Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Potrącenie dwóch nastolatek na przejściu, przez autolawetę. Dziewczynki trafiły do szpitala w Lublinie (zdjęcia)

Wczoraj wieczorem we Włodawie doszło do potrącenia dwóch nastolatek przez autolawetę. Obie dziewczynki z obrażeniami ciała zostały przetransportowane do szpitala w Lublinie.

58 komentarzy

  1. Trzasnął je prawym lusterkiem… nie maską… To było wtargnięcie z art 14 pkt 1a.

    • Jakbyś jeszcze raz obejrzał zdjęcia z miejsca wypadku. Autolaweta stoi przy lewym krawężniku na przeciwległym pasie ruchu. gdzie tu wtargniecie. Niedostosował predkości na śliskiej nawierzchni i ratując się przed zderzeniem uciekał na lewo dlatego masz uderzenie lusterkiem.

    • @Tip nie doszukuj się winy u pieszych, kierowca przed PDP ma obowiązek zwolnić a pieszego przepuścić

    • Nie ma czegoś takiego jak wtargnięcie na przejście dla pieszych. Jak sama nazwa wskazuje jest to miejsce DLA PIESZYCH,

  2. I znowu ten smiertelny pieszy się nie rozgladał tylko wtarga na przejście tym biednym kierofcom.

    • Nie ma czegoś takiego jak wtargnięcie na przejście dla pieszych. Jak sama nazwa wskazuje jest to miejsce DLA PIESZYCH,

  3. Może telefony w dłoni były? Bo moda teraz taka i po co uważać.

  4. Tak się walczy z Putinflacją.

  5. No tak. Deszcz, światła samochodów które oślepiają z drugiej strony, przejście które jest słabo oznakowane(brak pomarańczowych odblaskowych kolorów) i ludzie, którzy wchodzą na przejście dla pieszych bez zastanowienia bo mają pierwszenstwo

    • I kierowcy którzy wjeżdżają na przejścia dla pieszych bez zmniejszenia prędkości i bez zachowania szczególnej ostrożności. Szczególnie w niekorzystnych warunkach atmosferycznych.

  6. Jest bezpieczniej. Dwie smartfoniary wyeliminowane z wyścigu. Skoro pieszy ma pierwszeństwo przed lawetą to laweta musi mieć pierwszeństwo przed pociągiem. Zgodnie z logiką durnego ustawodawcy mniejszy ma pierwszeństwo.

    • Nie, pieszy ma pierwszeństwo przez lawetą (i innymi pojazdami) na przejściu DLA PIESZYCH. A pociągi mają pierwszeństwo na przejeździe kolejowym. Wielkość nie ma tu żadnego znaczenia.

  7. Małopolska Policja rozpoczęła akcję uświadamiającą pieszych o zakresie ich pierwszeństwa. Najwyraźniej jest jakiś problem.

    • Problemem nadal jest uwaznosc i predkosc kierowców, dlatego pieszych trzeba uświadomić że nie brakuje kierowców którzy nie uważają więć powinni to robić piesi. Nic to nie zmieni w kwestii odpowiedzialnosci kierowców bedzie po ich stronie.

  8. Bo te przepisy powinny być zmienione. Każdy ale to każdy powinien mieć obowiązek zatrrzymać się przed przejściem i pownien podnieść rękę aby wskazać, że ma zamiar przejść.
    Tak samo robią pracownicy kolei w Japonii. Zanim podejmą jakąś decyzję wskazują palcem, np na semafor.
    A pierwszeństwo pieszych powinno byc usunięte. Bo każdy pieszy, który nie ma prawa jazdy nie do końca ogarnia jak to wygląda z pozycji kierowcy. A mimo największych chęci kierowca, może się zagapić zwłaszcza w trudnych warunkach, nawet gdy jedzie powoli.

    • Tak w szczególności interpretacja słowa 'wchodzący’ bo według któregoś (prze)biegłego jest to człowiek idący po chodniku mający (lub nie mający) zamiar skorzystać z przejścia… Dla mnie jak i większości zapewne słowo 'wchodzący’, kojarzy się z człowiekiem stawiającym stopę na pasie P-10, a drugą będąc jeszcze na chodniku. Pomijając fakt tego słowa… powinien znaleźć się zapis dla pieszego o zatrzymaniu się przed przejściem i upewnieniu się, że wszystkie pojazdy się zatrzymały w celu przepuszczenia pieszego, dopiero mógłby on pokonać bezpiecznie przejście. PIESZY MA OCZEKIWAĆ, KIEROWCY MAJĄ SIĘ ZATRZYMAĆ, druga strona nie ma prawa się poruszać gdy druga to robi jednocześnie.

      • Ależ drodzy kierowcy nie musicie się zatrzymywać wystarczy że jedziecie spokojnie, dodoatkowo zwalniacie przed pdp, jestescie skoncentrowani , obserwujecie okolice pdp i zwalniacie wcześniej do np 20-15.u wtedy pieszy wchodzi czując się bezpiecznie a wy toczycie się dalej. Nie jest potrzebna zadna zmiana przepisów, ale jest potrzebna zmiana waszej jazdy bo to tu jest problem.

      • A jeśli pojazdy się nie zatrzymają to pieszy ma czekać aż do świąt, aż ruch będzie mniejszy? To po co budować przejścia DLA PIESZYCH, skoro przechodzenie po nich ma się niczym nie różnic od przechodzenia przez jezdnię w miejscu niewyznaczonym?

    • Tak jest, KAŻDY a szczególności każdy kierowca powinien mieć obowiązek zatrzymanie się przed przejściem dla pieszych! Ale wiesz jak to zakorkuje drogi? Dlatego wystarczy stosować się do obowiązujących przepisów tj. zmniejszyć prędkość i zachować szczególną ostrożność, aby nie narazić pieszych na PRZEJŚCIU DLA PIESZYCH na wypadek.

      • NA PRZEJŚCIU owszem, a nie PRZED PRZEJŚCIEM NA CHODNIKU jak niektórzy źle interpretują przepisy. Za taką jazdę jest też przewidziany art 90 PoRD, bo gdy pieszy nie wejdzie na przejście bo zawróci jeszcze na chodniku to kierowca odpowiada z w/w art. I wracając do praw ciążących na kierujących… ŻADNYM PRAWEM ANI USTAWĄ NIE ZMIENISZ PRAW FIZYKI, to miej na uwadze.

  9. Potrącenie nastolatek na przejściu przez autolawetę. Przejście przez autolawetę? Poprawcie ten szyk zdania, bo oczy bolą.

  10. Ludzie szczególnie w Lublinie,jak usłyszeli przepis ,to wchodzą bez opamiętania,co niektórzy wbiegają przed jadący samochód.Jestem kierowcą i zapewniam , że nie ma czegoś takiego jak ostrożność kierowców bo zawsze może się zdarzyć taka sytuacja jak pośpiech, zmęczenie,zagapienie się,ślisko,ciemno.Kierowca może się rozglądać np za parkingiem.Trzeba być ostrożnym będąc pieszym.A pomysł z podniesieniem ręki przed wejściem na Pdp nie przejdzie,bo to obciach i jeden młody z drugiego mlodego będzie się nabijał z podnoszonej ręki

    • Jak jesteś zmęczony, zagapiony, jest ślisko, zimno to przesiać się do komunikacji miejskiej.

Z kraju