Nasz Czytelnik stracił uprawnienia na trzy miesiące, ponieważ na jednej z ulic Lublina jechał za szybko. Jak twierdzi miejsce kontroli jest wybranie nieprzypadkowo, ponieważ kierowcy myślą, że poruszają się na odcinku, gdzie obowiązuje 70 km/h.
No imbecyl. Tablica z terenem zabudowanym jak wół stoi a ćwok zapiernicza ponad 100. Przynajmniej jednego mniej na drodze będzie.
Kerowca
Jeżeli ktoś nie widzi skrzyżowania, to bardzo proszę o to żeby osobiście poszedł do Wydziału Komunikacji i oddał prawo jazdy. Tak łatwo je teraz zdobyć.
Dhsv
Nie da się dobrowolnie oddać prawa jazdy.
Kierowca A, B, C, B+E, C+E
Za kierownicą to Ty pewnie siedziałeś ale w najlepszym wypadku traktorka ogrodniczego i to przypuszczam za bardzo wątpliwe. W ruchu drogowym takie pseudo skrzyżowania służą tylko i wyłącznie drenowaniu kieszeni kierowców.
Adam
Normalny głupek… 113 tam gdzie jest do 50 a według niego 70. Nawet jakby było do 70 ograniczenie to i tak znaczy, że nie umie jeździć i należy się zabrać prawo jazdy.
Cieszą takie akcje.
Pan
Franio by nam to detalicznie wyjaśnił, niestety dostał udaru po ogłoszeniu wyników wyborów, nie wiadomo czy nie przesiądzie się z rowerka na wózek.
korbelel
Raczej pije ze szczęścia.
Obywatel
Nie wiem co upoważnia Ciebie do obrażania kogokolwiek, i Imbecylem i Ćwokiem to możesz nazywać siebie za takie wpisy, zero kultury. Zapewne nigdy nie jechałeś tamtym odcinkiem i nawet nie wiesz gdzie to jest, tam spokojnie i bezpiecznie można jechać 100-120 km/h, dwa pasy ruchu oddzielone pasem zieleni i barierami, po obydwu stronach bariery dźwiękochłonne, brak możliwości wtargnięcia kogokolwiek na drogę i skrzyżowanie (które tak naprawdę skrzyżowaniem nie jest) ograniczające prędkość do 50 km/h. Oczywiście jak jedziesz Moskwiczem to ta prędkość wydaje się ponaddźwiękowa. Pomijam poprawność pomiaru, która z dużym prawdopodobieństwem mogła nie dotyczyć tego pojazdu, mało tego – pomiar mógł nie dotyczyć żadnego pojazdu – takie to urządzenia wdrażane są do pomiarów prędkości poruszających się pojazdów, które nigdy nie powinny być do tego użyte.
prostuje banany
w Polsce jeżdzą jak wariaci a w Niemczech każdy potulny jak baranek,jak by przyszło zapłacić 1000ojro za predkość to i u nas by wszyscy szybcy i wściekli zwolnili…MANDATY o 1000% w górę panowie na Wiejskiej!!!
bob
niemiec jak zrobi to polak się oślini
Fred postrach kotów
Bardzo dobrze ja bym ich do sądu pozwał !!! Tam wszędzie jest znak 70 km!
Dubai
a te dwa pierwsze komentarze to jacyś iini pewni ci co Trzask głosowali ! Nie rozumią wogóle sensu tego artykułu a jak smarują do tego ! Ale cóż taboretów nie brakuje 😉
sofa
taboretem to jest pewien stary kawaler bez prawa jazdy
Jimi
no to i tak przekroczył o 43. po..eb
Janek
Nie 43 a 63. Nie zna przepisów i chwali się tym jeszcze.
Jimi
pewnie policja zaokragliła 43 do 50 i masz utrate
powinni bałwanowi jesze gumą wpieprzyć po plecach to by zmądrzał bo madat to dostanie smieszny 500zł
sofa
jak myślał że jest 70 to trzeba było jechać 70 a nie 113. Za 20km/h nic by nie dostał bo za tyle nie opłaca cie zatrzymywać.
