Rowery miejskie wracają na ulice Lublina. Jest data rozpoczęcia tegorocznego sezonu (zdjęcia)
21:58 17-03-2023

Pogoda zrobiła się iście wiosenna, więc na terenie Lublina rozpoczęto ustawianie rowerów miejskich. To ostatnie przygotowania do startu tegorocznego sezonu, który rozpocznie się 21 marca, czyli wraz z pierwszym dniem kalendarzowej wiosny. W tym roku, po raz pierwszy, miasto samodzielnie zajmie się obsługą systemu, a dokładnie poprzez swoją spółkę MPK Lublin.
Decyzję taką podjęto z kilku powodów. Przede wszystkim rowery należą do miasta, a do tej pory na ich utrzymaniu zarabiała prywatna firma. Po zmianach dochody z tego tytułu pozostaną w strukturze finansów miasta. Po drugie postanowiono, że miejskie rowery będą uzupełnieniem publicznego transportu zbiorowego.
Same jednoślady, z których mają korzystać mieszkańcy, będą po kompleksowym remoncie. Rowery uzyskały nowe malowanie, wymieniono w nich również opony i łańcuchy, zaś pozostałe elementy przeszły szczegółowy przegląd i konserwację. Zgodnie z planem, do dyspozycji użytkowników ma być 700 rowerów.
Na początek jednak ich liczba będzie sporo mniejsza. Wszystko dlatego, że część z nich wciąż jest w remoncie i mają być dostarczane partiami po 100 każdego miesiąca aż do końca czerwca. Chyba, że wykonawcy uda się wcześniej zakończyć prace.
Ze względu na zakończenie współpracy z dotychczasowym operatorem, firmą Nextbike, zmianie ulegnie również sposób wypożyczania jednośladów. Niebawem dostępna ma być nowa aplikacja służąca do tego celu.
Lubelski Rower Miejski zainaugurowano we wrześniu 2014 roku. Na koniec minionego sezonu w systemie LRM było blisko 120 tys. użytkowników. Od początku działania systemu rowery były wypożyczane 3,7 mln razy.
(fot. UM Lublin)
Super! Zamiast wykorzystać przestrzeń reklamową, by część kosztów utrzymania się zwróciła, to miasto będzie promować siebie, dosypując do nierentownej usługi z kieszeni wszystkich mieszkańców…
To chyba dla pijanych użytkowników, jakby zapomnieli gdzie się znajdują!
Miały być malowane w trzech kolorach a nie oklejone małą naklejką na ramie.
Ale masz problem
Patologia się pewnie z tego cieszy.
Oczywiście, że się cieszy. Patologia w samochodach. Bo jeżeli ktoś pojedzie rowerem, to tego 4-kołowego złomu korkującego codziennie miasto będzie na ulicach mniej. Ale to, że ktoś jest leniwy, czy wygodny (bo wybiera samochód) nie jest powodem, by wyzywać go od razu od patologii. Stać go na złoma, paliwo i miejsce parkingowe to niech sobie jeździ nawet ciężarówką po mieście.
Patologia bo jeździ po chodnikach. Jedź po jezdni, gdzie miejsce roweru to nikt nie będzie miał pretensji.
To niech najpierw samochody przestaną jeździć po chodnikach i przede wszystkim je zastawiać.
Kto nosi ten nie prosi aż mu miasto łaskawie da. I można jeździć przez cały rok.
Kto nosi ten nie prosi, dlatego zamiast czekać. aż „miasto” rozstawi toj toje można zacząć nosić ze sobą nocniki. 😆
Jak co 5 minut musisz to dobre rozwiązanie dla Ciebie
masz dobry pomysł. gdy będziesz coś jadł na ulicy to ja usiądę obok ciebie na nocniku
Jednoślady przeszły gruntowny remont i pierwsze z nich można już niszczyć, albo w Bystrzycy topić.
Zaczyna się!
zaczyna się szaleństwo po chodnikach i dzwonienie na pieszych !
Dzwonić mogą i powinni tylko na ścieszkach rowerowych a na chodniku za podzwonienie wku…ny pieszy może przydzwonić rowerzyście
Nie bądź taki hop do przodu 😉
Polowanie cza zacząć!!!
’…do tej pory na ich utrzymaniu zarabiała prywatna firma.”
Prywatna firma wcale nie powiązana z królikiem albo jego świtą. Teraz zarabiało będzie MPK Lublin wcale nie powiązane z królikiem albo jego świtą. 🙂 I tak się żyje na tej wsi koło Świdnika.
Tak tylko zerknij gdzie podatki płaci mpk a gdzie nextbike.