Sobota, 27 kwietnia 202427/04/2024
690 680 960
690 680 960

Zatrzymali się na czerwonym. Trolejbus pojechał dalej

Nasz Czytelnik przesłał nam dzisiaj nagranie niebezpiecznej sytuacji drogowej z udziałem pojazdu komunikacji miejskiej. Kierowca trolejbusu zignorował wskazania sygnalizacji na skrzyżowaniu ul. Lipowej z ul. Ofiar Katynia.

80 komentarzy

  1. A my nie wpuścimy ciebie i tez będziesz stał trabantem swoim pierdzącym

  2. Art. 18.
    1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku autobusowego
    (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest obowiązany zmniejszyć prędkość,
    a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu autobusem
    (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje
    kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na
    jezdnię.

    • koniec uprzejmości

      nie chodzi mi o wpuszczanie tych co wyjeżdżają z przystanku, tylko tych co mijają korek drugim pasem, a na końcu palą głupa

    • Polecam zapoznać się z tym zdaniem złożonym do samego końca cyt. ,,jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje
      kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na
      jezdnię.”.

  3. Tym wszystkim MĄDRYM znającym się najlepiej na przepisach ruchu drogowego , proponuję zatrudnić się w MPK na stanowisku kierowcy ( kierowców brakuje – są wolne etaty ) i spróbować szczególnie teraz wyrobić się z czasem przejazdu zgodnie z rozkładem. To może wtedy co niektórzy zastanowią się dlaczego kierowcy popełniają takie błędy.
    Przykład linia 153 trasa Grygowej – Węglin , czas przejazdu 33 minuty , a Węglin – Grygowej – 31 minut , trasa liczy sobie 13 kilometrów. Linia 159 Mełgiewska – oś. Poręba czas 31 minut , długość 14 kilometrów.
    To jeszcze na koniec , zadanie: z jaką prędkością musi się poruszać trolejbus jeżeli na pokonanie odcinka o długości 3 kilometrów , czas przejazdu wynosi 5 minut , a na tym odcinku jest 5 przystanków ?!
    Odpowiedz: średnia prędkość przejazdu musi być nie mniejsza niż 36 km/h – uwzględniając w tym zatrzymywanie się na przystankach.
    Bez komentarza.

    • To chyba czas uaktualnić rozkłady do przepisów i natężenia ruchu a nie wymagać od kierowców niemożliwego.
      Tak, wiem. Trzeba uruchomić więcej pojazdów na linii, żeby zachować obecną częstotliwość.

    • Wybacz, ale ludzie się szanują i nie chcą marnować sobie życia za 2k na rękę. Jet wiele innych zawodów gdzie bez większego ryzyka, stresu i z podobnymi umiejętnościami (nie papierami) można zarobić więcej…

  4. Art 90 Kto tamuje ruch na drodze publicznej podlega karze grzywny albo karze nagany nagany

  5. jakby policja się za to wzięła to by była dobrze zarobiona zlatali by dziurę budżetowa w parę lat 😛

  6. Zana z Nadbystrzycką to normalka że jeżdża na czerwonym

  7. Wasz czytelnik sam prowokuje niebezpieczne sytuacje. To ten sam frajer w białym blaszaku, który niegdyś naprzeciw Ave widząc stojący na przystanku radiowóz, Audi jadące po jego lewej i pieszego stojącego na chodniku i czekającego grzecznie aż przejadą samochody celowo gwałtownie zahamował przed przejściem nie dając Audi żadnych szans na wyhamowanie licząc, ze albo pieszy wyjdzie i wpadnie pod Audi, albo chociaż kierowca Audi dostanie 500 za ominięcie, co się stało. Za Niemca byłby kapo na Majdanku, za SB-cii byłby ucholem, a obecnie jest frajerem i kiedyś ktoś go wyczai i oklepie po ryju.

  8. Do blubel-nie znasz przepisów,w terenie zabudowanym autobusy mają pierwszeństwo.

  9. Jak ktoś myśli że złożenie skargi coś da to jest w błędzie, złożyłem taką skargę do ZTM na kierowcę który przejechał skrzyżowanie na czerwonym oraz poruszał się z nadmierną prędkością, po zapoznaniu się ze sprawą i przejrzeniu monitoringu została przyznana mi racja, ale co z tego, w odpowiedzi dostałem kuriozalne pismo że owszem „naruszył on przepisy ustawy o ruchu drogowym Dz. U z 2012 r. poz 1137” oraz że „przeprowadzono rozmowę dyscyplinująca, dotycząca obowiązku przestrzegania zasad ruchu drogowego oraz ZAPEWNIONO że zostanie on ukarany zgodnie z regulaminem pracy obowiązującym w spółce”

    I teraz najlepsze „należy wskazać iż ZTM w lublinie nie posiada kompetencji do oceny zdarzeń na drodze w tym także do orzekania o winie stron. Organem właściwym w przedmiotowej sprawie jest policja do której może pan skierować sprawę”

    I po tym stwierdzeniu już nic nie rozumiem, na początku pisma potwierdzili jakie przepisy złamał kierowca, a później że oni nie są od oceny zdarzeń na drodze!? A jakby kierowca kogoś przejechał/potrącił/zabił to też by mi napisali żebym poszedł z tym na policje? Przecież to jakiś absurd

    • Było jednocześnie do WRD KMP w Lublinie wysłać.
      Oni już by odpowiednio wycenili w punktach i złotych wykroczenie.
      Nadzór ruchu MPK będzie chronił swoich „Januszy ruchu” do chwili, w której kolizji nie spowodują i skończą się ich kompetencje.

  10. Nasz czytelnik zawsze jeździ na czerwonym i raz mu się udało zatrzymać to konfiduje innych. Sąsiad nie wiedziałem że taki z ciebie typek to i ja prześlę filmiki z tobą w roli głównej tam gdzie cię podliczą.Zabiorą kwity to mpk będziesz jeździł.

    • Nie jeżdzę głabie na czerwonym. tobie nie mają co zabrać, chyba że prawko masz z chipsów.

Z kraju