W Świdniku powstanie fabryka autobusów. Za inwestycją stoi właściciel Polsatu
18:39 21-12-2021 | Autor: redakcja

Grupa Polsat Plus, której założycielem i największym akcjonariuszem jest Zygmunt Solorz, przedstawiła swoją strategię rozwoju na najbliższe lata. Jednym z kluczowych elementów, jest nowy segment działalności, a dokładnie Czysta Energia. Jak wskazano, kierunek ten nie jest przypadkowy. Wszystko dlatego, że Polska musi dokonać transformacji energetycznej w kierunku zero- i niskoemisyjnej energii, dlatego też skupione w Grupie spółki, jak też te, które dopiero mają powstać, widzą w tym sporą szansę rozwoju.
Spory nacisk ma być kładziony na technologie wodorowe, a w szczególności zielony wodór. Związane jest to z trendem, jaki jest już zauważalny na całym świecie, oraz zapowiedziami Unii Europejskiej, która zapowiedziała szybki rozwój gospodarki w tym kierunku. Również Polska ogłosiła ambitną strategię w zakresie zielonego wodoru, który to wskazywany jest jako nowe zeroemisyjne paliwo przyszłości.
– Już dziś seryjnie produkowane są samochody wodorowe oraz autobusy. Chcemy budować pełen łańcuch wartości zielonego wodoru: od produkcji w procesie elektrolizy z czystej energii i wody, poprzez magazynowanie i transport, budowę sieci stacji tankowania wodorem, produkcję autobusów aż po jego powszechne stosowanie w Polsce – powiedział Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii, Cyfrowy Polsat i Polkomtel, Grupa Polsat Plus.
To właśnie fabryka autobusów zasilanych wodorem ma zostać zlokalizowana w naszym regionie. Dokładnie na terenie Strefy Aktywności Gospodarczej w Świdniku. Rozmowy na temat zainteresowania pięciohektarową działką przy przy ul. Nadleśnej przez firmę, która zamierza tam produkować pojazdy komunikacji miejskiej, trwają od dłuższego czasu. Jednak zarówno władze miasta, jak też inwestor, do tej pory utrzymywały szczegóły w tajemnicy.
Jak udało nam się ustalić, przygotowania do inwestycji są już na bardzo zaawansowanym etapie. Plany zakładają, że w 2023 roku fabryka będzie już gotowa. Co więcej, od razu będzie mogła ruszyć produkcja pojazdów, gdyż powstał już również prototyp autobusu. Jednak dokładne szczegóły zarówno zakładu produkcyjnego, jak też pojazdów, które będą w nim powstawały, firma obiecuje przekazać w najbliższym czasie. Wiadomo, że w Świdniku ma być produkowanych na początek ok. stu autobusów rocznie.
Inwestycja ma przynieść znaczące korzyści dla Świdnika, jednak nie tylko. Jak nam wskazuje radny powiatu świdnickiego Bartłomiej Pejo, oznacza to również rozwój gospodarczy powiatu a także całego regionu. Dodaje również, że stworzenie Strefy Aktywności Gospodarczej w Świdniku było strzałem w dziesiątkę, czego efekty możemy właśnie oglądać.
(fot. swidnik.pl)
Myślę, że Lublin powinien odpowiedzieć otwarciem kolejnego hipermarketu!
Hipermarkety i patodeweloperka, tęgo trzeba „miastu inspi… indolencji”.
Ewentualnie kolejną galerię handlową ! Po takim ciosie Świdnik się nie podniesie !
zgadnij:
kto wydaje koncesje na używanie pasm GSM ?
kto posiada sieć komórkową ?
Aut elektrycznych jakoś nie widać…
takie tam luźne przemyślenia
Niech najpierw poprawią zasięg w Plusie, a potem porywają się na autobusy…
ale po co? żeby wiedzieć o słabym zasięgu musisz mieć telefon w tej sieci, czyli korzystasz, czyli płacisz. jako klient jesteś w tym momencie „kompletny”, nie trzeba o ciebie walczyć. możesz przejść gdzieś indziej, na twoje miejsce plus znajdzie 5 nowych chętnych skuszonych promocjami…
Wszystkie firmowe i prywatne telefony w plusie od co najmniej 10 lat i nie zamieniłabym na żadną inną sieć. Nie przypominam sobie ani jednego przypadku problemu z zasięgiem. Może problemem jest twój telefon lub lokalizacja w środku niczego.
Jak od 10 lat siedzisz w jednym biurze, to faktycznie nie masz problemu z zasięgiem. Plus ma najgorszy zasięg, może tylko plat go przebija.
Polsat w temacie autobusów wodorowych działa już w Lublinie od kilkunastu miesięcy bez rozgłosu 🙂
Kolejny sukces urzędników z UM Lublin – w Lublinie kolejne markety – w Świdniku fabryki od poważnych inwestorów 🙂
nie ma wyjścia – musi przyjechać 1-szy sekretarz…
tymczasem wg wyliczeń koszt przejechania w Polsce 100km samochodem osobowym napędzanym wodorem będzie kosztować ok 60 zł a rząd planuje że w 2030 powinien zmniejszyć się do ok 44 zł. Oczywiście ten zielony wodór hoduje się w ogródku a jak wyrośnie to łapie się go w bańki.
plany rządu, że w dekadę coś stanieje 40%? to podniosą podatki o 60%.
więcej sygnalizacji potrzebne, zatrzymujących jak w poniedziałek 20 samochodów dla jednego samochodu przy kościele tzw „skoczni” na monte casino 😀
Serdecznie zapraszamy 3000 brutto na 3 zmiany
no i myślisz, że ludzie nie pójdą? zakładu by nie było, gdyby nie tania siła robocza.
To już było. Lublinek co tam działał, ursus, helikoptery, WSK-a. Szumny początek wpompowane pieniądze . Coś się pojawi czyli prototyp lub parędziesiąt sztuk i tyle. Wierzyłem w ursusa że się utrzyma ale to i tak szacunek za to że walczyli do końca.Pod tą marka jeszcze jeździ sporo aut i maszyn . W dzisiejszych czasach produkcja czegoś od podstaw to jest jak lot na księżyc na drzwiach od stodoły. Jesli cos jest składane z wielu marek to zwykła montownia na licencji wielu producentów- nie tanich ale będzie sukces że polskie? Polski to bedzie znaczek i nazwa. To tyle. Pozdrawiam i liczę na hejt
Najważniejsze to wypowiedzieć się…
Nie wiem ale wypowiem się.
Tylko, że to o czym piszesz – to były zakłady „państwowe”, późniejsze próby ich ratowania były skazane na porażkę. (i nie o ratowanie tam chodziło)
Tutaj pieniążki wykłada prywatny inwestor – może być inaczej.
Świdnik za postawę dostał nagrodę od wodzą.
Niech robią, pokażcie ten włoski nabytek?, ekipa z ursusa rwie się do pracy jak wyżej za 3000.