Way1980
jaki jest kur#@ sens tablicy o terenie zabudowanym na drodze 2 jezdniowej rozdzielonej pasem zieleni i barierami, dodatkowo drodze gdzie pieszy nie ma prawa się znaleźć !!!!
analogiczne drogi chociażby w Radomiu, Kielcach, Warszawie mają ograniczenie np. do 90 przeplatanych 70 przy zjazdach …
odstosunkujcie się od człowieka ameby umysłowe znające samochody tylko z ekranu TV, w tym miejscu droga pozwala jechać bezpiecznie grubo ponad 100 podobnie jak w kierunku przeciwnym wyjeżdżając z Lublina.
Ze statystyk policyjnych wynika że na terenie Lublina zatrzymano 150 praw jazdy, z czego 130 to dokładnie ten odcinek wylotówki w obydwu kierunkach – ulubione miejsce lubelskiej grupy speed na wyrabianie norm finansowym bo o żadnym podnoszeniu bezpieczeństwa nie ma kur#@ mowy !!!!
Kurynio
W końcu rzeczowy komentarz. Przecież to ograniczenie w tym miejscu to bezsens i tylko wyrwanie kasy nic nie ma wspólnego z bezpieczeństwem.
Janek
To jest przykład komentarza Janusza… takiego co myśli, że wszystko rozumie i najlepiej wie.
Poza tym co wymieniłeś jeszcze należy uwzględnić dużo innych spraw o których nie masz pojęcia, np. hałas, obecność w pobliżu różnych instytucji itp.
Nie szczekać
No i szczekają Psiaki bo miejsce zostało spalone i już większość kierowców będzie zorientowana, że jest tam 50-tka. Pomijając, że jest ona tam bezprawna i zapewne w niedługim czasie będzie prawidłowe 70 km/h.
Sceptyczny
W przepisach są dwa źródła definicji skrzyżowania; 1) prawo o ruchu drogowym – Art 2 p.10 oraz 2) ustawa o drogach publicznych – Art. 4 p.9. W komentarzu do ustawy o ruchu drogowym przy art 2.p 10 Prof. Stefański pisze wyraźnie, cytat:
„w języku potocznym skrzyżowaniem jest takie miejsce na drodze, gdzie łączą się lub przecinają dwie lub więcej dróg w jednym lub kilku poziomach, dlatego dla uściślenia, o jaki skrzyżowanie chodzi, używa się przedrostka „jedno-„, „dwu-” lub „wielo-” poziomowe. Skrzyżowanie wielopoziomowe – zgodnie z art. 4 p.9 lit b) ustawy o drogach publicznych – to skrzyżowanie się lub połączenie dróg publicznych na różnych poziomach, zapewniające pełną lub częściową możliwość wyboru kierunku jazdy (węzeł drogowy). Dla określenia skrzyżowań wielopoziomowych używa się pojęcia „węzeł”, który jest konstrukcją inżynierską, umożliwiającą bezkolizyjne przecięcie lub rozwidlenie dwóch lub więcej dróg, z zapewnieniem możliwości połączeń między nimi za pomocą łącznic lub też umożliwiającą bezkolizyjne włączenie i wyłączenie bądź przecięcie bez połączeń.
W art 2.pkt.10 chodzi o tzw skrzyżowanie jednopoziomowe. Pojęcie to zostało bowiem zawężone do przecięcia, połączenia lub rozwidlenia dróg na jednym poziomie; jego istotą jest kolizyjność. W myśl art. 4 pkt 9 lit a) ustawy o drogach publicznych skrzyżowanie jednopoziomowe jest przecięciem się lub połączeniem dróg publicznych w jednym poziomie. Nie są więc skrzyżowaniami węzły drogowe.”
Jak dla mnie fragment łączący warszawską z solidarności to łącznica. Ponadto we wrześniu 2017 (patrz mapy google – foto) przy tej łącznicy stało ograniczenie do 50 i zakaz wyprzedzania. Byłbym wdzięczny gdyby ktoś mi wytłumaczył dlaczego wtedy ograniczenie stało a teraz nie stoi, skoro wg mojej wiedzy nie było zmian na tym odcinku. A Panowie policjanci jeżeli tak zatroskani o bezpieczeństwo to zapraszam na drogi osiedlowe gdzie z łatwością nałapią 50+ przy ograniczeniu do 20.
