Piątek, 19 kwietnia 202419/04/2024
690 680 960
690 680 960

Wizz Air zamyka bazę w Lublinie. Niepewny los części połączeń

Tylko do czerwca 2018 r. będzie funkcjonować baza operacyjna linii lotniczych Wizz Air na lubelskim lotnisku. Mają też być zlikwidowane niektóre z tras obsługiwanych przez tego przewoźnika.

W poniedziałek linie lotnicze Wizz Air poinformowały o likwidacji swoich dwóch baz operacyjnych: w rumuńskim Tirgu Mures oraz w Porcie Lotniczym Lublin. Ma to związek z zaplanowanym wprowadzeniem wiosennego rozkładu lotów, w którym węgierski przewoźnik uruchomi wiele nowych połączeń z Katowic, Gdańska, Warszawy i Poznania. Tym samym znajdujące się w innych portach lotniczych bazy mają być zasilone kolejnymi samolotami. Stacjonujący w Świdniku Airbus A320 trafi właśnie na lotnisko w Katowicach.

Zmiany oznaczają też likwidację części połączeń ze Świdnika. Lubelskie lotnisko ma stracić trzy z ośmiu tras, jakie obecnie obsługuje Wizz Air. Oczywiście nie są zagrożone najbardziej popularne wśród pasażerów loty do Eindhoven, Londyn Luton, Kijowa, Oslo Torp i Sztokholmu Skavsta. Zamknięte mają zostać połączenia do Tel Awiwu, Doncaster/Sheffield i Liverpoolu. Każde z tych połączeń jest obecnie wykonywane dwa razy w tygodniu. Po zmianach loty do Londynu Luton mają odbywać się codziennie, a do pozostałych miast, po dwa razy w tygodniu.

Zgodnie ze wstępnym informacjami, ma to nastąpić już w styczniu. Port Lotniczy Lublin został już wcześniej poinformowany o planach przewoźnika i przedstawiciele lotniska prowadzą już rozmowy na temat przejęcia likwidowanych tras przez inne linie lotnicze.

2017-11-27 15:43:30
(fot. lublin112.pl)

23 komentarze

  1. porażka tyle w temacie….

    • Podziękować należy Sosnowskiemu i Pawlakowi. Tak PSL dba o interesy mieszkańców regionu. Strażak po raz kolejny się popisał. Choć zamknięcie lotów do Izraela świadczy, że nie wielu braci w wierze z nich korzystało. Przynajmniej Lublin nie będzie musiał grubych tysięcy do tego dokładać. A tak się chwalili rozwojem i rekordami. Im dalej w las, tym więcej drzew.

  2. Brawo ZUK …. ile to lotnisko będzie kosztować Lublinian rocznie ?

    • Odczep się od Żuka! Czy drogi, szkoły i dworce buduje się, by zarabiały, czy by służyły ludziom? Poza tym sprawdź głąbie, kto rozpoczął budowę lotniska, jaka opcja, a raczej koalicja ( dzisiaj raczej nierealna), a potem dopiero gardłuj. Wyobraź sobie, że istnieją ludzie podróżujący, poruszający się po świecie dalej niż sięga twoja uboga wyobraźnia. To z myślą o nich wybudowano to lotnisko. I chwała za to inicjatorom i budowniczym – bez względu na opcję, z której się wywodzą.

      • Gdy budowano lotnisko to wciskano ciemnotę wszystkim, że po dwóch latach będzie dochodowe. Jeżeli ktoś teraz twierdzi, że lotnisko ma być budżetowe tak jak szkoły, drogi i dworce to niech obsługuje połączenia krajowe między odległymi miastami i jeszcze jedno: jeżeli ktoś nazywa głąbem kogoś o rozsądnym i niezależnym myśleniu to sam jest prymitywnym głąbem.

        • Na czym ma polegać to niby „niezależne i rozsądne” myślenie?! Na powtarzaniu oklepanych frazesów o winie Żuka?! Nie rozśmieszaj mnie. I sprawdź, kto tę ” ciemnotę ” ludziom wciskał. Nie twierdzę, że lotnisko ma być budżetowe, ale nie oczekuję też, w przeciwieństwie do innych naiwnych, że od razu stanie się kurą znoszącą złote jajka. Rozsądku trochę!

      • Paawlak działa

      • Dzięki temu, że mamy lotnisko to dostaliśmy organizację po raz kolejny w następnym roku Międzynarodowej Wystawy Psów Rasowych w 2018 i 2019 roku. Byliśmy organizatorem takiej wystawy w 2016 roku. A tak co by było w naszym mieście bez lotniska? Miasto się rozwija i bardzo dobrze. Nie od razu jak firmę się zakłada to po 2 latach są zyski i zarabia na siebie. Na to trzeba czasu. jesteśmy postrzegani jako Ukraina a nie Polska. Czas to zmienić, ale najpierw zacznijmy każdy z nas od zmiany swojego toku myślenia i psioczenia na wszystko.

    • Na szczęście twój PiS. Nigdy niedojdzie w Lublinie do władzy. To gwoli przypomnienia. Możesz ziac jadem dalej, dowoli.

  3. A Lublin112 tak trąbił o nowych rekordach…

  4. niedlugo wybory moze cos sie zmieni u nas moze jakis zakamuflowany vat

  5. za kilka lat powstanie Centralny Port Lotniczy w pobliżu Warszawy i plany są takie że ” l o t n i s k a ” w Świdniku , Radomiu czy innych pobliskich pipidówach mają przestać istnieć bo nikt nie będzie wiecznie do nich dokładał milionów złotych by mogły ciągle dogorywać. Jest zapotrzebowanie na tor wyścigowy dla amatorów i to jest przyszłość ” l o t n i s k a ” Lublin

    • Racja. Już lepszy tor, gdzie będzie można organizować cykliczne imprezy, a nie pseudo lotnisko, gdzie miasto dopłaca latającym do Anglii na zmywak. Lotnisko nie dla Lublina, w którym nie ma już przemysłu. Zaorali wszystek rodzimy przemysł, a lotnisko to drogi pks dla prostych zjadaczy chleba.

    • CPR ma obsługiwać przede wszystkim transport towarów, a ludzi jako międzylądowanie

  6. No i skończyło się rumakowanie…

  7. Przeciez loty do Liverpoolu sa pelne….kuzwa dopiero sie doczekalismy i juz kaszanka 🙁

  8. Beznadziejna linia. Brak wizji rozwoju tylko nerwowe posunięcia. Nie wiem czy kiedykolwiek w przeszłości zamknęli bazę, którą po 2 latach otworzyli. Chcieli mieć monopol jak Ryanair w Rzeszowie. Po co było otwierać Tel Aviv i Liverpool?

  9. Polska Wschodnia to odstrzału! Tyle w temacie, zaorać wszystko i nara

Z kraju