Sobota, 27 kwietnia 202427/04/2024
690 680 960
690 680 960

Pozycjonowanie stron – zyskaj klientów do Twojego biznesu!

Każda strona internetowa przedsiębiorcy powinna nie tylko generować odpowiednio wysoki ruch, ale również skłaniać użytkowników do pożądanej interakcji. Czasami będzie to zakup produktu, niekiedy złożenie rezerwacji np. na pobyt w hotelu albo skontaktowanie się z usługodawcą. Dlatego należy podkreślić, że osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce Google nie powinno być celem samym w sobie. Oznacza to konieczność przemyślenia optymalnej strategii pozycjonowania, aby długoterminowo pozyskiwać klientów za pośrednictwem wyników wyszukiwania Google.

Zobacz wideo poradnik

Pozycjonowanie stron z agencją Projekt Marketing z Lublina. 6 etapów współpracy.

 

 

Pozycja w Google a optymalizacja pod kątem SEO

Pozycjonowanie stron obejmuje znacznie szerszy zakres działań niż doprowadzenie danej witryny do TOP10, TOP3 czy TOP1 w rankingu Google. Jaki byłby sens tego, gdyby potencjalnych klientów w ogóle nie zainteresowały proponowane treści. Co z tego, że weszliby na stronę, jeżeli równie szybko opuściliby ją bez wykonania konkretnej akcji. Dlatego podstawowym zadaniem okazuje się odpowiednie jej zoptymalizowanie, aby witryna była w pełni użyteczna dla użytkowników, a także wartościowa dla robotów Google. To dość skomplikowany proces, który tak naprawdę powinien trwać nieustannie. Jednak tylko dobrze zaplanowane i przeprowadzone działania SEO pozwalają uczynić daną stronę skuteczną, i oczywiście przynoszącą zyski oraz klientów.

Jak działa Google?

Strategia pozycjonowania byłaby niemożliwa do opracowania bez pogłębionej wiedzy na temat funkcjonowania wyszukiwarki. Przede wszystkim warto sobie uświadomić, że Google nie działa w czasie rzeczywistym dla większości fraz. Brzmi może niejasno, ale wytłumaczenie jest naprawdę proste.

 

 

Wyobraź sobie, że szukasz jakiegoś produktu albo usługi, zatem wpisujesz konkretne zapytanie w wyszukiwarce. Okazuje się, że Google nie szuka wtedy najbardziej odpowiadających stron, ponieważ wszystkie wyniki, łącznie z ich kolejnością, są przygotowane wcześniej. Dzieje się tak, ponieważ roboty systematycznie przeszukują całą sieć, aby odszukać te strony, które mają szansę być przydatne w przyszłości.

Tego typu mechanizm implikuje trzy rzeczy.

Po pierwsze, roboty muszą znaleźć konkretną stronę, aby ją dokładnie sprawdzić i dodać do wyników Google. W innym przypadku nie znajdzie się ona nigdy w rankingu wyszukiwania.

Po drugie, trzeba robotom maksymalnie ułatwić poruszanie się po witrynie. Stąd właśnie niezbędne działania optymalizujące, dzięki którym struktura witryny staje się dla nich zrozumiała. Błędy w tej materii skutkują tym, że roboty nie są w stanie dotrzeć na wszystkie podstrony. Może się więc okazać, że chociaż wyszukiwarka zna daną domenę, to i tak nie pokaże jej na zapytanie o konkretny produkt czy jakąś usługę. Niezbyt zrozumiała struktura uniemożliwi zatem przeprowadzenie rzeczywiście skutecznych działań pozycjonujących.

Po trzecie, trzeba zdobyć zaufanie Google. Służą temu właśnie wcześniejsze działania oraz pozyskiwanie mocnych linków pozycjonujących – im lepiej Google pozna daną stronę i będzie się bez problemu po niej poruszać, a dodatkowe linki z tematycznych stron zewnętrznych będą zwiększać autorytet i zaufanie. Dlatego tak ważna staje się rzeczywiście przemyślana optymalizacja strony, która de facto powinna mieć charakter ciągły. Jednocześnie nie można zapominać o kwestiach stricte pozycjonujących związanych np. w link buildingiem.

