Ul. Filaretów: Potrąciła skodą rowerzystę. Dostała 500 złotych mandatu

Dzisiaj wieczorem na skrzyżowaniu ulic Filaretów i Jutrzenki samochód osobowy potrącił rowerzystę. Na szczęście nie doznał on poważniejszych obrażeń ciała.

Do zdarzenia doszło w poniedziałek około godziny 18:35 na ulicy Filaretów w Lublinie. Na skrzyżowaniu z ulicą Jutrzenki samochód osobowy potrącił rowerzystę. Na miejscu interweniowało pogotowie ratunkowe i policja.

Jak ustalili funkcjonariusze lubelskiej drogówki, kierująca skodą kobieta wyjeżdżała z ulicy Jutrzenki. Nie zauważyła przejeżdżającego przez przejazd dla rowerów kierującego jednośladem. W wyniku tego mężczyzna został potrącony.

Poszkodowany trafił pod opiekę ratowników medycznych. Na szczęście nie doznał poważniejszych obrażeń i został opatrzony na miejscu. Oboje kierujący byli trzeźwi.

Sprawczyni zdarzenia, mieszkanka Lublina, została ukarana mandatem w kwocie 500 złotych. Na jej konto trafiło także 6 punktów karnych. Nie było większych utrudnień w ruchu.


(fot. lublin112)
2016-08-29 19:36:55

54 komentarze

  1. Gościo ucierpiał , a państwo zainkasowało 5 stów . A gdzie dola dla poszkodowanego ?

    • Poszkodowany ma prawo ubiegać się o odszkodowanie z polisy OC sprawcy.
      Jest mnóstwo osób zajmujących się takimi sprawami – Tak ja też ale nie zostawiam kontaktu bo to jest bezcelowe narażać się na jakieś dziwne komentarze 🙂
      Podsumowując, Państwo zarobi – Poszkodowany również jeżeli sam się zgłosi do Towarzystwa Ubezpieczeniowego lub firmy zajmującej się takimi sprawami.
      A mandat – to wiadoma sprawa… jakby roztrój zdrowia był powyżej 7 dni to już sprawa w prokuraturze..

  2. Mandat zasłużony ale ktoś powinien się zastanowić jakim idiotyzmem jest śluza rowerowa w tym miejscu.

    • Nie tylko w tym miejscu ul.Filaretow wjazd w Pana Balcera żywopłot na ponad metr, który zasłania pędzących rowerzystów w stronę Jana Pawła

    • A gdzie ma być? Mają latać nad skrzyżowaniami? Odrębną kwestią jest fakt, że nikt nie zastanawia się nad bezpieczeństwem takich skrzyżowań – krzaczoró zawsze wokół pełno… Mnie najbardziej wkurzają skrzyżowania gdzie zaraz za skrętem jest przejście dla pieszych typu „ucinanie d…” – jeśłi się zatrzymasz po skręcia przed przejściem dla pieszych i za tobą ktoś jedzie to masz gościa w tyłku jak nic

    • Idiotyzmem jest droga w tym miejscu. – komentarz na równym poziomie.
      A idąc dale tropem absurdu, to proponuję przed przejściem zainstalować próg zwalniający, najlepiej podwójny!
      Dlaczego? Bo niestety, większości kierowców nie da się zdjąć klapek z oczu i nogi z gazu…

    • Nie gadaj głupot. Tam nie ma śluzy rowerowej.

  3. Moim zdaniem pierszeństwo przejazdu rowerzysty przez przejazd dla rowerów to idiotyzm,bo czym tak na prawdę różni się taki przejazd od przejścia dla pieszych,gdzie rowerzysta ma obowiązek zsiąść z roweru i przeprowadzić go po to by wyeliminować możliwość nagłego wjechania pod koła samochodu?Tak wiem było by to nie wygodne dla rowerzysty,ale bezpieczeństwo chyba ważniejsze-łatwiej małemu zobaczyć większego niż odwrotnie.