Łukasz
Bardzo konkretny i merytoryczny komentarz. Codziennie przejeżdżam ta trasą i sam się teraz zastanawiam jakim cudem ktoś określił, że tam jest skrzyżowanie. Po za tym znak informujący o terenie zabudowanym i ograniczeniem do 60km/h jest śmieszne, tam z łatwością można jechać 70-80km/h bez przeszkód.
No imbecyl. Tablica z terenem zabudowanym jak wół stoi a ćwok zapiernicza ponad 100. Przynajmniej jednego mniej na drodze będzie.
Jeżeli ktoś nie widzi skrzyżowania, to bardzo proszę o to żeby osobiście poszedł do Wydziału Komunikacji i oddał prawo jazdy. Tak łatwo je teraz zdobyć.
Nie da się dobrowolnie oddać prawa jazdy.
Za kierownicą to Ty pewnie siedziałeś ale w najlepszym wypadku traktorka ogrodniczego i to przypuszczam za bardzo wątpliwe. W ruchu drogowym takie pseudo skrzyżowania służą tylko i wyłącznie drenowaniu kieszeni kierowców.
Normalny głupek… 113 tam gdzie jest do 50 a według niego 70. Nawet jakby było do 70 ograniczenie to i tak znaczy, że nie umie jeździć i należy się zabrać prawo jazdy.
Cieszą takie akcje.
Franio by nam to detalicznie wyjaśnił, niestety dostał udaru po ogłoszeniu wyników wyborów, nie wiadomo czy nie przesiądzie się z rowerka na wózek.
Raczej pije ze szczęścia.
Nie wiem co upoważnia Ciebie do obrażania kogokolwiek, i Imbecylem i Ćwokiem to możesz nazywać siebie za takie wpisy, zero kultury. Zapewne nigdy nie jechałeś tamtym odcinkiem i nawet nie wiesz gdzie to jest, tam spokojnie i bezpiecznie można jechać 100-120 km/h, dwa pasy ruchu oddzielone pasem zieleni i barierami, po obydwu stronach bariery dźwiękochłonne, brak możliwości wtargnięcia kogokolwiek na drogę i skrzyżowanie (które tak naprawdę skrzyżowaniem nie jest) ograniczające prędkość do 50 km/h. Oczywiście jak jedziesz Moskwiczem to ta prędkość wydaje się ponaddźwiękowa. Pomijam poprawność pomiaru, która z dużym prawdopodobieństwem mogła nie dotyczyć tego pojazdu, mało tego – pomiar mógł nie dotyczyć żadnego pojazdu – takie to urządzenia wdrażane są do pomiarów prędkości poruszających się pojazdów, które nigdy nie powinny być do tego użyte.
w Polsce jeżdzą jak wariaci a w Niemczech każdy potulny jak baranek,jak by przyszło zapłacić 1000ojro za predkość to i u nas by wszyscy szybcy i wściekli zwolnili…MANDATY o 1000% w górę panowie na Wiejskiej!!!
niemiec jak zrobi to polak się oślini
Bardzo dobrze ja bym ich do sądu pozwał !!! Tam wszędzie jest znak 70 km!
a te dwa pierwsze komentarze to jacyś iini pewni ci co Trzask głosowali ! Nie rozumią wogóle sensu tego artykułu a jak smarują do tego ! Ale cóż taboretów nie brakuje 😉
taboretem to jest pewien stary kawaler bez prawa jazdy
no to i tak przekroczył o 43. po..eb
Nie 43 a 63. Nie zna przepisów i chwali się tym jeszcze.
pewnie policja zaokragliła 43 do 50 i masz utrate
powinni bałwanowi jesze gumą wpieprzyć po plecach to by zmądrzał bo madat to dostanie smieszny 500zł
jak myślał że jest 70 to trzeba było jechać 70 a nie 113. Za 20km/h nic by nie dostał bo za tyle nie opłaca cie zatrzymywać.
jaki jest kur#@ sens tablicy o terenie zabudowanym na drodze 2 jezdniowej rozdzielonej pasem zieleni i barierami, dodatkowo drodze gdzie pieszy nie ma prawa się znaleźć !!!!
analogiczne drogi chociażby w Radomiu, Kielcach, Warszawie mają ograniczenie np. do 90 przeplatanych 70 przy zjazdach …
odstosunkujcie się od człowieka ameby umysłowe znające samochody tylko z ekranu TV, w tym miejscu droga pozwala jechać bezpiecznie grubo ponad 100 podobnie jak w kierunku przeciwnym wyjeżdżając z Lublina.