I jeszcze jedno – pozycjonowanie stron jest procesem, a na efekty SEO trzeba poczekać około 6-12 miesięcy. Co więcej, osiągnięte pozycje w wynikach wyszukiwania Google nigdy nie są na stałe. Czasami wystarczy jakaś aktualizacja Google, aby zanotować jakiś spadek. Oznacza to konieczność nieustannego monitorowania pozycji i analizy działań SEO. Jednocześnie należy szybko reagować na wszelkie zmiany w algorytmach Google. Wszyscy, którym zależy na efektywnym pozycjonowaniu stron powinni więc zwrócić się o pomoc do specjalistów SEO – pozycjonerów.

 

Pozycjonowanie stron – zyskaj klientów do Twojego biznesu!

 

Szczegółowa oferta pozycjonowania strony w abonamencie:

 https://projektmarketing.pl/oferta/pozycjonowanie-stron-www/

Pozycja strony nie jest stała

Jeżeli myślisz, że strona zawsze jest na tym samym miejscu w rankingu wyszukiwarki, to niestety jesteś w błędzie. Konkretna pozycja w Google wynika bezpośrednio z kilku czynników, które co chwilę się zmieniają. Co więcej, Google niekoniecznie ułatwia pracę pozycjonerom, ponieważ unika jasnego określenia, które elementy wpływają najmocniej na dobrą widoczność domeny w wyszukiwarce. To nie wszystko. Widać nawet różnice w zależności od branży.

Dlatego czynniki o większym znaczeniu dla strony poświęconej np. ubezpieczeniom niekoniecznie mają już taką moc dla bloga lifestyle`owego. To sprawia, że pozycjonowanie stron internetowych jest bardziej skomplikowane niż wydaje się laikom. Zdarza się też, że błędy mają naprawdę nieprzyjemne skutki w postaci kar narzuconych przez Google. Lepiej do tego nie dopuścić.

Dobra informacja jest taka, że kilkanaście czynników wpływających na skuteczne pozycjonowanie stron www można jednak dokładnie określić.

Więcej o nich poniżej.

Zwróć uwagę na treść strony

W tym przypadku zależność jest bardzo oczywista. Roboty Google analizują, w jakim stopniu dana strona rzeczywiście odpowiada na zapytanie użytkownika. Innym słowy, czy jest mu przydatna. Oczywiste jest tym samym, że należy dołożyć wszelkich starań, aby niezwykle szczegółowo i obszernie opisać produkty czy proponowane usługi. Najlepiej, żeby każdy taki element miał osobną podstronę.

I tutaj widać wyraźnie, jak istotna okazuje się dobra nawigacja, aby roboty Google dotarły do każdej podstrony. Oprócz ciekawej i merytorycznej treści trzeba też zwrócić uwagę na prawidłowy adres URL, unikalny tytuł, a także na opis (meta description) – wiele osób zwraca na ten element uwagę. Może on decydować o tym, czy użytkownik zechce wejść na stronę lub skorzysta z wyniku wyszukiwania prowadzącego do strony konkurenta.

Zadbaj o prawidłową budowę strony

W tym aspekcie ważne jest nie tylko odpowiednie rozlokowanie treści na stronie. To kwestia logiki, swoistej przejrzystości, ale i mądrego linkowania pomiędzy poszczególnymi podstronami.

Każdy potencjalny klient, który wchodzi na stronę musi wiedzieć, jak ma się po niej wygodnie poruszać.

Jeżeli jest inaczej, to nic dziwnego, że szybko ucieknie na witrynę konkurencji. Dobrze przemyślane umieszczenie wszystkich działów, sekcji i kategorii sprawia ponadto, że roboty Google mają ułatwione zadanie w dogłębnym skanowaniu danej strony. A jak już wcześniej wspomniano – Google nie wyświetli użytkownikom danej podstrony, jeżeli roboty nie są w stanie na nią trafić.

Pamiętaj o kwestiach technicznych

Poprawność danej strony pod względem semantyki kodu HTML czy jakości, nazwy oraz atrybutów ALT zamieszczonych grafik ma wyjątkowe znaczenie w całym procesie indeksowania strony przez roboty Google. W konsekwencji często decyduje o tym, czy pozycjonowanie strony w Internecie jest rzeczywiście skuteczne.

