Stokrotka bardziej zielona. Na dachy sklepów trafi ponad 2000 paneli fotowoltaicznych
12:17 12-12-2024 | Autor: redakcja
Stokrotka, popularna w całej Polsce sieć sklepów, rozszerza swoje zaangażowanie w zrównoważony rozwój dzięki nowej współpracy z EDP, światowym liderem w sektorze energii odnawialnej. Za instalację systemów fotowoltaicznych na dachach 20 sklepów odpowiada spółka EDP Energia Polska. Każda z instalacji zapewnia od 26 do 50 kWp mocy. Łącznie instalacje będą generować moc na poziomie niemal 1000 kWp, co odpowiada potrzebom blisko 190 domów jednorodzinnych w skali roku.
W ramach współpracy na dachach 20 sklepów Stokrotka w Białymstoku, Koszalinie, Szczecinku, Połczynie-Zdroju, Tarnowie, Gdańsku, Gdyni, Olsztynie, we Włocławku, w Toruniu, Bełchatowie, Ciasnej, Łodzi, Bolesławcu, Łazach i Łaskarzewie zostało zamontowanych ponad 2000 paneli słonecznych. Nowe instalacje umożliwiają Stokrotce nie tylko ograniczenie wpływu na środowisko, zmniejszając emisje dwutlenku węgla w łańcuchu wartości sieci. Inwestycja zmniejszy także rachunki za prąd.
– Tego rodzaju projekty, jak współpraca ze Stokrotką, dają nam szczególną satysfakcję. Jako popularna i lubiana sieć w całej Polsce Stokrotka daje przykład innym firmom, pokazując, że przejście na odnawialne źródła energii jest możliwe i opłacalne. W EDP wierzymy, że zrównoważony rozwój, a w szczególności rozwój odnawialnych źródeł energii, jest kluczem do zwiększenia konkurencyjności polskich firm i przyszłością polskiej gospodarki. Dlatego dążymy do zapewnienia przedsiębiorcom rozwiązań technologicznych, których potrzebują do osiągnięcia swoich celów w sposób zrównoważony – komentuje Ireneusz Kulka, Country Lead EDP w Polsce.
– Zrównoważony rozwój jest dla nas ważnym aspektem prowadzenia działalności. Stokrotka zobowiązała się w ramach Grupy do zmniejszenia swojego wpływu na środowisko do 2030 roku. Jednym z kroków służących do realizacji przyjętych celów i ograniczenia emisji gazów cieplarnianych jest inwestycja w odnawialne źródła energii. Wybieramy rozwiązania technologiczne, które wspierają nasze działania na rzecz środowiska i dają możliwość efektywnego osiągania założeń dotyczących zrównoważonego rozwoju firmy – mówi Daria Raganowicz, menadżer ds. PR i komunikacji zewnętrznej Stokrotki.
Dzięki nowej, odnawialnej energii sklepy zredukują swoje emisje CO2 o ponad 600 ton rocznie. Dla porównania do pochłonięcia takiej ilości dwutlenku węgla przez okres jednego roku potrzebne jest ponad 110 tysięcy dorosłych drzew.
EDP w Polsce
EDP jest światowym liderem w dziedzinie energii odnawialnej i transformacji energetycznej, z zainstalowaną mocą ponad 29 GW i 9 milionami konsumentów elektryczności i gazu ziemnego na całym świecie. EDP rozpoczęło swoją działalność w Polsce w 2007 roku poprzez spółkę EDP Renewables, a w 2020 roku rozszerzyło swoją działalność o EDP Energia Polska. EDP Renewables koncentruje się na rozwoju czystej energii i niskoemisyjnych źródeł energii, i posiada 16,6 GW mocy na całym świecie, z czego prawie 0,7 GW jest zainstalowane w Polsce.
EDP Energia Polska, część globalnego biznesu EDP Client Solutions z zainstalowaną mocą 2 GW energii słonecznej, specjalizuje się w rozwiązaniach fotowoltaicznych dla firm, oferując elastyczne, dopasowane do potrzeb rozwiązania dla klientów z praktycznie każdego sektora gospodarki.
EDP Energia Polska oferuje firmom różne sposoby wykorzystania energii ze słońca, między innymi rozwiązanie PV-as-a-Service, które pozwala firmom wejść w posiadanie własnych instalacji fotowoltaicznych bez konieczności angażowania własnego kapitału. W tym modelu usługowym to dostawca pokrywa koszt inwestycji, a klient opłaca jedynie abonament niższy od dotychczasowych rachunków za prąd.
W 2022 roku EDP umocniło swoją pozycję w Polsce, przejmując firmy Soon Energy Polska i Zielona-Energia.com. Od początku swojej działalności, do grudnia 2023 roku, EDP Energia Polska zakontraktowała 152 MWp na polskim rynku.
Stokrotka
Stokrotka to nowoczesna sieć handlowa z bogatymi tradycjami polskiego handlu detalicznego. Powstała w 1994 roku w Lublinie, dziś swoim zasięgiem obejmuje ponad 900 sklepów zlokalizowanych w całej Polsce. Stokrotka rozwija się bardzo dynamicznie, otwiera sklepy w formatach dopasowanych do każdego klienta: Stokrotka Supermarket, Market, Optima i Express. Sieć prowadzi także sklep internetowy i jest sprawdzonym partnerem w biznesie dla franczyzobiorców. Spółka posiada nowoczesne centra dystrybucji, własne zaplecze logistyczne i sieć magazynów regionalnych w całej Polsce. Od 2018 r. Stokrotka Sp. z o.o. wchodzi w skład litewskiej grupy handlowej Maxima. Stokrotka proponuje klientom szeroką ofertę asortymentową w atrakcyjnych cenach, w której szczególny nacisk położony jest na produkty świeże, produkty od lokalnych dostawców, a także produkty marki własnej.
a ile co2 poszło na produkcję i ile pójdzie na wymianę po zużyciu się paneli xD