    • O proszę!
      W całej Europie pieszy ma pierwszeństwo jeszcze przed wejściem na przejście, a u nas to „idiotyzm”.
      W całej Europie to rowerzysta ma pierwszeństwo na przejeździe, a u nas to „idiotyzm”.
      W całej Europie zachodniej śmiertelność „miękkich” (pieszych i rowerzystów) w wypadkach drogowych to 1/4 wskaźnika dla Polski (na 100.000 mieszkańców)… a u nas to idioci rządzą idiotami za kółkiem. I zarówno jednym, jak i drugim wydaje się, że cywilizowane warunki ruchu drogowego to „idiotyzm” i lepsze są typowe dla Indii czy innego kraju o podobnej kulturze (Rosji na przykład).

      • Miećka Aniołowa

        W całej Europie piesi i rowerzyści dbają o swoje życie i zanim wejdą/wjadą na skrzyżowanie to myślą. Nie zawierzają bezdusznym przepisom i takim pokemonom, jak Kuba

        • Pierwsze zdanie mistrzostwo świata, jednakże drugie świadczy wyłącznie o inteligencji… a szkoda

        • Różnica polega na tym, że w Europie mandaty za nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu/rowerzyście, a nie daj boże potrącenie są znacznie surowsze. Nie będę mówił, że infrastruktura też jest inna. U nas potrafią ścigać tylko za prędkość i parkowanie.

          • O nieeee.Akurat za parkowanie to u nas za mało ścigają.Chodnikiem nie można przejść bo zastawiony po same ściany. Kierowco zanim kupisz samochód pomyśl czy masz go gdzie parkować,tego w cenie kupna nie ma.

      • Kuba, masz prawko ? Zatem sam jesteś jak to mówisz idiotą za kółkiem 🙂 Wsiadaj do samochodu i przekonaj się jak u nas jeżdżą rowerzyści. A w miejscu gdzie zdarzył się wypadek, szczególnie widać brak myślenia i wyobraźni ze strony rowerzystów. Codziennie tamtędy jeżdżę i wiele razy widziałem jak takie to to na rowerze z tęsknotą za rozumem w oczach wjeżdża przed maskę nawet nie hamując. Zgadzam się że wielu kierowców to idioci, którzy nie potrafią jeździć ale to co wyrabiają niektórzy rowerzyści ciężko nazwać nawet debilizmem.

        • Mam. Od ponad 20 lat. Ale nie jestem idiotą za kółkiem. Wiem, jak jeżdżą rowerzyści. Widuję ich na Nadbystrzyckiej, na Zemborzyckiej, widuje te mendy wszędzie tam, gdzie ich być nie powinno (bo mają drogi dla rowerów i nie wolno im korzystać z jezdni), widuje ich na chodnikach, widuje na przejściach dla pieszych. Ale tam mają prawo (choć to durne czasami, biorąc pod uwagę rozwiązania drogowe) i mają pierwszeństwo. Wolno im jechać nawet 50km/h… więc jak nie widzę, to się zatrzymuję. I ustępuje. Kilkukrotnie tamtędy jechałem i problemu nie widziałem (może dlatego, że mam dość wysokie auto i widzę „łepka” znad żywopłotu zazwyczaj).
          Nie rozumiem tej „tęsknoty za rozumem” w oczach mijanych przez Ciebie rowerzystów – to oni są „w prawie” i twoim zas…anym obowiązkiem jest się upewnić, że się nie zbliżają. Nie mają obowiązku zwolnić przed skrzyżowaniem – to twoim jest zwolnić i w razie potrzeby się zatrzymać (jak nie wierzysz, to sprawdź w rozporządzeniu MI).

        • Zapomniałeś dodać: „a u was to murzynów biją”

      • A mało jest w tej Twojej Europie idiotyzmów? Rozumiem, że przepis, mówiący że nie można wbiegać na przejście dla pieszych lub wjeżdżać na nie rowerem to też idiotyzm? Czy uzasadnienie tego przepisu nie kłóci się z ideą śluz rowerowych?