Oczywiście ta zależność nie powinna wzbudzać żadnego zdziwienia. Warto jednocześnie uwzględniać dane strukturalne, które prezentują wprost te najbardziej szczegółowe informacje. Chodzi przede wszystkim o konkretne dane lokalizacyjne, informacje o wszelkiego typu wydarzeniach zaplanowanych czy danych o ofercie. Dzięki odpowiednio umieszczonym danym strukturalnym w wynikach wyszukiwania pojawiają się gwiazdki recenzji. Ten aspekt również ma duży wpływ na skuteczność pozycjonowania stron internetowych w wyszukiwarce Google.

Zaufanie Google do danej witryny – ważna rzecz

Google stara się o to, aby wyniki wyszukiwania rzeczywiście stanowiły idealną odpowiedź na zapytanie użytkownika. Tylko wtedy będą spełniać stuprocentowo jego oczekiwania. Nie ma przypadku w tym, że na wiele zapytań dotyczących konkretnej wiedzy wysoko w rankingu pojawia się konkretna podstrona Wikipedii. Ma to związek z autorytetem tej strony, na który sobie zapracowała odpowiednimi działaniami.

Przede wszystkim chodzi o treść – wyjątkowo obszerną, a przy tym nad wyraz merytoryczną. Tak samo powinna prezentować się każda strona, która ma zasłużyć na zdobycie zaufania u Google. Jednym z najskuteczniejszych sposobów na zbudowanie sobie autorytetu jest prowadzenie eksperckiego bloga firmowego, na którym systematycznie pojawiają się porady oraz ciekawostki branżowe. Krok po kroku tworzy się solidną bazę pod to, aby zostać uznanym za specjalistę nie tylko w oczach użytkowników, ale również przez Google.

 

 

Druga kwestia związana jest z linkowaniem. Tak się składa, że właśnie do Wikipedii linkuje wiele domen, ponieważ to rzeczywiście wiarygodne źródło sprawdzonych informacji. Jak ten aspekt wykorzystać w pozycjonowaniu strony firmowej? To proste – jeżeli pojawiają się ciekawe i przydatne treści, to poprzez ich odpowiednią promocję można przyciągać nowych użytkowników, a także sprawiać, że będą oni te treści rozpowszechniać. Linkowanie to nadal ważny aspekt SEO. Jednak słowo-klucz to wartościowe. Obecnie nie liczy się głównie liczba tych linków, ale przede wszystkim ich jakość. Spamerskie linkowanie może skutkować nałożeniem na witrynę kary przez Google. Dlatego należy zadbać, aby domeny linkujące stronę pozycjonowaną miały odpowiednią jakość i moc. Sprawdzają się tutaj domeny powiązane tematycznie np. z portali branżowych, blogów czy for tematycznych.

Mobilnie i niemobilnie

Liczba użytkowników smartfonów i tabletów nieustannie wzrasta. Oznacza to jedno – nie można zapominać o tych milionach potencjalnych klientów, którzy często korzystają wyłącznie z urządzeń mobilnych do przeglądania internetu. I tutaj ważna rzecz. Wyniki wyszukiwania na tych urządzeniach niekoniecznie pokrywają się z tymi prezentowanymi na komputerze. Dlatego należy pamiętać o tym, aby strona internetowa była w pełni responsywna, czyli przystosowana do efektywnego wyświetlania zarówno na dużym ekranie komputera, jak i mniejszym ekranie smartfona. O ile treść pozostaje identyczna, to już trzeba uwzględnić fakt różnych wielkości ekranów, ale i szybkości wczytywania się strony. To w zasadzie kluczowe elementy decydujące o rankingu. Jednak – co ważne – pozycjonowanie stron dla urządzeń mobilnych i komputerów nie może być rozgraniczone. W końcu chodzi o to, aby w każdym przypadku witryna wysoko się wyświetlała w wynikach Google.

