Niedziela, 19 maja 202419/05/2024
690 680 960
690 680 960

W Lublinie sekundników na skrzyżowaniach nie będzie. „Ich montaż nie ma uzasadnienia”

W Lublinie nie ma planów montażu sekundników na skrzyżowaniach. Miasto wskazało, dlaczego jest to niewskazane, oraz nie ma ekonomicznego uzasadnienia.

53 komentarze

  1. mamy super inteligentny hiszpański system regulacji sygnalizacji świetlnej – widać każdego dnia w szczycie.

    • Ło to jest najlepsze
      „czyli dostosowują się do pory dnia i natężenia ruchu na wlotach”
      Zapraszam po południu na wylot w stronę Kraśnika – jak to pięknie działa.

  2. Pracownicy Urzędu Miasta Lublin kłamią.

    • Wszyscy wiedzą że ZIELONA FALA to jeden wielki przewał Łysego i jego zdim, Świdnik zrobi płynnie działającą instalacje za paredziesiąt tysięcy a Lublin ma nie działającą za parenascie milionow.

  3. Co za kłamstwo, że żadne miasto w Polsce, które posiada system sterowania sygnalizacją świetlną, nie wprowadziło sekundników.
    Przeczytajcie sobie „Szczecin instaluje kolejne sekundniki i integruje je z ITS”.

  4. Liczniki odmierzające czas na ZIELONYM mogą powodować więcej kolizji ale liczniki odmierzające czas na CZERWONYM mogą je zmniejszyć. Czekanie w niepewności jest irytujące i rozkojarza. W akomodacyjnym systemie sterowania wpięcie sekundników może być ciężkie choć jest do przeskoczenia. Ale dużo lepszym rozwiązaniem od wyświetlacza liczb jest okrągły BARGRAF standardowo podzielony np. na 10 części niekoniecznie odpowiadającym stałym okresom czasu. Także wystarczy bargraf odmierzający czerwone a szybkość jego upływu może być różna kontrolowana przez system. Takie systemy działają np. w Korei.

  5. Kiedyś np al. Kraśnickie bardzo często można było przejechać zieloną falą. Dzisiaj po wprowadzeniu „systemu” Sterowania ruchem to niemożliwe-stoi się na każdych światłach-być może by samochody spalały więcej paliwa, być może by sensory zanieczyszczeń powietrza wskazywały przekroczone normy i straszyły nas smogiem byśmy pchali kasę w zachodnie fabryki czystych technologii. Kolejną rzeczą jest jazda drogą z pierwszeństwem o godzinie 7 rano żadnych aut z podporządkowanych a światła Cię zatrzymują. Jest to pewnie celowe działanie ale zastanawiam się po co.

    • własnie tak jest jak napisałeś(aś) dodam jeszcze że ktoś zarobił na budowie i przebudowie zbednych sygnalizacji(np Castorama, światła na DMM co 100m???…) producenci osprzetu „drogowo-sygnalizacyjnego” zdim za „prawidłowe” 😉 uzasadnienie. Płacą podatnicy-mieszkańcy Lublina ale tak już sie dzieje w unni metropolii polskich.

  6. Ale kamery ta mają uzasadnienie?

  7. „Do tego dochodzi system czujników wykrywających ruch i tym samym dostosowujących cykl świateł do jego natężenia.” Tak? Pisałem nie raz o skrzyżowaniu Głęboka-Wileńska-Pagi. W ub. roku zlikwidowali pętle indukcyjne i teraz stoją wszyscy aż przeleci cały cykl. Takich skrzyżowań są dziesiątki więc niech nie kłamią o jakichś czujnikach. Bzdury i kłamstwa!

  8. nieprawda i tyle a sekundniki w innych miastach działają i są okej

  9. Taaa.System…….. Szkoda gadać.Miasto inspiracji dla durnych innowacji.

  10. jak tu się POdzielić ???