      • Głupoty ciśniesz jak potłuczony….
        W całej Europie?
        Po pierwsze trzeba zadbać o jakieś szkolenie i uprawnienia do kierowania cyklem w tym mieście, infrastruktura się zmieniła, umiejętności niestety są jakie były…
        Po drugie, to samo dotyczy kierowców z poprzedniej epoki i nie tylko… chociaż jakieś spoty doszkalające zamiast durnych reklam w tv! Wielu użytkowników motoryzacjach uświadomiłoby nowe zagrożenia na drodze w wielu aspektach…

        I po trzecie, gratuluje zostałeś Januszem dnia!!! ba… „W całej Europie”- jak wolisz 😉

      • W gwoli wyjaśnienia, dotyczyło to mądrzejszego niż ustawa przewiduje użytkownika „Kuba” 😛

  4. Na przejazdach dla rowerów, powinien być obowiązkowy STOP dla rowerzystów. Niestety jeżdżą jak święte krowy. Weźmy np. rondo na Czechowie jadąc ul. Smorawińskiego chcę skręcić w prawo w Kompozytorów polskich, stoję na światłach i za Chiny nie widzę czy ścieżką nie jedzie na wprost rowerzysta, mam go z prawej strony z tyłu. Dodam, że w lusterku, w tym miejscu widzę trawnik, ścieżki ni ch…ja.

    • „jadąc ul. Smorawińskiego chcę skręcić w prawo ” – do przejazdu masz wtedy parę metrów i rowerzystę już nie z tyłu a po prostu z prawej. Wystarczy zdjąć nogę z gazu i lekko obrócić głowę – dla zdecydowanej większości (z własnych obserwacji) kierowców w ostatnich latach nie jest to problemem.

  5. ale jaja ! chwile wcześniej ten koleś (chyba ten) testował ten rower na Zana 🙂 zwrócił moja uwagę bo ten rower ma dość specyficzną ramę … powiedział że „łańcuch jest suchy” na to jego rozmówca powiedział ze się nasmaruję … no to już chyba się nie nasmaruje 😀

    • Rama szosowa. Jeżeli człowiek testował rower nówkę sztukę ze sklepu na ul. Zana i jeżeli rama była karbonowa, a osprzęt jednej z wyższych grup, to mam nadzieję, że sprawczyni ma OC.

  6. znam ten węzeł komunikacyjny, ja go znam… ale ktoś inny …zawsze zatrzymuję się jak na STOPie, naprawdę nić nie widać. Mogę się spodziewać nawet peletonu…

  7. A ja się zapytam przeciwników rowerzystów potencjalnych kierowców. ..jak wy jeździcie, tylko przepisowo .??..prędkość, parkowanie,itp…

  8. Na Kompozytów Polskich koło godziny 19:00 również został potrącony rowerzysta.

  9. tego typu przejazdy to pułapki i na rowerzystów i na kierowców, nie wiem co za spryciarz to wymyślił

  10. Jestem i kierowca i rowerzystka ale chodnikowa mnie tez wkurzaja osoby na calym pasie bez mozliwosci ominiecia samochodem. Troche wyobrazni nikomu by nie zaszkodzilo samochod i rower kto wygra?

    • Rowerzystka chodnikowa??? Jeździsz niezgodnie z przepisami, narażając pieszych, a zawadza ci rower na ulicy, który ma tam prawo być? Proponuję w takim razie, żebyś zaczęła jeździć po chodniku również samochodem. Tam rowery nie będą przeszkadzać.

    • chodnikowa ścigantka to raczej nie rowerzystka…

  11. jestem tam prawie codziennie, żeby upewnić się, czy nie pędzi rower, trzeba w zasadzie stanąć w miejscu, bo z dwóch stron skarpa i chodnik i ścieżkę widac może 3 metry z każdej strony, może 5 – to jest nic biorąc pod uwagę prędkość roweru i samochodu, który i tak jedzie wolniutko, bo włacza się do ruchu
    uważam, że ten przejazd jest zrobiony bezmyślnie i ze szkodą dla rowerzystów, co widać
    tu akurat rowerzysta stracił tylko rower, ale kolejny może stracić zdrowie albo życie
    tylko po to, żeby przejechać nie zsiadając z roweru
    opłaca się? nie sądzę…