Kwestie związane z pozycjonowaniem lokalnym

Google dość łatwo rozpoznaje lokalizację danego urządzenia. W przypadku komputerów stacjonarnych jest to możliwe poprzez adres IP. Z kolei położenie smartfonów zdradza sygnał GPS. Jeżeli GPS zostaje wyłączony, to i tak zdradza sygnał telefonu używany do rozmowy.

Właśnie dlatego nie ma potrzeby, aby wpisywać w wyszukiwarkę nazwę miasta, jeżeli szuka się jakiejś usługi lokalnej. Dla biznesów nastawionych na pozyskiwanie klientów w konkretnym miejscu to duże ułatwienie. Podobnie jest z lokalnymi wydarzeniami. Warto przy tym pamiętać, aby jednak wpisać nazwę miasta, kiedy szuka się czegoś w innej lokalizacji.

Google wie naprawdę dużo o użytkownikach

Dlatego otrzymywane wyniki są dość mocno zindywidualizowane. Na pewno natomiast zależą od konkretnego zachowania nie tylko w samej wyszukiwarce, ale także na innych stronach. Wyniki wyszukiwania są oparte zatem na zgromadzonych danych historycznych. Dzięki temu roboty Google doskonale wiedzą, czym dana osoba się szczególnie interesuje. Znają także określone preferencje. Właśnie ta wiedza również ma duży związek z pozycjonowaniem stron.

Warto o tym pamiętać, kiedy nazwa firmy odnosi się do różnych znaczeń. Jeżeli ktoś wpisuje zapytanie o marchewkę, to najczęściej poszukuje wiadomości na temat wartości odżywczych tego warzywa oraz przepisów na smaczne soki czy potrawy z marchewką w roli głównej.

Jednak w danym mieście ktoś może prowadzić sklep z produktami ekologicznymi o nazwie marchewka albo wegetariański bar. Trzeba wtedy ten fakt uwzględnić w pozycjonowaniu, aby osoby szukające np. godzin otwarcia czy kontaktu do danego sklepu lub baru nie musiały za długo tego szukać. Łatwo wtedy o zniechęcenie użytkownika, a dla właściciela danej firmy to konkretne straty. Sytuacja jest prosta – albo informacja jest na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, albo można zapomnieć o klientach.

Algorytm Google to problem

Nie wystarczy trochę poczytać na ten temat, aby na poważnie zajmować się SEO. Potrzeba nie tylko nieustannie aktualizowanej wiedzy, ale także doświadczenia. Lepiej nie eksperymentować na własnej stronie. O błędy znacznie łatwiej niż o późniejsze ich naprawienie. Co więcej, z reguły wychodzenie z nałożonych przez Google kar okazuje się bardzo czasochłonne, pracochłonne i wymaga sporych nakładów finansowych. Nie ma sensu ryzykować, skoro pozycjonowaniem mogą się zająć specjaliści SEO.

Algorytm Google to w zasadzie kompleks wszystkich elementów wpływających na SEO. Wartość danej domeny na zadane przez użytkownika zapytanie jest określane na podstawie kilku czynników, a zwłaszcza pojawiających się na stronie treści, kwestii technicznych czy linków. Jak już była wcześniej mowa, znaczenie ma nawet branża. Niestety, ale nikt nie zna w stu procentach wszystkich zasad i zależności, jakimi owe algorytmy się kierują. To oczywiście utrudnia pozycjonowanie stron, ale nie czyni tego absolutnie niemożliwym do wykonania. Należy jeszcze podkreślić, że dodatkową komplikacją okazuje się wykorzystanie przez Google sztucznej inteligencji, która pozwala prezentować użytkownikom optymalne wyniki na podstawie poznanych ich zachowań w sieci.

Ważna rzecz w kontekście sprawdzania pozycji danej domeny – to, że na jednym komputerze będzie się wyświetlać na pierwszym miejscu w rankingu nie oznacza, że tak samo mają wszyscy. To swoista pomoc Google, aby np. szybko się znaleźć na swojej stronie internetowej. Dlatego do obiektywnego sprawdzenia pozycji konieczne okazuje się sięgnięcie po specjalne narzędzia jak Google Search Console. Tylko w ten sposób można sprawdzić rzeczywiste efekty pozycjonowania.

