Tylko Solaris chce sprzedać Lublinowi nowe trolejbusy. Żąda jednak więcej, niż miasto może wydać

Ponad 7,7 mln złotych brakuje Zarządowi Transportu Miejskiego, aby rozstrzygnąć przetarg na dostawę 15 nowych trolejbusów dla Lublina. Decyzja co dalej, ma zostać podjęta w najbliższych dniach.

W czwartek w Zarządzie Transportu Miejskiego w Lublinie odbyło się otwarcie ofert złożonych w przetargach na zakup 15 trolejbusów przegubowych. O kontrakt z miastem stara się tylko firma Solaris. Zaoferowała ona 36 miesięcy gwarancji na cały pojazd, 60 miesięcy gwarancji na baterie trakcyjne i elektryczny układ napędowy oraz 250 tys. km gwarancji na silnik trakcyjny. Jednak kwota, na jaką producent wycenił swoje pojazdy, jest większa od tej, którą miasto zamierzało wydać.

W pierwszym przetargu, na dostawę pięciu trolejbusów, producent zażądał 12,1 mln zł co przekracza kwotę przeznaczoną na sfinansowanie zamówienia o blisko 2,6 mln złotych. W drugim postępowaniu, w którym chodziło o zakup 10 trolejbusów, Solaris wycenił je na 29,5 mln złotych, zaś miasto przygotowało tylko 24,3 mln złotych. Jak informuje Justyna Góźdź z Zarządu Transportu Miejskiego, w związku z tym, że ceny z ofert są wyższe niż kwoty przeznaczone na sfinansowanie zamówień, są dwie możliwości. Pierwsza to rozpisanie nowego przetargu, druga zaś to zwiększenie kwot na sfinansowanie zamówień. Decyzja w tej sprawie zostanie podjęta w najbliższym czasie.

Przypomnijmy, trolejbusy, które mają trafić do Lublina, mają mieć długość 18 metrów. Każdy z nich ma być wyposażony w dodatkowy napęd w postaci baterii, który pozwoli im pokonywać odcinki tras nie wyposażone w trakcję trolejbusową. Muszą też mieć klimatyzację, monitoring, automaty do sprzedaży biletów, akceptujące zarówno monety, jak i płatności zbliżeniowe kartami i telefonami komórkowymi a także urządzenia do zliczania pasażerów. Zarząd Transportu Miejskiego chce, aby pierwszych pięć pojazdów zostało dostarczonych najpóźniej do 4 maja 2020 r. Pozostała dziesiątka ma trafić do Lublina niespełna rok później, do 1 kwietnia 2021 r. Docelowo nowe przegubowce zostaną skierowane do obsługi linii 156, 158 i 160.

(fot. archiwum)

11 komentarzy

  1. Na 160? Pętla na porębie jeszcze za mało zapchana?

    • do 2021 tej pętli może już tam nie być, jeżeli PKP uda sie w końcu zrobić tory na Warszawe i peron Lublin-Zachód. Zdejmij klapki z oczu.

  2. Grześ przez wieś

    A używanych z Gdyni 405 sie nie da kupić?

  3. Ikarusy w Budapeszcie wyprzedzają…
    Prezesie z MPK okazja jest…. Bierz!
    Przecież Wy się tak dobrze znacie na zakupach… I zakręcić z kasą można… A w Solarisie nie bardzo na to pójdą…

  4. Czy Solaris specjalnie dla Lublina znowu wyprodukuję starą budę 3 generacji?
    A tak szczerze dobrze że chcą dużo więcej za te wynalazki – przetarg się unieważni. Po co kupować następne 15 trolejbusów jak dzień w dzień po 30 sztuk zalega w zajezdni Bezsensowne wydawanie kupy kasy na idiotyczną eko-propagandę. Najlepiej zaorać górki wyciąć 200 drzew z Racławickich a durnych ludzi karmić frazesami jaki to Lublin ekologiczny bo ma 100 trolejbusów pośród 100 tysięcy samochodów.

  5. Tallin niebawem będzie złomował trochę trolejbusów. Taka okazja nie może przejść mpk koło nosa !!

  6. Myśleli że Ursusem podbiją świat… A tu zonk…

  7. O co wam chodzi? Lublin kupuje autobusy elektryczne – źle, po co nam autobusy skoro mamy drutami miasto obwieszone. Lublin kupuje używane autobusy – źle, po co nam stare autobusy, co z ekologią itd… Lublin kupuje trolejbusy – źle po co nam trolejbusy przecież tyle na zajezdni stoi…. Jakby was słuchać to trzebaby wozów drabiniastych nakupować i woźniców zatrudnić. Miasto się rozwija i trzeba myśleć co będzie za rok, dwa czy pięć a nie słuchać waszego wiecznego jęczenia.

  8. Po co komu te autobusy mało ludzi jezdzi MPKami zdecydowanie więcej samochodami i to sie nie zmieni, a niektórzy sie smieją ze autobusów wiecej niz pasazerów bo taka prawda nawet jezdząc o 7,30 do pracy zawsze jest gdzie usiąsc i wracając o 16tej to samo. Bardzo wiele autobusów w LBN wozi praktycznie powietrze często robi prawie puste kursy, 4 drzwiowce praktycznie wszedzie rozwiązały problem tłoku. Zainwestujcie te kase w biurowce korpo dla absolwentów studiów aby mieli normalną prace pondz-pt 7-15 a nie musieli zapitalac na 2-3 zmiany u januszy po podstawówce, a nie wożenie powietrza w te i z powrotem!!!

    • Uczony się odezwał. Żeby coś dokonać w życiu to yrzeba mieć zwoje w głowie a nie papietek po uczelni za kasę.

  9. A Warszawa wyprzedaje tramwaje.Tez elektryczne.A tory się położy.Przecież LBN to miasto inspiracji.

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.7614zł 0.07%
    • GBP 5.0239zł 0.04%
    • EUR 4.4843zł 0.23%
    • CHF 4.1477zł 0.3%

    Polub nas

    Materiały wideo

    Lubelscy policjanci wzięli udział w akcji #GaszynChallenge (wideo)
    Nowe iluminacje świąteczne na Rynku Wielkim w Zamościu (wideo)
    99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
    W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
    W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)

    Co? Gdzie? Kiedy?

    Spektakl słowno – muzyczny „Nasz papież” w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim
    Targi marki Festool w Lublinie. Przedstawią rozwiązania dla branży stolarskiej i budowlanej
    Nabór do drużyny cheerleaderek – Perełki Tytanów
    „Obieraczki kapuściane” w Muzeum Wsi Lubelskiej
    Uroczyste obchody 81 rocznicy masowego mordu w Szczuczkach