  12. Rowerzysta i kierowca samochodu

    Jako kierowca samochodu jak i roweru powiedziałbym że najrozsądniej byłoby gdyby w przypadku kolizji w takich miejscach odpowiadały obie strony rowerzysta i kierowca. Na logikę biorąc, to obie strony powinny być odpowiedzialne, ponieważ wtedy rowerzysta świadomy tej jego współodpowiedzialności pamiętałby o ograniczonym zaufaniu w komunikacji, która dotyczy każdego uczestnika. Oczywiście pierwszeństwo musi być określone i pozostawiłbym tu po stronie rowerzysty i kierowca powinien odpowiadać za nie ustąpienie pierwszeństwa, a rowerzysta pomimo pierwszeństwa musi być świadom że samo prawo nie jest gwarantem bezpieczeństwa jego życia i powinien w takich miejscach zachować ostrożność we własnym zakresie, to jest zwolnić i upewnić się że pojazdy nadjeżdżające tego pierwszeństwa mu udzielą zgodnie z prawem pod groźbą kary mandatu. Nie widzę rozsądniejszego wyjścia. Wciśnięcie drogi rowerowej pomiędzy chodnik a jezdnię i pas zieleni na którym często znajdują się znaki lub słupy które ograniczają pole widzenia, a nawet roślinność powoduje że kierowca przed włączeniem się do ruchu musi zatrzymać się z 5 – 6 metrów przed linią jezdni czy z tej pozycji ma szansę ocenić kiedy może włączyć się bezpiecznie do ruchu? A co jeśli po ustąpieniu rowerzystom oraz pieszym po upewnieniu się że nikt z tych uczestników węzła nie zbliża się podjedzie dalej do krawędzi jezdni do której zamierza się włączyć i tam zatrzyma się by ponownie upewniając się czy nie nadjeżdża żaden inny pojazd, który mógłby przeciąć jego tor jazdy i wtedy nadjedzie rowerzysta i wpakuje mu się w bok? Według prawa nadal odpowiada kierowca pojazdu za nie ustąpienie pierwszeństwa? Nie wiem może wtedy znaczenie ma który pojazd się porusza a który stoi. Ale mimo wszystko uważam że należy jakoś zmotywować rowerzystów żeby nie czuli się tak pewnie żeby z dużą prędkością przejeżdżali przez przejazdy rowerowe. Czasem rowerzystę trudno zauważyć, kierowca musi mieć szansę. No i na pewno kiedy obie strony będą się starały żeby do takiego zdarzenia nie doszło to zmniejszy ryzyko wystąpienia wypadków. W końcu co dwie głowy to nie jedna. Rowerzyści którzy nie mają prawa jazdy chociażby B czy A i doświadczenia nie potrafią wyobrazić sobie punktu widzenia kierowcy pojazdu napędzanego mechanicznie, przez to brak im empatii i mogą zaskoczyć kierowcę nietypowym zachowaniem.

  13. Rowerzysta i kierowca samochodu

    Dodam że wystarczyłoby gdyby rowerzysta zachował ostrożność i stosował się tylko do zasady ograniczonego zaufania to nic by się mu nie stało. Niestety nie zrobił tego a w tym miejscu zza wzniesienia wyjechał pojazd i było za późno.

    • Nie musiało tak być, że rowerzysta wjechał pod koła tej skodzie. Mógł być już na przejeździe rowerowym, gdy dostał w bok. Idąc Twoim tokiem rozumowania, każdy pieszy rozjechany na pasach też powinien być współwinny, bo wszedł na pasy, gdy samochód znajdował się, powiedzmy, 500 metrów od nich. Nie można istoty pierwszeństwa stawiać do góry nogami, bo wtedy okaże się, że to większy i bardziej chroniony uczestnik ruchu ma pierwszeństwo zawsze.

      • tak, powinien być współwinny, bo istnieje coś takiego jak „wtargnięcie” – np. na pasy
        nie z 500 m, ale często sie zdarza, że jedzie samochód, pieszy go widzi i mimo to wali na ulicę jak na swoje podwórko
        niektórzy nie rozumieją, że istniej czas reakcji i droga hamowania
        że samochód nie stanie w miejscu, tak jak pieszy może to zrobić
        może ale bezmyślnie nie robi
        co często przypłaca kalectwem