Pierwsze miejsce w Google to nie wszystko

Osiągnięcie pierwszego miejsca w wynikach wyszukiwania Google to na pewno duży sukces. Jest tylko mały haczyk. Znaczenie ma fakt, na jakie słowa kluczowe pojawia się dana strona tak wysoko. To właśnie często wykorzystują nieuczciwi pozycjonerzy, którzy pozycjonują na proste frazy, na które i tak dana strona powinna być na topowych miejscach. Warto podkreślić, że stronę należy dobrze wypozycjonować na każde możliwe pytanie związane z danym biznesem. To żmudny dość proces, który wymaga przede wszystkim dokładnego researchu oraz poszukiwania tego typu fraz, także z tak zwanego długiego ogona (wielowyrazowych). Im więcej takich fraz, tym większa szansa na pozyskanie wielu klientów.

Ważne też, aby przed opracowaniem długofalowej strategii SEO przeprowadzić naprawdę rzetelną analizę konkurencji. Nie można również obyć się bez wiedzy na temat, w jaki sposób potencjalni klienci szukają danych produktów czy usług.

Pozycjonowanie stron a strategia SEO

Zwrócenie uwagi klientów odbywa się według ściśle określonych działań, którymi powinien się zająć doświadczony pozycjoner. Na początku konieczna jest strategia pozycjonowania, której podstawą staje się analiza zachowań potencjalnych klientów, analiza konkurencji oraz opracowanie listy słów kluczowych.

 

 

Warto zatem pamiętać o przeprowadzeniu analizy słów kluczowych. Tylko w ten sposób można znaleźć wszelkie frazy związane z potencjalnymi zapytaniami wpisywanymi w wyszukiwarkę przez użytkowników. Słowa kluczowe najlepiej odpowiednio podzielić na grupy przedstawiające określone intencje, a każda z nich powinna mieć swoje miejsce w strukturze danej witryny. To pozwala znacznie poszerzyć możliwości zdobycia nowych klientów. Co ważne, nigdy nie należy ograniczać się do kilku zaledwie słów kluczowych. Ten błąd często popełniają niedoświadczone osoby, które nie mają nawet świadomości jak wielu potencjalnych klientów tracą każdego dnia. Czasami bardziej opłacalne okazuje się też pozycjonowanie stron na frazy nieco mniej konkurencyjne, a dzięki temu po prostu tańsze.

Pomocne w zadaniu szukania tego typu fraz okazują się specjalistyczne narzędzia. Można skorzystać z Google Keyword Planner. Z kolei firmy pozycjonerskie chętnie też sięgają po płatne narzędzia SEO jak Senuto.

Później trzeba zadbać o responsywną stronę, która jest w stanie taką strategię zrealizować. Konieczne jest też przygotowanie atrakcyjnej dla użytkowników oferty, aby byli chętni do skorzystania z propozycji. W tym celu niezbędna się okazuje optymalizacja pod konwersję. To jeszcze nie wszystko, ponieważ należy monitorować efekty, a to byłoby niemożliwe bez analityki. Tylko dzięki temu wiadomo, w jakie obszary warto inwestować środki finansowe, co wymaga poprawy, a z czego może należy zrezygnować.

Pozyskiwanie klienta poprzez pozycjonowanie

Skuteczność pozycjonowania nie zależy wyłącznie od jednego czynnika. Warto pamiętać, że z punktu widzenia użytkownika cały złożony proces SEO składa się z kilku kroków. Pierwsza rzecz dotyczy odkrycia w sobie jakiejś konkretnej potrzeby np. poszukiwania baru dla wegetarian w konkretnym mieście. Następnie wpisuje zapytanie w wyszukiwarkę. Ukazują się wyniki wyszukiwania, więc spośród nich użytkownik wybiera jedną stronę lub więcej. To, na co się zdecyduje zależy od dobrej optymalizacji title i description. Kolejna kwestia to przejście na daną stronę. Konwersja jednak zależy od umiejętnej optymalizacji treści. Jeżeli znajdujące się na stronie treści nie spełnią oczekiwań, to użytkownik ją opuści.

W tym procesie pojawia się natomiast kilka pułapek, w które łatwo wpaść.