Ze statystyk policyjnych wynika że na terenie Lublina zatrzymano 150 praw jazdy, z czego 130 to dokładnie ten odcinek wylotówki w obydwu kierunkach – ulubione miejsce lubelskiej grupy speed na wyrabianie norm finansowym bo o żadnym podnoszeniu bezpieczeństwa nie ma kur#@ mowy !!!!
W końcu rzeczowy komentarz. Przecież to ograniczenie w tym miejscu to bezsens i tylko wyrwanie kasy nic nie ma wspólnego z bezpieczeństwem.
To jest przykład komentarza Janusza… takiego co myśli, że wszystko rozumie i najlepiej wie.
Poza tym co wymieniłeś jeszcze należy uwzględnić dużo innych spraw o których nie masz pojęcia, np. hałas, obecność w pobliżu różnych instytucji itp.
No i szczekają Psiaki bo miejsce zostało spalone i już większość kierowców będzie zorientowana, że jest tam 50-tka. Pomijając, że jest ona tam bezprawna i zapewne w niedługim czasie będzie prawidłowe 70 km/h.
W przepisach są dwa źródła definicji skrzyżowania; 1) prawo o ruchu drogowym – Art 2 p.10 oraz 2) ustawa o drogach publicznych – Art. 4 p.9. W komentarzu do ustawy o ruchu drogowym przy art 2.p 10 Prof. Stefański pisze wyraźnie, cytat:
„w języku potocznym skrzyżowaniem jest takie miejsce na drodze, gdzie łączą się lub przecinają dwie lub więcej dróg w jednym lub kilku poziomach, dlatego dla uściślenia, o jaki skrzyżowanie chodzi, używa się przedrostka „jedno-„, „dwu-” lub „wielo-” poziomowe. Skrzyżowanie wielopoziomowe – zgodnie z art. 4 p.9 lit b) ustawy o drogach publicznych – to skrzyżowanie się lub połączenie dróg publicznych na różnych poziomach, zapewniające pełną lub częściową możliwość wyboru kierunku jazdy (węzeł drogowy). Dla określenia skrzyżowań wielopoziomowych używa się pojęcia „węzeł”, który jest konstrukcją inżynierską, umożliwiającą bezkolizyjne przecięcie lub rozwidlenie dwóch lub więcej dróg, z zapewnieniem możliwości połączeń między nimi za pomocą łącznic lub też umożliwiającą bezkolizyjne włączenie i wyłączenie bądź przecięcie bez połączeń.
W art 2.pkt.10 chodzi o tzw skrzyżowanie jednopoziomowe. Pojęcie to zostało bowiem zawężone do przecięcia, połączenia lub rozwidlenia dróg na jednym poziomie; jego istotą jest kolizyjność. W myśl art. 4 pkt 9 lit a) ustawy o drogach publicznych skrzyżowanie jednopoziomowe jest przecięciem się lub połączeniem dróg publicznych w jednym poziomie. Nie są więc skrzyżowaniami węzły drogowe.”
Jak dla mnie fragment łączący warszawską z solidarności to łącznica. Ponadto we wrześniu 2017 (patrz mapy google – foto) przy tej łącznicy stało ograniczenie do 50 i zakaz wyprzedzania. Byłbym wdzięczny gdyby ktoś mi wytłumaczył dlaczego wtedy ograniczenie stało a teraz nie stoi, skoro wg mojej wiedzy nie było zmian na tym odcinku. A Panowie policjanci jeżeli tak zatroskani o bezpieczeństwo to zapraszam na drogi osiedlowe gdzie z łatwością nałapią 50+ przy ograniczeniu do 20.
Bardzo konkretny i merytoryczny komentarz. Codziennie przejeżdżam ta trasą i sam się teraz zastanawiam jakim cudem ktoś określił, że tam jest skrzyżowanie. Po za tym znak informujący o terenie zabudowanym i ograniczeniem do 60km/h jest śmieszne, tam z łatwością można jechać 70-80km/h bez przeszkód.