        • O ile pieszy ,może na pasy „wtargnąć” przed nadjeżdżający pojazd, o tyle rowerzysta na przejazd rowerowy już „wtargnąć” nie może. W PoRD usunięto zapis mówiący o konieczności zatrzymania się rowerzysty przed przejazdym rowerowym równoległym do drogi z pierwszeństwem, nawet jeśli zbliża się do niego jakiś pojazd. Gdy ty jedziesz samochodem drogą z pierwszeństwem i wjedzie w Ciebie pojazd z drogi podporządkowanej, nie może być mowy o tym, że wtargnęłaś przed nadjeżdżający pojazd. Gdyby tak było, pierwszeństwo jako takie by nie istniało. No chyba, że jadąc np. Racławickimi zatrzymujesz się przed każdą boczną uliczką, aby upewnić się, że nic z niej nie wyjeżdża.

  14. rowerowy kierowca

    do kierowców: macie zas*any obowiązek uważać, zwolnić a nawet sie zatrzymać – tak trudno zapamiętać jeden przepis więcej? pustaki z przeświadczeniem, że większy ma pierwszeństwo. Skupta się na drodze, bo nie raz skorzystacie jadąc z rodziną rowerem po ścieżce i na 100% nie bedziecie przeklinać, że przejazd rowerowy a Wy stać musicie 10 minut na drodze z Waszym pierwszenstwem… 99% kierowców nie przeszkadza, że trzeba zwolnić a 1% szeryfów będzie marudził – jest sytuacja na drodze kiedy nie marudzicie czy to już taka cebulowa natura? zrzędzić jak stary tetryk. Ruszta d*pe z domu 5 minut wcześniej, pare razy ustąpcie komus pierwszeństwa, przepuśćcie na przejściu dla pieszych i przepuszczajcie rowery, bo to Wasz zas*any obowiązek…

    • A zas*anym obowiązkiem rowerzystów jest zachować ostrożność i zasady ograniczonego zaufania. Na ścieżkach rowerowych wcale nie jest lepiej. Popatrz ilu rowerzystów przeprowadza rower przez przejście dla pieszych a ilu przejeżdża albo jedzie taki jeden z drugim po chodniku i dzwoni na pieszych. Jeździć na rowerze potrafi większość ale myśleć i przewidywać pewne sytuacje to tylko niektórzy. Co tam przepisy i wyobraźnia, ważne żeby na czas dojechać od stacji do stacji, nieważne czy po chodniku czy po ścieżce albo po ulicy. Wzdłuż Jana Pawła jest ścieżka rowerowa a często widzę inteligentów, którzy nie wiedzą do czego służy i zupełnie niefrasobliwie jadą ulicą często środkiem prawego pasa. Reasumując, zarówno wśród rowerzystów jak i kierowców są tzw. święte krowy, którym myślenie jest obce ale są też normalni, którzy liczą się z tym, że są inni użytkownicy dróg i są świadomi zagrożeń.

      • Edek, chciałbym jeździć ulicą, a nie chodnikiem, ale parę razy trafiłem na debila w samochodzie, który prawie mnie zabił, nie z mojej winy (jestem też kierowcą). Mam rodzinę, do której chcę wrócić, dlatego wolę chodnik i kulturalne poruszanie się pomiędzy pieszymi, niż jazda, która może się dla mnie skończyć trumną. Niestety w Polsce jest zbyt wielu idiotów pokroju DX-2, żeby można było jeździć po ulicy bez obawy. Pozdrawiam.

    • Kiedy w końcu wyginą takie tępaki jak ty, Polska z pewnością będzie lepszym i przyjaźniejszym dla normalnych ludzi krajem.

  15. Moim skromnym zdaniem jeśli rowerzyści uważają się za pełnoprawnych użytkowników dróg , ścieżek , itp. powinni płacić składki oc jak każdy kierowca i przede wszystkim być widoczni . Nie raz widzę jak jadą sobie bez żadnych odblasków nic kompletnie , nawet żadnej migającej lampki po co ? . W razie w jak ci wpadnie na maskę to płacz i lament i fala jazdy po kierowcy bo potrącił rowerzystę , nie bronię ani jednych , ani drugich , ale samochód jest oświetlony i widoczny. Myślenie i rozwaga zalecana jest po obu stronach .