Zbyt mała liczba kombinacji zapytań

Trzeba zadbać o to, aby strona była wypozycjonowana na bardzo różne zapytania w związku z konkretnym tematem. Ktoś może wpisać po prostu hasło „bar wegetariański”, ale już inna osoba wpisze „gdzie jest najtańszy bar wegetariański z dostawą do domu”. Oznacza to, że należy pojawić się na wszelkie możliwe frazy, jakie są w stanie wymyślić potencjalni klienci. To sprawia, że zwiększa się szansa na wygenerowanie dobrze skonwertowanego ruchu.

Nieodpowiedni tytuł strony

Pozycjonowanie stron powinno obejmować bardzo wiele różnych elementów. Czasami są to wręcz detale, które jednak mogą powodować przypływ lub odpływ użytkowników. Jednym z nich jest odpowiedni tytuł. Najlepiej, kiedy niemal idealnie odpowiada na potrzeby potencjalnego klienta, i jest zarazem na tyle atrakcyjny, aby przyciągnąć jego uwagę.

Przykładowo „Bar wegetariański z dostawą online” – to wskazanie, że nawet nie trzeba ruszać się z domu, aby smacznie zjeść. W przypadku biznesów lokalnych kusząco może też zadziałać tytuł z nazwą miasta, ulicy lub dzielnicy. Możliwości jest tak naprawdę wiele. Jednak tytuł „Bar wegetariański, potrawy z ryb” na pewno nie skusi ludzi, którym zależy na jedzeniu potraw wege.

Brak dedykowanej podstrony

To poważny błąd, który skutkuje szybkim opuszczeniem strony. Jeżeli kogoś interesuje bar wegetariański, to menu z kurczakiem w roli głównej na pewno go nie skusi. Użytkownicy oczekują przecież idealnego rozwiązania swojego problemu. Dlatego należy zadbać o zgodność tytułu i opisu z treścią strony docelowej. Na samej stronie kluczowy jest nagłówek H1, który de facto stanowi potwierdzenie (lub nie), że na danej witrynie jest dokładnie to, czego się szuka.

Zaniedbanie optymalizacji strony pod kątem konwersji

Zdarza się, że największy problem pojawia się dopiero na końcu, kiedy użytkownik wejdzie już na stronę. Decyzję w kwestii zakupu jakiegoś produktu czy zamówienia usługi może pomóc podjąć nie tylko ciekawie przedstawiona oferta, ale również design strony, jej układ i sposób nawigacji. Jeżeli użytkownik zacznie się gubić w przekierowaniach albo nie jest w stanie się domyślić, gdzie ma kliknąć, aby osiągnąć zamierzony cel, to trudno oczekiwać od niego, że poświęci swój cenny czas na szukanie rozwiązania swojego problemu. Szybciej przejdzie na bardziej przyjazną stronę konkurencji.

Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie?

Odpowiedź jest naprawdę prosta – dzięki pozycjonowaniu pozyskasz wielu nowych klientów. Właśnie poprzez wyniki organiczne najłatwiej dotrzeć do grupy odbiorców rzeczywiście zainteresowanych daną ofertą. W ten sposób można wyróżnić się na tle konkurencji, a zarazem budować swoją silną pozycję w sieci. Pozycjonowanie stron internetowych to dobry krok w stronę zwiększenia rozpoznawalności marki, a jednocześnie do tworzenia pozytywnego wizerunku firmy. Dzięki temu łatwiej o efektywny rozwój biznesu oraz zwielokrotnienie osiąganych dochodów.

Korzyści okazują się zatem długoterminowe. Co ważne, przy relatywnie niskich wydatkach poniesionych na działania optymalizacyjne i pozycjonujące. To sposób sprawdzony i doceniony przez wielu, ponieważ umożliwia być tam, gdzie są wszyscy potencjalni klienci. Warto jednak powierzyć usługę pozycjonowania profesjonalistom, którzy opracują optymalną strategię SEO.

Artykuł opracowała agencja Projekt Marketing

 

Adres: ul. Zielone Wzgórze 7/57, 20-819 Lublin

 

www: https://projektmarketing.pl/

 

Mail: [email protected]

Tel: 570-664-431