Liverpoolu sa pelne….kuzwa dopiero sie doczekalismy i juz kaszanka 🙁
Beznadziejna linia. Brak wizji rozwoju tylko nerwowe posunięcia. Nie wiem czy kiedykolwiek w przeszłości zamknęli bazę, którą po 2 latach otworzyli. Chcieli mieć monopol jak Ryanair w Rzeszowie. Po co było otwierać Tel Aviv i Liverpool?
?to dlugo sie nie nacieszylismy, po prostu jestem zdewastowana ?
Polska Wschodnia to odstrzału! Tyle w temacie, zaorać wszystko i nara