  16. To skrzyżowanie jest o tyle nieszczęśliwe, że w zasadzie korzystają z niego mieszkańcy Ruty. Przez 25 lat przyzwyczaili się, a tu zmiana. Niestety. Tam trzeba zatrzymać się dwa razy. Raz przed przejazdem rowerowym, drugi przed wyjazdem na Filaretów. Trudno, tak trzeba i nie ma co szat rozdzierać. Świat się zmienia, musimy się przyzwyczaić, że wokół nas są ludzie na rowerach, piesi ze słuchawkami i tacy co „hamerykańskim” zwyczajem przechodzą na czerwonym (bo tu i ówdzie pieszy nie jest za to karany). Trzeba ogólnie zmniejszyć prędkość. To jest klucz do sukcesu na drodze. Jesteśmy „społeczeństwem na dorobku” i to nas gna, to nas skłania do tego aby wobec braku sukcesu na co dzień, realizować się na jezdni.
    P.S.
    Proszę tych co jadą za mną na tym skrzyżowaniu, aby nie popędzali mnie klaksonem.

  17. ”Fantastyczny” przejazd przez jezdnie dla rowerów jest również przez ul.Filaretów zaraz przy zjeżdzie z ronda przy Zana (zielone warunkowe w prawo).Tam to już w ogóle mistrzostwo świata,ścieżka przysłonięta drzewami i słupami.W nocy to istna loteria,nawet jak samochód się zatrzyma i ruszy to i tak nie wiadomo czy z za tej miejskiej infrastruktury jakiś rower nagle nie wyskoczy.

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.8326zł -0.49%
    • GBP 4.9104zł -0.66%
    • EUR 4.3243zł -0.35%
    • CHF 3.8081zł -0.26%

    Polub nas

    Materiały wideo

    „Grzesiu czego ty nie śpisz”. Spotkanie leśniczego z niedźwiedziem (wideo)
    Fotograficzne podsumowanie roku 2018 w Porcie Lotniczym Lublin (wideo)
    Spadł z motoroweru przed nieoznakowanym radiowozem (wideo)
    Wjechała rowerem na przejście. Po chwili doszło do potrącenia (wideo)
    Tragiczny wypadek na przejeździe kolejowym w Rzeszowie. Nagranie z monitoringu (wideo)

    Co? Gdzie? Kiedy?

    Studenci Uniwersytetu Medycznego zagrają dla małych pacjentów
    „Globalna wioska” w Lublinie. Bedzie można poznać kulturę, kuchnię i zwyczaje panujące w kilkunastu krajach
    Lublin na weekend. Sprawdź co się wydarzy
    „Zdrowy Nowy Rok, Zdrowe Ferie” – bezpłatne badania profilaktyczne w Tarasach Zamkowych
    UMCS zaprasza na Noc Biologów 2019
    x

    Szanowny Czytelniku!

    Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych, dzięki czemu otrzymujesz:

    Lepszą jakość strony. Możemy dostosowywać treści pasujące do poszczególnych grup odbiorców.

    Reklam jest mniej i są bardziej dopasowane do Twoich potrzeb. Dzięki reklamom finansujemy nasz rozwój, dzięki czemu nasz serwis nie wymaga opłat

    Twoje dane są u nas bezpieczne.Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityka Prywatności.

    Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie* przez ITLU sp z o.o. oraz naszych Partnerów, Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Serwisach przez ITLU sp. z o.o. i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

    Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

    Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania treści i reklam. Więcej przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

    Kto jest administratorem danych osobowych?

    Administratorem Twoich danych osobowych będziemy my, tj. spółka ITLU Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie oraz nasi Partnerzy (reklamodawcy).

    Szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania

    Twoje dane uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii będziemy przetwarzać, w tym profilować:

    • w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych, w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług, w celu dochodzenia praw i roszczeń (podstawa: nasz prawnie uzasadniony interes),
    • w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych (podstawa: Twoja zgoda).

    Jeśli wyrazisz na to zgodę nasi Partnerzy będą przetwarzali, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie a także badań analitycznych w tych celach.

    Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

    Twoje prawa

    Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć.

    Przysługuje Ci też prawo dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz tutaj.

    * Do przetwarzania wykorzystywane będą następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje.