Wtorek, 23 kwietnia 202423/04/2024
690 680 960
690 680 960

Światła i dodatkowe znaki receptą na bezpieczeństwo na skrzyżowaniu Krochmalna/Diamentowa

Lubelskie Towarzystwo Zrównoważonego Transportu złożyło projekty mające na celu poprawę bezpieczeństwa na skrzyżowaniach, gdzie dochodzi do największej ilości kolizji i wypadków. Podstawą jest skrzyżowanie ulic Krochmalnej i Diamentowej w Lublinie.

Jednym z najbardziej niebezpiecznych skrzyżowań w Lublinie, na którym praktycznie każdego dnia dochodzi do kolizji, a co jakiś czas do poważniejszych wypadków. Sytuacja taka trwa od wielu już lat i niewiele jest robione w kwestii poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym w tym miejscu. Kierowcom, zwłaszcza przyjezdnym, problem sprawia zorientowanie się, że nie mają pierwszeństwa przejazdu podczas opuszczania skrzyżowania, i muszą ustąpić tym, którzy jadą od strony ulicy Diamentowej. Wielu z kierujących myśli ze znajduje się na zwykłym rondzie i wtedy dochodzi do niebezpiecznych zdarzeń drogowych.

W sprawie poprawy bezpieczeństwa w tym miejscu myśli się od lat. Było już wiele różnych propozycji, jednak z różnych względów nie zostały one wprowadzone do realizacji. Teraz kolejną z nich zaproponowało Lubelskie Towarzystwo Zrównoważonego Transportu. Członkowie Stowarzyszenia złożyli do Budżetu Obywatelskiego projekt budowy sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Krochmalnej i Diamentowej. -Wiedząc jednak, że zmiany w tym rejonie powinny iść o krok dalej i chcąc działać skuteczniej, równolegle złożyliśmy do Zarządu Dróg i Mostów projekt zawierający proponowane zmiany na rondzie Represjonowanych Żołnierzy-Górników, ale także dalsze zmiany konieczne do wprowadzenia, aby rozwiązać całościowy problem w tym rejonie. Dotyczą one zatem obu sąsiednich skrzyżowań: ulic Diamentowej i Wrotkowskiej oraz ulic Krochmalnej, Nadbystrzyckiej i Jana Pawła II – wyjaśnia Maciej Mikulski prezes Stowarzyszenia.

Wśród propozycji jest m.in. budowa systemu sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Krochmalnej i Diamentowej. Miałaby ona posiadać przyciski do aktywacji zielonego
światła dla pieszych. W przypadku braku pieszych w danym cyklu, zielone światło by mieli skręcający z ulicy Krochmalnej w kierunku Nadbystrzyckiej i z ulicy Diamentowej w ulicę Krochmalną. Dodatkowo na każdym z trzech wlotów na skrzyżowanie powinny stanąć znaki
ostrzegawcze informujące, że jest to miejsce częstych kolizji drogowych. Podobne znaki by miały zostać ustawione na pobliskim skrzyżowaniu ulic Diamentowej i Wrotkowskiej.

– Naszym zdaniem wprowadzenie powyższych zmian znacząco wpłynęłoby na poprawę bezpieczeństwa i jakości ruchu samochodowego, rowerowego i pieszego na omawianych skrzyżowaniach. Zmiany te pozwoliłyby też zaoszczędzić czas podróżnych – dodał Mikulski.

Czy takie rozwiązanie przyniesie skutek? A może macie inne propozycje.

(fot. lublin112)
2014-07-01 20:41:01

17 komentarzy

  1. Rondo turbinowe - tyle w temacie

    Rondo turbinowe – tyle w temacie

  2. O jakim kur.a wy rondzie piszecie , przecież rano z Krochmalnej w Diamentową skręca parę samochodów , od Jana Pawła w kierunku Krochmalnej tysiące więc jechały by cały czas a od Diamentowej nie było by możliwości jazdy w Jana Pawła , zanim coś napiszecie to się zastanówcie 7 razy

  3. NAJLEPSZĄ a zarazem najtańszą propozycję zmiany mam ja !!!
    A mianowicie przed tymi „skrzyżowaniami” ponastawiać takich niebieskich, okrągłych znaków z białymi strzałkami i po kłopocie !!!
    Nie trzeba nawet drogi kopać pod światła bo już wysepki w kształcie kółeczek pewnie Gierek zrobił !!!

    A światła to poproszę na Związkowej/Bursaki… tam to jest zabawa 🙂

  4. Jak widać pomimo szumnej nazwy stowarzyszenie jest trochę na bakier z przepisami – przycisk „Zielone na żądanie” dla pieszych, jak słusznie zauważyli inni komentujący, na tym skrzyżowaniu nie może być zastosowany z uwagi na przejazdy dla rowerów. Instalowanie sygnalizacji świetlnej też jest bez sensu – będą korki jak cholera. Obecne rozwiązanie na tym skrzyżowaniu ma tylko jeden minus – kretynów za kółkiem, którzy nie zwracają uwagi na oznakowanie pionowe i poziome…

Z kraju